Jump to content

Recommended Posts

tomipoika
Posted

elikkäs tietmättömälle jeesiä. minne kannattais viesä auto josta sais peltisarjat ja olis myös asennuspalvelu? onko edes suomessa sellasta lafkaa? auto tarkemmin 5l gta vm 88 transam.

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rstuning

    10

  • Rale

    8

  • Mikey_

    8

  • porkkana

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Ezzy
Posted

Kyllähän noita tekee varmaan about mikä paja vaan, joka mainostaa jenkkien huoltoa. Mistäpäin etsit pajaa?

tomipoika
Posted

forssan suunnalla tai hyvinkään seudulla. toki ajaaki voi tietenki.

Guest Ezzy
Posted

Eikä toi osien tilaaminen uspartsista tai jenkeistäkään ole kovin vaikeeta. Sit vaan pajaa etsimään esim tuosta kerhon bannerilistasta :)

 

Lisäksi mitä tästä yhtäkkiä tulee mieleen niin, American service tekee Konalassa, Specialty Engineering Viikissä. Haminassa oli yks kerholaisten suosittelema lafka eli Speed Parts. Pitäis kyllä kasata jotain listaa mielestäni noista missä jengi kärryjään huollattaa (jotka ei tee itse kaikkea)

Posted

Specialty Engineering Viikissä

m/   

Posted
Pitäis kyllä kasata jotain listaa mielestäni noista missä jengi kärryjään huollattaa (jotka ei tee itse kaikkea)

 

Hyvä idea  m/  Pikaisesti pystyyn vaan.

Posted

Hyvä idea  m/  Pikaisesti pystyyn vaan.

 

Joka läänistä paikat kasaan  ja lista niistä ja pajoilta mainosrahat kerholle m/ m/ \ ;)/

Posted

Rovaniemellä on eräs jenkkiauto guru Heinänen Arto! jos joku täälläpäin pyörii ja tulee ongelmia auton kanssa niin suosittelen!!! tietää hommansa eikä kyni puhtaaksi!

  • 1 month later...
Posted

taitaa block huggereissa olla hantinpuoli ainakin mahdoton...suosittelen merkkikohtasia. m/

Posted

taitaa block huggereissa olla hantinpuoli ainakin mahdoton...suosittelen merkkikohtasia. m/

 

Näin juuri. Ei kannata edes miettiä mitään muita kuin varta vasten 3gen Camaroon/Birdiin tehtyjä sarjoja.

Posted

taitaa block huggereissa olla hantinpuoli ainakin mahdoton...suosittelen merkkikohtasia. m/

 

Osta merkkikohtaiset. sääsätät monta koppaa kaljaa  ;D Sarjat on lähes milleistä kiinne että menee suoraan paikalleen. mitä tulee sarjojen jatkoksi?

Posted

Osta merkkikohtaiset. sääsätät monta koppaa kaljaa  ;D Sarjat on lähes milleistä kiinne että menee suoraan paikalleen.

mitä tulee sarjojen jatkoksi?

Toi "merkkikohtanen"kin on aika moneen, mutta näyttää aika samalta kuin "pelkästään"

F-bodyihin olevat... Kunhan kyselen, mutta kun joskus laitan niin varmaan 2.5 tuumaset

tuplat koko matkan, tai jos ei mahdu niin Y-putki 2x2.5"/3" ja 3" takapöntölle asti.

En näe järkee laittaa 2.5" tuuman putkea tukkimaan, kun GTA:n vakiokin on jo 2.75"...

Posted

Toi "merkkikohtanen"kin on aika moneen, mutta näyttää aika samalta kuin "pelkästään"

F-bodyihin olevat... Kunhan kyselen, mutta kun joskus laitan niin varmaan 2.5 tuumaset

tuplat koko matkan, tai jos ei mahdu niin Y-putki 2x2.5"/3" ja 3" takapöntölle asti.

En näe järkee laittaa 2.5" tuuman putkea tukkimaan, kun GTA:n vakiokin on jo 2.75"...

 

3" rosteri cat-back ja edelin tai SLP:n peltisarjat niin oot tyytyväinen. Osta sellanen setti missä tulee y-putki mukana niin pääsee liike helpolla, jos et ole itse asentamassa, y-putken ostaminen tulee halvemmaksi ku maksaa liikkeelle tehdä sovitustyö (kuvittelisin)

Aidot tuplat joutuu viemään kuitenkin appain puolelta jos haluaa vähäkään paremman maavaran joten yks 3" putki on helpompi. Tietenkin voit laittaa takavaimentimen missä on ulostulot 2 puolella niin näyttää hyvältä (kuten vakiossa)

Posted

Mitä oon noita ohimennen Ebayssä kattellu niin Y-putki maksaa jopa enemmän kuin itse peltisarjat :o

Ja useissa Y-putkissa loppuosakin on vaan 2.5" joka periaatteessa sit on pullonkaulana, kun keskiputki 3"!

