Jump to content

Oiskin '98 Trans Am


Oiski

Recommended Posts

Mahtaa olla kesällä hauskaa ajella täällä Lappeenrannassa kun Itänaapureiden autoja on siellä täällä parkissa vaikka miten paljon ja niitten hälyttimien herkkyys tiedetään  ;D Olen sitä mieltä ettei toiselta puolen maapalloa kannata mitään kaatopaikkaa välttämättä tuoda ellei sitten ole joku harvinaisuus ja ostaja käsistään kätevä (mitä minä en ole)  :-X

 

Kylla sita jokunen haly tuli laukaistua.  ;D

 

Ja samaa mielta minakin olen tuosta romujen tuonnista, mutta jotkut ne vain ovat toista mielta. Toisaalta, onhan se tietysti niinkin etta kun taalla tuota tarjontaa on, niin tuo "ruosteinen/lommoinen/vajavainen peli" kasitetaan vahan eri tavalla kuin Kekkoslovakiassa.  :-X

Link to comment
Share on other sites

Onkos kellään heittää ilmoille ideoita mistä tähän kannattaisi ruveta etsimään e-merkillä varustettuja valoja? Sumarit, etuvalot ja parkit pitäis vaihtaa. Takavalot jääköön, niitä löytää sit jos tarvii :)

Link to comment
Share on other sites

Mites sen valojen korkeus säädön toteutat vai onko tuossa sellainen alkuperäisenä jo..? :-\

Ei harmainta aavistusta  ??? ;D

Link to comment
Share on other sites

Mites sen valojen korkeus säädön toteutat vai onko tuossa sellainen alkuperäisenä jo..? :-\

Se on metkaa tuo Suåamen viranomais toiminta. Kuulemma alkuperäsessä EU-dokumentissa sanotaan jotta valojen korkeuden säätö pitää olla helposti säädettävä, Suomen käännökseen onki tullu "sisältä säädettävä"?

 

  -Mika-

Link to comment
Share on other sites

Kuulemma alkuperäsessä EU-dokumentissa sanotaan jotta valojen korkeuden säätö pitää olla helposti säädettävä, Suomen käännökseen onki tullu "sisältä säädettävä"?

jossain autossa oli ennenvanhaan kork.säätö lampussa,konehuoneessa

en muista merkkiä  ::)

Link to comment
Share on other sites

kyllähän se valojensäätösysteemi jostain uudehkosta autosa hajottamolta vois löytyä. Ei varmaan tule olemaan mikään pulttaakii-projekti tämäkään.

Link to comment
Share on other sites

Ei harmainta aavistusta  ??? ;D

Helppo tapa on kun tekee keinun headlight bucketeista ja laittaa polkupyoran jarruvaijerista vaijerivedon ja jousen kuomittaan vaijereita , eli simppeli manuaali saato, peugeotin saatomoottoreita on kans kaytetty, 5 asentoisella valintakytkimella varustettuna

Link to comment
Share on other sites

Eihän umpiossa itsessään ole mitään korkeussäätöä, eli kun laittaa uuden e-leimaisen umpion vanhan DOTin tilalle niin pitäisi toimia. Siis JOS autossa itsessään on sisällä korkeussäätö... Jos ei ole niin onpa kakka systeemi. Onkos muuten 4gen LS1 Ponussa muovinen bensatankki vai ei? Pantera? Jos ei ole niin lisää häsmäkkää luvassa...

Link to comment
Share on other sites

Se on metkaa tuo Suåamen viranomais toiminta. Kuulemma alkuperäsessä EU-dokumentissa sanotaan jotta valojen korkeuden säätö pitää olla helposti säädettävä, Suomen käännökseen onki tullu "sisältä säädettävä"?

