Jump to content

LT1 koneiden mitattuja tehoja


Nova

Recommended Posts

Guest DARK FIREBIRD

Hyvät lukemat.Tosin noilla modeilla epäilen,sorry :-[.

 

Oletko varma ettei jo aikaisemmin ole kansia avarrettu tai nokkaa vaihdettu?

 

Teho lukemaan uskon sinänsä ,mutta muutakin on tehty.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nova

    14

  • Panze

    9

  • Senior

    6

  • Chevy

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

-95 Z28 Camaro, 255 kW kampuralla ja 519 Nm vääntövä. Lingenfeltterin CAI, airfoil, Edelbrockin sarjat vakio, y-putki & tupla-katit ja SPL:än catbackki. Hypertechin powerprogrammilla tiesikkaa kronittu. Kone siis sinällään vakio. Tiiä sitte osasko ne Salossa käyttä sitä dynoaan oikein?

 

-Mika-

 

Hulppeat tehohäviöt ? Mulla ollut joka mittauksessa 17-18 KW .

Link to comment
Share on other sites

Jep. Tuohon takapyörätehoon voisi uskoakin. 16 %:n tehohäviöllä kampuralla on noin 290 kaakkia, mikä lienee lähempänä totuutta.

sen verran olen kuullut noista tehohäviöistä, ettei automaatilla pääse alle 28% tappiota. siis verratuna kun moottori on erikseen penkissä ja pyörästä mitattuna.

Link to comment
Share on other sites

sen verran olen kuullut noista tehohäviöistä, ettei automaatilla pääse alle 28% tappiota. siis verratuna kun moottori on erikseen penkissä ja pyörästä mitattuna.

 

??? Äkkiseltään laskettuna irtois mun 5L "maamoottorista" sitten jotenkin näin :

 

- pyöräteho 357 hp / 0.72 = 495 hp moottorista ???

 

- Siis kisasäädöillä !

 

Voi voimansiirtoa , mihin leikkiin on lähtenyt !

 

Link to comment
Share on other sites

mulla on mutta pyörädynössä ei saatu pitoa renkaalle vaikka takakontissakin oli kaks kaveria painona savu vain nousi renkaista joten ei ole oikein verteilukelpoisia mutta ei siinäkään jääty silti kuin vajaan 25% eroon takapyörä vastaan kone dynö

Link to comment
Share on other sites

Guest DARK FIREBIRD

En tiedä muista mutta mulle dyno näytti 25% hävikkiä.Joten johkin 16% en tiedä kuinka noin alas pääsis.Olen koittanut asialle jotain tehdä ,mutta sen näkee dynossa onko muuttunut.

 

Varttimaili ja loppunopeus kertoo tehot!Dyno on säätötyökalu.Tämä on oma ajatukseni ja muut saakin olla eri mieltä,elkää silti teilatko.

Link to comment
Share on other sites

Lähinnä ajattelin ettei ruveta hirveesti tääs tästä samasta asiasta vääntämään kun se joskus kerran pureskeltu. Turha tästä on mielestäni mitään poistaa asiallista keskustelua aiheen ympärillä.

Link to comment
Share on other sites

Jepulis !

 

Voi olla lähellä tuo kansainvälinen arvio 16-18 % .

 

- Olokin tässä vahän jo helpotti : 357 / 0.84 = "vain" 425 hepoa koneelta :)

 

Kerrotko hieman mitä kone pitää sisällään? Laita vaikka yksityisesti, jos et julkisesti halua. ;) ilmeisesti jotain on hieman tehty, kun tehoa tuntuu tulevan.

Link to comment
Share on other sites

sen verran olen kuullut noista tehohäviöistä, ettei automaatilla pääse alle 28% tappiota. siis verratuna kun moottori on erikseen penkissä ja pyörästä mitattuna.

 

Tällöinhän tossa mun T/A:ssa olisi mukama 371 hp. Kuulostaa helvetin isolta ja mielestäni toi 17% on lähempänä totuutta ja dynokin oli kohtuu lähellä samaa mieltä.

Link to comment
Share on other sites

-95 Z28 Camaro, 255 kW kampuralla ja 519 Nm vääntövä. Lingenfeltterin CAI, airfoil, Edelbrockin sarjat vakio, y-putki & tupla-katit ja SPL:än catbackki. Hypertechin powerprogrammilla tiesikkaa kronittu. Kone siis sinällään vakio. Tiiä sitte osasko ne Salossa käyttä sitä dynoaan oikein?

 

-Mika-

 

Tossa mittauksessa olisi 43% häviö. Laatikko ja perä varmaan hehkuis punaisina yms...

 

Lisäyksenä edelliseen viestiin, että vakio autoissa on päästy lähelle tehtaan teholupausta juuri 16-18% häviöillä. Jotka dynokin on mitannut.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...