Jump to content

5.3 litraseen +96hv nokan vaihdolla


Z-mo

Recommended Posts

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Z-mo

    49

  • TexFinn

    17

  • GTATL

    10

  • Crisis

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Olihan tuossa padassa kai peltisatsitkin, mutta siltikin aika asiallinen saavutus.  m/ Ei sen tosiaan aina tarvii olla se 5.7 tai 6.0, silla kylla toi viiskolmonenkin on ihan jees.  *clap* Tosin kyllahan nuo kaksi muuta pidemmalle mentaessa ovat aika lailla paremmat, mutta kuitenkin.

 

Siita nyt sitten Zuskille vahan viriteltavaa...  :W

 

Link to post
Share on other sites

Olihan tuossa padassa kai peltisatsitkin, mutta siltikin aika asiallinen saavutus.  m/ Ei sen tosiaan aina tarvii olla se 5.7 tai 6.0, silla kylla toi viiskolmonenkin on ihan jees.  *clap* Tosin kyllahan nuo kaksi muuta pidemmalle mentaessa ovat aika lailla paremmat, mutta kuitenkin.

 

Siita nyt sitten Zuskille vahan viriteltavaa...  :W

 

 

 

Hinta/tehosuhteeltaan toi 5.3 taitaa olla ihan lyömätön. Eihän tollanen maksa käytännössä mitään.

Ja ainahan sen pystyy poraamaan 5.7 litraseks jos tarvetta on. Mutta eiköhän sen 400hv tosta ota melkein yhtä helpolla kuin esim. 5.7 litrasesta...

Link to post
Share on other sites

Mtäs tollanen 5.3 mosa sit maksaa??..halpa ku on suhteellinen käsite  ;D 

 

Ebaytä kun tutkailee, niin kokonainen 5.3 mosa noin $500. Suurimmassa osassa ei taida olla tietsikkaa eikä piuhasarjaa, jos haluaa ne mukaan niin silloin taitaa hinnat olla jossain $750-$1000 haarukassa. Vakionahan se antaa 290hv pihalle, ja LS6 nokalla 340-350hv.

 

Elikkä suurinpiirtein samalla rahalla mitä menis pelkästään gen1 pikkulohkon viri-alukansiin, saisi 5.3 litrasen gen3 moottorin loistavilla alukansilla, pomminvarmalla 6-pulttisella alakerralla, suorasytyksellä, säädettävällä boksilla yms. herkuilla.

 

Tottakai kustannuksia tulee kun sen leipoo kiinni autoon, mutta eihän niitä kukaan laske...

Link to post
Share on other sites

 

Minimissään jos laskee sen $1500 = noin 1000€ pakollisiin juttuihin, niin ei välttämättä huijaa itteään ihan hirveästi... Ja sehän on sitä harrastamista kauneimmillaan.  ;D

Mulla meni ihan perkeleesti enempi, mutta tein sellasia juttuja mitkä ei olis välttämättömiä.

Esim. pitkät sarjat, koko mittaristo vaihtoon yms.

Link to post
Share on other sites

Mitähän se tuommoinen 5.3 konversio tulisi maksamaan kaasarille muutettuna? Eikö vain aika paljon vähemmän?

Kait siihen sopii th400 perään tai mikä vaan muukin vanhempi vaihteisto?

 

Link to post
Share on other sites

Mitähän se tuommoinen 5.3 konversio tulisi maksamaan kaasarille muutettuna? Eikö vain aika paljon vähemmän?

Kait siihen sopii th400 perään tai mikä vaan muukin vanhempi vaihteisto?

 

 

En usko että kaasarikonversio tulis yhtään halvemmaksi.

Sairaan paljon helpompi kyllä asentaa, siitä ei epäilystäkään.

 

Tollasen se tarvitsis: http://www.summitracing.com/parts/EDL-7118/

$670 + kaasari. Sit välttyis ruiskun bensapumpun, regulaattorin ja bensalinjojen kanssa sähläämiseltä. Kaikki 5.3 litraset on trukki imusarjoilla ja se on liian korkea ainakin 3genin vakiopellin alle. LS1 imusarjoja saa reilusti alle satasella, joten se ei kyl oo iso rahareikä. Lisäks trukin öljypohja pitää vaihtaa f-bodin öljypohjaan. Edelleenkään ei kallista.

Ruiskun bensavermeisiin ei kyllä mee tota $670, joten voi olla että kaasarikonversio imis vähän enempi hilloo.

