tomipoika Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 elikkäs tietmättömälle jeesiä. minne kannattais viesä auto josta sais peltisarjat ja olis myös asennuspalvelu? onko edes suomessa sellasta lafkaa? auto tarkemmin 5l gta vm 88 transam.
Guest Ezzy Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Kyllähän noita tekee varmaan about mikä paja vaan, joka mainostaa jenkkien huoltoa. Mistäpäin etsit pajaa?
tomipoika Posted May 4, 2008 Author Posted May 4, 2008 forssan suunnalla tai hyvinkään seudulla. toki ajaaki voi tietenki.
Guest Ezzy Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Eikä toi osien tilaaminen uspartsista tai jenkeistäkään ole kovin vaikeeta. Sit vaan pajaa etsimään esim tuosta kerhon bannerilistasta Lisäksi mitä tästä yhtäkkiä tulee mieleen niin, American service tekee Konalassa, Specialty Engineering Viikissä. Haminassa oli yks kerholaisten suosittelema lafka eli Speed Parts. Pitäis kyllä kasata jotain listaa mielestäni noista missä jengi kärryjään huollattaa (jotka ei tee itse kaikkea)
Cosa Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Pitäis kyllä kasata jotain listaa mielestäni noista missä jengi kärryjään huollattaa (jotka ei tee itse kaikkea) Hyvä idea Pikaisesti pystyyn vaan.
LOB Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Hyvä idea Pikaisesti pystyyn vaan. Joka läänistä paikat kasaan ja lista niistä ja pajoilta mainosrahat kerholle m/ \ ;)/
macmax Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 Rovaniemellä on eräs jenkkiauto guru Heinänen Arto! jos joku täälläpäin pyörii ja tulee ongelmia auton kanssa niin suosittelen!!! tietää hommansa eikä kyni puhtaaksi!
rstuning Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Käykö tälläset "block huggerit" Trans amin konehuoneeseen: http://i18.ebayimg.com/03/i/000/7a/33/42bf_1_b.JPG Vai pitääkö olla ihan Camaroon/Trans amiin tehdyt: http://i2.ebayimg.com/02/i/00/e0/04/94_1.JPG Kummanko malliset olis paremmat? Vai onko niin että molemmat hyviä, mutta toisella ylävääntöä ja toisella ala?
rokzetä Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 taitaa block huggereissa olla hantinpuoli ainakin mahdoton...suosittelen merkkikohtasia.
Z-mo Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 taitaa block huggereissa olla hantinpuoli ainakin mahdoton...suosittelen merkkikohtasia. Näin juuri. Ei kannata edes miettiä mitään muita kuin varta vasten 3gen Camaroon/Birdiin tehtyjä sarjoja.
Chonder Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 taitaa block huggereissa olla hantinpuoli ainakin mahdoton...suosittelen merkkikohtasia. Osta merkkikohtaiset. sääsätät monta koppaa kaljaa Sarjat on lähes milleistä kiinne että menee suoraan paikalleen. mitä tulee sarjojen jatkoksi?
rstuning Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Osta merkkikohtaiset. sääsätät monta koppaa kaljaa Sarjat on lähes milleistä kiinne että menee suoraan paikalleen. mitä tulee sarjojen jatkoksi? Toi "merkkikohtanen"kin on aika moneen, mutta näyttää aika samalta kuin "pelkästään" F-bodyihin olevat... Kunhan kyselen, mutta kun joskus laitan niin varmaan 2.5 tuumaset tuplat koko matkan, tai jos ei mahdu niin Y-putki 2x2.5"/3" ja 3" takapöntölle asti. En näe järkee laittaa 2.5" tuuman putkea tukkimaan, kun GTA:n vakiokin on jo 2.75"...
Crisis Posted June 21, 2008 Posted June 21, 2008 Toi "merkkikohtanen"kin on aika moneen, mutta näyttää aika samalta kuin "pelkästään" F-bodyihin olevat... Kunhan kyselen, mutta kun joskus laitan niin varmaan 2.5 tuumaset tuplat koko matkan, tai jos ei mahdu niin Y-putki 2x2.5"/3" ja 3" takapöntölle asti. En näe järkee laittaa 2.5" tuuman putkea tukkimaan, kun GTA:n vakiokin on jo 2.75"... 3" rosteri cat-back ja edelin tai SLP:n peltisarjat niin oot tyytyväinen. Osta sellanen setti missä tulee y-putki mukana niin pääsee liike helpolla, jos et ole itse asentamassa, y-putken ostaminen tulee halvemmaksi ku maksaa liikkeelle tehdä sovitustyö (kuvittelisin) Aidot tuplat joutuu viemään kuitenkin appain puolelta jos haluaa vähäkään paremman maavaran joten yks 3" putki on helpompi. Tietenkin voit laittaa takavaimentimen missä on ulostulot 2 puolella niin näyttää hyvältä (kuten vakiossa)
rstuning Posted June 22, 2008 Posted June 22, 2008 Mitä oon noita ohimennen Ebayssä kattellu niin Y-putki maksaa jopa enemmän kuin itse peltisarjat Ja useissa Y-putkissa loppuosakin on vaan 2.5" joka periaatteessa sit on pullonkaulana, kun keskiputki 3"! Aika paljon oon värkänny autoihini putkistoja ja muutamalle kaverillekin, joten ei pitäs mäyräkoiraa kauempaa mennä Y-putken tekoon Pitääpä tutkailla talvenaikana sitte, jos jotain hyviä paketteja tulee vastaan...
