GTATL Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Laitetaanpas tama mun projekti esille kun 2v tauon jalkeen vihdoin on jotain edistysta tapahtunut talle. Kyseessa on siis 3.gen sukupolven tehokkain tehdasvalmisteinen F-body. Moottorina Buick 3.8L 231 V6 turbo, tehoksi mitattiin 255hv 9 psin paineella etta saatiin sairaan hidas vette nayttamaan nopeammalta Testin jalkeen PAS saati paineen 16.5 psi jolloin oikeasti moottorista irtosi n.300hv. TTA pitaa hallussa kaksi ennatysta vuonna 1989 0-60 4.6s ja 162mile/h huippunopeus. Vette ZR1 testi auto joka pystyi korkeampaan huippunopeuteen (175mile/h) yritti varastaa toista ennatysta TTA.lta mutta sita ei hyvaksytty kun ensimmainen tuotantoauto tuli markkinoille vasta 1990 loppuvuodesta. No vastaavasti PAS asenti 6 vaihteisen manuaalin testiautoon ja ajoivat 181milee/h Ostin taman elokuussa 2010 ja auto seisoi kahdessa eri varastossa ennen kuin sain projektin aloitettua kun GTO.n rakentaminen oli kesken Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Konehuoneesta joo kuvat on ostohetkelta myyjan kotipihalta Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Ja sisalta, niin talla on ajettu 45 000 milee kunnes omistaja paatti kokeilla kuinka paljon painetta voi laittaa myllyyn 23psi oli kuulemma pikkasen liikaa vakio kannentiivareille Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Tassa kuva kannentivareista, eli 5 ja 4 pytyn kohdalta hiukan vuoti Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Kone nostettiin ulos tarkastettavaksi ja yhdesta pytysta loytyi naarmu joten alakerta paatettiin rekentaa kokonaan. Sylinterit porattiin ekaan ylikokoon ja takomannat (diamonds)+Diamond Total Seal Moly Rings ja tako H-veivit (scat). Kanpiakseli paatettii uusiokayttaa kun sita ei tarttenut kun hiukan kiilloittaa. Nama 3.8L V6.set on sisaisessa painossa jo vakiona joten mitaan ihmeita kampuralle ei tarvinnut tehda Alakerran rakenti Total Engine Consepts http://totalengineconcepts.com/ tuli muutaman kerran juteltua Mike Kovacks.n kanssa joka on aika guru LS7 moottoreiden kanssa en nyt loyda alakerrasta kuvaa mutta laitan sen myohemmin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Kansien kanssa se jumppa sitten alkoikin Alkuperaiset ehdin kevyesti portata, mutta eihan toinen kansista sitten mennyt paine testista lapi vaan imu/pako kanavien valista loytyi halkeama tassa kuva alkupeaisista kansista "putsattuna" Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Ebaysta sitten loysin kaypaset kannet kun eihan noita alkuperaisia (702) mistaa loyda eika varamoottoristakaan niita raaskinut ottaa irti. Kannet (248) makso 75$ kipale, joo eihan ne kalliit olleet ja kyllahan sen naki kun imuvenojen kupitkin oli eri kokoiset Hiukan etsiskelyn jalkeen loysin Manleylta rosteri venat joissa on natisti kaulatkin ohennettu tassa kuva uusista kansista "putsattuna" Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Tassa kuva imukannesta/kanavasta jota on jo hiukan alettu kaivaa ja hyvin nakeen kuika paljon kanavista taytyy kaivaa etta sai kohdalleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Alkuperainen laahurinokka+nostajat vaihtuu rollereiksi ja nokassa varovaiset 206/206 asteet Oljypumppu+etukoppa on Weber racing.n modaamat ja nokkaketju fullroller. Dampperi on billet mallia weber ja keinut on tallaiset Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Dodiid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Kuul Noita kuvia katsellessa tulee elävästi mieleen se marraskuinen päivä 1989 kun Sheehan Pontiac'in show room' issa istuin tollasessa uudessa ja uneksin 28k taalan hinta oli tuohon aikaan paljon rahaa ja silloin piti tyytyä vain unelmoimaan. Vertailun vuoksi ostin samalla viikolla 800 milee ajetun -89 GTA'n $16,8 k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Mulle uutta tietoa että noi turbot on laahurikoneita alunperin, aika jänskää... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Retro Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 mageeta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey_ Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Asiallinen kampe!! Mikäs purkki tulee vastaamaan bensasta ja sytkästä? Sä kumminkin alat runttaan sinne ilmaa ihan erilailla, kun tehtaalta?? Eikös sulla ollu joku PT:n ahdin tulossa tuohon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Kuul Noita kuvia katsellessa tulee elävästi mieleen se marraskuinen päivä 1989 kun Sheehan Pontiac'in show room' issa istuin tollasessa uudessa ja uneksin 28k taalan hinta oli tuohon aikaan paljon rahaa ja silloin piti tyytyä vain unelmoimaan. Vertailun vuoksi ostin samalla viikolla 800 milee ajetun -89 GTA'n $16,8 k Joo olihan se kallis mutta toisaalta TTA oli nopein amerikkalainen sarjavalmisteinen auto missa tahansa hintaluokassa Heh sinansa hauska sattuma kun meika osti GTO ja Viben Sheehanilta Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Mulle uutta tietoa että noi turbot on laahurikoneita alunperin, aika jänskää... Joo jossain oli mainittu etta naa olis rolleri koneita mutta eivat ole. Sit TTA.n SG1 lohkot on vamistettu -88 loppu vuodesta tai -89 alku vuodesta, joten mosat eivat olleet GNX ylijaamaa vaikka jossain on niin vaitetty. Asiallinen kampe!! Mikäs purkki tulee vastaamaan bensasta ja sytkästä? Sä kumminkin alat runttaan sinne ilmaa ihan erilailla, kun tehtaalta?? Eikös sulla ollu joku PT:n ahdin tulossa tuohon? Naissa on suorasytty (ei tartte tehda mitaan) ja vakiolla mennaan boksi chipataan. Turbo tweak on paja joka tekee tunen mosa specseja vastaan. Jep PTE 5858 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Kansis viela sen verran etta GNX jne on eri kannet, niissa on eri kokoinen palotila ja pakosarjojen pultti jako eri joten niita ei voi kayttaa jos ei halua alkaa muokkaamaan GNX.n pakosarjoja tahan. TTA.n kannet lainattiin vaparikoneesta joten niinden saatavuus onkin sit onneksi helppo ja ne on melkein ilmaiset Alkuperaisen 702 kansien ja kansien 248/515 ero lopulta oli vain venajousissa joten valu on identtinen ARP.n pulttisarjaa naihin ei valmisteta joten ne joutu tilaa yksittais kappaleina niilta suoraan joten tyolasta tama osien hankkiminen on ollut tassa kuva auton toisesta omistajasta joka ei sitten ollut titeloinut auto itselleen joten meika sai alkuperaisen/ensimmaisen omistajan titlen kateen ostohetkella sori heikko kannykuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey_ Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Ok, Meneekö vielä vakiosuuttimilla? Onko tööbo muuten tuolla Buickin omalla .63 AR pesällä?? On varmaan mukavasti spoolaava setii tuohon koneeseen. Ja on kuitenkin 58/58 siivet, niin ei pitäis backpressure tulla ongelmaksi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Ok, Meneekö vielä vakiosuuttimilla? Onko tööbo muuten tuolla Buickin omalla .63 AR pesällä?? On varmaan mukavasti spoolaava setii tuohon koneeseen. Ja on kuitenkin 58/58 siivet, niin ei pitäis backpressure tulla ongelmaksi! Ei mene, ne vaihdetaan 60lps.iksi ja toi 5858 pitais spoolata 500rpm alempana vaikka se puskee ilmaa ihan erimalliin kun alkuperainen Homma on niin etta noi kannet ei virtaa paljoa yli 500hv joten on aivan turha painaa isoa foonia kun niilla ei saa aikaiseksi kun ihanan backpressuren joo 5858 saa .63 AR pesalla joten bolt on se tan virittamisessa on helppoa kun Buick heput on jo kokeilleet melkein kaikki jipot milla naista revitaan tehoa joten ei tartte alkaa keksia pyoraa uudestaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Kaasulappa tulee pysymaan alkuperaisen kokoisena eli 58mm ja ehka ostan 62mm ihan dynoa varten jos silla sais muutaman konin lisaa autohan kaydaan nyt kokonaan lapi joten esim. kaikki anturit tulee olemaan uusia kaikki jarruosat uusitaan myos ja vanhat meika siirtaa tohon mun -86 t/a projektiin. TTA.ssahan on 1LE jarru optio ja ymmartaakseni myos 1LE bensatankki Vaihteisto on TH200R4, se uusitaan ja siihen tulee transbrake jne.. Turbiinin stall tulee olemaan ~2800rpm. Auton paino tulee olee 3000-3400 paunaa ja talla kompolla pitais pystya korkeeseen 10s repaisyyn jota tietysti valtetaan ettei tartteis alkaa hitsailee kaaria Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey_ Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Kai sä 2-stepin laitat Transbraken kaveriks Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Kai sä 2-stepin laitat Transbraken kaveriks Eikos taa 2-step ole manuskoja varten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey_ Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Kyyl ne niitä tomaateissakin käyttää TB:n kanssa Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Kyyl ne niitä tomaateissakin käyttää TB:n kanssa Joo saishan silla tasaiset ET mutta ei talla kuitenkaan kilpaa aleta ajamaan niin tuskin laitan. Transbraken laitan kun se on niin kun must turbo harpakkeissa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey_ Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Joo saishan silla tasaiset ET mutta ei talla kuitenkaan kilpaa aleta ajamaan niin tuskin laitan. Transbraken laitan kun se on niin kun must turbo harpakkeissa Niin, mut olishan se retee räväyttää 2-steppi ja jarru päälle ja pientä röpröprötöttttöötötötötötötöötä, kun Jose tule amissupralla häristään viivalle Ei olis muuten tätäkään topikkia pitäny lukea...Pienehkö turboregali-kuume iskee vaan taitaa olla aika harvinaisia nuo härpäkkeet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now