mikke Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2010 onhan noissa uusissa opteissakin ollut vikaa joo mut ne ei yleensä lähde käymään ollenkaan. milläs konstilla niit vikakoodeja oli kateltu? lisko mahollista nauhottaa dataa antureilta koneen käydessä ja erityisesti sillon ku nykii, näkis vähä mitä siel tapahtuu. vaikka sytkävehkeisiin se viittaa ku käytös tollai muuttuu. onks se puolan johto kans vaihdettu ettei lyö läpi nyt kun tulpissa on kärkivälin suurennoksen myötä vastus kasvanut?
Firebird 94 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2010 joo mut ne ei yleensä lähde käymään ollenkaan. milläs konstilla niit vikakoodeja oli kateltu? lisko mahollista nauhottaa dataa antureilta koneen käydessä ja erityisesti sillon ku nykii, näkis vähä mitä siel tapahtuu. vaikka sytkävehkeisiin se viittaa ku käytös tollai muuttuu. onks se puolan johto kans vaihdettu ettei lyö läpi nyt kun tulpissa on kärkivälin suurennoksen myötä vastus kasvanut? Juu, puolanjohto myös vaihdettu uuteen. Vikakoodeja on kateltu tolla datamasterilla. (tosin siitäkin enää muutamia käyttökertoja jäljellä) Mutta vain auton ollessaan paikoillaan. Mulla ei o läppäriä jotta vois ajossa katella. Nollasin sen ennen ajoon lähtöä kaikki vikakoodit ECUlta, siellä oli "air condition pressure low" tai jotain, ja "skip shift circuit fault". Skip shiftistä ja ilmastoinnista johdot on irti. Olis hyvä tietysti jos ajossa sais katteltua et mitä näyttää, mut ei se sinänsä kauheesti auttais, ku en mä sitä dataa kuitenkaan niin hyvin osaa lukea. Osaan vaan kattoo perus vikakoodit ja lukee joitain anturi tietoja. Ainiin, ja ennen uusien tulppien paikalleen laittoa kokeilin jokasen läpi että toimii. Testasin jokasen läpi että tulee kipinää. Pystyykö sitä jotenki toteemaan et vika olis uudessa optissa? Ei millään viittis ostaa tohon vierelle toista ja vaihtaa sitä meiningillä "ihan vaan jos..." On seki sen verran älytön homma. Tarttis se nyt jotenki tietää et missä vika ennen ku kaikki osat on vaihdettu autosta. Ja en kyllä sinänsä ihmettelis jos vaikka optissakin olis vikaa, ku tilasin sen meinaan eBaystä ja ei ollu kallis.. Mut se auttais ainaki paljon jos sais kokeiltuu jotai toista sytkämoduulii ja puolaa.. Vaikeuttaa vaan aika paljon liikkumista, ku kyseinen kärry on juurikin koko ajan mulla käyttöautona.. Eri juttu se olis jos se tallissa seisois ni ei oiskaan mikään hoppu sen kanssa..
mikke Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2010 onks sul laittaa mulle sähköpostilla sitä datamasterin nauhotetta voisin vilkasta ihan mielenkiinnosta näkyykö mitään normaalista poikkeevaa.
Firebird 94 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2010 onks sul laittaa mulle sähköpostilla sitä datamasterin nauhotetta voisin vilkasta ihan mielenkiinnosta näkyykö mitään normaalista poikkeevaa. Mulla on nauhoite vaan tyhjäkäynniltä, ku ei o kannettavaa konetta ja sekin jostakin syystä poistuu aina koneelta ku suljen datamasterin?? En ehkä osaa vaan käyttää sitä, mut joka kerta ku käynnistän datamasterin uudelleen, ni on vaan ne samat kaks esimerkki tiedostoa siellä..??! Kävin tänään hakemassa Snap On diagnostiikkalaitteen lainaksi, jotta saan luettua dataa ajossa. Kaikki datat näyttäisi järkeviltä, ja olevan kunnossa. Vikakoodeja ei ole eikä tule, lambdat näyttää ok, sytytysvirta ok, TPS % ja Voltit näyttäis olevan ok, maf ok, lämmöt ok, kierrokset ok, nopeus ok, ja varmaan paljon jota en nyt muistanu.. Sytytys ennakkoa se näyttää tyhjäkäynnillä 20 ja tasasessa ajossa n. 40. Onko ok? Se on ainut joka pisti silmään. Ja datamasterilla mulla pisti silmään että tyhjäkäynnillä "fuel trim" on koko ajan 16.. Lienee ok?
