Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ei tarvii olla Edelin tiivisteet.. Osta kuparitiivisteet vaikka Summitilta tai sitte joltain suomalaiselta myyjältä! maksaa about 40e ja kestää PAALJON paremmin kun massatiivisteet, jotka tahtoo palaa puhki helposti ja sitten alkaa säksätys.  m/

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rstuning

    10

  • Rale

    8

  • Mikey_

    8

  • porkkana

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Mistähän noita edelin tiivisteitä kannattaa kysellä? Säksättää vedolla niin sehän voi tulla sieltä,pitää kuitenkin perjantaina käyttää tuolla jäälin autosäädössä kattelemassa toi sytkäennakko,sehän voi vissiin aiheuttaa samaa ilmiötä.Raottuuko pakosarja riittävästi ihan pultit aukasemalla vai pitääkö jostain muualta löysätä?

Ja onkos tuo jäälin autosäätö enää olemassakaan, Prokkola ainakin lähti.
Guest Jake77
Posted

Toivottavasti on olemassa ku ois kolmelta aika.. :)

Guest Jake77
Posted

Olihan ne takimmaiset pultit semmosessa paikassa taas että...Ootteko saanu noita irti/paikalleen ilman nosturia?

Posted

Olihan ne takimmaiset pultit semmosessa paikassa taas että...Ootteko saanu noita irti/paikalleen ilman nosturia?

 

Joo, aina yläkautta.

Peltipakosarjoja on kyllä monen mallisia, toiset helpompia, toiset hankalampia.

Esim. Flowtech on huomattavasti hankalampi kuin Hedman.

 

Tuossa (huono) kuva josta näkee eron.

 

hedman-flowtech.jpg}

Posted

Omassani on edelin lyhyet sarjat ja meni yläkautta tod helposti. Kuskin puolelta piti ainoastaan irroittaa yläpäästään se ohjaustanko mikä tulee ratilta.

Guest Jake77
Posted

Onkohan nää nyt sitten pitkät vai lyhyet,5-pytyltä tulee sillä tavalla kivasti tuohon 8-pytyn pultin eteen...Löysin kuittien seasta manuaalia noista sarjoista niin siellä kyllä käsketään nimenomaan ettei saa noita lämpörättejä laitella.. :-\

Posted

Onkohan nää nyt sitten pitkät vai lyhyet,5-pytyltä tulee sillä tavalla kivasti tuohon 8-pytyn pultin eteen...Löysin kuittien seasta manuaalia noista sarjoista niin siellä kyllä käsketään nimenomaan ettei saa noita lämpörättejä laitella.. :-\

6-pytyltä?

Joo, ei lupaa Hedman myöskään laittaa rättiä päälle mutta ei ne sieltä ameriikasta pysty mua estämään  :W

Guest Jake77
Posted

Aika samannäkönen on,kakkospyttyhän se tosiaan on tuo vänkärin keulimmainen,se tulee kasin eteen niinku tossa kuvassa.

  • 10 months later...
Posted

 

Nostetaas vähän vanhaa ketjua.

 

Eli tuli hankittua -86 Camaro ja sen putkiosastolle pitäis kehittää jotain. Autossa on siis paikallaan 3,5" tuplaputket, mutta saakeli vakio halkosarjoilla. Kollektorin jälkeen olevat mutkat on hitsattu siihen malliin, että hyvä jos pakokaasu löytää tiensä ulos putken päästä. Tuli sitten sellanen mieleen, että onko esim. noissa hedmanin pitkissä sarjoissa, sitä vaakaan tulevaa osaa kuinka pitkälti? Pääsis niistä härskeistä palapelimutkista eroon :) Loppu putket on ihan ok-kunnossa, niin kait nuo 3" kollektorit askartelee kiinni niihin vanhoihin 3,5" putkiin. Voiko muuten lambdat iskeä kollektoriin kiinni, vai pitäskö niiden olla vielä kauempana putkessa? On piuhat meinaan aika hintsut jo nyttenkin.

Autossa ei siis ole minkään sortin saastelaitteita paikallaan.

Posted

lamdat voi pistää kollektoriin kiinni ja monissa niille on paikat siin paikkeilla. jossain ollu paikkoja jopa primääriputkessa mut ei sillon seuraa kun sen yhen pytyn jäännöksiä.

