Firebird 94 Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2010 tarkoitat siis tätä eroa Jep, juuri tuota.. Täytyy ostaa sitte koko opti, en halu jättää ton kiinalaisen version pohjaa edes sinne.. Sekin kuitenkin halkee / lohkeilee / ei kestä kosteutta / lämpöä / kylmää / viimaa /...Tms.
Firebird 94 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2010 Nonii. Tulpanjohdot jotka löi läpi on tänään vaihdettu uusiin malloryn tekemiin. ----> Eivät enää lyö läpi, ei myöskään vaikuttanut mihinkään. Bensanpaineet tarkistettu korjaamon mittarilla, tyhjäkäynnillä bensanpaineet on 1.9bar. ja kunnon kiihdytyksessä 2.1bar. Eikös näiden pitäs olla vähintään tyhjäkäynnilläkin jo se 41psi eli 2.8bar.? Jos nyt niinkseen on että bensapumppu olisi rikki, niin se on vissiin tankissa sisällä..?? Ja jos nyt yhtään osaan amerikkalaista ajattelutapaa tulkita, niin toden näköisesti minkään sortin huoltoluukkua ei tietenkään ole olemassakaan..? Sanokaa että olin väärässä, ja huoltoluukku löytyy ja vaihtaminen on kerrankin helppoa?? Mitenhän bensapumppu vaihdetaan, onko jollakin tippejä / oikoteitä? Kiitos.
mikke Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2010 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2010 ei ole huoltoluukkua jos joku aikasempi omistaja ei oo moista jälkiasentanu tai et itse moisen tekoon ryhdy
JoukoY Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Huoltoluukun tekoon ohjeita: http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=39544.0 Hakutoiminnolla lisää. Toiset on tosin sitä mieltä että autoa ei leikellä, vaan taka-akseli ja tankki pudotetaan irti.
Nova Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Nonii. Tulpanjohdot jotka löi läpi on tänään vaihdettu uusiin malloryn tekemiin. ----> Eivät enää lyö läpi, ei myöskään vaikuttanut mihinkään. Bensanpaineet tarkistettu korjaamon mittarilla, tyhjäkäynnillä bensanpaineet on 1.9bar. ja kunnon kiihdytyksessä 2.1bar. Eikös näiden pitäs olla vähintään tyhjäkäynnilläkin jo se 41psi eli 2.8bar.? Jos nyt niinkseen on että bensapumppu olisi rikki, niin se on vissiin tankissa sisällä..?? Ja jos nyt yhtään osaan amerikkalaista ajattelutapaa tulkita, niin toden näköisesti minkään sortin huoltoluukkua ei tietenkään ole olemassakaan..? Sanokaa että olin väärässä, ja huoltoluukku löytyy ja vaihtaminen on kerrankin helppoa?? Mitenhän bensapumppu vaihdetaan, onko jollakin tippejä / oikoteitä? Kiitos. Kannatasiko ensiksi kuitenkin vaihtaa paineensäädin. 5 min homma ja tarkistaa sitten paineet uusiksi. Jos pumpun tuotto ei riitä niin sen paineen pitäsi romahtaa kiihdytyksessä ei nousta.
Firebird 94 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Kannatasiko ensiksi kuitenkin vaihtaa paineensäädin. 5 min homma ja tarkistaa sitten paineet uusiksi. Jos pumpun tuotto ei riitä niin sen paineen pitäsi romahtaa kiihdytyksessä ei nousta. Aika hyvä kommentti. Totta, laskeahan sen paineen pitäisi kiihdytyksessä. Tarkistin kellon kalvon jo, ja se ainakin oli ehjä. Miten tota, eikös se säädin kokonaisuus ole ihan siinä edestä katottuna moottorin oikean bensakiskon päässä oleva alipainekello pömpeli? Ettei ole mitään erillistä missään? Ai jos bensapumpun haluaa pois ni pitää tiputtaa taka akselikin??? Ohhoh, sehän on vielä tyhmemmin suunniteltu ku osasin kuvitella! Kuulostaa jo jopa hieman ranskalaiselta ratkaisulta..