Firebird 94 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2010 Hyvät uutiset: Näihin on puola yllättävän halpa! Huonot uutiset: Ei tosin vaihtaminen vaikuttanut mihinkään! Myös tänään mitattu kaikkien suuttimien johtojen vastus maahan, ja kaikkien suuttimien ensiövastus. Kaikki tulokset ovat identtisiä keskenään. Vielä mitattu ja parannettu puolan maadotusta, tosin taas ilman lopputuloksia. Ruiskisin myös konehuoneen kaikki letkut, putket tms. läpi tolla jarrukliinerillä, ja ainakaan minkään sortin imuvuodoista ei näkynyt jälkeäkään. Auto ollu mulla pari kuukautta, ja mitta niin täynnä että polttaa pitäs! Ei toiminu vielä päivääkään! Rahat menny, vika pysyy! Ostakaa joku Pontiac?? Mitä ihmettä tässä pitäs nyt tehdä?!?
Von Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2010 Mitä ihmettä tässä pitäs nyt tehdä?!? Oletko kokeillut laittaa bensiinin lisäainetta esin Redline ST-1::stä. Sen pitäisi puhdistaa injektorit ja imuventtiilit mahdollisesta karstasta, mikä voi aiheuttaa nykimistä. Purkki maksaa noin 13-14 euroa, joten ei ole kallis kokeilu.
Firebird 94 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2010 Mitä ihmettä tässä pitäs nyt tehdä?!? Oletko kokeillut laittaa bensiinin lisäainetta esin Redline ST-1::stä. Sen pitäisi puhdistaa injektorit ja imuventtiilit mahdollisesta karstasta, mikä voi aiheuttaa nykimistä. Purkki maksaa noin 13-14 euroa, joten ei ole kallis kokeilu. Jup, käytetty läpi STP full system flush, ilman mitään tulosta.
Von Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2010 Voisiko sitten mahdollisesti venynyt nokkaketju aiheuttaa tuon nykimisen? Paljonko sillä koneella on ajettu.
Firebird 94 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Voisiko sitten mahdollisesti venynyt nokkaketju aiheuttaa tuon nykimisen? Paljonko sillä koneella on ajettu. 60 000 Mailia. Ja ei se varmaankaan vaikuttais mitenkään noin radikaalisti tuo tulppien vaihto jos ois ketju venynyt.. Ja tosiaan, kun ekalla kerralla se optisparkin vaihto sai auton taas käyttökuntoiseksi, ni ei se kyllä voi nokkaketju olla. Henkilökohtaisesti suurimmaksi syylliseksi epäilen yhä vaan vieläkin optisparkkia. Se tuntuu olevan niin PAS¤A keksintö ku mikään vaan olla voi.. Ollu kuitenkin sit rikki jo valmiiksi. Harmittavan kallista ostella vaan kaikkia osia kaks jos eka ei kuitenkaan toimi! Eipä sitä kukaan ole pystynyt toimivaksikaan todistamaan, vaan eipä rikkinäiseksikään. Surkeeta on. Osat on maailman typerimmässä paikoissa, maksaa maltaita, on huonoja, ja ei niitä pysty edes mitenkään toteamaan rikkinäiseksi, pitää vaan uudella koittaa jos sit toimis. Aika huonoa on... Hermo meni jo koko värkin kanssa tänään, jonka seurauksena renkaat suli katuun.. Hajois sit ees kunnolla, ni tietäis mitä korjata..
