Jump to content

trans am -87 (ikuisuus rojekti)


Jani

Recommended Posts

Tulipa noita moottorikannakkeita hierottua eilen illalla. Pitää vielä väännellä niitä. Kuinka ahtaalle näissä tuo öljypohja joutuu? Tuntuu että ihan millipeliä ettei ota palkkiin kiinni. Eikä rintapeltiinkään ole kuin varmaa se 10mm kuskinpuolella( kannessa joku pieni uloke. Toisella puolella puolapaketti aika lähellä lämppärikoteloa.

Link to comment
Share on other sites

Pitää vissiin tehdä poikkipalkkin takareunaan vielä väistö öljypohjaa varten. Menee turhan lähelle, varmaan joku 3 mm jää väliin tilaa. Nyt kannakeet pitää viimeistellä. Mitat niissä nyt on ok

Link to comment
Share on other sites

Viimeinkin pata on kiinni  ;D

loppuviikosta varmaankin teen sen ecun johtosarjan modauksen

Ensi viikolla meinasin jos saisin auton nosturille niin jarru ja polttoaine putket laitan siististi kiinni pohjaan.

Pakosarjat pitää hommata nyt. Kun nuo 4genin long tubet ei taida käydä tuohon  :-\ 

 

Mistä muuten saisi hyvät sarjat järkevään hintaan? ebaytä jo vähän katselinkin, long tubet meinasin sinne tunkea.  Sen jälkeen pääsisi tekemään putkiston kun saa sarjat kiinni.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Pitäisiköhän tähän jotain kirjoittaa. Kori suunnilleen kasattu valmiiksi. Tuulilasi vielä laitettava kiinni ja jotain pientä viimeistelyä. Lämmityslaitteen blend door moottorin onnistunut hukkaamaan , pitää varmaan tilata kokonainen lämppäri varaosiksi. Tilasin myös 87 firebirdin gm:n omat korjaamokirjat.

Moottorin sähköjä nyt yhdistellyt koriin.

Löytyisikö joltain rintapellistä moottorille menevää johtosarjaa, joudun sitä kuitenkin muokkaamaan aika paljon joten en tiedä onko mallilla kuin väliä . Pinnejä siihen varmaan saa lisättyä ja poistettua

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tällä viikolla yritän ehtiä liimata tuulilasin kiinni ja etulokasuojat säätää kohdalleen.  Sitten se kori olisi suunilleen valmis päällepäin . Ikkunoiden alalistat puuttuvat enää.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Miten vats:in saa helpoiten ohjelmoitua pois? Tajusin että hitto mullahan se on tuossa päällä.

Helpoimmin sen saa pois päältä, kun tilaa JoukoY:ltä uuden prommin, missä se ohjelmoitu pois. Samalla saa tehtyä muita muutoksia jos haluaa, EGR poisto, turbiinilukon km/h rajat ym
Link to comment
Share on other sites

Helpoimmin sen saa pois päältä, kun tilaa JoukoY:ltä uuden prommin, missä se ohjelmoitu pois. Samalla saa tehtyä muita muutoksia jos haluaa, EGR poisto, turbiinilukon km/h rajat ym

Eikö tässä ollut LSjotakin.... 8)

Link to comment
Share on other sites

Eikö silloin olisi paras että ajaa rullilla. Netistä katsoin jonkun 3x10min toimenpiteen jonka lopuksi koriohjain irti.... onnistuukoha tuo miten tai onko kokemusta tuosta kenelläkään

Link to comment
Share on other sites

Miten vats:in saa helpoiten ohjelmoitua pois? Tajusin että hitto mullahan se on tuossa päällä.

 

Pyytää jonkun ohjelmoimaan ja maksaa lisenssit + vaivanpalkan.

Tai ostaa obdlink USB-pulikan ja ohjelmoi Tunerpro + lsdroid/pcmhammer ilmaisohjelmilla.

Ite valitsin jälkimmäisen.

Edit: USB tai Bluetooth-pulikan.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Alkaa olla kori valmis ??? ei siihen kauaa mennytkään.

Vielä ne sähköt niin saan etupenkitkin paikalleen. Juhannuksen paikkeilla voisi saada liikenteeseen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Paljon on joessa vettä mennyt. Tänään auto rullaa taasen vuosien jälkeen. 

Nyt tässä katsellut mitä osia pitää hommata/ kadonnut

yksi mikä nyt varmasti puuttuu pyyhkijoiden moottori, löytyykö keneltäkään? Tuossa ollut samassa paketissa se kusipojan pumppu, mutta sen voi kait vaihtaa sellaiseksikin missä pumppu on säiliössä.

Yksi mikä kateissa on ajovalojen moduli, mikä hoitaa valojen noston, löytyykö tätä keneltäkään jemmasta? jossain kyllä tuollainen mulla pitää olla mutta en vaan sitä löydä

SItten jos hyvä jäähdytin jollain, sitä saa tarjota, tosin ei uusikaan hinnan kiroissa ole, myös ilmastointikenno.

Niin ja lämppärin puhallin, en tiedä onko mitää eroa kun tuossa on elektorinen säätöpaneli.

Sekä repsikan oviverhoilu, kuhan runko olisi suht ehjä, tässä se vissii oliko se nyt deluxe paneli, gta käsittääkseni ainakin tuota käytetty

 

tälläistä tälle kuuluu, ja nuo jos jostain löytyy niin hyvä olisi,ei tarvisi alkaa tilailemaan meren takaata

Link to comment
Share on other sites

Kaverilla on jäänyt ylimääräiseksi 3gen 2-rivinen syyläri.

Ehjä ja vaihdettu ahtamisen takia 3-riviseen varmuuden vuoksi. 

Pyynti olisi 100€.

Jos kiinnostaa niin soita Joukolle 0400512424

Asuitko Jani Lahdessa? 

Syyläri on Mäntyharjussa ja tuonti Lahteen onnistuu, kun ajelee lähes viikoittain siitä ohi.

 

Edited by Fenix
Link to comment
Share on other sites

22 tuntia sitten, Fenix kirjoitti:

Kaverilla on jäänyt ylimääräiseksi 3gen 2-rivinen syyläri.

Ehjä ja vaihdettu ahtamisen takia 3-riviseen varmuuden vuoksi. 

Pyynti olisi 100€.

Jos kiinnostaa niin soita Joukolle 0400512424

Asuitko Jani Lahdessa? 

Syyläri on Mäntyharjussa ja tuonti Lahteen onnistuu, kun ajelee lähes viikoittain siitä ohi.

 


hyvä juttu, pitääkin soitella. Asun Heinolassa , Mäntyharjuun ei tästä pitkä matka edes ole 🙂 mä sihtaan tuon auton kanssa 10.7 mennessä kilpiin , Lahdessa cruisingit silloin 

Link to comment
Share on other sites

Latasin tänään tuon tunerpro:n koneelle. Pitää alkaa tutkia sitä , vai löytyykö täältä neuvojia miten se muokkaus toimii. Noita videoita katselin netistä

valojen control module löytyi onneksi. tosin 2002 mutta ilmeisesti se käy, muuttunut vissiin jossain vaiheessa vähäsen noista vanhemmista. 
 

Edited by Jani
Link to comment
Share on other sites

Pikainen ohje muokkaukseen:

- Lue boxin sisältö pcmhammer -ohjelmalla ja tee siitä varmuuskopio johonkin talteen.

- Lataa UniversalPatcher:
https://github.com/joukoy/UniversalPatcher/blob/master/UniversalPatcher-Full.Zip

- Avaa ohjelma, klikkaa Tuner -> File -> Open BIN

- Muokkaa halutut taulut

- File -> Save BIN

- pcmhammer -> Write calibration

Kaikkia tauluja ei vielä löydy automaattisesti. Minulta löytyy parannettu versio configista millä tauluja löytyy lisää (>1000), mutta tekijä ei vielä luvannut sitä julkistaa. YV:nä voin toimittaa.

 

Jos haluat muokata TunerProlla:

- Selvitä OS versio, esim tuolla UniversalPatcherilla

- Jos ko. OS-versiolle löytyy XDF-tiedosto, lataa semmoinen ja käytä:

 Tunerpro -> XDF -> Select XDF

- Asenna myös XDF:n vaatima checksum-plugin

- Avaa luettu bin-tiedosto ja muokkaa sitä

 

Jos XDF-tiedostoa ei löydy, voit joko generoida semmoisen UniversalPatcherilla tai flashata boxille semmoisen OS:n mille löytyy XDF

 

XDF voi ladata esim:

512kb:

https://github.com/Snoman002/Engine-Tune-Repository-TunerPro-EFIlive-TunerCat/tree/master/General Motors/P01/Software

1MB:

https://github.com/Snoman002/Engine-Tune-Repository-TunerPro-EFIlive-TunerCat/tree/master/General Motors/P59/Software/

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pitää ladata koneelle tuo pcmhammer.

toivottavasti tuo muokkaaminen onnistuisi suht helposti eikä tulisi mutkia matkaan

 

mikä USB tai Bluetooth palikka olisi hyvä tuohon tarkoitukseen?
 

Link to comment
Share on other sites

Tässä etsinyt pakosarjoja tuohon. USA pojat eivät suostu vanhalle mantereelle niitä lähetellä .


Pitää hommata vissiin laipat ja alkaa sitten niitä sarjoja tekemään itse. En ollut tuohon yhtään itseä saanut varatumaan.

Onko kenelläkään tiedossa laippoja? Varmaan ruostumattomasta nekin, koska putket siihen tulee ruostumattomat.

 

Auto päällisin puolin miltei valmis.

Link to comment
Share on other sites

50 minuuttia sitten, Jani kirjoitti:

SA pojat eivät suostu vanhalle mantereelle niitä lähetellä .

mites kiinan poijaat?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...