Markus Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Tein omaan ja velipojan autoon ite tollasen 2,5" ja siitä suurenee 3" tossa ku ne yhdistyy, ja se flowtecin y-putki on ihan perseestä! Motonetistä hain mutkapalat, hintaa tuli jotain 50€ vissiinki...
rstuning Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Just jotain tollasta miettiny ittellekin. Ne kaupan kalliit mallit näyttää yhtä surkeelta kuin vakio, eli oikean puolimmainen tulee 90ast kulmassa siihen alas ja loppu on 2,5"...
balez Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Just jotain tollasta miettiny ittellekin. Ne kaupan kalliit mallit näyttää yhtä surkeelta kuin vakio, eli oikean puolimmainen tulee 90ast kulmassa siihen alas ja loppu on 2,5"... mitäs malleja sä oot sitten katellut... tai sitten sulla ei oo vakio y-putki siellä
rstuning Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 mitäs malleja sä oot sitten katellut... tai sitten sulla ei oo vakio y-putki siellä Juttelin tänään Skinnarsin kanssa ja kuulemma yleensä Y-palan loppu on sen 2,5" muistaakseni myös Edelbrockissa ja Ebayssa näin sellasia useita. En tiedä onko mulla vakio, mutta vakiommalta se (koko putkisto) näyttää kuin Edeli ja loppuputket mulla on vakiot myös...
HFB Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 nii eihä siitä 2,5" tuu ku pihahdus läpi... peltisarjathan ne vasta ohutta pilliä onkin! ite meinasin hommaa ens kesäks uudet peltisarjat, jos laittas ton edelin catbackin jatkoks edelin sarjat mis tulis Y mukana...
rstuning Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 nii eihä siitä 2,5" tuu ku pihahdus läpi... peltisarjathan ne vasta ohutta pilliä onkin! Kyllä se 2.5" on tuola Y:n lopussa liian pientä, kun GTAssa kerran on vakionakin keskiputki 2.75" ja mun käsittääkseni putkiston olis tarkotus alkaa väljemmin ja kuristukset olla loppupäässä, jos sellasia on, eli noilla jenkkiputkistoilla on monella vaan tarkotus saada ääntä ja ulkonäköä, mutta toimivuus on sit jotain muuta... Esim: Tuleeko Edelin putkiston loppuputkilla lisää ääntä vai tehoa, kun 2.5" ulostuloista kasvaa loppuputket 3" kokoisiksi ja taitaa olla keskiputkikin max 3". Koristeeksihan ne vaan on. 2.5" toimis hyvin ulostuloissa...
Teac Posted June 28, 2008 Posted June 28, 2008 Tein omaan ja velipojan autoon ite tollasen 2,5" ja siitä suurenee 3" tossa ku ne yhdistyy, ja se flowtecin y-putki on ihan perseestä! Motonetistä hain mutkapalat, hintaa tuli jotain 50€ vissiinki... Onneksi teit tuon Y-kohdan noin lähelle. Musta tuntuu että mulla on Y liian kaukana (edes menneen katin kohdalla) ja putki resonoi niin hemmetisti 2000rpm:n kohdalla ja vääntöä samoilla kierroksilla on vähemmän kuin vähän :'(
tomipoika Posted July 10, 2008 Author Posted July 10, 2008 eli tuleeko tehoja jos vaihtaa koko putkiston avarammaks? tai loppupään?
Cosa Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 eli tuleeko tehoja jos vaihtaa koko putkiston avarammaks? tai loppupään? Mun ex. -89 Formulassa oli vaihdettu 3" putkisto muistaakseni katista taaksepäin. Tehdas lupaa ko. autolle vakiona 235 hp, putkiston kanssa dynotettiin 245 hp. Tuosta ei voi tehdä kuitenkaan mitään lopullisia johtopäätöksiä, koska autoa ei dynotettu ennen putkiston laittoa. OT: Suosittelen kaikille auton dynottamista ennen viriosien asennusta, jotta osien vaihdon vaikutus tulee selväksi myöhemmissä dynotuksissa.
Ernesti Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Mun ex. -89 Formulassa oli vaihdettu 3" putkisto muistaakseni katista taaksepäin. Tehdas lupaa ko. autolle vakiona 235 hp, putkiston kanssa dynotettiin 245 hp. Tuosta ei voi tehdä kuitenkaan mitään lopullisia johtopäätöksiä, koska autoa ei dynotettu ennen putkiston laittoa. OT: Suosittelen kaikille auton dynottamista ennen viriosien asennusta, jotta osien vaihdon vaikutus tulee selväksi myöhemmissä dynotuksissa. vois ollakin mielenkiintoista käyttää se uudestaan rullilla kun nyt ei oo se katti siinä ahdistamassa..
Recommended Posts