Firebird 94 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Toi oli yks syy miks luovuin omasta 4gen camusta oli vielä se 93 jota ei voinut säätää niinkuin noit myöhempiä ku oli ekoja LT1:siä > kaiken maailman vikoja kun tuli niin sit niitä riittiki No, toistaiseksi on ollu vaan toi yks vika, muttaku tuntuu olevan täysin mahdotonta löytää vian alkuperää. Tarkoitus olis toi saada kuntoon ja sen jälkeen vähän katella miten auto pelittää, että mitkä on jatkotoimenpiteet.. Oon käyny kyseleen jeesii jo Turun seudulla kahdelta eri jenkkiautojen korjaajalta, mut eipä nekään mitään oikeen osannu sanoo. Totesivat vaan et voi vaikeeta olla. No tosin, sen olen huomannu jo itekkin.. Tottakai, selvähän se on että tän ikäseen autoihin aina tulee ns. "vikoja" , muttakun niitäkin on kahden laisia.. On sellasia jotka ihan normaalista käytöstä aiheutuvat kuten vaikka: Startti loppu, laturin hiilet loppu, nivelet väljät tms. Sitte on sellasia vikoja jotka ovat henkimaailman juttuja kuten juuri tälläiset. Vikoja jotka ovat oikeasti olemassa on paljon helpompi ja mukavampi korjata, kun jotain sellaista mitä ei pysty millään maailman konstilla toteamaan. Toiset mukavat ovat ns. "toissa aikaiset viat" Eli vaikka joku keskuslukko tai hälytin toimii joskus ja joskus ei. Tai joku ecun sisällä oleva vika. Ei sellasia mikään pysty selvittään, paitsi vaihtamalla kaikki alusta loppuun. Mun mielestä auton "huonous" tulee juuri siitä kuinka paljon sihen tulee näitä toissa aikaisia tai haamu vikoja. Ja itse asiassa tämä on juuri suurin syy miksi autoa vaihdoinkin, vanhassa kärryssä oli aina jotakin sellasta vikaa, jota ei mitenkään pystynyt mittaamaan millään laitteilla, ja viat tapahtui aina vain toissa aikaisesti, joten sekin vaikeutti mittaamista. Saa nähdä nyt miten tämän kanssa nyt käy. Ei o vaan oikeen mitään päämäärää nyt että mitä sitä seuraavaksi tarkistais.. Meinasin jos tarkistais vaikka ne uudet tulpanjohdot että jos niistä joku lyö maihin sinne metallikouruun jos ovat olleet vaikka huonoja jo alunperinkin, tai jos on sulannu, tai haljennu asennuksessa, vaikka tosin olisin sen varmaan huomannu sitten jo niitä asentaessa..
gmc63 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 No, toistaiseksi on ollu vaan toi yks vika, muttaku tuntuu olevan täysin mahdotonta löytää vian alkuperää. Tarkoitus olis toi saada kuntoon ja sen jälkeen vähän katella miten auto pelittää, että mitkä on jatkotoimenpiteet.. Oon käyny kyseleen jeesii jo Turun seudulla kahdelta eri jenkkiautojen korjaajalta, mut eipä nekään mitään oikeen osannu sanoo. Totesivat vaan et voi vaikeeta olla. No tosin, sen olen huomannu jo itekkin.. Tottakai, selvähän se on että tän ikäseen autoihin aina tulee ns. "vikoja" , muttakun niitäkin on kahden laisia.. On sellasia jotka ihan normaalista käytöstä aiheutuvat kuten vaikka: Startti loppu, laturin hiilet loppu, nivelet väljät tms. Sitte on sellasia vikoja jotka ovat henkimaailman juttuja kuten juuri tälläiset. Vikoja jotka ovat oikeasti olemassa on paljon helpompi ja mukavampi korjata, kun jotain sellaista mitä ei pysty millään maailman konstilla toteamaan. Toiset mukavat ovat ns. "toissa aikaiset viat" Eli vaikka joku keskuslukko tai hälytin toimii joskus ja joskus ei. Tai joku ecun sisällä oleva vika. Ei sellasia mikään pysty selvittään, paitsi vaihtamalla kaikki alusta loppuun. Mun mielestä auton "huonous" tulee juuri siitä kuinka paljon sihen tulee näitä toissa aikaisia tai haamu vikoja. Ja itse asiassa tämä on juuri suurin syy miksi autoa vaihdoinkin, vanhassa kärryssä oli aina jotakin sellasta vikaa, jota ei mitenkään pystynyt mittaamaan millään laitteilla, ja viat tapahtui aina vain toissa aikaisesti, joten sekin vaikeutti mittaamista. Saa nähdä nyt miten tämän kanssa nyt käy. Ei o vaan oikeen mitään päämäärää nyt että mitä sitä seuraavaksi tarkistais.. Meinasin jos tarkistais vaikka ne uudet tulpanjohdot että jos niistä joku lyö maihin sinne metallikouruun jos ovat olleet vaikka huonoja jo alunperinkin, tai jos on sulannu, tai haljennu asennuksessa, vaikka tosin olisin sen varmaan huomannu sitten jo niitä asentaessa.. Mulla pitäis olla ehjät tulpanjohdot missäs päin vaikutat vois kokeilla niillä?
