Kiiski Posted August 10, 2021 Share Posted August 10, 2021 Moikka Olisi haaveena ottaa vakio Camarosta ulos tehoja enemmän kohtuu budjetilla. Olisiko antaa neuvoja mitä kannattaisi lähteä vaihtamaan ja löytyisikö viritys osia joltain ylimääräisenä? Madallussarjat kiinnostaisi myös. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted August 10, 2021 Share Posted August 10, 2021 (edited) Kaikki alkaa hyvästä pakopuolesta. Kun sylinterikansi hengittää, niin voidaan syöttää enemmän ilmaa palotilaan ja nokka-akseli tulee seuraavana. Edited August 10, 2021 by Fenix Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Posted August 11, 2021 Share Posted August 11, 2021 Budjetista ja tavoitteista olis varmaan hyvä laittaa vähän viitteitä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted August 11, 2021 Share Posted August 11, 2021 Tehotavoite ratkaisee pitkälti sen mikä nokka kannattaa valita. Haluaako ajettavan katuauton joka kuitenkin vetää selvästi vakiota paremman ja menee päästöistä läpi valinta voisi olla compin XFI268. Jos haluaa enempi voimaa ja ränttätänttää niin XFI280 jolla tosin saattaa vaatia pientä kikkailua jotta menee päästöistä. Sitten jos ei välitetä päästöistä ja koneeseen tehdään kunnon kannet ja koneen pitää vetää korkealle valinta XFI292. Tässä siis karkea esimerkkivertailu miten suositulla comp camsin XFI sarjan nokilla menee. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted August 11, 2021 Author Share Posted August 11, 2021 12 tuntia sitten, Tommi kirjoitti: Tehotavoite ratkaisee pitkälti sen mikä nokka kannattaa valita. Haluaako ajettavan katuauton joka kuitenkin vetää selvästi vakiota paremman ja menee päästöistä läpi valinta voisi olla compin XFI268. Jos haluaa enempi voimaa ja ränttätänttää niin XFI280 jolla tosin saattaa vaatia pientä kikkailua jotta menee päästöistä. Sitten jos ei välitetä päästöistä ja koneeseen tehdään kunnon kannet ja koneen pitää vetää korkealle valinta XFI292. Tässä siis karkea esimerkkivertailu miten suositulla comp camsin XFI sarjan nokilla menee. Maltillista viritystä haetaan vielä aukasematta konetta. Budjetti riippuu siitä löytääkö käytettyjä peltipakosarjoja tai cat backia? Vetoja haluaisin lisää. Tänään vaihdoin paremmin virtaavan ilmansuodattimen. Kiinnostaisi tietää paljon olisi saatavissa ulos ilman koneen aukaisemista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted August 11, 2021 Author Share Posted August 11, 2021 13 tuntia sitten, letkume kirjoitti: Budjetista ja tavoitteista olis varmaan hyvä laittaa vähän viitteitä. Riippuu vähän jos löytyy käytettyjä putkistoja jne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Posted August 11, 2021 Share Posted August 11, 2021 15 minuuttia sitten, Kiiski kirjoitti: ..käytettyjä putkistoja.. 4 Gen ainoa oikea vaihtoehto on Borla 🙃 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted August 11, 2021 Author Share Posted August 11, 2021 Melko hyvät äänet. Juu aattelin jos jollei jääny hyllyyn tai purettu jostain. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_j00na_ Posted August 11, 2021 Share Posted August 11, 2021 Lt1 pökkää sen +300 hp peltisarjat , cat back & ilmanotto vireillä yleensä. Siitä eteenpäin vaatii sitten enemmän. Nokkaa suosiolla vaihtoon jos enempi mielii tehoa. Omalla päässyt vakionokalla 13.5 sek vartilla , joten johonkin menee ”perus” virityksilläkin.👍 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted August 12, 2021 Share Posted August 12, 2021 Ilmanotossa suurin ahdista oli alkuperäisen putsarin kotelo kun sitä dynossa koitettiin. Nova teki sillon luovan cai ratkasun 3" pakoputki mutkasta ja kartiosuodatin etupuörän etupuolelle lokarin sisään mihin k&n kin sen kartiofilsun työntää ni oltiin muutaman yksittäisen hepan sisällä k&n cai:lla saadusta tuloksesta. Aika hyvin noi putkisto ja ilmanotto muutetut sihen 300hp päälle osu ku niit useempi oli samas dynos. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted August 14, 2021 Author Share Posted August 14, 2021 11.8.2021 klo 23.55, _j00na_ kirjoitti: Lt1 pökkää sen +300 hp peltisarjat , cat back & ilmanotto vireillä yleensä. Siitä eteenpäin vaatii sitten enemmän. Nokkaa suosiolla vaihtoon jos enempi mielii tehoa. Omalla päässyt vakionokalla 13.5 sek vartilla , joten johonkin menee ”perus” virityksilläkin.👍 Mittailin tuossa putkistoa. Pakosarjoilta tulee 2.5" putket jotka hitsattu kii kattiin katista taakse 3" putki ja 2x 2.5" putket vaimentimelta taakse. Olisko vain katille laippa eteen ja peltisatsit? Onko niiltä lähdöt yleensä 2,5" vai 3"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted August 14, 2021 Share Posted August 14, 2021 (edited) Molempia löytyy 2.5" ja 3" halkaisijalla olevia collectoreita. Edited August 14, 2021 by Fenix Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Posted August 14, 2021 Share Posted August 14, 2021 8 minuuttia sitten, Fenix kirjoitti: Molempia löytyy 2.5" ja 3" halkaisijalla olevia collectoreita. Jos on 3" keskiputki, niin melkein vois olla jo kätbäkki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted August 14, 2021 Author Share Posted August 14, 2021 18 minuuttia sitten, letkume kirjoitti: Jos on 3" keskiputki, niin melkein vois olla jo kätbäkki. Takavaimennim on kumminkin paikoillaan että ei ny ihan ilman vaimenninta ole. Tarvis ne pitkäy peltisarjat ny ekana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted August 14, 2021 Author Share Posted August 14, 2021 Kui paksulla se ruukaa tulla pakosarjoilta alas 2.5"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Zn- Posted August 14, 2021 Share Posted August 14, 2021 En tiedä LT1 koneista, mutta omaan LS1:een etin uutta kattia taannoin. Tulin tulokseen, että on 2,25 -tuumainen niissä. Voi olla erikokoinen LT1 koneissa, tai jopa sitten mittasin väärin omani. Korjatkoon, ketkä tietää oikeasti 😅 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 https://www.summitracing.com/parts/psm-72c1335/make/chevrolet/model/camaro/year/1994 2.5" nois näyttäs olevan y putki ja samaa näytti ku kävin mittaamas kun on ton tyyppiset Arizona speed& marine sarjat irtonaisina. 60mm reikä näytti olleen y putken lähdössä ja 63,5mm olin mittaavinani päältä. se vielä mahtuu kulkemaan orikkis reittiä etupalkin ja öljypohjan välistä. alkuperänen on kyl ohkasempaa mut ei oo yhtään nurkissa mistä mittais. ja 3" lähtö katille summitin sivuis se hyvä et kohtuulliset mittatiedot on tarjolla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted August 19, 2021 Author Share Posted August 19, 2021 22 tuntia sitten, mikke kirjoitti: https://www.summitracing.com/parts/psm-72c1335/make/chevrolet/model/camaro/year/1994 2.5" nois näyttäs olevan y putki ja samaa näytti ku kävin mittaamas kun on ton tyyppiset Arizona speed& marine sarjat irtonaisina. 60mm reikä näytti olleen y putken lähdössä ja 63,5mm olin mittaavinani päältä. se vielä mahtuu kulkemaan orikkis reittiä etupalkin ja öljypohjan välistä. alkuperänen on kyl ohkasempaa mut ei oo yhtään nurkissa mistä mittais. ja 3" lähtö katille summitin sivuis se hyvä et kohtuulliset mittatiedot on tarjolla Itsellä on lambda anturit noissa alastuloputkissa. Tuossa on pakosarjoissa 🤔 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted August 19, 2021 Share Posted August 19, 2021 10 minuuttia sitten, Kiiski kirjoitti: Itsellä on lambda anturit noissa alastuloputkissa. Tuossa on pakosarjoissa 🤔 Kollektoreissa ne on, nuo pystyt on ilmaputkille, ne voi tulpata jos ei o käytössä. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted August 25, 2021 Author Share Posted August 25, 2021 18.8.2021 klo 22.30, mikke kirjoitti: 19.8.2021 klo 20.53, Nupa kirjoitti: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted August 25, 2021 Author Share Posted August 25, 2021 Löytyykö moottorin ohjainlaitetta? Megasquirttia tai jotain sellaista? Onko mahdollista että 93vm laittas 94v-> ohjainlaitteen niin voisi säätää?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoukoY Posted August 25, 2021 Share Posted August 25, 2021 Tuollahan jo keskusteltiin 94 - 95 boxin vaihtamisesta 93 autoon: On tehtävissä, mutta vaatii ainakin moottorin johtosarjan vaihtamisen uudemmasta. Yx vaihtoehto on EPROM-emulaattorin asennus, pystyy muokkaamaan asetuksia lennosta. https://www.moates.net/ostrich-20-the-new-breed-p-169.html https://www.ebay.com/itm/memSIM2-EPROM-Emulator-/162310534410?_trksid=p2349624.m46890.l49292 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted August 25, 2021 Author Share Posted August 25, 2021 1 tunti sitten, JoukoY kirjoitti: Tuollahan jo keskusteltiin 94 - 95 boxin vaihtamisesta 93 autoon: On tehtävissä, mutta vaatii ainakin moottorin johtosarjan vaihtamisen uudemmasta. Yx vaihtoehto on EPROM-emulaattorin asennus, pystyy muokkaamaan asetuksia lennosta. https://www.moates.net/ostrich-20-the-new-breed-p-169.html https://www.ebay.com/itm/memSIM2-EPROM-Emulator-/162310534410?_trksid=p2349624.m46890.l49292 Okei onko kokemuksia säätämisestä? Ei ole edes kovin kallis tämä Eprom-emulaattori. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoukoY Posted August 25, 2021 Share Posted August 25, 2021 (edited) Tuota Ostrichia on käyttänyt useampikin kerholainen, toimii suoraan Tunerpro RT:n kanssa. Puolalaisesta versiosta ei taida olla kokemuksia, mutta speksien mukaan pitäisi toimia ainakin omalla ohjelmallaan. Edited August 25, 2021 by JoukoY Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted August 25, 2021 Author Share Posted August 25, 2021 5 tuntia sitten, JoukoY kirjoitti: Tuollahan jo keskusteltiin 94 - 95 boxin vaihtamisesta 93 autoon: 2 tuntia sitten, JoukoY kirjoitti: Tuota Ostrichia on käyttänyt useampikin kerholainen, toimii suoraan Tunerpro RT:n kanssa. Puolalaisesta versiosta ei taida olla kokemuksia, mutta speksien mukaan pitäisi toimia ainakin omalla ohjelmallaan. Tahtoo olla vielä melko hebreaa nuo ohjelmoimiset. Joku sanois vain mitä pitää ostaa ja joku säätäs kun kaikki olis paikoillaan 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now