 

Vanhan malliset laatikot TH350, 400 yms. menee kiinni. En nyt oo varma mitä kikkailua se vaatii mutta ei vissiin mitään isompia koska noita tuntuu olevan jenkeissä tehty tuhansia, gen3 kone + vanhanmallinen loota.

 

 

Link to post
Share on other sites

Tämä tuntuisi kyllä erittäin mielenkiintoiselta vaihtoehdolta.

Mitens mahtaa mennä päästöjen kanssa tämmöinen uudempi kone kun otetaan tuo noin 400 kaakkia siitä?

 

Mulla on tuo 82 Camaro myynnissä, mutta jos siihen hommaisikin tämmöisen koneen niin sillä malttaisi vielä vaikka ajella itsekin..

Link to post
Share on other sites

En usko että kaasarikonversio tulis yhtään halvemmaksi.

Sairaan paljon helpompi kyllä asentaa, siitä ei epäilystäkään.

 

Tollasen se tarvitsis: http://www.summitracing.com/parts/EDL-7118/

$670 + kaasari. Sit välttyis ruiskun bensapumpun, regulaattorin ja bensalinjojen kanssa sähläämiseltä. Kaikki 5.3 litraset on trukki imusarjoilla ja se on liian korkea ainakin 3genin vakiopellin alle. LS1 imusarjoja saa reilusti alle satasella, joten se ei kyl oo iso rahareikä. Lisäks trukin öljypohja pitää vaihtaa f-bodin öljypohjaan. Edelleenkään ei kallista.

Ruiskun bensavermeisiin ei kyllä mee tota $670, joten voi olla että kaasarikonversio imis vähän enempi hilloo.

 

Vanhan malliset laatikot TH350, 400 yms. menee kiinni. En nyt oo varma mitä kikkailua se vaatii mutta ei vissiin mitään isompia koska noita tuntuu olevan jenkeissä tehty tuhansia, gen3 kone + vanhanmallinen loota.

 

 

 

Tarvii vetolevyn mika tuo turbiinia ulommas 0.2", muistaakseni.

Mutta tietenkin jos aletaan virittaa niin 4L60E tai 4L80E (Gen III tai IV perasta) ja aftermarket ohjausboksi on nannaa. Paasee saataa lootan vaha paremmin ku th350 tai th400.. Tosin molemmissa omat hyvat puolensa ja hintalaatusuhde vanhoissa vehkeissa tulee olemaan aina parempi.

 

Se mita sanottiin ette 5.3L koneen poraamisesta, ei kannata. menee sylinteriseinat liian ohkasiks eika kesta enaa ahtoa :D Nehan on matalapuristeisia (nykymittapuussa) kun ruttu on 9 pintaan, Sinne vaan bar ellei puoltoista ja rautalohko kun on niin mennaan kovaa... Kato vaikka taa linkki. Koneen pitais olla vakio 5.3 alakerralla kun toi video tehtiin... Vanha juttu tosin ja nykyaan tolla porukalla kaikkee muuta jo mielessa.

 

5.3l koneita saa etuvetovehkeista myos taysin alumiinisena.

Link to post
Share on other sites

Tämä tuntuisi kyllä erittäin mielenkiintoiselta vaihtoehdolta.

Mitens mahtaa mennä päästöjen kanssa tämmöinen uudempi kone kun otetaan tuo noin 400 kaakkia siitä?

 

Mulla on tuo 82 Camaro myynnissä, mutta jos siihen hommaisikin tämmöisen koneen niin sillä malttaisi vielä vaikka ajella itsekin..

 

Jos verrataan gen1 400hv pikkulohkoon, niin veikkaisin että 400hv gen3 käy aika lailla puhtaammin...

Link to post
Share on other sites

Kesken vilkkaimpien duunien, törmäsin tämmöseen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/5-3-LITER-VORTEC-ENGINE-MOTOR-CHEVY-GMC-SILVERADO-123K-/200504706906?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2eaf03075a

 

$650 5.3 piuhasarjalla ja boksilla. Ainoastaan laturi puuttuu, muut apulaitteet tulee mukana.

Järkyttävän halpaa...

ne sanoo jotta kaikki apulaitteet uupuu, mutta saat mitä kuvassa on  ja kuvassa on kaikki apulaitteet .... ::)

 

ENGINE IS A COMPLETE ASSEMBLY MINUS ALL OF THE BOLT ON ACCESSORIES, STARTER, ALTERNATOR, A/C COMPRESSOR, STEERING PUMP,  ETC.  WHAT YOU SEE IN PICTURES IS WHAT YOU GET.

