Jump to content

Firebird nykimis ongelma?!?


Firebird 94

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mahtaiskohan kellään olla myydä tuollaista sytkämoduulia, ku ei nyt viitis heti rynnätä uuttakaan ostamaan, ku ei yhtään tiedä onko siinä edes vikaa.. Autohan siis oli firebird 1994 5.7

 

Tai vielä parempi, mahtaiskohan jollain olla sellasta siten, että voisin kokeilla vaikuttaako sen vaihto nykimiseen..?  :-P

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Firebird 94

    69

  • Kake

    10

  • Chevy

    9

  • carita

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Mahtaiskohan kellään olla myydä tuollaista sytkämoduulia, ku ei nyt viitis heti rynnätä uuttakaan ostamaan, ku ei yhtään tiedä onko siinä edes vikaa.. Autohan siis oli firebird 1994 5.7

 

Tai vielä parempi, mahtaiskohan jollain olla sellasta siten, että voisin kokeilla vaikuttaako sen vaihto nykimiseen..?  :-P

missäpäin tää kippo oli.. ja jos -89 tpi  mallinen käy niin olis espoossa parikin ylimäärästä modulia..

Kirjoitettu

Mahtaiskohan kellään olla myydä tuollaista sytkämoduulia, ku ei nyt viitis heti rynnätä uuttakaan ostamaan, ku ei yhtään tiedä onko siinä edes vikaa.. Autohan siis oli firebird 1994 5.7

 

Tai vielä parempi, mahtaiskohan jollain olla sellasta siten, että voisin kokeilla vaikuttaako sen vaihto nykimiseen..?  :-P

 

Taitaa olla yks tai kaks

Kirjoitettu

Tämä kippo sijaitsee Raisiossa.  :P

 

Mutta onhan tietysti tuo posti, jos kellään lähellä ei ole...  :)

Kirjoitettu

Multa loytyy kans 94:sen sytkamoduuli. Asun niin kaukana et joutuis lahettamaan. Postikulut jos maksat niin voin lahettaa kokeiltavaks. Mut en pysty lahettamaan ens viikolla, kun olen Bangkokissa talla hetkella.

Kirjoitettu

Multa loytyy kans 94:sen sytkamoduuli. Asun niin kaukana et joutuis lahettamaan. Postikulut jos maksat niin voin lahettaa kokeiltavaks. Mut en pysty lahettamaan ens viikolla, kun olen Bangkokissa talla hetkella.

 

No eiköhän tuo mahda onnistua. Ota yhteyttä kun pystyisit lähettämään. Tuskimpa nuo postimaksut nyt mitään hirveitä ovat.  m/

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

Noniin, nyt on kokeiltu toista sytkäboxia myös (Kiitos kuuluu KimmoT:lle!). Tosin ilman tulosta. Ei vaikuttanut mitään senkään vaihto.  m-

 

Sitten tosta DataMasterista... Onko teillä jollakin ollut sellaista ongelmaa sen käytössä että se löytää johdon, ja ECM:män ja pystyy aloittamaan tiedonkeräämistä, mutta katkaisee tiedonkeräämisen noin 4 sekunnin välein ja ilmoittaa että ECM lost. Mikä tähän mahtaisi olla korjaus keino?  :-\

Kirjoitettu

Noniin, nyt on kokeiltu toista sytkäboxia myös (Kiitos kuuluu KimmoT:lle!). Tosin ilman tulosta. Ei vaikuttanut mitään senkään vaihto.  m-

 

Sitten tosta DataMasterista... Onko teillä jollakin ollut sellaista ongelmaa sen käytössä että se löytää johdon, ja ECM:män ja pystyy aloittamaan tiedonkeräämistä, mutta katkaisee tiedonkeräämisen noin 4 sekunnin välein ja ilmoittaa että ECM lost. Mikä tähän mahtaisi olla korjaus keino?  :-\

- Maadoitusongelmat? Katso maajohto startin etupuolelta.

http://shbox.com/1/g103.jpg

- Laturivika ?

- PCM (ECM) rikki ?

 

Kirjoitettu

Maadoitusongelmia koitettu jo kaivella esiin. Kaikki maadoituspisteet joita olen löytänyt, niin on putsattu, ja kiinnitetty uudelleen ilman tulosta. Tosin, tarkistan vielä tuon kuvassa olevan, muistaakseni moista en ole räpeltänyt vielä..