 

Aika paljon oon värkänny autoihini putkistoja ja muutamalle kaverillekin, joten ei pitäs mäyräkoiraa kauempaa

mennä Y-putken tekoon ;D

 

Pitääpä tutkailla talvenaikana sitte, jos jotain hyviä paketteja tulee vastaan... m/

Posted

Tein omaan ja velipojan autoon ite tollasen 2,5" ja siitä suurenee 3" tossa ku ne yhdistyy, ja se flowtecin y-putki on ihan perseestä! Motonetistä hain mutkapalat, hintaa tuli jotain 50€ vissiinki...

IMGP0207y-putki.jpg}

Posted

Just jotain tollasta miettiny ittellekin. *clap* Ne kaupan kalliit mallit näyttää yhtä surkeelta

kuin vakio, eli oikean puolimmainen tulee 90ast kulmassa siihen alas ja loppu on 2,5"... m-

Posted

Just jotain tollasta miettiny ittellekin. *clap* Ne kaupan kalliit mallit näyttää yhtä surkeelta

kuin vakio, eli oikean puolimmainen tulee 90ast kulmassa siihen alas ja loppu on 2,5"... m-

mitäs malleja sä oot sitten katellut... tai sitten sulla ei oo vakio y-putki siellä  ::)

Posted

mitäs malleja sä oot sitten katellut... tai sitten sulla ei oo vakio y-putki siellä  ::)

Juttelin tänään Skinnarsin kanssa ja kuulemma yleensä Y-palan loppu on sen 2,5"

muistaakseni myös Edelbrockissa ja Ebayssa näin sellasia useita.

 

En tiedä onko mulla vakio, mutta vakiommalta se (koko putkisto) näyttää

kuin Edeli ja loppuputket mulla on vakiot myös...

Posted

nii eihä siitä 2,5" tuu ku pihahdus läpi...  ::)

 

peltisarjathan ne vasta ohutta pilliä onkin!  ;D

 

ite meinasin hommaa ens kesäks uudet peltisarjat, jos laittas ton edelin catbackin jatkoks edelin sarjat mis tulis Y mukana...

 

Posted

nii eihä siitä 2,5" tuu ku pihahdus läpi...  ::)

 

peltisarjathan ne vasta ohutta pilliä onkin!  ;D

Kyllä se 2.5" on tuola Y:n lopussa liian pientä, kun GTAssa kerran on vakionakin keskiputki 2.75"

ja mun käsittääkseni putkiston olis tarkotus alkaa väljemmin ja kuristukset olla loppupäässä, jos

sellasia on, eli noilla jenkkiputkistoilla on monella vaan tarkotus saada ääntä ja ulkonäköä, mutta

toimivuus on sit jotain muuta...

 

Esim: Tuleeko Edelin putkiston loppuputkilla lisää ääntä vai tehoa, kun 2.5" ulostuloista kasvaa

loppuputket 3" kokoisiksi ja taitaa olla keskiputkikin max 3". Koristeeksihan ne vaan on.

2.5" toimis hyvin ulostuloissa... ::)

Posted

Tein omaan ja velipojan autoon ite tollasen 2,5" ja siitä suurenee 3" tossa ku ne yhdistyy, ja se flowtecin y-putki on ihan perseestä! Motonetistä hain mutkapalat, hintaa tuli jotain 50€ vissiinki...

Onneksi teit tuon Y-kohdan noin lähelle. Musta tuntuu että mulla on Y liian kaukana (edes menneen katin kohdalla) ja putki resonoi niin hemmetisti 2000rpm:n kohdalla ja vääntöä samoilla kierroksilla on vähemmän kuin vähän  :'(

  • 2 weeks later...
Posted

eli tuleeko tehoja jos vaihtaa koko putkiston avarammaks? tai loppupään?

Posted

eli tuleeko tehoja jos vaihtaa koko putkiston avarammaks? tai loppupään?

 

Mun ex. -89 Formulassa oli vaihdettu 3" putkisto muistaakseni katista taaksepäin. Tehdas lupaa ko. autolle vakiona 235 hp, putkiston kanssa dynotettiin 245 hp. Tuosta ei voi tehdä kuitenkaan mitään lopullisia johtopäätöksiä, koska autoa ei dynotettu ennen putkiston laittoa.

 

OT: Suosittelen kaikille auton dynottamista ennen viriosien asennusta, jotta osien vaihdon vaikutus tulee selväksi myöhemmissä dynotuksissa.

Posted

Mun ex. -89 Formulassa oli vaihdettu 3" putkisto muistaakseni katista taaksepäin. Tehdas lupaa ko. autolle vakiona 235 hp, putkiston kanssa dynotettiin 245 hp. Tuosta ei voi tehdä kuitenkaan mitään lopullisia johtopäätöksiä, koska autoa ei dynotettu ennen putkiston laittoa.

 

OT: Suosittelen kaikille auton dynottamista ennen viriosien asennusta, jotta osien vaihdon vaikutus tulee selväksi myöhemmissä dynotuksissa.

 

vois ollakin mielenkiintoista käyttää se uudestaan rullilla kun nyt ei oo se katti siinä ahdistamassa..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...