mikke Posted September 19, 2021 Share Posted September 19, 2021 joo toi studien yhteys imukanavaan on enempi ominaisuus, siks suosittelevat tiivisteliiman käyttöä kierteissä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted September 19, 2021 Share Posted September 19, 2021 Ensimmäisessä kannessa kahden studin kierteessä oli havaittavissa pikkasen tiivisteen kaltaisia jäämiä, mutta vaikea sanoa oliko se sitä. Muut 6 näytti tiivistämättömiltä. Jokaisesta oli kuitenkin öljy vuotanut läpi. Kasasin Loctiten kera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 (edited) Edelbrock ilmoittaa perinteisten jousien (sis. damper) #5767 jousille; Spring Rate 310 lbs. 1.8" seat pressure 120lbs ja 0.6" nostolle 340lbs. Edelbrock itse mainostaa omien jousiensa riittävän 6500rpm, mutta olen skeptinen. Nokassa nostoa 0.565/0.57". Kysyin compilta jousien riittävyydestä 268xfi:lle, mutta 2-3 viikkoa radiohiljaisuuttaa... kuten yleensä. Shimmasin kaikki jouset 0.57-0.063" etäisyydelle coil bindiin (~1.76" korkeudelle) . Näin ollen jos valmistajan lukemiin on luottaminen, vaikka ovatkin käytetyt jouset, tulisi toteutuneet jousipaineet olla muistaakseni 133 / 340+lbs. Edited September 25, 2021 by Fenix Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 Nythän vasta hokasin, että sinäkö näitä LT1 kansia sorvaat? Pitääkin sitten ku leviää seuraavaksi tuoda sulle kans.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 (edited) 38 minuuttia sitten, letkume kirjoitti: Nythän vasta hokasin, että sinäkö näitä LT1 kansia sorvaat? Pitääkin sitten ku leviää seuraavaksi tuoda sulle kans.. En ole mikään maestro, vaikka parilta semmosella saanut vähän oppia ja mittaustulokset vahvistanut itseluottamusta. Tykkään sloganista, " portatessa pitää tietää mitä ei saa tehdä". Sillä neuvolla pääsee pitkälle. Ja aina voi pyytää että joku tekee kanavaparin valmiiksi, mitä itse imitoi neuvojen saattelemana. Edited September 24, 2021 by Fenix 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Posted September 25, 2021 Share Posted September 25, 2021 Tekemällä oppii Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted October 25, 2021 Author Share Posted October 25, 2021 25.9.2021 klo 07.23, letkume kirjoitti: Tekemällä oppii Ny olis motti irti. Pitäs alkaa tässä talven pimeinä iltoina aukomaa mottia. Ai olisiko Oulun seudulla joku joka haluaisi kohtui hintaa aukoa ja lätkiä uudet osayt sisään kohtuu hintaan 😎. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted October 26, 2021 Share Posted October 26, 2021 Toivottavasti laatikko on ehjä kun on turbiinin kanssa nykästy pois. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted October 26, 2021 Author Share Posted October 26, 2021 8 tuntia sitten, BB kirjoitti: Toivottavasti laatikko on ehjä kun on turbiinin kanssa nykästy pois. Kyllä se melko nätisti ja varovasti otettiin ulos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted October 26, 2021 Share Posted October 26, 2021 3 minuuttia sitten, Kiiski kirjoitti: Kyllä se melko nätisti ja varovasti otettiin ulos. takas kannattaa laittaa turbiini ensin laatikkoon ni säilyy öljypumppu parempana ja saa turbiinin ylipäätänsä paikalleen. tai sit saa olla kyl melko fakiiri. haet motonetista/biltsusta moottoripukin jos ei jo oo ja nostat pukkiin ni siin se purkaantuu ihan huomaamatta. kasaus päivastases järjestykses niinku kirjat neuvoo. hyvä siitä tulee ku paat vaan räikän purkupuolelle 👍 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 (edited) Hupsista. Uspartsilla 268xfi ja 280xfi nokat seikaisin. Koodi kuuluu 280xfi ja tuotetiedoissa väärät asteet ja nostot. Monessakohan moottorissa on vahingossa pykälää suurempi nokka. https://www.uspartsperformance.fi/performance/moottorin-osat/nokka-akselit-ja-nostimet/com07-467-8 Edited November 17, 2021 by Fenix Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 Sama Summitilla. https://www.summitracing.com/parts/cca-07-467-8 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Posted November 18, 2021 Share Posted November 18, 2021 Heh, ei noita oikein huomaa, kun tuotenumerolla compilta itsekin katsoin. XFI280 varmaan ihan hyvä nokka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 Mistäs sitä löytäisi öljypumpun pyörittimen hammasrattaan? Näytti olevan melko kulunut. Vissiinkin saa vain alkuperäisenä marmorilta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 pitäs verrata onko sbc virranjakajan ratas sama ja vaihtokelponen. en oo tarvinnu ratasta uusia ni ei oo tarvinnu ettiä vielä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 7 minuuttia sitten, mikke kirjoitti: pitäs verrata onko sbc virranjakajan ratas sama ja vaihtokelponen. en oo tarvinnu ratasta uusia ni ei oo tarvinnu ettiä vielä Tässähän on Optispark. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vwg4 Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 (edited) 1 tunti sitten, Kiiski kirjoitti: Mistäs sitä löytäisi öljypumpun pyörittimen hammasrattaan? Tämmönen? https://www.rockauto.com/en/partsearch/?partnum=19052845 GM osa 35€ Edited November 21, 2021 by vwg4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 46 minuuttia sitten, Kiiski kirjoitti: Tässähän on Optispark. Niinhän siin on mut sama rakenne tos oljypumpun pyörittimes on ku jakajan alapäässä. Mut näytti pyöriä jo löytyvän Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 28 minuuttia sitten, vwg4 kirjoitti: Tämmönen? https://www.rockauto.com/en/partsearch/?partnum=19052845 GM osa 35€ Joo tämähän on hyvä kun alkuperäisosa. Fenix laitto jonkun linkin että pitäisi nokan mukaan valita tuo ratas. Löytyyköhän muita materiaaleja? Tietenkin on parempi kuin vanha ja kulunut. 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 15 minuuttia sitten, mikke kirjoitti: Niinhän siin on mut sama rakenne tos oljypumpun pyörittimes on ku jakajan alapäässä. Mut näytti pyöriä jo löytyvän Tämmöinen mötykkähä tämä o. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 29 minuuttia sitten, Kiiski kirjoitti: Tämmöinen mötykkähä tämä o. Tämä vesipumpun pyörittimen laakeriki tuntu melko väljältä. Näyttää kyl ihan normi laakerilta. Luulisi ettei jenkit käytä fagin laakereita. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Ihan perus laakeri se onkin ja kohtuu helppo vaihtaa ja uus löytyy ihan kotimaisesta laakerikaupasta. Käy sinne se fag siinä missä timkenikin tai joku muu mikä saatavil on. Poistaa vaan suojat jos sattuu suojatun saamaan, lähtee pienel ruuvvaril. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 14 minuuttia sitten, mikke kirjoitti: Ihan perus laakeri se onkin ja kohtuu helppo vaihtaa ja uus löytyy ihan kotimaisesta laakerikaupasta. Käy sinne se fag siinä missä timkenikin tai joku muu mikä saatavil on. Poistaa vaan suojat jos sattuu suojatun saamaan, lähtee pienel ruuvvaril. Juuh niin aattelinkin. Jotain löytyy suomen maaltaki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Tos on viel pari kuvaa mistä selviää kuinka samanlainen LT1 ja Sbc öljy pumpun käyttö on jakajalla tai pyörittimellä. Näyttäs hyvinkin pitkälle toi ratas vaihtokelposelta osalta keskenään 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiiski Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 5 minuuttia sitten, mikke kirjoitti: Tos on viel pari kuvaa mistä selviää kuinka samanlainen LT1 ja Sbc öljy pumpun käyttö on jakajalla tai pyörittimellä. Näyttäs hyvinkin pitkälle toi ratas vaihtokelposelta osalta keskenään Okei no nehän on melko samoja. Tänään luinkin että käyttävät vissiin samaa osaa. Miksi sitä muottia muuttamaan 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now