Senior Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Tarkistappas varmuuden vuoksi ne lambdojen piuhat, ettei vaan osu pakosarjoihin...
gmc63 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Tarkistappas varmuuden vuoksi ne lambdojen piuhat, ettei vaan osu pakosarjoihin... Joo toi kyllä kannattaa tarkistaa
-vellu Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 En lukenut koko ketjua, mutta muutama kysymys: - Minikä optin ostit? - Tulpan johdot ei ota kiinni mihinkään? - Lambdat kunnossa (ne arvot ja muutkin näkee esim. datamasterilla)?
Firebird 94 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 En lukenut koko ketjua, mutta muutama kysymys: - Minikä optin ostit? - Tulpan johdot ei ota kiinni mihinkään? - Lambdat kunnossa (ne arvot ja muutkin näkee esim. datamasterilla)? -Lambdojen johdot tarkistettu jo aiemmin, ja tarkistin tänään uudelleen. Kaikki ok, ja liittimet kiinni. Lambdojen arvot tarkistettu sekä Datamasterilla että Snap On lukulaitteella, ja lukemat / käyrät ovat kunnossa. -Tulpan johdot tarkistettu tänään, Uusista tulpanjohdoista KAKSI KAPPALETTA?!? löivät tulpan hatun päähän tulevan alumiinisuojan kautta kipinää lohkon kylkeen!! Tulpanjohdot tosin ehjät. Ostettu US-Partsilta ihan hetki sitten, ja johdot uuden veroisessa kunnossa. Tosin tulpanjohdot eivät enää lyö läpi mihinkään, kun poistin alumiinisuojat, mutta mitenkään se ei nykimiseen vaikuttanut. Ostan sinne uudet "super hyper ihmemies lämmönkestävät kipinähyppypomppuestoiset ultra vahvat ultimate" tulpanjohdot ja vaihdan ne kaikki sinne vielä kerran. Katotaan sitte uudelleen miten vaikuttaa. Myös musta tuntuu että noi uudet tulpat on aivan peet. Mikä siellä nyt oikeesti kuuluu kärkiväli tulpissa olla?? Onko se toi 1,25mm jonka partsista ilmottivat? Kuulostaa ihan sika isolta! Mitä kärkiväliä ite käytätte?? Ja myös onkohan noi Delcot ees oikeet tulpat sinne, ettei nyt vahingossa tullu väärät..? -Ostin jonku optin. En tiedä, mitään valmistukseen liittyvää ei lukenut missään, joten toden näköisesti kyseessä on joku Kiinalainen romu. Ostin e-Baystä, tuon kun kirjottaa hakusanaksi niin löytyy: 280454294472 -Vaikutan Raisiossa.
Juhani LS1 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Delcon platinat pitäs olla ihan OK, mutta ainakin LS pitää NGK TR55IX,sist kärkiväli on 1,3mm mutta LS,sä on 8 puolaa ja lyö helposti yli 2mm paineen alaisenakin LT en tiedä tod.näk näkemäsi maihin lyönti on ns. koronapurkaus jos kerran sen häviäminen ei vaikuttnut mitään. ei kai ne vaan ole tavalliset tulpat mitä myivät niissä tuskin onnistuu yli 1mm kärkivälillä kipinä. Kyllähän se et uudet tulpat huononsi tilannetta on outoa
Kake Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2010 Itellä oli kans nykimisongelmaa, kahdenlaistakin vielä. Ensimmäinen oli että todella korkeilla kierroksilla alkoi pätkimään ja poltti putkessa, vika oli puolassa, tullut aika täyteen sillä. Tänään alkoi toisenlainen nykimisongelma, alakierroksilla kun väännättää konetta alkoi nykimään ja vika paheni siten että se jatkui aina korkeammalle ja korkeammalle kierrosalueelle, ja lopuksi nyki jatkuvasti jos polkasi kaasua. Tässä oli vikana puolan se tökkeli mihin tulpanjohto painetaan, siinä oli hapettumaa päällä, sen öljysi ja putsasi niin ongelma väheni oleellisesti, oletan että vielä tulpissa on vähän jotain vastaavaa kun vika ei aivan täysin hävinnyt. Sellainen härski ajatus tuli mieleen että toimisiko tuon hapettumisen suojaamiseen ja kipinän varmistamiseen leipasta kuparitahnaa sinne tulpanhattuun? Lambdan voi sulkea pois syypäänä jos ongelmaa esiintyy kylmällä koneella taikka täyskaasulla, tällöin ei lambdan arvoja käytetä