Posted

itsekkin mietin pitkiä sarjoja mutta aika matalaksi menee.. ainakin pks seudulla ajamisesta tulee hankalaa  m- laitat siihen vaikka flowtechin lyhyet sarjat, tai tietysti riippuu kuinka matala autosi on  :)

Posted

Flowtechit olis tietty yks vaihtoehto, mutta niillä ei pääse eroon noista mig-oksennus mutkista. Siinä on joku alusta vissiin laitettu, mutta stanssi on silti 18" vanteilla mallia SUV, jolle kyllä pitäisi tehdä jotain. Emäntäkin totesi, notta oletko jonkun citymaasturin ostanut.:W niminm. käyttiksessä D2 coiloverit ja 6cm maavaraa ;)

 

Eikä täällä maalla niin paljoa ole mitn hidasteita menoa haittaamassa ;D

Posted

järkyttävän kokoset tuplaputket 3,5". :o laitahan kuvia. m/ syövät tuota tontitusvaraa kyllä.

Posted

hedmanin sarjat on kyllä hyvät, omassa on ne ja kyllä sillä pääsee hidastetöyssyjenkin yli, vaikka se on madallettu...

Posted

Jos laitat lambaadat kollektoriin,tartee olla lämmitetyt anturit.

Posted

Noniin, valinta osui hedmanin pitkiin sarjoihin. RP noita ainakin kauppa, mutta onko joku muu lafka mahdollisesti nopeampi/edullisempi? Auto hörppää muuten soppaa aivan sikana, kun toisen putken pakosarjan ja loppuputken välinen liitos vuotaa. Ensihätään vaihdoin KMS:än ja soosimittarin lambdat keskenään ja nyt on KMS:n lambda pitävässä putkessa. Soosimittari taasen herjaa hoikkaa..Eiköhän se sitä, kun saa uudet sarjat paikalleen. Mulla on muuten vinkkelit tulpanhatut paikoillaan, niin sopiiko ne oleen siellä noiden Hedmanien kaverina?

 

Posted

RP noita ainakin kauppa, mutta onko joku muu lafka mahdollisesti nopeampi/edullisempi?

Nopeampi, ehkä.

Edullisempi, tuskin.

Posted

 

Jeps, niin mä vähän meinasinkin. Ihan sillä kyselin, notta olis ihan kiva saada nuo satsit paikoilleen ennen ens vappua. Mitä nyt noita RP:n ketjun palautteita lukenu...Pitänee kuitenkin koittaa jos ukot sais toimitettua suht ripeästi. Loppuu paikallisen Nesteen pumpuista meinaan 98, jos tätä rataa käyn siellä tankkaileen  :P

 

 

Nopeampi, ehkä.

Edullisempi, tuskin.

  • 2 weeks later...
Posted

Flowtechit ainakin on edulliset mut ei ihan viimesen päälle laadukkaat  :P

itelle tuli moiset tuossa, kyllähän ne hommansa hoitaa tuommoses normikäytössä mut joutu kyllä taiteilee että sai käymään.

mm. sarjoissa oli isot ovaalimaiset aukot, ja nehän ei oikeen istunu kansiin saatika tiivisteet niihin  :-X puikolla lisää kannasta joutu laittaa.

myös y-putkessa oli aika hikoilu että sai yhdistettyä sarjat ja Edelbrockin catbackin siihen. Vituttaa olla köyhä  ;D

Posted

Flowtechit ainakin on edulliset mut ei ihan viimesen päälle laadukkaat  :P

itelle tuli moiset tuossa, kyllähän ne hommansa hoitaa tuommoses normikäytössä mut joutu kyllä taiteilee että sai käymään.

mm. sarjoissa oli isot ovaalimaiset aukot, ja nehän ei oikeen istunu kansiin saatika tiivisteet niihin  :-X puikolla lisää kannasta joutu laittaa.

myös y-putkessa oli aika hikoilu että sai yhdistettyä sarjat ja Edelbrockin catbackin siihen. Vituttaa olla köyhä  ;D

meillä taas flowtechit meni heittämällä.. taitaa olla aika isoja eroja.. edelin catbakki täälläkin camarossa

Posted

meillä taas flowtechit meni heittämällä.. taitaa olla aika isoja eroja.. edelin catbakki täälläkin camarossa

sä heitit kovempaa :W

Posted

sä heitit kovempaa :W

ollu parempi heittoasentokin varmaan  ;)

itellä kun oli pakosarjoissa y-pipe kiinni niin catbackiin tuleva pää sojotti ihan vituralleen. piti tehä yks pien mutka lisää että kävi kiinni

ja tietenkinhän sitä sai sovitella monta kertaa paikalleen ja sit tilaakaan ei ollu liikaa auton alla  ;D

Posted

Edelbrockin ilmaputkiversio-TESsit meni kyllä yllättävän helposti paikalleen  m/

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...