 

  -Mika-

Aivan, näin sitä Suomipoikaa koijataan  :-\

 

Asiaa! m/ Kyllahan sita miehella pitaa elamassa haasteita olla.  ;D

Totta, elämässä pitää pinnistellä  ;D

Link to comment
Share on other sites

Valojen korkeussäätöä EI tarvitse hoitaa sisältä jos autossa on säädettävät iskunvaimentimet (vähintään takana)  m/ Kävin katsastusasemalla pitämässä palaveria ja sain mainioita ohjeita  \m/

Link to comment
Share on other sites

Komee veitsi, onneks olkoon. Tossa pari vuotta sitten kaveri hommasi jenkeista (Kanada) suoraan tuliterän Silveradon. Hän viritteli siihen STW:n ilmaiskarit taakse ja pikkukompuran + kytkimet sisälle juuri näitä valon säätöhommia varten. Otti kuulemma kupoliin kun eivät sitten rekisteröinti katsastuksessa lainkaan paneutuneet asiaan.

Link to comment
Share on other sites

Onkos kellään heittää ilmoille ideoita mistä tähän kannattaisi ruveta etsimään e-merkillä varustettuja valoja? Sumarit, etuvalot ja parkit pitäis vaihtaa. Takavalot jääköön, niitä löytää sit jos tarvii :)

 

Boschilta muistaakseni löytyy e-hyväksytyt etuvalot just oikean kokoisena, hintaa oli vaan turhan paljon. Itse noita kattelin omaani aikaisemmin, mutta pärjääpä sitä kesällä doteillaki. Käy kysymässä jostain Boschia myyvästä tarvikeliikkeestä mittojen kanssa.

 

Link to comment
Share on other sites

Boschilta muistaakseni löytyy e-hyväksytyt etuvalot just oikean kokoisena, hintaa oli vaan turhan paljon. Itse noita kattelin omaani aikaisemmin, mutta pärjääpä sitä kesällä doteillaki. Käy kysymässä jostain Boschia myyvästä tarvikeliikkeestä mittojen kanssa.

 

Jees, pitääpä käydä  m/ Mitat on vaan hukassa, onkos se tuo  4 x 6" mistä nova350cid kirjotteli parempaa valaistusta topikissa?

Link to comment
Share on other sites

jos ne on 4x6 ,ni mikä vika niissä motonetin helloissa on? liian halvat?

-On muuten hieno kampe tuo ls1 transu  m/

Ei mikään vika, pitäähän sitä vähän vertailla. Halvalla kuitenkin yritän päästä, mutta en niin halvalla ettei eteensä näe  :)

Link to comment
Share on other sites

Jees, pitääpä käydä  m/ Mitat on vaan hukassa, onkos se tuo  4 x 6" mistä nova350cid kirjotteli parempaa valaistusta topikissa?

 

Ei ole, ls1 umpiot on pienemmät mitä lt1. En nyt muista tarkkaa kokoa. lt1 lamppuja löytyy kyllä edullisemmin.

Link to comment
Share on other sites

Toi Panteran esittämä jarruvaijerisysteemi vois olla kuitenkin lähimpänä todellisuutta kun ei kerran perus Konin/Kybin säädettävät käy.. Tämmöisen löysin myös:

http://www.xenonautovalot.fi/allkit.htm

 

Hitto kun ei netistäkään löydä tietoa minkä kokoset ne umpiot on, tai sitten en vaan osaa etsiä ;D Käyköhän 93-97 takavalot suoraan bolt on niinkuin arvelisin?

Link to comment
Share on other sites

Käyköhän 93-97 takavalot suoraan bolt on niinkuin arvelisin?

 

Kun kerran 98+ valot kayvat 93-97-malleihin heittamalla, niin veikkaisin etta onnistuu myos painvastoin.

Link to comment
Share on other sites

Kun kerran 98+ valot kayvat 93-97-malleihin heittamalla, niin veikkaisin etta onnistuu myos painvastoin.

Sitähän voisi vaikka kokeilla... ::)

Link to comment
Share on other sites

Käyköhän 93-97 takavalot suoraan bolt on niinkuin arvelisin?

 

Mäkin tykkään enemmän noista "viirutetuista"  GTA tyylisistä takavaloista 4th gennerissä kuin niistä 98+ mallisista hunajakennoista - tosin ei nekään huonon näköiset ole....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...