Link to post
Share on other sites

ne sanoo jotta kaikki apulaitteet uupuu, mutta saat mitä kuvassa on  ja kuvassa on kaikki apulaitteet .... ::)

 

ENGINE IS A COMPLETE ASSEMBLY MINUS ALL OF THE BOLT ON ACCESSORIES, STARTER, ALTERNATOR, A/C COMPRESSOR, STEERING PUMP,  ETC.  WHAT YOU SEE IN PICTURES IS WHAT YOU GET.

 

Siinä lukee myös näin:

 

***THIS ASSEMBLY DOES HAVE THE ALTERNATOR AND STEERING PUMP ALSO.

 

Otappa noista nyt selvää, mutta jos tommosta on hommaassa niin hintataso on jotain ton suuntasta...

Link to post
Share on other sites

Kesken vilkkaimpien duunien, törmäsin tämmöseen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/5-3-LITER-VORTEC-ENGINE-MOTOR-CHEVY-GMC-SILVERADO-123K-/200504706906?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2eaf03075a

 

$650 5.3 piuhasarjalla ja boksilla. Ainoastaan laturi puuttuu, muut apulaitteet tulee mukana.

Järkyttävän halpaa...

Varmaan tosi hyvakin ::) 123kmilee ruuvattu pickupin mosa ja vanhat apulaitteet, jarkikauppa ;D

Link to post
Share on other sites

Varmaan tosi hyvakin ::) 123kmilee ruuvattu pickupin mosa ja vanhat apulaitteet, jarkikauppa ;D

 

Sisäänajettu.  \m/

 

Ei tietysti kukaan estä hommaamasta kuudella tonnilla vaikka LS2+T56 pakettia. Se nyt tässä ei oo se pointti...

Link to post
Share on other sites

Kesken vilkkaimpien duunien, törmäsin tämmöseen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/5-3-LITER-VORTEC-ENGINE-MOTOR-CHEVY-GMC-SILVERADO-123K-/200504706906?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2eaf03075a

 

$650 5.3 piuhasarjalla ja boksilla. Ainoastaan laturi puuttuu, muut apulaitteet tulee mukana.

Järkyttävän halpaa...

 

Kannattaa kone missa on kaikki mita siihen kuuluu (siis ettii kokonainen paketti) vaikka olisikin kalliimpi. Noi koneet muutenkin revitaan aika karusti monesti ulos etta kuvia on kiva saada etukateen kasa (ei yleensa saa ku myyja saa kaupat helpommallakin). Mulla ei oo kokemusta mitka on 'hyvia firmoja', mutta tiian niin monta konetta josta on puuttunut jotain kun netista ostaa 'sikaa sakissa' eli ei naa mita ostaa.

Link to post
Share on other sites

Varmaan tosi hyvakin ::) 123kmilee ruuvattu pickupin mosa ja vanhat apulaitteet, jarkikauppa ;D

 

Alas nyt... mun 123k ajettu pickuppi kay ihan hyvin ja ei syo oljya... Tosin, en kylla ostas yli 60k ajettua pakettia, mutta mistas sen tietaa paljon niilla on oikeesti ruuvattu? ei millaan.

Link to post
Share on other sites

LS-koneeseen vanhan mallinen laatikko kiinnittyy näin:

 

The spacer is a standard part sold through the GM Performance Parts dealer network. It is .400" long and has a flange for the torque converter to sit in to prevent vibration. If you don't have a GMPP dealer in your area Skoggin Dickey (site sponsor) will be able to help.

 

I purchased mine locally for $37 and it requires six new bolts that are longer than the originals for around $28. The parts you need are GM PN 1256532 and six (6) of 1256533.

 

 

adapterfrontsml.jpeg}

Link to post
Share on other sites

Onko tietoa miten käy tuon vaihdelaatikon kiinnityskohdan kanssa kun kone laitetaan niillä valmiiksi saatavilla sovitekiinnikkeillä kiinni esim 3gen camaroon?

 

Ei varmaa tietoa, mutta nähtävästi laatikko jää orkkispaikalle. Orkkis laatikon tukipalkkiin ei siis tarvitsis tehä mitään muutoksia...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...