 

Mites tota, kun tota datamasteriakaan ei nyt ainakaan näillä näkymin saatu kunnolla toimiin, enkä myöskään tosiaan varmaksi tiedä niitä kaikkia arvoja joita sen pitäs näyttää, ni miten olis.. Pystyykö tästä nyppiin jotaki antureita irti ja  testaan ajettavuutta siten että nykiikö? Esim, meneekö johonkin ennalta määrättyyn hätätilaan, jos koittaa ajella vaikka ilman MAF:fin piuhaa?  :o

  • 3 weeks later...
Kirjoitettu

Koitin nyppiä ton EGR ohjaus alipaineen irti ja tulpata sen, sekä nyppisin irti sen bensiinihöyryille menevän alipaineen ja tulppasin senkin. Ne ei ainakaan vaikuttaneet mitään. Otan vielä ton EGR venttiilin irti ja tarkistan että se kartio tiivistää sinne kunnolla.. Josko se vuotais, ni sehän vois ehkä jotain tehdä? Se on tosin ollut jo kerran irti, mutta sillon se oli niin epämääräisen näköinen että siitä ei selvää ottanut. Nyt se on kerran viimeksi putsattu, niin ehkä siitä näkis nyt helpommin jos se kartio vuotaa..  :P

  • 3 weeks later...
Kirjoitettu

Nyt on EGR venttiili kokonaan pois. Levy tilalla. Pakokaasu putkea en poistanut.

 

Sytyttelee sillon tällön nyt sitte sitä SES valoa ja sanoo just tosta EGR:rän toiminnasta.. Mitenkään ei mihinkään poisto vaikuttanut. Vapina jatkuu.

 

Oliskohan tässä jossakin lähellä jollakin toista ilmamassamittaria? Kuulin juttua että se voi myös tuollaista tehdä, vaikka ei mitään omituista vian etsintä ohjelmat löytäisikään? Voiko olla mahdollista että vika olisi siinä, vaikka se näyttääkin ihan järkevää tulosta testerissä? (tosin yhä vieläkään en ole tuota pahuksen DataMasteria saanut kannettavassa toimimaan siten ettei se pätkisi koko ajan sitä signaalia poikki, vaikka olen testannut vaikka mitä.)

 

Jos jollakin on toinen ilmamassamittari, niin maksan siitä että saan sitä kokeilla, että vaikuttaako mitään.  m/

Kirjoitettu

Voit sulkea MAFfin pois syyllisten joukosta ottamalla siitä vain liittimen irti. Menee silloin SES tilaan ja tietokone ajaa kartoilta sokkona seosta sen jälkeen, tällä voi myös sulkea lambdat pois.

 

EGR pitäisi ruksittaa tietokoneella pois sieltä jotta kulkisi hyvin  m/

 

Suosittelen myös kokeilemaan ohjelmia TunerPro sekä Freescan, toimivat meikäläisellä hyvin. Tunerprolla saat ruksiteltua EGR yms roskat pois, mutta en suosittele firmiksen ajoa autoon jos liitäntä on epävakaa, testaa ensin FreeScanilla jotta yhteys pysyy päällä.

Kirjoitettu

Voit sulkea MAFfin pois syyllisten joukosta ottamalla siitä vain liittimen irti. Menee silloin SES tilaan ja tietokone ajaa kartoilta sokkona seosta sen jälkeen, tällä voi myös sulkea lambdat pois.

 

EGR pitäisi ruksittaa tietokoneella pois sieltä jotta kulkisi hyvin  m/

 

Suosittelen myös kokeilemaan ohjelmia TunerPro sekä Freescan, toimivat meikäläisellä hyvin. Tunerprolla saat ruksiteltua EGR yms roskat pois, mutta en suosittele firmiksen ajoa autoon jos liitäntä on epävakaa, testaa ensin FreeScanilla jotta yhteys pysyy päällä.

 

Kiitos tiedoista!

 

Eli, jos vika maffissa tai lambdoissa, niin pitäisi piuha irti kulkea vapisematta?

 

Mahtaisiko jostakin löytyä linkkiä josta saisin kyseisten ohjelmien sellaiset versiot joidenka pitäisi minun kärryyn olla sopivat?

Kirjoitettu

Joo, aina kun moottorista irroitetaan/hajoaa jokin kriittinen sensori niin se menee vikatilaan ja lyö sytkän myöhäiselle ja suihkuttaa polttoainetta ainoastaan kierrosluvun ja kaasun asennon perusteella jotta vältytään vaurioilta joita voisi syntyä rikkinäisen anturin antamien tietojen perusteella moottorin ohjaamisesta.

