Juza89 Posted March 11, 2018 Share Posted March 11, 2018 Kuinka monest osasta yrititte tehä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted March 11, 2018 Share Posted March 11, 2018 Joo niin oli. Ja spraysta oon kuullut. Kestääköhän ne paahteet ja aikaa vai alkaako valua/rakoilla? Saattaa olla että vien ammattilaiselle jos hyvin ahdistaa takaraivon esittely takana ajaville. Lustig kiertää ympäri Suomea asentamassa, hinnaston mukaan coupen takalasi 120€, ei paljo kannata itte taistella tuon kanssa. Mulle asensivat, yhdestä palasta ja kohta varmaan kymmenen vuotta ollu ja on kuin uusi. Antavat 5 vuoden takuun. http://www.lustig.fi/fi/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mika Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 Lustig kiertää ympäri Suomea asentamassa, hinnaston mukaan coupen takalasi 120€, ei paljo kannata itte taistella tuon kanssa. Mulle asensivat, yhdestä palasta ja kohta varmaan kymmenen vuotta ollu ja on kuin uusi. Antavat 5 vuoden takuun. http://www.lustig.fi/fi/ Meillä laitetttiin Trans Amiin myös samaan aikaan kalvo takalasiin ja samoin tehtiin yhdestä palasta. Done by Lustig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missy Posted March 13, 2018 Author Share Posted March 13, 2018 Meillä laitetttiin Trans Amiin myös samaan aikaan kalvo takalasiin ja samoin tehtiin yhdestä palasta. Done by Lustig Juu. Onhan tuo kierrellyt täälläkin, arvelin vaan että joko se on lopettanut. Ilmeisesti ei. Pitää suolapaskavesien haihduttua kysellä milloin on Joensuu seuraavan kerran työn alla. Ompahan ainakin tehty se isoin työ, eli puhdistettu lasi entisestä kalvosta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 Juu. Onhan tuo kierrellyt täälläkin, arvelin vaan että joko se on lopettanut. Ilmeisesti ei. Pitää suolapaskavesien haihduttua kysellä milloin on Joensuu seuraavan kerran työn alla. Ompahan ainakin tehty se isoin työ, eli puhdistettu lasi entisestä kalvosta. Joensuussa ovat tänään Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missy Posted March 13, 2018 Author Share Posted March 13, 2018 Joensuussa ovat tänään Juu suapihan ne olla vaan ei ne kotiin tule yhen auton takia Link to comment Share on other sites More sharing options...
zodiack Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 Joo niin oli. Ja spraysta oon kuullut. Kestääköhän ne paahteet ja aikaa vai alkaako valua/rakoilla? Saattaa olla että vien ammattilaiselle jos hyvin ahdistaa takaraivon esittely takana ajaville. Missäpäin majailet, Hyvinkäältä löytyy kaveri jolta luonnistuu kalvotus näihin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missy Posted March 21, 2018 Author Share Posted March 21, 2018 Missäpäin majailet, Hyvinkäältä löytyy kaveri jolta luonnistuu kalvotus näihin. Joensuun kupeessa. Mie lottoon että Lustig kiertää tännekin vielä kesemmällä ehkä useampaankin otteeseen, oottelen sinnikkäästi Ja toisaalta jos nyt ei oitis sitä kalvoa lasille saa tokko tuo maailma siihen loppuu. Tai ei sitä kyllä tiiä.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missy Posted April 6, 2018 Author Share Posted April 6, 2018 Alkaahan ne lumet sulaa täältäkin pohjoiskurjalasta LOPULTA! Ja kesäauto se vaan kuumottaa palasina pajassa... Vielä olis tehtävää ohjauksen parissa ja maalaamiset. Näkyy tuli jo to-do -listaa ensi talven rientoihin, ovien hionta ja maalaus, on näkyy kukkaa iskenyt alalaitoihin Miten _voi_ olla 32 vuotiaassa autossa?? Pakosarjan tiivisteitä ei ilmeisesti sitten vaihdeta, menee semmoseksi hajoita ja hallitse touhuksi, ja kun siihen ryhtyy niin tuomio oli että kone veks ja sitten vaihdetaan vasta. Uudet pakoputket ja koko setti. Toivottavasti ei niin pahasti horota vielä tänä vuonna läpi ne pakokaasut että haittaapi katsastusta... Saastelaitteet eliminoitu, tyylitellen leikattu poikki ja tulpattu. Venakopat putsattu ja tiivisteet vaihdettu. Uudet hihnat, kaikki. Uudet tulpat -- oli jo aikakin, oli joltakulta loppunut into takimmaisten vaihtoon sillä ne oli eriparia kuin kaksi ensimmäistä molemmilla puolilla. Aivan karstaiset ja ruosteessa. Talven aikana ilmennyt että jäähdytinneste valuu lattialle, tai siis on valunut jo, syyläristä lämpöanturin vierestä tip tip. Erillisellä katkaisijalla toimivan puhaltimen kaveriksi tarvitsee vielä toisen, että pääsee keskustoissakin ilman suhinoiden pelkoa. Kaasari tosiaan avattiin ja putsattiin jo aikasemmin ja pikaisella vilkaisulla jonka akku antoi kokeilla ei ollut havaittavissa tulvintaa, vaikka yksi tiiviste repesikin. Saa nähdä joutuuko nöyrtymään ja ostamaan ensi vuodelle kokonaan uuden kaasuttimen, kun ei tullut käypäsiä tiivisteitä vaikka miten piti olla soiva paketti. Lukkopesäkin vaihtui kuskin oveen, saapi arvotavaransa pidettyä lukossa jatkossa Ja tottakai pakollinen selfie, "melkein-kuin-KITT" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missy Posted April 6, 2018 Author Share Posted April 6, 2018 Ainiin ja siitä värikoodista. Auto on tosiaan ylimaalattu JO kertaalleen, tai mikäli pohjamaali on kiiltävä valkoinen niin aika erikoista? -- alkuperäinen väri lämmin valkoinen (se orkkis?) ja tämä päällimmäiseksi vedetty kylmä valkoinen, ero silmillä havaittavissa. Tikkurilan värikarttahan tästä tulee, teki miten teki, kun puskurit, lamppujen luukut ja konepelti on eri väriä kuin muu kori. Niin ja tais se takaluukkukin olla eri väriä. Lampulta nappasin luukun että kävelee se kädellä maalaamoon ostamaan oikeaa sävyä mutta suurin osa autosta onkin ihan eriväristä. Hohhoih.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missy Posted April 6, 2018 Author Share Posted April 6, 2018 Mitenkähän muualla lumitilanne? Vielä tovi menee ainakin täällä jos mieli saada pajasta ovet auki ja jotakin sieltä uloskin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted April 6, 2018 Share Posted April 6, 2018 Näissä huomannut, että vaikka ylimaalataan niin jos ei tehdä pohjia kunnolla niin viitisen vuotta maali on hyvä, viimeistään siten tulee muovi- ja metallipohjan (puskurit/kori) erot esiin. Riippuu tietenkin myös väristä ja säilytyksestä (suojassa tallissa vai aina säiden/kelien ja auringon armoilla). Lumitilanne on etelässä hyvä, pari pv satanut ja lumet teiltä sulaneet Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted April 7, 2018 Share Posted April 7, 2018 Valkoinen Vette on hyvä esimerkki siitä miten muovinen keulapala nimenomaan valkoisessa värissä alkaa "kellertämään" iän myötä lämmön vaikutuksesta.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpe Posted April 7, 2018 Share Posted April 7, 2018 Valkoinen väri muutenkin hankala koska silmä erottaa valkoisen pienetkin sävyerot tarkkaan. Osittain- tai paikkamaalaamiseen erityisen vaikea löytää täsmälleen oikeaa sävyä jälkikäteen. Helpoin ja paras vetää koko auto yli samalla sävyllä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missy Posted April 7, 2018 Author Share Posted April 7, 2018 Valkoinen väri muutenkin hankala koska silmä erottaa valkoisen pienetkin sävyerot tarkkaan. Osittain- tai paikkamaalaamiseen erityisen vaikea löytää täsmälleen oikeaa sävyä jälkikäteen. Helpoin ja paras vetää koko auto yli samalla sävyllä. Helpointahan se ois.. ei vaan oikein tilat anna armoo eikä varsinkaan rahat viedä liikkeeseen.. lottovoittoa odotellessa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missy Posted May 22, 2018 Author Share Posted May 22, 2018 Jep. Se on tinttiä paranneltu ja lauantaina katsastettu, sanomista tuli VAIN takarenkaiden kadonneista kuvioista.. Joten pari Cooper Cobraa tilaukseen ensihätään, katellaan etusia sitten ens keväänä Noin 300 mailia kerennyt jo rullata, ja jo konttorille mennessäkin kävi ilmi että nyt ongelmana ei ole enää pelkästään täyskaasulla prötääminen eli hyytyminen, vaan myös hentoisesti poljinta polkiessa hyytyy rykimään kunnes painaa sitten kunnolla enemmän. Nykii kun rullailee jalka pois kaasulta isoissa nopeuksissa, ja nyt kiinnitin huomiota että tuo liikkeellelähtöprötäys tapahtuu erityisesti silloin kun on ajanut ensin kovaa, pysähtynyt vaikka risteykseen ja koettaa taas lähteä. Hitaan ajon yhteydessä tapahtuva pysähtely ei aiheuta useinkaan samaa ilmiötä. Kaasutin oli siis putsattu ja tiivisteet vaihdettu, eikä se ollut edes kovin paskassa vaikka olisi voinut näin olettaa. Rochesterihan siinä on. Onko nyt niin, että ostattaa perkule vielä uuden kaasuttimen, Edelbrockin? Niin, ja kaikki saastelaitteet on hänestä eliminoitu ja tulpattu, päästöt oli silti hyvät. Bensapumppu vaihtui sähköiseen jo viimekesänä kun arveltiin että ongelma kylmäkäynnistyksessä ja prötäämisessa olisi tästä johtuvaa. Eipähän tuo ole edes SESsin senssejä vilkutellut kertaakaan, vaikka viime kesänä poltteli sitä hyvinkin mielellään pelkän egr:n eliminoimisen johdosta. Outo vekotin, mutta en tosiaan ajatellut pitkäänkään jaksaa katsella tuota ryhtääntymistä. Uusi Edel maksaa rapiat 400 euroa, se on iso raha tähän hetkeen, mutta uhrattavissa jossei muu auta. Ideoita?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted May 22, 2018 Share Posted May 22, 2018 Jep. Se on tinttiä paranneltu ja lauantaina katsastettu, sanomista tuli VAIN takarenkaiden kadonneista kuvioista.. Joten pari Cooper Cobraa tilaukseen ensihätään, katellaan etusia sitten ens keväänä Noin 300 mailia kerennyt jo rullata, ja jo konttorille mennessäkin kävi ilmi että nyt ongelmana ei ole enää pelkästään täyskaasulla prötääminen eli hyytyminen, vaan myös hentoisesti poljinta polkiessa hyytyy rykimään kunnes painaa sitten kunnolla enemmän. Nykii kun rullailee jalka pois kaasulta isoissa nopeuksissa, ja nyt kiinnitin huomiota että tuo liikkeellelähtöprötäys tapahtuu erityisesti silloin kun on ajanut ensin kovaa, pysähtynyt vaikka risteykseen ja koettaa taas lähteä. Hitaan ajon yhteydessä tapahtuva pysähtely ei aiheuta useinkaan samaa ilmiötä. Kaasutin oli siis putsattu ja tiivisteet vaihdettu, eikä se ollut edes kovin paskassa vaikka olisi voinut näin olettaa. Rochesterihan siinä on. Onko nyt niin, että ostattaa perkule vielä uuden kaasuttimen, Edelbrockin? Niin, ja kaikki saastelaitteet on hänestä eliminoitu ja tulpattu, päästöt oli silti hyvät. Bensapumppu vaihtui sähköiseen jo viimekesänä kun arveltiin että ongelma kylmäkäynnistyksessä ja prötäämisessa olisi tästä johtuvaa. Eipähän tuo ole edes SESsin senssejä vilkutellut kertaakaan, vaikka viime kesänä poltteli sitä hyvinkin mielellään pelkän egr:n eliminoimisen johdosta. Outo vekotin, mutta en tosiaan ajatellut pitkäänkään jaksaa katsella tuota ryhtääntymistä. Uusi Edel maksaa rapiat 400 euroa, se on iso raha tähän hetkeen, mutta uhrattavissa jossei muu auta. Ideoita?? Kaasarista heti semmonen homma että todennäkösesti myös imari kuten tuo Rochesterikin on sitten spread bore mallinen, eli pienet ensiö läpät ja isot toisioläpät. Siihen ei passaa square bore (samankokoset ensiö/toisio läpät) kaasari suoraan eli Holley tai Edelbrock paikalleen. Vaan pitää vaihtaa imari samalla. Eli ei oo niin simppeli juttu. Noihin myydään adaptereita että saa sopimaan mutta en missään nimessä suosittele, se "kutistaa" sitte square bore kaasarin ensiöläpät adapterilla pienemmäksi ja en usko lukemani perusteella että voisi olla mikään muu kuin väliaikainen ratkaisu. Jos laitoitte sähkösen bensapumpun niin testasitteko bensanpaineen? Jospa se revittelyssä nousee niin isoksi ettei kaasari pysty käsittelee sitä ja tästä aiheutuu kaasarin tulviminen/prötääminen? Varmaan 0.5bar huiteilla pitäs olla max paine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missy Posted May 22, 2018 Author Share Posted May 22, 2018 Siis ostotilanteessa vuosi sitten jo oli tuo täyskaasulla prötääminen, ja sitten vaihdettiin sähköiseen pumppuun mutta oire pysyi samana. vaihdettiin toki paljon muutakin osaa joita en edes jaksa/halua enää muistaa Ja paine oli mitattuna asennuksen jälkeen se 0,5. Ensin ajattelin että talven yli