Jump to content

5.3 litraseen +96hv nokan vaihdolla


Z-mo

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Z-mo

    49

  • TexFinn

    17

  • GTATL

    10

  • Crisis

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ei varmaa tietoa, mutta nähtävästi laatikko jää orkkispaikalle. Orkkis laatikon tukipalkkiin ei siis tarvitsis tehä mitään muutoksia...

 

Varma tietoa on etta jos kayttaa vanhaa lootaa ja LSx konetta, vaihteisto siirtyy taaemmas.

 

Se johtuu siita etta LS koneen vaihteiston kiinnityspinta on taaempana kuin vanhan SBC lohkon, sen takiakin myos tarvii spacerin jonka z-mo laitto. Yleensa noi retro moottorikiinnikkeet on suunniteltu LS koneelle ja siihen alunperin kuuluvaan lootaan.

 

Link to post
Share on other sites

Kiinnittyy näin:

 

 

 

Mun mielesta toi spacer on vaaralla puolella vetolautasta, miten muuten turbiinin kiinnityspultit ylettais jos toi spacer painaa turbiinia ulospain 0.4"?

 

Tosin jos vetokeha on 0.4" karkuteilla startista niin siina tulee seuraava mielenkiintoinen dilemma :D

Link to post
Share on other sites

Varma tietoa on etta jos kayttaa vanhaa lootaa ja LSx konetta, vaihteisto siirtyy taaemmas.

 

Se johtuu siita etta LS koneen vaihteiston kiinnityspinta on taaempana kuin vanhan SBC lohkon, sen takiakin myos tarvii spacerin jonka z-mo laitto. Yleensa noi retro moottorikiinnikkeet on suunniteltu LS koneelle ja siihen alunperin kuuluvaan lootaan.

 

 

Sehän on parempi vaan, painopiste menee parempaan suuntaan.  ;D

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&_trksid=p5237.m2000013&item=200502340325&viewitem=

 

$450, eculla ja johdoilla, ilman starttia, laturia ja tehostinta.

Link to post
Share on other sites

Sehän on parempi vaan, painopiste menee parempaan suuntaan.  ;D

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&_trksid=p5237.m2000013&item=200502340325&viewitem=

 

$450, eculla ja johdoilla, ilman starttia, laturia ja tehostinta.

 

apulaitteet sis AC kompuran saa osanumerolla 19155066 upouutena... pitais olla noin 700 taalaa

http://www.superchevyperformance.com/19155066_LS1_LS6_Serpentine_Drive_System_p/19155066.htm

http://www.gmpartsdirect.com/results.cfm?addtocart=1&addpartnumber=19155066&singlepart=1&partnumber=19155066

Jos ei kompuraa tarvi, varmaan loytyy joku joka siita pari sataa saattais maksaa :)

 

Startti maksaa toiset mokoman pari sataa.

 

 

Link to post
Share on other sites

vortec 5300 on 2000-luvun 305TBI  ;D

Oon leikitelly ajatuksella että tollanen 5,3 pitäis johonkin laitokseen laittaa.pihas olis pari kandidaattia, camaro, pikappi tai pitkäkatto. Entten tentten teelikamentten jne.

Link to post
Share on other sites

vortec 5300 on 2000-luvun 305TBI  ;D

Oon leikitelly ajatuksella että tollanen 5,3 pitäis johonkin laitokseen laittaa.pihas olis pari kandidaattia, camaro, pikappi tai pitkäkatto. Entten tentten teelikamentten jne.

laita siihe partneriin  :W

ja partnerin kone camaroon, ja camaron kone pikappiin ,pikapinkone asemavaunuun..ja

Link to post
Share on other sites

vortec 5300 on 2000-luvun 305TBI  ;D

Oon leikitelly ajatuksella että tollanen 5,3 pitäis johonkin laitokseen laittaa.pihas olis pari kandidaattia, camaro, pikappi tai pitkäkatto. Entten tentten teelikamentten jne.

 

Camaroon tietysti. Ja Camaron kone farkkuun.

Link to post
Share on other sites

Camaron kone, jos joskus tuosta kopastaan luopuu, menee pankkiholviin lasivitriinille samettityynylle

 

Eihän tuollainen jumalmoottori ansaitse mitään tuon vähempää.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Nyt ku on silveraadoon hommattu pakopuoli 'kuntoon' kiinalaisten avustuksella, pitais varmaan alkaa miettii imupuolta ja nokkaa.

Pitaa kayda sarjojen asennuksen jalkeen dynossa ja raportoida tahan topikkiin etta kuinka paljon 285hp lisaksi loytyy tehoa. Tosin taala puhutaan vaan takapyoratehosta joten oon iloinen jos yli 250hp SAE korjattua konia irtois takafillarille automaatin ja 2 metrisen kardaanin lapi. Sit saattais moottorilla olla jopa karvan yli 300.

Link to post
Share on other sites

Uudessa hot rod:issa oli juttua kun käyttivät tuoretta mustikkia rullilla.Jonkinverran oli heittoa eri mestojen välillä(korjauskertoimet,maantieteellinen korkeus yms.)

Link to post
Share on other sites

Uudessa hot rod:issa oli juttua kun käyttivät tuoretta mustikkia rullilla.Jonkinverran oli heittoa eri mestojen välillä(korjauskertoimet,maantieteellinen korkeus yms.)

Hyvin super snake puski hevosia pyorasta, suunnilleen saman mita ls9 koneesta

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Kone vaan tilaukseen ja sitten ihmettelemään.  \m/

 

Jos haluaa päästä piuhojen kanssa helpolla:

http://www.sspwiring.com/LS1_Wiring_Harness.php

 

On oikeasti niin halpoja, ettei kaasari konversiossa oo mitään järkeä.

 

Ja jos vielä haluaa säästää lisää, niin kyllä moottorin alkuperäisestäkin piuhasarjasta on muokattavissa vanhaan autoon sopiva. Eikä vaadi mitään ydinfyysikon äö:ta, vaan hieman perehtymista.

Link to post
Share on other sites

5.3 kaasarilla $1200. Johonkin 2 tai 3 koppaseen väsyneen viislitrasen paikalle. Tehot tuplaantuu halvalla.

 

Tehon lisäykseen nähden toi 1200$ ei tunnu miltään 8)

Link to post
Share on other sites

Ja jos vielä haluaa säästää lisää, niin kyllä moottorin alkuperäisestäkin piuhasarjasta on muokattavissa vanhaan autoon sopiva. Eikä vaadi mitään ydinfyysikon äö:ta, vaan hieman perehtymista.

 

Juuri näin.  m/

 

Tehon lisäykseen nähden toi 1200$ ei tunnu miltään 8)

 

Ei tarvi hirveesti TPI:hin viripalikoita ostella, niin paukkuu toi $1200 aika äkkiä...

Link to post
Share on other sites

5.3 kaasarilla $1200. Johonkin 2 tai 3 koppaseen väsyneen viislitrasen paikalle. Tehot tuplaantuu halvalla.

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Chevy-5-3-Complete-Engine-W-Aftermarket-Carb-Conversion-/290532609631?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item43a517ce5f

 

Video samasta aiheesta:

http://www.youtube.com/watch?v=5AQC7RAP9FM

 

Tossa on kyllä älliä.

hmmm... 305 mäkeen ja tuo sinne tbi:n alle  \m/

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Mitä tapahtuu, kun lyödään avolavan 6.0 litraseen L92 kannet ja Compin XR281HR? No ei paljon muuta ku 550hv.

 

Vanha artikkeli, mutta tieto ei vanhene, saattaa olla hyvinkin ajankohtaista yhdelle jos toiselle:

http://www.carcraft.com/techarticles/ccrp_0705_chevrolet_ls2_l92_cylinder_heads/index.html

 

Käytännössä kaverit hakee tonnilla junkyardilta vanhan 6.0 koneen, lyö siihen tuhat taalaa maksavat L92 kannet ja Compin nokan.

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...