Juhani LS1 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Hmm. eikös toi alipainetta haisteleva regu nimenomaan nosta bensapainetta kun alipaine laskee LS on vakiopaine kokoajan ei vakuumimodulointia ja jos pumppu kunnossa bensapaine ei laske vaikka lämä levällään
Firebird 94 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Huoltoluukun tekoon ohjeita: http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=39544.0 Hakutoiminnolla lisää. Toiset on tosin sitä mieltä että autoa ei leikellä, vaan taka-akseli ja tankki pudotetaan irti. Tuota, täsmääkö tuo kohta myös tähän uudempaan? Onko reikä tehtävä samaan kohtaan ku tuossa kuvassa?
Firebird 94 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Hmm. eikös toi alipainetta haisteleva regu nimenomaan nosta bensapainetta kun alipaine laskee LS on vakiopaine kokoajan ei vakuumimodulointia ja jos pumppu kunnossa bensapaine ei laske vaikka lämä levällään Nii... Siis kyllähän bensapaineensäädin alipaineella toimii juurikin noin, mutta jos pumpun tuotto loppuisi kesken, ni eikö sen pitäs läskee tosiaan kiihdytyksessä entisestään? Vai onko tuo bensapaineensäädin juurikin sellainen, että se ainoastaan nostaa painetta vasta kun alipaine poistuu, ja se on sen AINOA tehtävä? Eli siis siellä ei ole mitään ns. ennakkovastusta, vaan alipaineella suoraan läpi virtaava ja "alkupaineen / vastuksen" bensalinjaan tekee joku muu komponentti?? Sillä eihän pelkkä bensapumppu itessään pysty avonaiseen linjaan millään tekemään 2.8bar. painetta joka siellä kuuluisi olla. Kyllä sitä linjaa pitää jonkun komponentin jo ahdistaa ihan alipaineellakin ja tyhjäkäynnillä, eikö? Ja eiköhän mahda olla juurikin tuo bensapaineensäädin jossa on jo jonkin sortin ns. ensiövastus bensanvirtaukselle? Eli jos alipainepuoli toimis normaalisti säätimessä, mutta tämä ensiövastus olisi rikki ja bensa pääsisi virtaamaan pienemmällä vastuksella läpi, eikö lopputulos olisi juurikin tuollainen kun tässä tapauksessa?
JoukoY Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Kyllä minä väittäisin että regu ja vain regu määrää paineen. (edit: tietenkin olettaen että pumppu jaksaa...) Se pyrkii pitämään bensalinjan ja imusarjan välisen paineen vakiona. Kun imusarjassa on alipainetta, alipaine löysää regua jolloin bensanpaine ulkoilmaan nähden laskee, mutta suhteessa imusarjaan pysyy siis vakiona. Tää kuva ei nyt ole F-bodyn regusta, mutta sama periaate: http://www.bellevuetireandauto.com/images/fuelregulator.gif Jos tuo jousi löystyy ajanmyötä, niin silloinhan paine laskee. Onko kellään kokemusta, voiko tuota testata silleen, että tukkii koko paluuletkun ja katsoo paljonko tulee painetta? Vai onko tuossa vaarana rikkoa jotain?
Firebird 94 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Kyllä minä väittäisin että regu ja vain regu määrää paineen. (edit: tietenkin olettaen että pumppu jaksaa...) Se pyrkii pitämään bensalinjan ja imusarjan välisen paineen vakiona. Kun imusarjassa on alipainetta, alipaine löysää regua jolloin bensanpaine ulkoilmaan nähden laskee, mutta suhteessa imusarjaan pysyy siis vakiona. Tää kuva ei nyt ole F-bodyn regusta, mutta sama periaate: http://www.bellevuetireandauto.com/images/fuelregulator.gif Jos tuo jousi löystyy ajanmyötä, niin silloinhan paine laskee. Onko kellään kokemusta, voiko tuota testata silleen, että tukkii koko paluuletkun ja katsoo paljonko tulee painetta? Vai onko tuossa vaarana rikkoa jotain? Toiminta periaate tuossa varmaan ihan sama. Miettisin ite tota samaa että jos olis tukkinu paluuputken ja kattonu et mitä pumppu jaksaapi lykätä. Mut ongelmana oli juuri tuo, että se painemittari oli mulla korjaamolta lainassa, ja se piti palauttaa seuraavana päivänä ja mullekkin tuli toi testi mieleen vasta tänään. En uskaltanu kokeilla ilman mittaria just siks et jos kuitenki jotain menee rikki, ku en tiedä et mikä paine vallitsee. Vanhassa autossa oli Walbron 255 bensapumppu, ja siinä ajoin pienen matkaa vahingossa 7 barin paineilla, ja mitään tosin ei hajonnut. Näin paineen vasta konepellin avattuani mittarista, ja tuli sellanen "UPS" fiilis, mut onneksi kesti kaikki.