seissyt bensa tekis oiretta, mutta se on saanut jo melkein kaksi uutta 98 tankillista sekaan joten ei sekään taida olla se syy.. Ja aie oli hankkia joku Edelin 500 kaasutin, mikäli seuraavat on "liian isoja". Käytettykin on vaihtoehto, mutta onko sekään kestävä ratkaisu. Ja kaasuttimen vaihdon myötä olisi kiva saada se oma bensapumppukin takaisin ja luopua tuosta säksättävästä sähkövipattimesta. Ajokausi on vaan kovin lyhyt, en malttaisi pitkään tuota tallissa seisottaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted May 22, 2018 Share Posted May 22, 2018 Toi on jo niin uus, että siinä on/pitäis olla sähköohjattu kaasari ja sen vaihto toiseen ei olekkaan niin yksinkertainen juttu. Tuossa ECM säätää kaasarin seosta lambdan perusteella, joten jos sieltä asiaa ymmärtämätön poistaa "saasteleitteita" saa siitä varmasti huonosti toimivan koneen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted May 22, 2018 Share Posted May 22, 2018 Toi on jo niin uus, että siinä on/pitäis olla sähköohjattu kaasari ja sen vaihto toiseen ei olekkaan niin yksinkertainen juttu. Tuossa ECM säätää kaasarin seosta lambdan perusteella, joten jos sieltä asiaa ymmärtämätön poistaa "saasteleitteita" saa siitä varmasti huonosti toimivan koneen. Niin ja se imusarja edelleen vääränlainen square bore kaasarille todennäkösesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missy Posted May 22, 2018 Author Share Posted May 22, 2018 Toi on jo niin uus, että siinä on/pitäis olla sähköohjattu kaasari ja sen vaihto toiseen ei olekkaan niin yksinkertainen juttu. Tuossa ECM säätää kaasarin seosta lambdan perusteella, joten jos sieltä asiaa ymmärtämätön poistaa "saasteleitteita" saa siitä varmasti huonosti toimivan koneen. no kyllä tekijä ties mitä tekee. ja on joo, sähkökaasutin. jos ottaa sähköaivot ja sähköisen kaasuttimen pois, niin häviääkö sillä jotakin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maka Posted May 22, 2018 Share Posted May 22, 2018 Raiskasvat ”minun”pontiakin .nyt se alkuperänen pumppu ja alkuperäseen kaasariin pari nippeliä niin se toimii Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted May 22, 2018 Share Posted May 22, 2018 no kyllä tekijä ties mitä tekee. ja on joo, sähkökaasutin. jos ottaa sähköaivot ja sähköisen kaasuttimen pois, niin häviääkö sillä jotakin? No ainakin saa kulutuksen nousemaan. Sen sähkökaasarinkin saa pelaamaan hyvin ja se riittää n. 400 hp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missy Posted May 23, 2018 Author Share Posted May 23, 2018 No ainakin saa kulutuksen nousemaan. Sen sähkökaasarinkin saa pelaamaan hyvin ja se riittää n. 400 hp. Korjaussarja sitä ei kuntoon ainakaan tuonut sekin laitettiin talvella. Ongelmana on sen saastehimmelin osalta se ettei mitään mahtunut tekemään. Edes tulppia vaihtamaan. Jatkoa helpottaakseen otti asentaja ne veks. Kulutus 200 ekalle mailille puolet kaupunkia puolet maantietä 11.6l / 100km Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 Tuon kaasarin neljä heikkoa kohtaa ovat: - Ilmavuoto yläpuoliskon ja keskirungon välistä: - Bensavuoto alimman osan ja keskirungon välistä, tässä jutussa kuva 12/35. Usein nuo kuvassa näkyvät epoksitiivistykset puuttuu: http://www.superchevy.com/how-to/engines-drivetrain/1610-making-your-quadrajet-perform-like-it-should/ - "Vettynyt" koho eli muovikoho aikaa myöten alkaa imeä bensaa itseensä ja se aiheuttaa bensapinnan nousun kohokammiossa -> käyntihäiriöitä. Tuliko korjaussarjassa uusi koho? - Ensiökurkkujen akseli on kulunut väljäksi ja aiheuttaa alipainevuodon: http://rmcavoy.freeshell.org/Q_Jet_bushings.html Tuo superchevyn juttu kannattaa lukea läpi, siinä on hyvin kerrottu tuon kaasarin toiminta Ennemmin kunnostaisin tuon nykyisen kaasarin toimimaan kunnolla, kuin mitä alkaisin vaihtamaan johonkin toiseen joka ei toimi ECM:n kanssa. Se on useista eriävistä mielipiteistä huolimatta hyvä kaasari. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now