Firebird 94 Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Delcon platinat pitäs olla ihan OK, mutta ainakin LS pitää NGK TR55IX,sist kärkiväli on 1,3mm mutta LS,sä on 8 puolaa ja lyö helposti yli 2mm paineen alaisenakin LT en tiedä tod.näk näkemäsi maihin lyönti on ns. koronapurkaus jos kerran sen häviäminen ei vaikuttnut mitään. ei kai ne vaan ole tavalliset tulpat mitä myivät niissä tuskin onnistuu yli 1mm kärkivälillä kipinä. Kyllähän se et uudet tulpat huononsi tilannetta on outoa Juu, kyllä ne ihan tavalliset tulpat olivat. Koko setti oli 36 euroa, joten tuskimpa mitkään ihmeelliset ainakaan.. Vanhat tulpat oli championin RS14YC6 tulpat ja jollain n. 0,8mm kärkivälillä, ja niillä nyki vähän. Nyt on AC Delcot, muistaakseni jotai R45 tai jotain, en nyt muista ja boxit on tallilla. Anyway, niihin laitoin sen 1.25mm ku käskettiin, ja nykis HUOMATTAVASTI enemmän ku noilla championeilla. Niissä delcoissa oli joku 0.9-1mm kärkiväliä alunperin. Meinasin et nyt sit jostain? (mistähän sais) Jotkut super pro tulpanjohdot ja vielä kerran tulppien vaihto ja kärkiväli jonnekkin 0.6mm. Vois ostaa vaikka jotkut nelikärkiset, muttakun ei nyt tiedä sitä tulpan lämpöarvoa ja koodia. En niitä mistään halu alkaa tilaileen, vaan hakisin jostaki paikallisest liikkeest, mut tarttis olla tulpasta kunnon tiedot vaan. NGK:lta olis vissiinkin TR55IX ainakin hyvät..? Sellasta tosiaan ainakin monet "nettivaraosaliikkeet" yrittää myydä tähänkin vehkeeseen. Myös NGK ihan perus TR55 pitäs sopia..? En tiä, mut tälläsii tietoja löysin. NGK tulpista on ainakin vaan hyvii kokemuksii, mut tollasta AC Delcoa en o kuullukkaa ennenku jenkkiautoissa..
Kake Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Itse olen ajellut championin halpistulpilla sekä ACDElcon iridium tulpilla, muuttamatta kärkiväliä ollenkaan, ja ihan hyvin on pelittänä
Firebird 94 Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Itse olen ajellut championin halpistulpilla sekä ACDElcon iridium tulpilla, muuttamatta kärkiväliä ollenkaan, ja ihan hyvin on pelittänä Voiku olis mullaki asiat noin hyvin!
Kake Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Oudolta kuulostaa että muuten toimiva laite olisi niin ronkeli siitä kärkivälistä, mutta vaikea verrata suoraan kun itse olen yksi niistä onnekkaista jotka nauttivat optisparkittomasta elämästä f-bodyn kanssa kiitos jälkiasennetun suorasytkän.. En uskalla optia syyttää koska on kettumainen ja kallis laite vaihdella turhanpäiten, mutta kun näissä se opti on aina vähän sellanen... Jos saat sen läppärin päähän ja katselet ajossa vaikka freescanilla lambdan arvoja niin siitä voi päätellä vähän jos jommalla kummalla puolella ei tavara pala yhtä hyvin kuin toisella tms, ja että saako ylipäätään tarpeeksi tavaraa ettei ole tukkoinen bensansuodatin tms.. Putsasitko MAF anturin imutorvesta, halpa ja helppo fiksi muutamaan ongelmaan sekin. Edit: Ja niin, onko tuossa teikäläisen laitteessa se opti "tuulettuvaa" mallia että sinne menee alipaineletkut? Jos ei, niin se kastuminen on todella todennäköistä, sen voisi ottaa auki ja putsailla ja kurkistella sinne sisään, vaatii vaan vähän erikoisen ja hyvin pienen "Naaras torx" avaimen.