Nupa Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Tos on sulle pumppu, jos se on entinen http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=43277.0
Firebird 94 Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Noniin, tänään taas tallilla.. Piti tarkistaa se että jos bensan paluupuolta kuristaa, niin nousevatko paineet. Sain mittarin kiinni, ja se näytti tyhjäkäynnillä joku 2.6 bar ja ku polkasi kaasua ni nousi heti 3 bar..? Mittauskohta ja mittari olivat samoja kun aikaisemmin??? Ihme juttu, oliskos sit ekalla kerralla falskannu sen verran siitä liitoksesta et olis näyttäny vääriä paineita, katoin kyllä jo ekalla kerralla et sen liittimen tiiviste oli aikas entinen. Tai sitte se mittari sekoili jotai omiaan. No anyway, bensanpaineet kunnossa.. Omituinen vika kyllä, kun on monta potentiaalista osaa onnistuttu jo leikkaamaan vikalistalta pois, mutta vika pysyy aina vaan. Josko se sitte olisi kuitenkin joku jo kerran vaihdettu osa, esimerkiksi huonolaatuinen kiinalainen opti..
Senior Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Ihan alusta saakka en jaksanut lukea mutta oletko vakuuttunut että ilmavuotoja ei ole missään ?
Firebird 94 Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Ihan alusta saakka en jaksanut lukea mutta oletko vakuuttunut että ilmavuotoja ei ole missään ? Kovasti olen niitäkin koittanut useaan otteeseen metsästää ilman tulosta. Silmämääräisesti, käsikopelolla sekä jarruosien puhdistus aine sumulla.
Firebird 94 Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Ainiin, mut pakko sanoo tänne väliin ku on vallan nyt kaikki testit mennyt mönkään ja vikaa ei tunnu millään löytyvän, että tulipahan tallilla sentään avattua molempien lamppujen nostomoottorit tänään myös. Putsattua, korjattua ja jopa toimivat kummatkin nyt. Jotain positiivistakin mahtuu väliin.
Firebird 94 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 Meinasin että olisin tässä huomenissa tilaillut nyt sellasen uuden MSD:n tekemän optisparkin tähän, josko vika sitte siinä olisi.. Eikö vaan että optispark voi tollasta tehdä ihan hyvin, että auto nykii sekä selvästi tehoja puuttuu?? (ennen oli äkkiä yhet 80hv enemmän) Ja myös liikkeellelähdössä huomaa että auto "nyykähtää" ennen liikkeellelähtöä, eli on lähdössä tehojen tulemisessa joku yhden sekunnin viive. Vai voiko opti vaikuttaa noin radikaalisti tehoihinkin? Vika pysynyt nyt täysin muuttumattomana jokusen viikon, ja auto on ajossa koko ajan. Ajo tosin aika inhottavaa koko ajan nykivällä autolla.
F350 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 Meinasin että olisin tässä huomenissa tilaillut nyt sellasen uuden MSD:n tekemän optisparkin tähän, josko vika sitte siinä olisi.. Eikös noissa MSD:n opteissa oo ollu ongelmaa, GM:n alkuperäinen vaan tilalle.
Firebird 94 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 Eikös noissa MSD:n opteissa oo ollu ongelmaa, GM:n alkuperäinen vaan tilalle. Onko muutkin tätä mieltä? Jossain puhuttiin että ensimmäisten mallien lastenviat oli jo korjattu..? Meinasin siksi, kun ei kuulemma taas ainakaan suomesta mistään saa tota kokonaista alkuperästä optia, (yrittivät myydä mulle pelkkää kantta ja pyörijää 400e.) sekä tuossa MSD:ssä olis ollu se alipaine liitäntä, sekä myös ennakon säätö. Mistä kannattaa ihan alkuperäinen ostaa, haluan kokonaisen, en pelkkää kantta ja pyörijää. Jos saa Suomesta järkihinnalla, vai onko joku sivu josta täytyy tilata??? KIITOS TAAS!
Chevy Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 alkuperäinen ja kokonainen Summitilla 409 $ RockAutossa 491 $ Gmpartsdirectissä 440 $
Firebird 94 Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 alkuperäinen ja kokonainen Summitilla 409 $ RockAutossa 491 $ Gmpartsdirectissä 440 $ Hinta ilmeisesti + lähetysmaksu ja käsittelymaksu.. Eikö? Ainakin Summitille koitin jo sohlailla, mutta väitti ettei kelpaa USA:n ulkopuolella olevat PayPal tilit.. Aina samallaista sohlaamista, jos koittaa jonkun sellasen firman kanssa asioida, kun ei o ennen asioinu. Koitin niille lähettää kysymyksen tosta että onko muka niin jotta ei jenkkien ulkopuoliset PayPal tilit kelpaakkaan tänne firmaan. No ku koitin kysymystä lähettää ni se ohjelma heitti mut heti jonnekkin "FAQ" osiolle josta voin ite kaivaa vastauksen kysymykseeni, jollaista kuitenkaan ei löytynyt. En tiedä mahtoko lähtee kysymys oikeesti mihinkään, ku ohjelma heitti tosiaan sinne "jo kysytyt kysymykset" osiolle heti.. Kaipas ne sieltä päivän sisään vastailevat, josko se kysymys nyt mihinkään lähti. eBay ois ollu tuttu ja osaan sitä jo käyttää, mut sieltä ei taida ihan aitoa alkuperästä optia löytyä.
letkume Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Hinta ilmeisesti + lähetysmaksu ja käsittelymaksu.. Eikö? Ainakin Summitille koitin jo sohlailla, mutta väitti ettei kelpaa USA:n ulkopuolella olevat PayPal tilit.. Aina samallaista sohlaamista, jos koittaa jonkun sellasen firman kanssa asioida, kun ei o ennen asioinu. Koitin niille lähettää kysymyksen tosta että onko muka niin jotta ei jenkkien ulkopuoliset PayPal tilit kelpaakkaan tänne firmaan. No ku koitin kysymystä lähettää ni se ohjelma heitti mut heti jonnekkin "FAQ" osiolle josta voin ite kaivaa vastauksen kysymykseeni, jollaista kuitenkaan ei löytynyt. En tiedä mahtoko lähtee kysymys oikeesti mihinkään, ku ohjelma heitti tosiaan sinne "jo kysytyt kysymykset" osiolle heti.. Kaipas ne sieltä päivän sisään vastailevat, josko se kysymys nyt mihinkään lähti. eBay ois ollu tuttu ja osaan sitä jo käyttää, mut sieltä ei taida ihan aitoa alkuperästä optia löytyä. Kyllä ne lähettää, mutta käsittelykulut on sairaita. Ebaysta esim. nämä vois tietää: http://stores.ebay.com/chevypartsguys Sitten on näitä, jotka välittää kamaa jenkeistä suomeen. Mullakin on ilmeisesti tulossa tähän tyyliin opti (AC Delco), mutta tilaus roikkuu välittäjällä.
Z-mo Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Kyllä ne lähettää, mutta käsittelykulut on sairaita. Summitilla käsittelykulut sairaita? No en ole itse vielä onneks semmoseen törmänny.
Firebird 94 Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Summitilla käsittelykulut sairaita? No en ole itse vielä onneks semmoseen törmänny. Olet siis tilaillut summitilta jotakin?? Tarvitseeko se luottokortin tms. jotta onnistuu tilaus suomesta? Mulla on tosiaan vain tuo PayPal tili. Ja missä tällänen summit sijaitsee, mistä lähettävät tavaraa? Onko luotettava paikka tilailla? Siellä kyllä luki että PayPal on OK, mutta se ohjelma herjasi jotakin. Toivottavasti se mun kysymys ku niille lähetin ni meni perille, vielä ei ainakaan o vastausta tullut..
letkume Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Summitilla käsittelykulut sairaita? No en ole itse vielä onneks semmoseen törmänny. Joskus kyselin lähetyskuluja livechatissa niin ilmoitti että 80 tulee international lisää postikulujen päälle tms..
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään