Jump to content

teho kysely

rane

Recommended Posts

Kirjoitettu

Oma kombinaatio:

305 kone (vakio alakerta), Holley Stealth Ram imusarja, GMPP ZZ4 nokka, World Products S/R Torquer kannet (siistitty), Edelbrock TES peltisarjat, Edelbrock 3" cat back, Haltech.

Tulos:

253hp takapyöriltä, 290hp koneteho (dynon laskemat häviöt 13%, automaatti).

??? ???

Ja vieläkö joku uskaltaa väittää , että 5 l :sta ei kannata virittää ?

- Noh . Ainaki naapuri ( 240HP Corvette kuljettaja ) oli kovasti vastaan , kun aloin itse viilaamaan omaa "maamoottoria" ;) .

Ja nuo häviöt ei tietenkään voi olla oikein , kun turbiini ja yli puoli vaihteistoa ei ole mukana tehohäviö mittauksessa ( rullauksessa) .

- Tämä on ainaki minun mielipide .

• Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• rane

8

• Msk383

5

• TexFinn

4

• Pekka68

4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Kivasti hirnassu 305 motti. antaa lisää inspiksiä taas nuo lukemat.

Kirjoitettu

??? ???

Ja nuo häviöt ei tietenkään voi olla oikein , kun turbiini ja yli puoli vaihteistoa ei ole mukana tehohäviö mittauksessa ( rullauksessa) .

- Tämä on ainaki minun mielipide .

No ainahan voi spekuloida. Esim. 18% häviöillä laskennallinen koneteho olisi 308hp (kiva luku siinä mielessä että menee yli 300hp:n "maagisen" rajan). Mutta takapyöräteho sitä autoa kuitenkin loppujen lopuksi kuljettaa.

Kirjoitettu

Spekulointiahan tämäkin on , sen myönnän , mutta asiaa pohdiskelleena sanoisin , että automaatilla dyno ilmoittaa / laskee vaihteiston jälkeen irtoavan tehon .

Ois pitäny käyttää eilen dynossa enemmän aikaa .

Esim. ois pitäny vertailun vuoksi mitata TCC päällä ( mulla sen voi kytkeä pois käsin . Ja päälle sen voi pakottaa ALDL liittimestä ) .

Aiheeseen liittyvä linkki :

http://neptune.spacebears.com/opine/horsepwr.html

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Mullaki9n huomas sen dynossa kun oltiin ajettu 6h niin tehot vaan laski jotain vajaa 10hv kun paikat ja talli lämpes.Tosin en ihan kylmällä autolla aloittanutkaan ajoin noin 60km ja suoraan dynoon.

Jos haluaa AIVAN max tehot niin saa kyllä jossain 300hv helposti lisää 8-15hv.Tää on vain mun mieli pide ja mielestäni pirun hankalaa vertailla aina täsmällisiä lukuja ja noi teho häviöt on kans vääntöö siis vääntöö mitä se on milloinkin.Mulle laskettiin jotain 25% ja kun löysää kaasua rullilla voi siihen vaikuttaa paljon se näyttää.En ole mikään kuru sanomaan vaan kerron omat kokemukseni dynoajosta ja sen olen tehnyt VAIN KERRAN,mutta 8 pv meen uudestaan.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...