Jump to content

94 z-28 camaron kevyt piristys. +380 RWHP hakusessa

Recommended Posts

Kirjoitettu

Aivan happi unohtu, tässä kaikki, happeakin taitaa olla liikaa:

Mahtaakohan ollakkin siitä kiinni jos auto ei ollut täysin lämmin  ???

Juuri ennen mittausta vaihdettiin etujarrusylinteri ja ilmattiin systeemi,  eli tais auto jäähtyä puolentunnin ajan...:-[

at  idle,  ca 900 rpm:

CO  0,00 %  too lean ? (max value 0,50%)

HC 113 ppm  , too much,  max value =100

CO2 13,30 , ok

02 2,93 %

Lambda value 1.149  , too much, must be between 0.97- 1,03  too much air

at 2500 RPM:

at  ca 2500 rpm:

CO  0,01 %  too lean ?  (max value 0,30 %)

HC 32 ppm  , ok,  max value =100

CO2 14,00 , ok

O2 1,78 %

Lambda value 1.087  , too much ,must be between 0.97- 1,03  too much air

jäänös happi on kunnossa raja on 5%, näyttäs käyvän hivenen laihalla jos lamdoihin on uskomista ja hc arvon muutos tukee tätä se kun on alimmillaan lamda arvon ollessa 1 ja lähtee nousemaan lamdan näyttäessä 1,1 tai enemmän 1,2 jälkeen nousu on tosi rajua. jos kyseessä olis liian rikas seos pitäs se näkyä myös CO arvossa joka nouse rikkaale päin mentäessä mutta pysyy alhana laihalle mennessä.

• 2 weeks later...
  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Nupa

17

• Nova

15

• mikke

8

• Senior

8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

NO  niin, nyt sain uudet  saaste lukemat, edel SDT catbäck kunnoll asenettu,  ei vuotoja,  kaikki muut kunnoss, paitsi lambda oli 1,04...

mitähän keksis,  häkä pitoisuus oli  sekä tyhjäkäynilä että 2500 rpm  tasan 0,00.

Hieman  rikkaammalle, niin sitten lambda arvo korjaantuu parempaan suuntaan ?

Kirjoitettu

Ei ton pitäs olla pulma.

Kirjottaa lappuun ilmapumppu niin menee läpi (tai sanoo tuon katsarille).

Kirjoitettu

Ei ton pitäs olla pulma.

Kirjottaa lappuun ilmapumppu niin menee läpi (tai sanoo tuon katsarille).

auttaako toi??? mulle viime kesän anto hylsyn päästöistä, valitti lamdaa!! ???
Kirjoitettu

Ilmapumpulla varustetusta autosta ei lambdoja mitata,haistata katsurille p...ka.piste

mulla on toi lappu koneella,mutten saa liitettyä,kun yli 100kb ja kuvablogiin ei saa gif. tiedostoja....

... blaa blaa ilmapumpullisissa amerikkalaisissa blaa blaa blaa ,edellä esitetyn perusteella on kaksi tapaa todeta säätöjärjestelmän toiminta: joko jättämättä lambda huomioimatta,mikäli muut vaatimukset täyttyvät......

Kirjoitettu

mulla on toi lappu koneella,mutten saa liitettyä,kun yli 100kb ja kuvablogiin ei saa gif. tiedostoja....

... blaa blaa ilmapumpullisissa amerikkalaisissa blaa blaa blaa ,edellä esitetyn perusteella on kaksi tapaa todeta säätöjärjestelmän toiminta: joko jättämättä lambda huomioimatta,mikäli muut vaatimukset täyttyvät......

pistäks mulle eemailina?

1994@z28.fi

Kirjoitettu

no nyt hieman datamasterilla tuli äänitettyä dataa,  knock retardia aika paljon,

aika kova ääniset noi rulla keinut ?

jaksaisko joku tutkii dataa muutenki ?

dtc err= egr system malfunction

no, eipä voinnu tänne liittää dataa, ku oli 300kt..

miks ihmessä täss palstassa noin pieni raja ?

nostettaan se megaan !!!

Kirjoitettu

Knock retardi mitä luultavimmin johtuu vakio?nakutusmodulista (oliko sulla se vielä?). LT4moduli sinne ja  m/

Tai sit putket ottaa runkoon. Tai anturi on kierretty liian tiukkaan kiinni. Tai anturi on viallinen.

Voihan tuo toki olla vakavaakin...

Mullakin on alkanu vilkuttaa satunnaisesti tota egrrää  >:(

Mä voin katella tota dataa iltasella, jos tuo nyt onnistuis.

Kirjoitettu

Knock retardi mitä luultavimmin johtuu vakio?nakutusmodulista (oliko sulla se vielä?). LT4moduli sinne ja  m/

Tai sit putket ottaa runkoon. Tai anturi on kierretty liian tiukkaan kiinni. Tai anturi on viallinen.

Voihan tuo toki olla vakavaakin...

Mullakin on alkanu vilkuttaa satunnaisesti tota egrrää  >:(

Mä voin katella tota dataa iltasella, jos tuo nyt onnistuis.

okei, pistän sulle eemailia.. autoss tosiaan ihan vakio knock motuuli,  uus mikrofooni , sun vanhat tessit ei kolise eikä myöskään katbäkki.

knockkia käsittääkseni datamaster huomaa tyhjäkäynnilläkin?

hei, onks kellään lt4 moduulia tarjolla ?

Kirjoitettu

Tolla ohjelmalla mun koneesta irtoaa 550 kaakkia...    m/

Kirjoitettu

Tolla ohjelmalla mun koneesta irtoaa 550 kaakkia...    m/

turha siis mennä dynolle  ;D

mistä suurimmat lukemat = todelline teho

Kirjoitettu

Mullapa on ihan liikaa tehoa, nimittäin datamaster tilttaa heti kun pitäs noita käppyröitä laskea  \m/

Kirjoitettu

Mullapa on ihan liikaa tehoa, nimittäin datamaster tilttaa heti kun pitäs noita käppyröitä laskea  \m/

Niin mullakin kävi, mutt kun siinä on niitä kertoimia, muuta niistä desimaalierottimet pilkuix,  sitte toimiii..

Kirjoitettu

kosmeettista viritystä, nyt tuli sitte asenettua liekit keulille  ;D

vaimon kommentti varmaa,  et oo tosissas.

Poikani Oskari täyttää tänään 10v,  eilen suunniteltiin liekkejä hänen uuteen madison crossipyörääm vaimon kommenti heti,  pitääkö se heti pilata  >:(

eipä ollu montaa f-bodia salon kruisingissa viime perjantaina. Kyllä tässä pikkuikaupungissa niitä on 10-20 kpl,

aina kun kruisingit, salolaiset loistavat poissaolollaan. Olimpahan itte camarolla ja galaxiellani.

Muutamia otoksia: 

http://www.kuumakyyti.com/cr-salo080607.htm

etuz28.jpg}

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

joops, tuli sitten asennettua LT4 knock moduuli, ja datamasteri kytkettyä..

noh kuinkas kävi knock sensingille ?  tyhjäkäynnillä edelleen tulee  perkeleesti  knock counttia, sytkä menee myöhäselle. .

voi prkl. kait hieman liian kova ääninen on vaan venttiili koneisto ?

mitähän on piielessä ?

auto toimii kyllä ihan ookoooo

Kirjoitettu

Voiskohan tuo johtua jotenkin niistä sarjoista  ???

Jos ei todellakaan ole mitään vikaa ja tuo on vain haamunakutusta niin sytkämyöhästykset nollaan.

Kirjoitettu

Voiskohan tuo johtua jotenkin niistä sarjoista  ???

Jos ei todellakaan ole mitään vikaa ja tuo on vain haamunakutusta niin sytkämyöhästykset nollaan.

Täytyypi testailla... mielestäni nakutus counting on suurimmillaan tyhjäkäynnillä.

Pitäis myös jotenkin saada ses valo pois päältä, välillä aina syttyy ku egr uupuu...

Kirjoitettu

MadZetalle sanot, että uutta ohjelmaa kiitos ja disabloi sun egr:n

Kirjoitettu

Toihan se just on paska, jos on näissä säätöhommissa riippuvainen toisen menemisistä...

Kirjoitettu

Sen takia pitää olla ohjelmat omasta takaa ja tietysti semmoset että pystyy muidenkin bokseja säätää. Laita filu mulle niin voin poistaa sen egr vikakoodin.  ;D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...