 

Toki tällöin kulkupuoli on laiskan puoleista ja moottori käy kuumempana myöhäisen sytkän takia.

 

 

Jos haluat ruveta läppärillä säätelemään niin tässä tarvittavat ohjelmat pähkinänkuoressa:

 

 

TunerPro http://www.tunerpro.net/download/SetupTunerProFree_v414.exe

TunerPro Definition file http://www.tunerpro.net/download/bindefs/GM/EE.xdf

 

Tällä voidaan muuttaa flektin lämpötilat, vikakoodit, skipshiftin egr yms poistoa ja sen sellaista. Alempi definition file pitää myös ladata ja osoittaa ohjelmalle sen asetuksista, se kertoo ohjelmalle kuinka tämän kyseisen auton ohjelmaa luetaan. Huomaa että tällä ohjelmalla ei voi lukea suoraan autosta ohjelmaa ja tallentaa sitä takaisin vaan se luetaan autosta tietokoneelle ja takaisin erillisellä ohjelmalla.

 

 

Tunercat WinFlash http://www.tunercat.com/software/winflash/flash_setup.zip

 

Tällä luetaan se ohjelma autosta tietokoneelle ja takaisin, ja sen kanssa sitten varovana, jos yhteys katkeaa keskenkaiken tai tietokone kaatuu, hyvällä tuurilla auton oma tietokone on vainaa.

 

 

Ja viimeisenä Freescan jolla voi nauhottaa auton anturitietoja ja seurata kaikkea mitä autossa tapahtuu: http://andywhittaker.com/files/freescan_210.exe

 

 

 

Kaikkien ohjelmien käyttö vaatii luonnollisesti että kemiat täsmää tietokoneiden kanssa ja englanti taipuu, ovat aika karuja ohjelmia noin käyttöliittymältään.

 

Kaikessa yksinkertaisuudessaan homma menee siten että winflashilla imuroidaan auton tietokoneelta se tiedosto läppärille joka sisältää parametrit lähes kaikkeen mitä autossa tapahtuu, sitten tunerprolla muutetaan sieltä niitä parametrejä, esim EGR On/Off, Skipshift On/Off, ja sitä rataa. Sitten se tallennetaan ja lähetetään takaisin autoon winflashilla. Autossa pitää olla virrat päällä mutta ei käynnissä kun tiedostoa ladataan tai tallennetaan sieltä

 

Kirjoitettu

Kiitoksia tiedosta!  m/

 

Onko tuo TunerPro Definition file joku kopioi ja liitä hommeli?  ???

Kirjoitettu

Joo se Definition file pitää vaan laittaa siihen kansioon mihin asennat tunercatin. Sitten tunercat tunnistaa LT1:sen boksin.

Saitko muuten ne tiedostot mitä lähetin?

Kirjoitettu

Joo se Definition file pitää vaan laittaa siihen kansioon mihin asennat tunercatin. Sitten tunercat tunnistaa LT1:sen boksin.

Saitko muuten ne tiedostot mitä lähetin?

 

Ei o mitään tiedostoja tullut..  :o

 

Eli siis ton Definition filen kopioin tuolta ja avaan jossain wordissa vai missä, ja sit tallennan sen wordin tiedoston? Ei toi linkki ollut suoraan ladattava tiedosto, se vaan avas jonkun suuren määrän tekstiä..?  :P

Kirjoitettu

Ei o mitään tiedostoja tullut..  :o

 

Eli siis ton Definition filen kopioin tuolta ja avaan jossain wordissa vai missä, ja sit tallennan sen wordin tiedoston? Ei toi linkki ollut suoraan ladattava tiedosto, se vaan avas jonkun suuren määrän tekstiä..?   :P

 

Definition filen kopioidaan kiintolevylle ja tuneproon ikkunasta löytyy xdf valikko mihin kerrotaan missä kyseinen definition file majailee, sit pääsee kattelee mitä ohjelma on syöny.

 

ainut mitä en näin pikasella kattomisella tajunnu, mihin tätä ohjelmaa tarvitaan jos kerran tunecatilla luetaan ja ohjelmoidaan poksi ni mitä erikoista tune proo sisältää mitä catissa ei oo ku silläkin pääsee taulukoita muuttamaan jos haluaa  ???

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...