jontte Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 eipä taida ihan valmista pakettia löytyä,mut kato esim. summitilta osaa no. cca-08-1000 tai nal-1237142.
BlackZ Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 eipä taida ihan valmista pakettia löytyä,mut kato esim. summitilta osaa no. cca-08-1000 tai nal-1237142. Joo tuo eka paketti onkin tullut jo ilmi tässä keskustelussa aikaisemmin, tuota jälkimmäistä ei löytyny Summitilta joten liekkö kirotusviehe tossa osanumerossa? Mitenhän olis tällainen nokka, nostot olis aika sopivat tuohon mun kokoonpanoon ja asteitakin löytyis: Tuotekoodi: CC08-501-8 COMP CAMS "TPI" RULLANOKKA IMU 264/.488" PAKO 269/.495"
jontte Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Joo kirotusvirhe,kokeiles tätä nal-12371042.
BlackZ Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Joo kirotusvirhe,kokeiles tätä nal-12371042. No joo! Tuossahan olis jo vähän kattavampi paketti. Eli ton lisäksi sitten tarvisi enää hankkia sitten: - itse rullanokka - venttiilijouset - jakopääsarja (Edelbrock True Double Roller) - imusarjan tiivisteet - etupään tiivistesarja Eihän unohtunut mitään..? Tossa suora linkki tuolle nal-12371042: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=NAL%2D12371042&N=0&autoview=sku
jontte Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Entäs toi nokka-akselin "päittäis lukitus levy"? esim.cca-8105-cr (ei ole kuvaa).
BlackZ Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Entäs toi nokka-akselin "päittäis lukitus levy"? esim.cca-8105-cr (ei ole kuvaa). Niin, tarviiko sellaisenki viel noiden lisäksi..? Kuka tietää? Minä en ainakaan...
BlackZ Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Olisko näistä joku nokka sopiva tuohon mun kokoonpanoon, ku ajattelee että tuo on vakio kansilla, TPi ruiskulla ja 1.6 vipareilla? http://tinyurl.com/lkwz3 http://tinyurl.com/o7qpc http://tinyurl.com/rgdcq Niin ja onkos nuo nyt rulla- vai laahaavia nokkia? Ajattelin nimittäin kuitenkin tälle kesälle laittaa vain tuon laahaavan nokan, kattelee sitä rullanokka hommaa sit myöhemmin ku näyttäs et tän kans tulee nyt menoja kuitenki laatikon remontissa ja vielä iskaritki pitäs uudet laittaa... Eli nyt ei ole varaa sitten niihin kansiin eikä varmaan rullanokkaankaan, ku siihen pitää niitä hiluja ostaa niin paljo lisäksi. edit: Niin ja mitä tarkoittaa "Hydraulic flat tappet" ja "Mechanical flat tappet"..?? Ja kumpaa sorttia se mun pitää tuohon omaan katella ku toihan oli sillä laahuri TBi:n nokalla ja laahurina sen tuleman nyt sitte pitääki jatkossa...
Nova Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Hydraulinen säätää itse venavälykset ja toi mekaaninen on ihan kovalle nostajalle, jossa tarvii välykset säätää. Sulle sopiva on toi hydraulinen.
jontte Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Hydraulic flat tappet = hydraulinen laahaava nostaja Mechanical flat tappet = mekaaninen laahaava nostaja listaamasi nokat ovat hydraulisia laahuri nokkia.
Heikki Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Muutin tuossa tuon oman laahurikoneen (350cid kaasari) rullille hetkisen sitten. Nokkana on compin XR270HR jossa asteita muistaakseni 218/224 ja nostoja .495/.502 1.5 keinuilla. Tuntuis olevan toimiva vakio stallilla ja alavääntökin ois kohillaan. Tuohon tarvii siis muistaa ostaa: -nokka -retro nostajat, sille hämähäkkisysteemille ei ole lohkossa kiinnityspaikkaa - cam button, pitää sen päittäisvälyksen. Eli laareoitu nappi joka nojaa jakopään koppaan. - sopivan mittaiset työntötangot, nostajat ovat huomattavasti pidemmät kuin flat tapped nostajat -> lyhyemmät tönärit tarpeen. - Tuolle cam buttonille sopiva jakopäänkoppa, laahurin vakio ei käy. On liian matala ja tuo button ei mahdu olemaan paikoillaan.
BlackZ Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Muutin tuossa tuon oman laahurikoneen (350cid kaasari) rullille hetkisen sitten. Nokkana on compin XR270HR jossa asteita muistaakseni 218/224 ja nostoja .495/.502 1.5 keinuilla. Tuntuis olevan toimiva vakio stallilla ja alavääntökin ois kohillaan. Tuohon tarvii siis muistaa ostaa: -nokka -retro nostajat, sille hämähäkkisysteemille ei ole lohkossa kiinnityspaikkaa - cam button, pitää sen päittäisvälyksen. Eli laareoitu nappi joka nojaa jakopään koppaan. - sopivan mittaiset työntötangot, nostajat ovat huomattavasti pidemmät kuin flat tapped nostajat -> lyhyemmät tönärit tarpeen. - Tuolle cam buttonille sopiva jakopäänkoppa, laahurin vakio ei käy. On liian matala ja tuo button ei mahdu olemaan paikoillaan. Tuliko suurinpiirtein kuin kauheasti hintaa tolle koko hommalle? Joo, ite en oo varma olisko mulla kuitenki olemassa ne paikat sille hämähäkki systeemille ku toi on crate engine... Joo niin vähä ajattelinkin että nuo on laahuri nokkia, eli ihan oikealta osastolta noita kattelin... Osaako kukaan sanoa mikä noista olisi hyvä tuohon mun kokoonpanoon? Ilmeisesti ei paljon rajumpaa nokkaa kannata TPi:hin laittamaan ku nuo jo on??
Heikki Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Hinnasta en oikein osaa sanoa kun satuin eräältä kerholaiselta saamaan nuo kalleimmat osat eli retronostajat sopuhintaan kun oli tilannut v6 koneeseen v8 sarjan. Myöskin samalla hommasin keinuiksu compin alumiiniset rullakeinut kun tuota nokkaa ja tankoja tilailin. Tangoiksi tuli mulle compin cro-mo tangot kun noissa TFS:n kansissa on ohjurit eivätkä keinutkaan ole itsestään keskittävät. Buttoni ei ole kallis ja kannattaa ehdottomasti otaa tuo laakeroitu malli eikä niitä nailonisia. Tosin jos sulla on uudempi lohko jossa on tuolle hämähäkille paikat niin siinä voisi sitten olla paikka myös tuolle nokkaa paikoillaan pitävälle levylle ja tuota buttonia ei niinollen tarvittaisi. Tuossa ois muuten fotoa ko. palikoista: http://hjs.1g.fi/kuvat/Camaro/P8150002.JPG
BlackZ Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2006 Olisko näistä joku nokka sopiva tuohon mun kokoonpanoon, ku ajattelee että tuo on vakio kansilla, TPi ruiskulla ja 1.6 vipareilla? http://tinyurl.com/lkwz3 http://tinyurl.com/o7qpc http://tinyurl.com/rgdcq Edelleen odottelen nokka-asiantuntijoilta vastausta tähän...
F350 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 tuo ylin on samaa luokkaa mitä mulla oli siinä TA:ssa, mutta se oli kaasarilla ja 305, joka kestää hieman enemmän "ylinokittamista" kuin 350:n ja kaasarivehje ei ole niin tarkka alipaineelle. Kyllä tuon ainakin kuulee tyhjäkäynnillä, että jotain on muuttunut..... Itse ottaisin tuon ja laittaisin vielä Rhoadsin vuotavat nostajat, ne mullakin oli ja toimi tosi hyvin tyhjäkäynniltä 6000:een, ei tarvinnut edes turbiinia vaihtaa.
406cid Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Edelleen odottelen nokka-asiantuntijoilta vastausta tähän... Arvoja katsellessa kyllä näyttäisi ylin olevan käyttökelpoisin. Tai sitten tuo keskimmäinen. Alin symmetrisellä imu/pakonokalla ei kuulosta kauhean modernilta pikkulohkoon...
BlackZ Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Arvoja katsellessa kyllä näyttäisi ylin olevan käyttökelpoisin. Tai sitten tuo keskimmäinen. Alin symmetrisellä imu/pakonokalla ei kuulosta kauhean modernilta pikkulohkoon... Onko siitä jotaki haittaa jos on symmetrinen? Niin tuo ylinhän se vois olla "turvallisin" ratkaisu, ei menis nuo nostot noilla 1.6 vipareillakaan liian suureksi vakiokansille. Keskimmäisessä on nostoa sitten aika paljon jo noilla 1.6 vipareilla vakiokansille... Niin, ehdottakaa ihmeessä parempaakin nokkaa jos joku osaa vähän ihmetellä mikä tuohon mun kokoonpanoon olisi hyvä valinta. Ite vaan kattelin noita vaihtoehtoja mitä summitilla oli sillä perusteilla, että olisi mahdollisimman paljon asteita ja nostoja, muista spekseistä meikä ei ymmärrä mitään noissa nokissa..
z 28 jari Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Pisti silmään noissa nokissa että lsa on 110,ruiskuillehan yleensä suositellaan lsa.ksi 112-114
F350 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Pisti silmään noissa nokissa että lsa on 110,ruiskuillehan yleensä suositellaan lsa.ksi 112-114 Samaa minäkin katoin, mutta tuossahan ei päästöjä tartte tuijottaa, tosin vaikuttaahan tuo alipaineeseen, mutta niillä Rhoadsin nostajilla ton vois saada pyörimään.
406cid Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Onko siitä jotaki haittaa jos on symmetrinen? Yleensä pikkulohkossa nostoa on pakopuolella enemmän, jolla tasataan imu- ja pakokanavan välistä virtaussuhdetta. Liiat asteet siirtävät teho- ja vääntöaluetta ylemmäksi kadottamalla samalla alavääntöä. Toisaalta, liika nostokin on sinänsä turhasta, jos kansien virtausominaisuudet loppuvat sitä ennen. Eli kannattaa katsoa nokka kokonaisuuden kannalta. Liian raju nokka vähän virtaaville kansille pahentaa koko pakettia, esim. koska siinä vaiheessa kun nokka alkaisi olla omalla "alueella" kannen ominaisuudet ovat jo loppuneet.
BlackZ Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Eli eikö noista nokista yksikään passaa tuohon mun koneeseen tuon lsa arvon puolesta?? Ku keinuja en ala vaihtamaan, mulla on nimittäin ne cranen gold race 1.6 keinut... Onpa se prkl vaikeaa katella sopivaa nokkaa ku ei yksikään tunnu soveliaalta tuohon mun laitteeseen :'(
ta-455 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Eli eikö noista nokista yksikään passaa tuohon mun koneeseen tuon lsa arvon puolesta?? Ku keinuja en ala vaihtamaan, mulla on nimittäin ne cranen gold race 1.6 keinut... Onpa se prkl vaikeaa katella sopivaa nokkaa ku ei yksikään tunnu soveliaalta tuohon mun laitteeseen :'( Teetä nokka omien speksien mukaan. Ei pitäisi olla juurikaan kalliimpi.
BlackZ Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Teetä nokka omien speksien mukaan. Ei pitäisi olla juurikaan kalliimpi. No vaan enhän minä hyvä mies osaa niitä speksejä kellekään antaa, ku en noista nokista muuta ymmärrä ku mitä asteet ja nostot meinaa!! ;D Eikä muutenkaan kiinnosta ku nyt saada vain joku sopivan kireä nokka tuohon mun kokoonpanoon että saan tuon ahdistavimman tekijän pois tuolta koneen sisuksista. Kattelin netistä noita valmiita uusia stroukkikoneita ja sellasen 383:n stroukkikoneen alukansineen yms. herkkuineen saa n. 4000$:lla, joten alan tästä päivästä lähtien säästämään sellaiseen ja se sitte ostellaan ens vuonna tai sitä seuraavana, en ala tähän lohkoon perehtymään sen enempää... Laskeskelin ettei siinä ole järkeä, ku rullavermeille muuttaminen maksaa n. 1000€, alukannet n. 1500€, stroukkaaminen tasapainoituksineen varmaanki yli 1000€ joten kokonaishinta kipuaa pakostaki ainaki tuonne 3000-4000€:n hujakoille, joten ei mitään järkeä minusta ku tossa vielä melkoinen työ ja pelko perseessä että joutuu vielä oppirahatki maksamaan... Kunhan nyt joku tietäs mikä laahurinokka tähän olisi hyvä ja toimiva niin olisin kiitollinen
Cujo Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Itellä ollut samat aatokset noista että ei kannata alkaa väsäämään ite kun se tulee maksaan koko lailla saman verran kun tilaa valmiin koneen. Ja sitten säästää oppppirahoissa aikalailla.
BlackZ Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Itellä ollut samat aatokset noista että ei kannata alkaa väsäämään ite kun se tulee maksaan koko lailla saman verran kun tilaa valmiin koneen. Ja sitten säästää oppppirahoissa aikalailla. Jos mulla olis tuo edes alukansilla TAI rullavermeillä, niin innostus olisi varmasti aivan eri ku tuo konehan on vasta 70tkm ajettu crate engine, eli hyvä lähtökohta koneenrakennukselle... Mutta ku ei oo alukansia EIKÄ edes rullavermeillä niin kyl se lopulta järkevin on tilata kokonaan uus paketti joka on sitte taas ihan tuliterä verme valmiiksi kasattuna sopivilla osilla Mut palataas tähän nokka asiaan takas. Eli noissa kaikissa on siis epäsopiva LSA arvo... Mistäs paikasta löytys ihan tuolle TPi:lle tarkoitettuja nokkia? Vois sieltä katella, luulis niissä vaihtoehdoissa olevan tuohon munki kokoonpanoon sopiva kärsä...
KKOSKINEN Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Muistaisin lukeneeni, että hyvinvirtaavilla kansilla ei tuota pakopuolta tarvitse kompensoida asteilla ja että symmetrisellä nokalla tulis jopa parempi tulos.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään