avogta-89 Posted October 20, 2018 Posted October 20, 2018 5x120 jaolla toimii aivan hyvin, oikea keskiö sovite ja kiristää tasaisesti. Eivät täristä tai irtoa mutterit kovassakaan vauhdissa. Eri asia jos vanteet o kierrot. Esson baari juttua, etteivät toimeisi/ olisi luotettavia. Mittatilaus vanteilla saa sitten semmoset ku haluaa, tosin näkyy hinnassaki
sirkus Posted October 20, 2018 Posted October 20, 2018 http://www.osatuontiracingshop.fi/product/108/pyoranmutteri-epakesko-60-kartiolla Tollaset mutterit ku laittaa soviterenkaiden kaveriks niin bmw vanne istuu 100%
Fenix Posted October 20, 2018 Posted October 20, 2018 http://www.vannehaku.fi/soveltuvuus/BMW/ E39 vanne istuu melko hyvin keskitysholkilla. http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=62240.45
F350 Posted October 20, 2018 Posted October 20, 2018 5x120 jaolla toimii aivan hyvin, oikea keskiö sovite ja kiristää tasaisesti. Eivät täristä tai irtoa mutterit kovassakaan vauhdissa. Eri asia jos vanteet o kierrot. Esson baari juttua, etteivät toimeisi/ olisi luotettavia. Mittatilaus vanteilla saa sitten semmoset ku haluaa, tosin näkyy hinnassaki Mutta essonbaari juttua ei oo se et jos jotain sattuu ja vakuutustarkastaja sattuu huomaamaan bimmin vanteet, niin silloin maksetaankin omat ja vastapuolen kulut, vaikka vanteilla ei olis mitään vaikutusta itse vahinkoon. Ja miks pitäis kun oikealla jaollakin löytyy vanteita. Ihan väärä paikka säästää.
Fenix Posted October 20, 2018 Posted October 20, 2018 Mutta essonbaari juttua ei oo se et jos jotain sattuu ja vakuutustarkastaja sattuu huomaamaan bimmin vanteet, niin silloin maksetaankin omat ja vastapuolen kulut, vaikka vanteilla ei olis mitään vaikutusta itse vahinkoon. Ja miks pitäis kun oikealla jaollakin löytyy vanteita. Ihan väärä paikka säästää.
gmc63 Posted October 20, 2018 Posted October 20, 2018 5x120 jaolla toimii aivan hyvin, oikea keskiö sovite ja kiristää tasaisesti. Eivät täristä tai irtoa mutterit kovassakaan vauhdissa. Eri asia jos vanteet o kierrot. Esson baari juttua, etteivät toimeisi/ olisi luotettavia. Mittatilaus vanteilla saa sitten semmoset ku haluaa, tosin näkyy hinnassaki Samaa mieltä mulla 93 camussa bemarinvanteet ja ei sovitteita siltikään ei ravistanut
RaiRai Posted October 20, 2018 Posted October 20, 2018 Mutta essonbaari juttua ei oo se et jos jotain sattuu ja vakuutustarkastaja sattuu huomaamaan bimmin vanteet, niin silloin maksetaankin omat ja vastapuolen kulut, vaikka vanteilla ei olis mitään vaikutusta itse vahinkoon. Ja miks pitäis kun oikealla jaollakin löytyy vanteita. Ihan väärä paikka säästää. Tätä olen muussakin yhteydessä tuumaillut, ja ois kyllä mielenkiintoista nähdä joku ennakkotapaus tästä. 4,75" ja 120 mm ero on 0,65 mm. Eli pultin reikä on noissa 0,325 mm eri kohdassa, jos vanne (sekä auton pyörän napa) on tehty precis. Kyllä sen siis jotenkin ymmärtää jos jengi lipsuu vanteen valinnassa tuon verran. Omassa 4 genissä on edellisen omistajan jäljiltä myös 120 mm jaolliset, olen niitä kyllä vaihtamassa, mutta en siinä pelossa että joutuisin vanteiden takia maksumieheksi jossain onnettomuudessa. Toki edelleen 4,75" täsmällisesti on erisuuri kuin 120 mm...
z 28 jari Posted October 21, 2018 Posted October 21, 2018 Joo ei sitä tiedä vaikka tulis ongelmia ajanmittaan tuosta 120mm jaosta.Mullakaan ei ole ollut vasta kun 18vuotta komeron alla ilman ongelmia...
pasi jkl Posted October 21, 2018 Posted October 21, 2018 Kyllä minä laitan vain oikealla jaolla olevia vanteita alle!
F350 Posted October 21, 2018 Posted October 21, 2018 Tätä olen muussakin yhteydessä tuumaillut, ja ois kyllä mielenkiintoista nähdä joku ennakkotapaus tästä. Toki edelleen 4,75" täsmällisesti on erisuuri kuin 120 mm... Kirjallista todistuaineistoa ei ole, mutta tuttu joutui maksumieheksi, vaikka rengastuksella ei ollut osaa eikä arpaa kolariin. Vastapuoli tuli kolmion takaa kylkeen, mutta kun tuttavan autossa olikin 88 kantavuuden renkaat ja olisi pitänyt olla 91 ja vakuutustarkastaja huomasi tämän, niin tuttava joutui maksamaan omat ja vastapuolen vahingot, reilu 8000€. Perusteluna oli laiton rengastus ja tästä johtuen ajokiellossa oleva auto. Ja tuossa on vain autojen korjauskulut, henkilövahinkoja ei tullut. Äkkiähän tuon kysyt katsastusmieheltä tai vakuutustarkastajalta jos vielä epäilyttää. Heinäkuussa voimaan tulleen lain mukaan katasatuksessa liian kuluneet renkaat aiheuttavat välittömän ajokiellon, autolla ei saa ajaa edes kotiin, vaan pitää viedä trailerilla. Mutta toki jokainen saa pelleillä niin kuin haluaa, mutta minusta ei kannata väittää, että bemarin vanteet käy, ainakaan kertomatta, että ne on vain sinne päin.
GTATL Posted October 21, 2018 Posted October 21, 2018 Kirjallista todistuaineistoa ei ole, mutta tuttu joutui maksumieheksi, vaikka rengastuksella ei ollut osaa eikä arpaa kolariin. Vastapuoli tuli kolmion takaa kylkeen, mutta kun tuttavan autossa olikin 88 kantavuuden renkaat ja olisi pitänyt olla 91 ja vakuutustarkastaja huomasi tämän, niin tuttava joutui maksamaan omat ja vastapuolen vahingot, reilu 8000€. Perusteluna oli laiton rengastus ja tästä johtuen ajokiellossa oleva auto. Ja tuossa on vain autojen korjauskulut, henkilövahinkoja ei tullut. Äkkiähän tuon kysyt katsastusmieheltä tai vakuutustarkastajalta jos vielä epäilyttää. Heinäkuussa voimaan tulleen lain mukaan katasatuksessa liian kuluneet renkaat aiheuttavat välittömän ajokiellon, autolla ei saa ajaa edes kotiin, vaan pitää viedä trailerilla. Mutta toki jokainen saa pelleillä niin kuin haluaa, mutta minusta ei kannata väittää, että bemarin vanteet käy, ainakaan kertomatta, että ne on vain sinne päin. Kai sä ymmärrät että moottorin virittäminen on ihan sama asia Suomessa kaikki on mahdollista, jopa syyttömän kikkailulla muuttaminen syylliseksi Tälläinen varmaan olis kaatunut hovissa, käräjäoikeus vois vaikka tuomitakkin. Kuulostaa vaan ihan hevostoimiston BS.ltä
F350 Posted October 21, 2018 Posted October 21, 2018 Kai sä ymmärrät että moottorin virittäminen on ihan sama asia Suomessa kaikki on mahdollista, jopa syyttömän kikkailulla muuttaminen syylliseksi Tälläinen varmaan olis kaatunut hovissa, käräjäoikeus vois vaikka tuomitakkin. Kuulostaa vaan ihan hevostoimiston BS.ltä Ei tuo mennyt käräjille, vakuutustarkastaja sen päätti, eikä tuttu halunnut lähteä haastamaan vakuutusyhtiötä oikeuteen korvauksista, kun siinä äkkiä summat kolminkertaistuu. Tosin yksi oululainen kaveri teki senkin, rattijuoppo ajoi päin punaisia moottoripyörän päälle, kaverilta murtui ,sääri, reisi lonkka ja selkä, joitui loppuiäksi pyörätuoliin ja vakuutusyhtiö katsoi ettei vaikuta työntekoon. Meni hoviin saakka ja kaveri voitti. Mutta kesti melkein kaks vuotta ja yli 50t€ omaa rahaa, ennenkuin oikeus päätti korvauksista. ,Moottorin virittämisen yli sallitun tehorajan ja sen toteaminen vakuutustarkastajan toimesta on "hieman" hankalampaa kuin väärän rengastuksen pongaaminen. Mutta jokainen tekee itse omat päätökset. Mun kantti ei riitä siihen jos väärien vanteiden takia pultit katkeekin ja ajat jonkun päälle muutaman satasen säästön takia.
