Jump to content

Camaro 5.7 V8 LT1 93- virittäminen


Kiiski

Recommended Posts

Ensimmäisessä kannessa kahden studin kierteessä oli havaittavissa pikkasen tiivisteen kaltaisia jäämiä, mutta vaikea sanoa oliko se sitä. 

Muut 6 näytti tiivistämättömiltä. 

Jokaisesta oli kuitenkin öljy vuotanut läpi. 

Kasasin Loctiten kera. 

Link to comment
Share on other sites

Edelbrock ilmoittaa perinteisten jousien (sis. damper) #5767 jousille;

Spring Rate 310 lbs.

1.8" seat pressure 120lbs ja 0.6"  nostolle 340lbs.

 

Edelbrock itse mainostaa omien jousiensa riittävän 6500rpm, mutta olen skeptinen. 

Nokassa nostoa 0.565/0.57".

Kysyin compilta jousien riittävyydestä 268xfi:lle, mutta 2-3 viikkoa radiohiljaisuuttaa... kuten yleensä. 

 

Shimmasin kaikki jouset 0.57-0.063" etäisyydelle coil bindiin (~1.76" korkeudelle) . 

Näin ollen jos valmistajan lukemiin on luottaminen, vaikka ovatkin käytetyt jouset, tulisi toteutuneet jousipaineet olla muistaakseni 133 / 340+lbs.

Edited by Fenix
Link to comment
Share on other sites

38 minuuttia sitten, letkume kirjoitti:

Nythän vasta hokasin, että sinäkö näitä LT1 kansia sorvaat? 

 

Pitääkin sitten ku leviää seuraavaksi tuoda sulle kans..

 

En ole mikään maestro, vaikka parilta semmosella saanut vähän oppia ja mittaustulokset vahvistanut itseluottamusta. 

Tykkään sloganista, " portatessa pitää tietää mitä ei saa tehdä". 

Sillä neuvolla pääsee pitkälle.

Ja aina voi pyytää että joku tekee kanavaparin valmiiksi, mitä itse imitoi neuvojen saattelemana. 

 

Edited by Fenix
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
25.9.2021 klo 07.23, letkume kirjoitti:

Tekemällä oppii

Ny olis motti irti. Pitäs alkaa tässä talven pimeinä iltoina aukomaa mottia.

 Ai olisiko Oulun seudulla joku joka haluaisi kohtui hintaa aukoa ja lätkiä uudet osayt sisään kohtuu hintaan 😎.

 

IMG_20211025_204615.jpg

Link to comment
Share on other sites

8 tuntia sitten, BB kirjoitti:

Toivottavasti laatikko on ehjä kun on turbiinin kanssa nykästy pois.

Kyllä se melko nätisti ja varovasti otettiin ulos.

Link to comment
Share on other sites

3 minuuttia sitten, Kiiski kirjoitti:

Kyllä se melko nätisti ja varovasti otettiin ulos.

takas kannattaa laittaa turbiini ensin laatikkoon ni säilyy öljypumppu parempana ja saa turbiinin  ylipäätänsä paikalleen. tai sit saa olla kyl melko fakiiri.

haet motonetista/biltsusta moottoripukin jos ei jo oo ja nostat pukkiin ni siin se purkaantuu ihan huomaamatta. kasaus päivastases järjestykses niinku kirjat neuvoo. hyvä siitä tulee ku paat vaan räikän purkupuolelle 👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mistäs sitä löytäisi öljypumpun pyörittimen hammasrattaan? Näytti olevan melko kulunut.

Vissiinkin saa vain alkuperäisenä marmorilta?

IMG_20211120_163319.jpg

IMG_20211120_163315.jpg

Link to comment
Share on other sites

7 minuuttia sitten, mikke kirjoitti:

pitäs verrata onko sbc virranjakajan ratas sama ja vaihtokelponen. en oo tarvinnu ratasta uusia ni ei oo tarvinnu ettiä vielä

Tässähän on Optispark.

Link to comment
Share on other sites

46 minuuttia sitten, Kiiski kirjoitti:

Tässähän on Optispark.

Niinhän siin on mut sama rakenne tos oljypumpun pyörittimes on ku jakajan alapäässä. Mut näytti pyöriä jo löytyvän

Link to comment
Share on other sites

15 minuuttia sitten, mikke kirjoitti:

Niinhän siin on mut sama rakenne tos oljypumpun pyörittimes on ku jakajan alapäässä. Mut näytti pyöriä jo löytyvän

Tämmöinen mötykkähä tämä o.

IMG_20211121_102634.jpg

Link to comment
Share on other sites

29 minuuttia sitten, Kiiski kirjoitti:

Tämmöinen mötykkähä tämä o.

IMG_20211121_102634.jpg

Tämä vesipumpun pyörittimen laakeriki tuntu melko väljältä. Näyttää kyl ihan normi laakerilta. Luulisi ettei jenkit käytä fagin laakereita.

IMG_20211121_103505.jpg

IMG_20211121_103458.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ihan perus laakeri se onkin ja kohtuu helppo vaihtaa ja uus löytyy ihan kotimaisesta laakerikaupasta. Käy sinne se fag siinä missä timkenikin tai joku muu mikä saatavil on. Poistaa vaan suojat jos sattuu suojatun saamaan, lähtee pienel ruuvvaril. 

Link to comment
Share on other sites

14 minuuttia sitten, mikke kirjoitti:

Ihan perus laakeri se onkin ja kohtuu helppo vaihtaa ja uus löytyy ihan kotimaisesta laakerikaupasta. Käy sinne se fag siinä missä timkenikin tai joku muu mikä saatavil on. Poistaa vaan suojat jos sattuu suojatun saamaan, lähtee pienel ruuvvaril. 

Juuh niin aattelinkin. Jotain löytyy suomen maaltaki.

Link to comment
Share on other sites

Tos on viel pari kuvaa mistä selviää kuinka samanlainen LT1 ja Sbc öljy pumpun käyttö on jakajalla tai pyörittimellä. Näyttäs hyvinkin pitkälle toi ratas vaihtokelposelta osalta keskenään

IMG_20211121_213822.jpg

IMG_20211121_213814.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minuuttia sitten, mikke kirjoitti:

Tos on viel pari kuvaa mistä selviää kuinka samanlainen LT1 ja Sbc öljy pumpun käyttö on jakajalla tai pyörittimellä. Näyttäs hyvinkin pitkälle toi ratas vaihtokelposelta osalta keskenään

IMG_20211121_213822.jpg

IMG_20211121_213814.jpg

Okei no nehän on melko samoja. Tänään luinkin että käyttävät vissiin samaa osaa. Miksi sitä muottia muuttamaan 😁

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...