Jump to content

Korin 4&3 jäykistys

Guest Jannu8

Recommended Posts

Kirjoitettu

kampeeko miten tuota suodatinta kun polkasee kaasua?

Kai sulla on kone kiinni?

• Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• JR

17

• kj

13

• Z-mo

9

• BlackZ

9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

3gen tilaukset

Ponu,Jukka,Johny. Vieläkö tulee muita,tällä viikolla pe alkaa paja pyöriä ja ens viikolla valmiit.

Kirjoitettu

Itse tein tällein, että rälläkällä leikkasin ja hioin tuen kiinnityslätkän sopimaan tuohon iskarilevyn rakoon ja mahtuu numero olemaan sit omalla paikallaan. Toiselle puolelle sama homma niin tulee suoraan.

http://i50.photobucket.com/albums/f332/Irocci/Iroc-Z/Tukikiinni.jpg

Kirjoitettu

Poikkitukitilauksiin pyydän lähettämään postia info@jp-profit

yvt ei toimi vieläkään >:( tai 0500-679824

4gen mallissa ei ole sopivuusongelmia

3 gen Edelbroc malli näyttää ahdistavan ponuissa(konepellistä täytyy ottaa siivu sisältä)vaikka edelbrock lupaa sopivuuden 3geneihin :-\ matalampaa mallia ei ole.

Kirjoitettu

Itse tein tällein, että rälläkällä leikkasin ja hioin tuen kiinnityslätkän sopimaan tuohon iskarilevyn rakoon ja mahtuu numero olemaan sit omalla paikallaan. Toiselle puolelle sama homma niin tulee suoraan.

http://i50.photobucket.com/albums/f332/Irocci/Iroc-Z/Tukikiinni.jpg

No eikös tossa käy nyt niin, että noita iskaritolpan kulmia ei voi enää muuttaa? Kun eikös se nimenomaan tuo yläkuppi liiku ja pultit pysyy paikallaan vain kummis päin se nyt olikaan... :o

Kirjoitettu

3 gen Edelbroc malli näyttää ahdistavan ponuissa(konepellistä täytyy ottaa siivu sisältä)

Mites suuresta siivusta on n. suurinpiirtein kyse?

Eli meneekö se niin, että konepellin tukirakenteet pitää poistaa tuen kohdalta kokonaan, vai vain osittain?

Entä kuinka paljon jää suurinpiirtein koneen ja tuen väliin rakoa TPI:ssä?

Kirjoitettu

Sinne jää ainaki camarossa n. 5mm tai vähä reilu, eli ei ole varaa pudottaa alaspäin tukea.

Kirjoitettu

vaikea sanoa kun mulla meni heittämällä.Toki saat mittojen mukaan minkälaisen tuen haluat vaikka kromattuna :P

Kirjoitettu

Mites suuresta siivusta on n. suurinpiirtein kyse?

Eli meneekö se niin, että konepellin tukirakenteet pitää poistaa tuen kohdalta kokonaan, vai vain osittain?

cujo lupaili tulla tänään pyörähtää mun tallilla,katsotaan mikä mun ponussa poikkee cujon ponuun verattuna.

Kirjoitettu

Yrittäkääs samalla kuikuilla kans mistä kohtaa se ottaa kiinni peltiin.

Luulen epäileväni (kuvien perusteella) että voipi tuo vaakatasossa oleva keskipala olla hieman liian pitkä ... josko se voisi hieman aikaisemmin lähteä tekemään sitä kulmaa alaspäin. Ponun pellissä kun on keskiviivan molemmin puolin "vekit", niin josko se niitten kohdalta kinnais tukirakenteisiin..... niin tai sitt oon vaihteeks hakoteillä.

Kromattu olis tietty kiva, mutta konetilaan mahtuva vielä paree :D :P

Kirjoitettu

kuinka korkeaa toi putki on?trans amissa jää plenumin ja konepellin väliin 3-4cm :-\

Kirjoitettu

Yrittäkääs samalla kuikuilla kans mistä kohtaa se ottaa kiinni peltiin.

Luulen epäileväni (kuvien perusteella) että voipi tuo vaakatasossa oleva keskipala olla hieman liian pitkä ... josko se voisi hieman aikaisemmin lähteä tekemään sitä kulmaa alaspäin. Ponun pellissä kun on keskiviivan molemmin puolin "vekit", niin josko se niitten kohdalta kinnais tukirakenteisiin..... niin tai sitt oon vaihteeks hakoteillä.

Kromattu olis tietty kiva, mutta konetilaan mahtuva vielä paree :D :P

juu,olet oikeassa noista vekeistä,niihin ottaa pahimmin kiinni.keskiosasta ei niinkään.

tarkista omasta pellistäsi onko tuki rakenne kuinka irti itse pellistä.itsellä rakoa reilu sentti.camaron pellissä ei yhtään rakoa.kts kuva.

selvis tuossa miksei kiinnityspalat oikein sovi paikoilleen.-85:ssa iskarin yläpään kiinnitys on 2senttiä etenpänä kuin 86:sta etipäin.

verrattu 86 camaro 89 pontiac.

formula pellin alle menee hienosti ja voi olla että nuorempaan trans am:iin mahtuu vekkien ohi,kun se iskari on taaempana.vertaa cujo:n auton kuviin.

laitan linkin kuviin josta näkyy teipillä merkattuna tuo kiinni ottoalue.

ja tuo itselle muokattu versio(ei ihan valmis vielä).

nyt on kuvalinkki http://www.horna.fi/keke/poikkituki/

Kirjoitettu

Kiitos KJ:lle tutkinnastasi. Joo kuvat olis ihan jees jos niitä vaan tänne saat.