Jani Posted October 21, 2018 Author Posted October 21, 2018 Voihan sen jaon muuttaa , poraa napaa uuden jaon Vanne valikoima vaan taitaa olla aika huono 18” ja 4.75 jako
Z-mo Posted October 21, 2018 Posted October 21, 2018 Kuinkahan tarkasti näissä vehkeissä jako on juurikin sen 120.6mm? Hiukan nimittäin epäilen...
mikke Posted October 21, 2018 Posted October 21, 2018 Heinäkuussa voimaan tulleen lain mukaan katasatuksessa liian kuluneet renkaat aiheuttavat välittömän ajokiellon, autolla ei saa ajaa edes kotiin, vaan pitää viedä trailerilla. tossa mun kirjallinen vastaväite kun sain kuluneista renkaista ajokiellon 19.6.2018 ja auton sai ajaa korjattavaksi 20.6.2018 klo 24:00 saakka en siis tarvinnu hommata kärryä.
z 28 jari Posted October 22, 2018 Posted October 22, 2018 Kuinkahan tarkasti näissä vehkeissä jako on juurikin sen 120.6mm? Hiukan nimittäin epäilen... Joo se on niinkuin vanha timpuri sanoi:"kun tuo tuumakin on niin vähän,niin kuinkas vähän se milli oikein on?"
Jani Posted October 30, 2018 Author Posted October 30, 2018 Tänään autoa varmaan pitäisi vähän siirrellä, ja alkaa kiristelemään lokasuojia paikalleen, samalla kaikki levikemuovit tiukata kiinni. Samalla voisi vaihtaa tankille menevät sähköjohdot. Varmaan ensi viikolla voisi katsoa lämppärin osia paikalleen. Sitten se alkaisi olla moottorin asennus edessä Samalla teen tässä toista laitetta, pienen pusun takanurkaan saanut C6 ( ei sitikka)
BlackZ Posted October 30, 2018 Posted October 30, 2018 Mutta essonbaari juttua ei oo se et jos jotain sattuu ja vakuutustarkastaja sattuu huomaamaan bimmin vanteet, niin silloin maksetaankin omat ja vastapuolen kulut, vaikka vanteilla ei olis mitään vaikutusta itse vahinkoon. Ja miks pitäis kun oikealla jaollakin löytyy vanteita. Ihan väärä paikka säästää. Tästä oon edelleen F350 kanssa 100% samaa mieltä. Niitä vanteita saa 4.75" jaollakin ja semmosia mitkä passaa ilman spacereitä niin on aivan turhaa leikkiä väärien jakojen ja spacereiden kanssa kun ei ole mitään pakkoa näin tehdä Jokkainen toki saa tehä niinku parraaksi näkkee.
Jani Posted October 30, 2018 Author Posted October 30, 2018 Joo siksi ne veten vanteet ei sinne käy kun joutuisi käyttämään spacereita. Mistä olette muuten hommannut napoihin uusia pultteja, nyt jarrupäivityksen myötä navan pultit käy lyhyiksi kun tulee 4gen jarrulevy siihen navan päälle.
F350 Posted October 30, 2018 Posted October 30, 2018 Joo siksi ne veten vanteet ei sinne käy kun joutuisi käyttämään spacereita. Mistä olette muuten hommannut napoihin uusia pultteja, nyt jarrupäivityksen myötä navan pultit käy lyhyiksi kun tulee 4gen jarrulevy siihen navan päälle. Löytyiskö tuolta: http://nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=13556&editmode=showmain&s=1&p_id=252
Juza89 Posted October 30, 2018 Posted October 30, 2018 Tästä oon edelleen F350 kanssa 100% samaa mieltä. Niitä vanteita saa 4.75" jaollakin ja semmosia mitkä passaa ilman spacereitä niin on aivan turhaa leikkiä väärien jakojen ja spacereiden kanssa kun ei ole mitään pakkoa näin tehdä Jokkainen toki saa tehä niinku parraaksi näkkee. Sanotaan näin, että ennemmin ne bmw vanteet, kuin torque trustit mitä kaikil on. Muutenkin huono tarjotan 17-18" kokoluokassa 9-11" leveenä. Jos löytää silmää miellyttävän, niin lähes aina 4gen tai vette ET:llä. Yhtään tapausta en tiedä, että vakuutusyhtiö olisi evännyt korvauksen/vastuun bmw vanteiden takia näissä vehkeissä. Niinku aikasemminki mainittiin ihan yhtä laitonta on putkiston, moottorin sisäiset/ulkoiset muutokset, oli kyseessä käyttis, harraste tai museoauto Studeista; olisinkohan laittanut n.12-15mm vakiota pidemmät arp studit. Us-partsilla silloin kauheen kalliit olleet Edit olivatkin 20mm vakiota pidemmät.
BlackZ Posted October 30, 2018 Posted October 30, 2018 Sanotaan näin, että ennemmin ne bmw vanteet, kuin torque trustit mitä kaikil on. Muutenkin huono tarjotan 17-18" kokoluokassa 9-11" leveenä. Jos löytää silmää miellyttävän, niin lähes aina 4gen tai vette ET:llä. Yhtään tapausta en tiedä, että vakuutusyhtiö olisi evännyt korvauksen/vastuun bmw vanteiden takia näissä vehkeissä. Niinku aikasemminki mainittiin ihan yhtä laitonta on putkiston, moottorin sisäiset/ulkoiset muutokset, oli kyseessä käyttis, harraste tai museoauto Studeista; olisinkohan laittanut n.12-15mm vakiota pidemmät arp studit. Us-partsilla silloin kauheen kalliit olleet Edit olivatkin 20mm vakiota pidemmät. Kuten sanoin kaikki tavallaan. Moottoria ja putkistoa muokatessa niiden pettäessä auto ei kuitenkaan mene metsään. Pulttien irrotessa tai katketessa tuo riski on huomattavasti suurempi. Mua ei se laillisuus tuossa huoleta vaan se että sitte ku 2 markkaa lasissa niin mulla ainaki mieltä rauhottaa tieto että auto seisoo asfalttia vasten siihen täysin sopivien vanteiden varassa.
Jani Posted November 14, 2018 Author Posted November 14, 2018 No niin. Nyt se kone keulalla Kiinnikkeet eivät käyneet, joten joutuu muokkaamaan niitä vähän. Ne kun saan istumaan niin sitten kardaani ja laatikon kannakkeen teko. Sitten alkaa sähköhommat
Jani Posted May 21, 2019 Author Posted May 21, 2019 Nyt tällä viikolla hommat taas edennyt. Alkaa sisältäkin näyttää autolta hiljakseen. Ennenkuin sisustaa jatkaa on koetaulun sähköt saatava kiinni. Nyt pitää viisaammilta kysyä kytkennöistä, polttoaine anturin piuhat. Ne korvataan ilmeisesti suoraan vanhoihin( vaihdoin sen tankilla menevän johtosarjan.polttoainepumpun piuhat vien mihin laitan releen, varmaan kuskin jalkatilaan... Ilmeisesti tankin muita johtoja ei tarvi kytkeä. Katsoin tuota tässä ketjussa ollutta ecun johtosarjan modaus ohjetta. Haluan ilmastoinnin ja crusen jättää, joten mihinkään niihin viittavaan johtoon en koske? Miten nopeus signaalin saa koska nyt ei ole ABS jarruja mistä tiedon saisi. Ja ilmeisesti nopeustieto tarvitaan
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now