Jump to content

Kuitupelti

Msk383

Recommended Posts

Kirjoitettu

Ilku, paino oli matkahuollon kuitin mukaan 5kg. Paksuutta en ensi hätään mitannut muttei se ollut montaa milliä. pelti ei kuitenkaan ollut löysä lerppu vaan juuri oikeanlainen kuitupelliksi.

• Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Msk383

30

• Ilku

14

• Jape__

7

• Samppa383

7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

5kg? No voehan helvetti, Camaron pelti painaa varmaan 50kg!!

Ja toi painonpoisto lähtee vielä just parhaasta kohtaa, keulasta ja korkeelta...

Kirjoitettu

on kyllä aivan tautisen nätin näkönen pelti.. ootan vain ku nään ton kesällä luonnos :o huh!

Kirjoitettu

No mukava kun kelpasi, pellin etureunassa olevat matat kohdat + edestä katsoen oikealla oleva hiomajälki on kuitufirman hiomisia.

Eikö ole härskin näköinen kun katsoo autosta sisältä päin scooppia... :D

Tämän kyseisen pellin sisäpuolelle on laminoitu poikittain 2kpl jäykistekankaita, ompi parempi, paino jonkun verran kevenee kun hiot vielä sisäpuolen sileäksi

Pelti oli vielä muotissa kun menin hakemaan sitä, ja käskin leikata reunat sillain että jää reilusti työ varaa, joka näkyy kuvissa esim lamppujen ympärillä liikana kuituna, näin pellin saa sovitettua tarkemmin muuhun koriin kun saa esim. juuri nämä lamppujen ympärykset tehtyä pienemmillä raoilla, autosta tulee tavallaan uudemman näköinen kun korin raot eivät ole sentin luokkaa.

Miten aiot kiinnittää pellin? meinaatko käyttää orig. kaasupumppuja?

Ite ainakin oon tykänny niistä ja mun mielestä katukäyttöön ovat paremmat kuin esim. kokonaan irroitettava pelti, tuon kokoista peltiä on huoltoaseman pihassa vähän hankala yksin nostella pois paikoiltaan, ainakaan niin ettei maali kärsi.

Kirjoitettu

Onhan toi hienon näköinen 8)Tommoinen sopis mun mielestä myös 4gnr camaroon jos olis muotti 8)Mä tykkäsin :PPitäiskö kysyä tekiskö ne muotin 4gnr konepellistä? :P :P 8)

Kirjoitettu

Tee ite ;)

Jos et kylve rahassa niin

ei muottia kannata kenelläkään alkaa teettämään, se on senverran työlästä hommaa että tulee kalliiksi.

Ja toinen juttu on ulkonäkö saa just semmosen kuin haluaa kun itse tekee, tuo pelti on -88 TA:sta johon on istutettu 13cm madallettu, takareunastaan 8cm ja etureunasta muistaakseni 5cm levitetty pro stock scoop väärin päin (ilma reikä kuskiin päin)

Silloin kun tein muotin katselin aika paljon noita vaihtoehtoja, Harwoodilla oli pelkästään niitä cowl induction peltejä, se passaa hyvin -68 camaroon, mutta ei varmasti uudempiin pontiaceihin

Saa sieltä 4gn vehkeisiinkin niitä, hyi vittu minkä näköisiä.

Ram air pellit oli sitten liian silmiin pistäviä, ja saahan tuostakin nyt aukaistua helposti ilma reijät, tosin itelle en tehnyt sitäkään sen sade ja pesuvesi ongelman takia.

Kirjoitettu

Joo, ajattelin laittaa kaasupumput ja konepellin lukituksen alkuperäisestä pellistä. Menee vaan pitkälti kevääseen koko sovittelu kun eka pitää laittaa moottori konehuoneeseen ja sit vasta lokasuojat kiinni jne. No, onhan tässä kai aikaa.

Olisiko sulla jape kuvia siitä oman peltisi kehikosta? Mietin täs eri vaihtoehtoja miten tekisi.. Laminoisiko sinne balsaa ja kuitua joihin sitten ruuvit kiinni vai mitä tekisi.

Kirjoitettu

Joo munkin mielestä noi konepellit joissa on se ramair scooppi on aikas kauheita :(Mutta maku asia se on ;)Vai puhuitko sit korimallista? :oOlihan se aluksi munkin silmään inmeellinen häksätin :)mutta kun aika kului niin rupesin pitämään sama kuin toi sämpylä caprise oli aluks tajuttoman ruma mutta nyt vois sellaisenkin ostaa talviautoksi ;)jos olis vaan RAHAA :'(

Kirjoitettu

Makuasioitahan nämä ovat. Olen alkanut pitämään noista RamAir -tyylisistä pelleistä. Edestä pelli ainakin on hieno ja samoin hytistä katsottuna. Sivulta ei ehkä niinkään makee. 8)

Mutta minä tilasin pellin sen takia, että saisin konehuoneen viileämmäksi ja lisää potkua. On nimittäin eroa ajeleeko kuumana kesäpäivänä vai syksyllä ilta hämärässä. :D

Kirjoitettu

potkuahan pitää aina saada lis..............äääääääääää. 8)

Kirjoitettu

Yritäppä MSK painaa ehyttä konepellin kaasupumppua

kasaan, veikkaan ettei mene, jos et ole Hulk:in kokoinen.

Ei ne mutterit tahdo pysyä kuidussa kiinni, vaikka mitä tekis, pumppujen voimat on niin kovat.

Minä irroitin vanhasta pellistä koko tukikehikon lukkoineen yms. sen jälkeen kehikkoa voi keventää aika paljon ja esim scoopin alta se kannattaa jättää kokonaan pois + tietenkin leikata kaikki vähänkin ylimääräisen näköinen tavara veke. Sitten liimasin kehikon kuituun uretaani pohjaisella elastiseksi jäävällä liimalla esim. sikaflex 11 FC

sikaflex 15 LM olis ollut ehkä parempi, mutta kuivumis aika on noin 1kk, kun se 11 FC:llä on pari vrk.

Tällä lailla sulla on saranoiden kiinnityspisteet ja lukon

raudat automaattisesti oikeissa paikoissa, kehikko kun ei sovi pellin sisään kuin ainoastaan oikeaan asentoon

Tarvii tehdä vain normaalit säädöt ja se on siinä...

ja esim. lukko myös toimii ja pellin saa vielä auki sisältä ::)

Kirjoitettu

Mulla olis pumppuja jotka menee kasaan helpommin ;D Voin vaihtaa uudempiin...

Kirjoitettu

Jep meilläkin ois yhet jotka hätäseen nostaa orkkis pellin sen verran et saa sen auki :o :)

Kirjoitettu

Ja mulla on sivussa yhet jotka ei nostanu sitä ollenkaan ;D

Jos mikko haluut ne niin saat testiin. ja miksei vaikka omakses, mä niillä mitään tee.

• 1 month later...
Kirjoitettu

riiseri, äläs vielä hävitä niitä jämäpumppuja. Mun pumput on vielä turhan äkäiset suhteessa pellin painoon joten voisin kokeilla niitä sun. Jos olisivat vielä paskemmat :).

Pile, ilku, joko teiän pellit ovat tulleet? Kuvia kuvia..

Kirjoitettu

ei ole vielä kuulemma jossain saksan seurulla jossa vaihdetaan laivaa

Kirjoitettu

Niillä pelleillä on tosiaan tunnearvoa kohta-->ne ovat nähneet pian muutamat satamat ja seilanneet itsensä merikipeiksi. :)

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Mitäs katsastussetä sanoo, kun pelti on vaihdettu?

Jostain luin/kuulin ettei konepeltiä saa "huvikseen" vaihtaa. Pitäs olla todisteet, et alkuperäinen on jotenki vaurioitunut. ::)

Ram-airia tekisi kyllä mieli itelläkin :-\

Kirjoitettu

Ei taida olla f-bodyssa kantava rakenne. Vissiin. No jos ei oo niin sen voi vetää vaikka pleksillä ja maalaa punanen risti päälle jos haluu. Ei pitäis vaatia sen enemäpää selittelyä. Ja jos sen kuidun maalaa hyvin (molemmilta puolilta) niin voi olla ettei setä edes huomaa.

Kirjoitettu

kävin syksyllä kuvan kanssa että voiko laittaa tälläisen pellin niin sain melkein myöntävän vastauksen eli "ei ainakaan tuosta kuvasta päätellen ole ongelmia mutta sen näkee sitten kun tulet auton kanssa katsastukseen kuva ei kerro ihan totuutta" eli silleen.

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

Herätelläämpäs tätä aihetta vähän.

Onkos Pile ja Ilku jo saannut konepeltinsä ?

Jos on niin minkälaisia ne olivat laadultaan yms. ?

Kirjoitettu

pellit on seilanneet meriä jos toisia ja ilmeisesti rantautuivat viime torstaina suomeen (jos nyt on vieläkään oikea kontti yksi on vielä kateissa) ja tullaus on ollut tänään ja huomenna iltapäivällä saa tietää oliko kontissa meirän pellit.eli on vähän pitkässä liemessä olleet.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...