Mulla muistaakseni noi tukirakenteet on kans hieman irti siitä pellistä - ainakin konepellin etureunassa. Pitääpä oikein katsastaa asiaa tarkemmin.

Yritin pistää Jannu8:lle mailia mutta tuli bumerangina takas - "mailbox is full"

Kirjoitettu

Pirsseissä joissa on kovempi alusta on tuo iskarin ylälaippa taaempana johtuen erilaisista ohjauskulmista. Alustaversio vaikuttaa enemmän kuin vuosimalli. Tähän tulokseen olen tullut tutkailtuani omia autojani.

Kirjoitettu

Pirsseissä joissa on kovempi alusta on tuo iskarin ylälaippa taaempana johtuen erilaisista ohjauskulmista. Alustaversio vaikuttaa enemmän kuin vuosimalli. Tähän tulokseen olen tullut tutkailtuani omia autojani.

jaa,meinaatko ws6 alustaa?cujon ja minun autossa on ws6 alusta ja vertailu camaro on iroc z.

noh joku nyt mittailee "tavan alustan"jousi alusen kohta.

Kirjoitettu

Aika ison modauksen jouduitkin tekemään (kuvien perusteella) että mahtuu - on siinä sen verran iso ero alkuperäiseen ...

No nyt sulla on kyllä varmaankin /-ko hieman enemmänkin tilaa tuolla reunoilla. Ajattelin sillä, että jos noin ison muutoksen palkkiin pitää minimissään tehdä, niin eipä taitais konepellin modaus ihan riittää ponun asennuksen onnistumiseksi.

Mitähän tuon kanssa nyt pitäis tehdä .... täytyy tänään vielä kuikuilla tota mun pirssin konehuometta...

Kirjoitettu

Jos mun teoriani on väärä, heitetään se romukoppaan. Voihan se kyllä olla vuosimallierokin.

Kirjoitettu

Aika ison modauksen jouduitkin tekemään (kuvien perusteella) että mahtuu - on siinä sen verran iso ero alkuperäiseen ...

No nyt sulla on kyllä varmaankin /-ko hieman enemmänkin tilaa tuolla reunoilla. Ajattelin sillä, että jos noin ison muutoksen palkkiin pitää minimissään tehdä, niin eipä taitais konepellin modaus ihan riittää ponun asennuksen onnistumiseksi.

Mitähän tuon kanssa nyt pitäis tehdä .... täytyy tänään vielä kuikuilla tota mun pirssin konehuometta...

vähempikin olis riittänyt,muutin tuon kiinnityksen tilan vähyyden/jousikulmien säätöjen takia.

Kirjoitettu

No juu, käytiin ihmettelemässä paikkoja tuolle konetilan tuelle 3 gennerin -89 ponussa. No eihän siinä oikein päässy sitä mitenkään mittaamaan.

Kokeiltiin niin, että pantiin pleniumin päälle makaamaan n. 35mm korkea ja 600mm pitkä listanpätkä ja kuikuiltiin pellin raosta josko se ottaa kiinni jostain, tai että menis pelti kiinni. Saattaisipa olla siinä ja siinä että voisi mennä luukku vielä kiinni. Päistään tämänkokoinen puulista kyllä jo taitaa ottaa kiinni konepellin rakenteisiin.

Eli, mites teillä asentaneilla, kuis korkeella ton poikkituen yläpinnan taso on pleniumin pinnasta (eli rako+tuen korkeus yhteensä)? Onko se enemmän kuin 35mm vai mitä mahtaa olla?

Mites sitten ton poikkituen keskiosan pituus on - pitkältähän se ainakin kuvissa näyttää .... onko paljon päälle ton 600mm vai mitä sille tulee mittaa.

Ajattelin, että eikös se keskiosan tasasen osuuden pituus voisi olla paljon lyhyempi ... ehkä jotain 350-400mm:n luokkaa, niin pääsis sitä kulmaa alaspäin tekemään aikaisemmin ja näin laskemaan vaadittua korkeutta tuen reunoilta, joka tuntuis olevan se kriittisin paikka.

Ok, täähän on tehty sen "Eedenin" mallin mukaan ....

Eihän siinä mittään, jos olis käytössä sähköliimaa sun muuta .... mutku ei - eikä noita pellinkään rakenteita viittis nyt hetialkuun lähteä rälläköimään - kait niilläkin joku tarjotus on - ainakin lisäpainona :(

Kirjoitettu

Helpommalla pääsee kun lähettää tuen joka ei sovi, takaisin mulle.

Soitan sitten edelbrocin tehtaalle ja pyydän hemmot saunaan ja saunan taakse.Omituista ettei jigillä tehty tuki sovi 3gen autoihin :-[

Kirjoitettu

Kiitos! JR saa uuden mittatilaustyönä, takuu seon pienessäkin harrastuksessa ;)

Kirjoitettu

Tulossa on nyt 4kpl kolmoskoppasen tukia tilanneille ja 2kpl YLIMÄÄRÄISIÄ 4gen.Johny saa ensimmäisenä seuraavan erän poikkituen, noin ke,to ens viikolla:Hän oli nopein maksaja

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...