Jump to content

Hanskin ja Heidin Camaro

camaro82

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kyllä näiden kanssa hommaa piisaa.

Ite tein aikoinaan tuon kuskinpuolen oven korjauksen ilman mitään korjaussarjoja. Onneksi on kaveri, joka osaa sorvata yms.

• Replies 566
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• camaro82

339

• Cosa

19

• rstuning

18

• balez

14

Kirjoitettu

Kyllä näiden kanssa hommaa piisaa.

Ite tein aikoinaan tuon kuskinpuolen oven korjauksen ilman mitään korjaussarjoja. Onneksi on kaveri, joka osaa sorvata yms.

Niinpä. Pitääpä harkita tuota saranoiden koneistusta/holkitusta  m/
Kirjoitettu

Laatikko saa sähköä eli sisäinen vika, joko nelosen painekytkin tai lukon solenoidi. Pahimmassa tapauksessa turbiininlukko on tiensä päässä  :(

Kirjoitettu

Camarolle ei tapahtunu tänään mitn, pitää eka ostaa laatikkoöljyä ja tiiv+suod. sit aski auki.

Rampin sen sijaan tein sunnuntai-iltapäivän ratoksi uuden, vanha alkoi olla jo laho. Nyt onpi kestopuusta  m/

uusiramppi.jpg}

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Aika rientää, minä en...

Loma loppuu kohta ja kaikki hommat tekemättä, pitäiskö juoda vähemmän olutta  :o  ;D

Kirjoitettu

Camarolle ei tapahtunu tänään mitn, pitää eka ostaa laatikkoöljyä ja tiiv+suod. sit aski auki.

Rampin sen sijaan tein sunnuntai-iltapäivän ratoksi uuden, vanha alkoi olla jo laho. Nyt onpi kestopuusta  m/

aika toimivannäkönen. ite meinannu samanlaista askarrella kunhan lähtis yks ei-oma rojekti pihalta pyörimästä.

isoo lankkua löytyy jo mut ei noin säänkestävää  :)

Kirjoitettu

aika toimivannäkönen. ite meinannu samanlaista askarrella kunhan lähtis yks ei-oma rojekti pihalta pyörimästä.

isoo lankkua löytyy jo mut ei noin säänkestävää  :)

Toi on kyllä perhanan hyvä öljynvaihtoihin yms. alustahommiin. Vanhoilla rampeilla tuli vaihdettua vahdelaatikkokin pari vuotta sitten  m/

Mä hyödynsin pihassa olevan kaivonrenkaan ikäänkuin lisätukena, ei rampit huoju eikä keiku.

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

Dodii, sain aikaiseksi avata laatikon öljypohjan. Todennäköisesti löysin vian turbiinin lukkiutumattomuuteen, painekytkin vuotaa läpi. Koitin paineilmalla. Magneettiventtiili sentään toimii, naksahtaa maadoitettaessa  m/ Alkuviikosta tulee uusi painekytkin  m/

Kirjoitettu

Jess, nopeusmittarin rattaat askiin vaihdettu, torque armin etukiinnikettä paranneltu  m/

Kirjoitettu

Mittari näyttää enää n. 8 km/h liikaa, torque armi ei kolahtele enää  m/

Laatikkoon vaihdoin solenoidin ja painekytkimen, turbiini ei vaan lukitu  >:(

Laitoin kyselyä toiseenkin topicciin mutta ehdotuksia otetaan myös täällä vastaan. onkohan turbiini kaputt  ???

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Kyllä sen turbiinin on pakko olla kaputt  >:(

Minkähänlaisen laittais? Stallia 4000  ;D  ?

Kirjoitettu

jo ainaski, ;D ;D :W :W

Kirjoitettu

Laita PG,ni ois ylimääränen jossa stalli 7400 vai 7600  ::)

Kirjoitettu

Laita PG,ni ois ylimääränen jossa stalli 7400 vai 7600  ::)

Ehkä himpun liikaa  ;)
Kirjoitettu

Ehkä himpun liikaa  ;)

Tai sit tarvii tehdä motti uusiks  m/

Kirjoitettu

Jos hyvä,niin A1,siis turbiini.Mulla oli joskus,hakkas TCI:n 6-1

Kirjoitettu

Jos hyvä,niin A1,siis turbiini.Mulla oli joskus,hakkas TCI:n 6-1

Kerranki samaa mieltä.

Kirjoitettu

Semmonen vetteversio(2025rpm stall) ei varmaankaan olis huono.

Kirjoitettu

Halusin normistallilla kuitenkin. Tulossa HD versio (dieselille tarkoitettu).

Ei huvittais tuota askia aina irroitella vaikkei se ny niin kovin iso homma olekkaan, n. 6h

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Kas niin, uusi turbiini paikallaan ja aski takaisin autossa kiinni  m/

Työt himpun haittaa harrastusta joten huomenna aamuvuoron jälkeen homma jatkuu...eli vetolevyn pultit kiinni ja kardaani jne

Kirjoitettu

Ei haittaisi vaikka tekisit yhtä hyvän turbiininvaihto dokumentin kuten vaihteistonhännän holkin vaihdosta ensikertalaisille m/

Kirjoitettu

Ei haittaisi vaikka tekisit yhtä hyvän turbiininvaihto dokumentin kuten vaihteistonhännän holkin vaihdosta ensikertalaisille m/

No voi kele, mietin tuota mutta jäi tekemättä  :(
Kirjoitettu

Ja asiaan: mielenkiintoista. Lukko toimii mutta kummallisesti...

Lähdin ajelemaan ja lukko meni päälle jo ykkösellä (huom! mulla on edelleen katkaisija kojelaudassa josta sähkö magneettiventtiilille -> nelosen painekytkimelle). Edelleen nopeammin ajellessa tuntui ettei lukko oliskaan enää päällä silloin kun sen vasta pitäisi eli nelosella/ylivaihteella. Tuo tuntuma saattaa tosin johtua siitä että nyt on vakiostallilla turbiini joka ei luista niinpaljon kuin ed. 2000 stallinen.  TÄH kysyn mä  ???

Kirjoitettu

Oon tutkiskellu asiaa näin netin ääressä ja on kuulemma kahdenlaisia solenoideja tuohon askiin. Oliskohan mulla väärä solkku joka päästää öljynpaineen turbiinin lukolle vain silloin kun nelonen ei ole päällä? Pitää avata öljypohja taas kunhan ehdin  >:(

Niin, turbiini ei tosiaankaan lukitu nelosella. Muuten oon tyytyväinen tuohon vakiostalliin, miellyttävä ajaa. Tuntuu paljon pirteämmältä kuin sillä vanhalla vaikkakin vaan 2000 stallisella. Jotenkin se "mietti" mielestäni liikaa

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...