Firebird 94 Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Oudolta kuulostaa että muuten toimiva laite olisi niin ronkeli siitä kärkivälistä, mutta vaikea verrata suoraan kun itse olen yksi niistä onnekkaista jotka nauttivat optisparkittomasta elämästä f-bodyn kanssa kiitos jälkiasennetun suorasytkän.. En uskalla optia syyttää koska on kettumainen ja kallis laite vaihdella turhanpäiten, mutta kun näissä se opti on aina vähän sellanen... Jos saat sen läppärin päähän ja katselet ajossa vaikka freescanilla lambdan arvoja niin siitä voi päätellä vähän jos jommalla kummalla puolella ei tavara pala yhtä hyvin kuin toisella tms, ja että saako ylipäätään tarpeeksi tavaraa ettei ole tukkoinen bensansuodatin tms.. Putsasitko MAF anturin imutorvesta, halpa ja helppo fiksi muutamaan ongelmaan sekin. Edit: Ja niin, onko tuossa teikäläisen laitteessa se opti "tuulettuvaa" mallia että sinne menee alipaineletkut? Jos ei, niin se kastuminen on todella todennäköistä, sen voisi ottaa auki ja putsailla ja kurkistella sinne sisään, vaatii vaan vähän erikoisen ja hyvin pienen "Naaras torx" avaimen. Eihän se olekkaan ihan täysin muuten toimiva laite jos tulpanjohdotkin hakkaa läpi noin helpolla. Ehkä tosi huonot tulpanjohdot ja noille tulpille liian suuri kärkiväli yhdessä saavat tuon aikaan?? No, sen näkee, vaihdan ne johdot jokatapauksessa nyt pois sieltä ku löydän jostaki paremman setin ja varmaan sitte vaihdan vielä tulpatkin sellasiin jotka on varmasti hyvät. Kyllä, hyvin tuhauttavaa, ja liian kallista, mutta voinpahan sitte ainakin jostaki osasta olla varma että on ok. Olipahan tulpanjohdotkin ihan uudet, mutta ilmeisesti kyhätty jostaki pirun puutarha letkusta jos kerran noin huonoja olivat.. Lambdan arvoja on ihan autosähköasentaja ajossa katellu, ja väitti niitten olevan ihan ok. Bensansuodatin vaihdettu alle 1000 mailia sitten. Maf anturi vielä putsaamatta. Tota... Se opti ei ole tuulettuvaa mallia, ja mulla on kyllä avain sen avaamiseen, mutta.... Se on tosiaan myös vaihdettu kokonaan uuteen alle 1000mailia sitten, ja eihän sen avaaminen olekkaan iso homma, mutta sen esiinkaivaminen sieltä (erittäin hienosta ja huoltoystävällisesti "suunnitellusta" järkevästä paikasta) onkin sitten aivan järkyttävä homma. Sieltähän täytyy purkaa puolen moottoritilaa ennenkuin sinne käsiksi pääsee.. (typerät insinöörit ku ¤@£$€&%¤ "mutinaa")
Kake Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Joo se läpi lyöminen tosiaan.. Ainakin kipinä tulee sinne asti ettei se johdon läpi lyönti optin syytä ole. Itse ostin accelin "itse koottavan" tulpanjohtosarjan josta leikattin itse sopivan mittaiset johdot ja iskettiin hatut johdon päähän, hyvin ovat toimina eivätkä maksaneetkaan paljoa, 35 euroa suomesta ja löytyvät osanumerolla ACC4041B http://www.summitracing.com/parts/ACC-4041B/ Tulpat jotka itsellä toimineet pätevästi löytyvät osanumerolla ACD 41-906, hinta 100e / 8kpl suomesta, joka oli nähtävästi aivan kipeää ryöstöä kun kattoo summitin hintaa http://www.summitracing.com/parts/ACF-41-906/ Ps. kun kerran useamman kerran veivailet tulppien kanssa, niin heitätkö vinkin miten pääsee parhaiten millekin tulpalle käsiksi, pitäisi putsia nuo omat tulpanhatut sieltä tulpan päästä mutta aivan veemäisesti suurin osa noista vaikka yrittää mitä kautta vääntää. Meni helpommin kun oli kannet irti
Juhani LS1 Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 NGK TR55IX toimii vuodesta toiseen ja näköjään 40tm ajettuna edelleen uuden näköset TR55 toimii myös hyvin mutta vaihto sitten aina n.20tm välein, sinänsä toi Delco R45 on ihan OK mutta en laittas yli 1mm kärkiväliä niihin enkä kyllä TR55, siin kaan, tavallisen tulpan keskielektrodi on niin iso että kipinällä on vaikeuksia hypätä ja saattaa maadoittua posliinia pitkin pintavuotona. Lamdat on kinkkiset mitata koska jännite soutaa ja sen pitää tehdä niin koska säätöjärjestelmä ajaa kokoajan laiha-rikas-laiha-rikas mut molemmat jos näyttää samoilta niin tuskin niissä.
Chevy Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2010 Delco tulppa on NGK:n valmistama
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään