Jump to content

LT1 päivitys 240kW, budjetti: 1600 eur moottorin osiin


Recommended Posts

Posted

Nyt tarttis ideoita "simulointiohjelmista". Tarkoitus olisi ensi talvena hieman rakentaa Ponua. Koneesta haluttaisiin hyviä käyttöominaisuuksia laajalla kierrosalueella. Vääntöpainotteinen paketti. Tarkoitus käyttää autoa kadulla ja en aio tässä vaiheessa hävittää tuota pitkää perää. On sen verta edukasta tuo maantieajo (n. 10L / 100km). Eli hieman lisätehoa reserviin eli päräyttämällä entistä ruudikkaammat 100km/h -> 200km/h + vetokyky ja tietenkin 0-100 ja varttimaili parantuu ihan siinä sivussa...

 

- Ideoita nokasta, keinuista yms. paketista mitä kannattaisi käyttää...

- Vääntöpainotteinen ratkaisu siis hakusessa vaparina

- Tähän rakentamiseen kuuluu myös sarjojen vaihtaminen peltisiin

- Kansiremppa samalla

 

= Rahaa varataan asialle n. 2500 eur.

 

Ps. RX-8 ei mahtanut mitään moottoritiella eilen... En sano kuinka ylös mentiin. Ei aivan huippunopeutta kuitenkaan...

 

 

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CamRaato94

    34

  • Z-mo

    9

  • Kake

    5

  • balez

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Tarkoitus käyttää autoa kadulla ja en aio tässä vaiheessa hävittää tuota pitkää perää. On sen verta edukasta tuo maantieajo (n. 10L / 100km).

 

Sulla on nyt 2.73? Mulla on TPI koneen perässä 3.27, maantiellä bensaa palaa n. 11l/100km. Sitä vaan haen, että välitysten tiuhentamisen vaikutus bensan kulutukseen voi olla aika marginaalista. Ellei sitten laita jotain 3.73 ja siitä ylöspäin.

Posted

Sulla on nyt 2.73? Mulla on TPI koneen perässä 3.27, maantiellä bensaa palaa n. 11l/100km. Sitä vaan haen, että välitysten tiuhentamisen vaikutus bensan kulutukseen voi olla aika marginaalista. Ellei sitten laita jotain 3.73 ja siitä ylöspäin.

Noh aiempi LT1 Camaro veti 11,3 - 13,0L /100km koko ajan. Oli tämä "performance axel ratio" eli 3.23 vai mikä se olikaan. Kierrokset 100km/h n. +2000rpm. Selvä ero tähän nykyiseen, jolla max kulutus on ollut 10,9 tähän mennessä. Ehkäpä kone on sitten paremmassa kuosissa tms. mistä johtuu tämä kulutusero. Mielestäni n. 2L / 100km on jo jonkinlainen ero. Toki jonkin 12,5L / 100km kestää jos koneesta löytyy yhtyä vaikka tuo +350 heppaa.

Posted

Jos koneesta vaparina pitäisi saada ulos 360 heppaa pitää sitten varautua mielestäni yli 14 l kulutuksiin.

Sitten tuo 2500€ / 360 heppaa on haasteellista.

Posted

Jos koneesta vaparina pitäisi saada ulos 360 heppaa pitää sitten varautua mielestäni yli 14 l kulutuksiin.

Sitten tuo 2500€ / 360 heppaa on haasteellista.

Eikös vakio Ram Air tehnyt 330 heppaa? Peltisarjat on toki halvin viritys. Joku todisti sillä saaneensa 275 -> 310 hevosvoimaa. Taitaa tosiaan siis vaatia mm. kansien porttauksen ja sitten menee polttoainetalous kuralle. Ehkäpä olisi syytä alkaa säästämään ahtimeen?

Posted

Eikös vakio Ram Air tehnyt 330 heppaa? Peltisarjat on toki halvin viritys. Joku todisti sillä saaneensa 275 -> 310 hevosvoimaa. Taitaa tosiaan siis vaatia mm. kansien porttauksen ja sitten menee polttoainetalous kuralle. Ehkäpä olisi syytä alkaa säästämään ahtimeen?

 

Eikös 330hv ollu LT4 teholukema? Kyllähän LT1:stä todistetusti saa 300hv kun avaa ilmanottoa ja pakoputkistoa. Ei kai kansien porttauksen pitäisi vaikuttaa gason menemiseen?

Posted

Mulla oli n. 340 hp toissa kesänä ja 3.23 perä, kulutus 10.1 l/100km.

 

Hieman kustannusarviota tähän raadon projektiin hatusta....

 

Kannet 1400 eur

tiivisteet 200 eur

nokka+jouset 500 eur

sarjat 300 eur

 

Oho, budjetti meni jo melkein ohi ja työt unohtui. Mitäs olet valmis tekemään ja minkä kustanuksella?

Posted

Oho, budjetti meni jo melkein ohi ja työt unohtui. Mitäs olet valmis tekemään ja minkä kustanuksella?

Työhän näissä ei ole se pahin ongelma kustannuksellisesti. Kansien porttauksessa työ toki näyttelee suurinta (ainoaa) menoerää jos noista vakiokansista tekee. Sellaisen paketin rakentaminen joka on käyttökelpoinen arkikäytössä on se ongelma. Sinulla taitaa olla sellainen paketti...

Posted

Ram-airit on  305-315 hv, ja erot vain putkilla ja ilmanotolla

Posted

Ram-airit on  305-315 hv, ja erot vain putkilla ja ilmanotolla

Eikös orkkis WS6 RA:ssa (LT1) ole juuri vakiona nuo 305 heppa... ???

Posted

No onko olemassa ns. budjettipiristystä, joka ei myöskään heikentäisi auton myyntiarvoa. Ei siis näkyisi normaaliajossa.

 

Eli jokin mieto nokka + peltisarjat... Onko muuten 3.23 pidempää perää esim. 3.00 tai 3.05 olemassa? Ajattelin vaan, että jos haluaisi hieman lisää kiihtyvyttä, mutta samalla edelleen aika hyvää polttoainetaloutta?

 

Posted

Kaikki hengityksen parantaminen ei lisää kulutusta vaan vähentää sitä. Eli pieniputkiset eristetyt headerit, hyvin virtaava putkisto, kylmän ilman otto, siistityt tai portatut kannet kiillotetut venat, ym vähentävät pumppaus häviöö. nokka voi olla mieto edelleen tai aavistus viri.  3G oli TPI 3,07 välitys, mut jos on 2,73 niin ei kyllä kannata minusta. LS 6v man kuluttaa alle 9l maantiellä räyhäten ajettuna 12-13 pelkässä nurkka-ajossa      dynos 400/530

Posted

Kaikki hengityksen parantaminen ei lisää kulutusta vaan vähentää sitä. Eli pieniputkiset eristetyt headerit, hyvin virtaava putkisto, kylmän ilman otto, siistityt tai portatut kannet kiillotetut venat, ym vähentävät pumppaus häviöö. nokka voi olla mieto edelleen tai aavistus viri.  3G oli TPI 3,07 välitys, mut jos on 2,73 niin ei kyllä kannata minusta. LS 6v man kuluttaa alle 9l maantiellä räyhäten ajettuna 12-13 pelkässä nurkka-ajossa      dynos 400/530

Ehkäpä pitäisi tehdä "siisti" viritys. Eli kunnolla viedä toi K&N torvi tuonne alas. Keramisoidut sarjat, ettei tule lämpöä konehuoneeseen. Sitten kansiremppa käyttökelpoisen nokan vaihdon kanssa. Samassa kansien putsausta yms. 100 000 mailia ajettu alakerta varmasti aiheuttaa sen että max kierroksia ei paljon nosteta... Pitää miettiä. Mikä olisi järkevä budjettiratkaisu. Mitään kylän kingi 500 heppaa koneesta ei ole tarkoitus tehdä, koska sitten nuo laatikkovahvistukset yms. vievät kokonaisbudjetin varmasti jonnekkin 7000 eur luokkaan.

Posted

Hommaat Pacelta LT4 conversio kitin. http://paceperformance.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=222292

 

2500 eskoa kylla menee aika nopeasti kun laskee viela tyon sun muut paalle, mutta tuossa olisi kuitenkin varsin taattu paketti. Olisi sitten ainakin heppoja joista ammentaa.  \m/

Jep.

...This kit is a proven 425+ horsepower!... Oon kuullu tosta paketista, että joillaki toimii ja joillaki ei...  ::)

Mutta se on saletti, että tolla irtoaa tuo 300 heppaa ainaki  m/

Posted

Yli 350 pollea ...  ja ilman tuota imusarjaakin.  :)

 

Posted

Hommaat Pacelta LT4 conversio kitin. http://paceperformance.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=222292

 

2500 eskoa kylla menee aika nopeasti kun laskee viela tyon sun muut paalle, mutta tuossa olisi kuitenkin varsin taattu paketti. Olisi sitten ainakin heppoja joista ammentaa.  \m/

Näyttää todella kauniilta paketilta, jos näistä palikoista voi inhimillisiä sanoja edes käyttää... MMM... Tiivistesarjat puuttuu. Ne maksaa kai jonkun satasen. Hmmh hmmh... Onko myös kansien pultit...

Posted

Näyttää todella kauniilta paketilta, jos näistä palikoista voi inhimillisiä sanoja edes käyttää... MMM... Tiivistesarjat puuttuu. Ne maksaa kai jonkun satasen. Hmmh hmmh... Onko myös kansien pultit...

Kyl tos mun mielestä tiivarit näkyis olevan
Posted

vaihda ne pellisarjat,cat-back,hi-flow katti, esim. compin 304 nokka, ja ruuvailet cai'n kiinni. voimaa tuli jonkun verran,tai sitten ei. 3.08 perasta ei sulle oo hevonhumpan hyotya,valitys lyhenee niin vahan! kansia ei kannata irrottaa,niihin kun menee rahaa,eika vakiot nyt NIIN paskat ole. tuolla paketilla voit rauhallisin mielin ajella,ilman pelkoa,etta loppuunajettu alakertas leviaa kehalla  m/

 

"No onko olemassa ns. budjettipiristystä, joka ei myöskään heikentäisi auton myyntiarvoa. Ei siis näkyisi normaaliajossa." <-mita yritat tuolla toimittaa? kylla nuo on viela sen verran napertelyhommia,ettei kukaan huomaa eroa toimivuudessa. Eika se ole mikaan totuus,etta Tehokas kone ei toimi normaaliajossa.  ???

 

-pitihan sun siihen camaroonkin laittattaa turbot,mut jai tekematta,kun se olis kone ja kesa,kun naa ei kesta mitenkaan ahdettuna,varsinkaan jos yli 100tml  m/

Posted

vaihda ne pellisarjat,cat-back,hi-flow katti, esim. compin 304 nokka, ja ruuvailet cai'n kiinni. voimaa tuli jonkun verran,tai sitten ei. 3.08 perasta ei sulle oo hevonhumpan hyotya,valitys lyhenee niin vahan! kansia ei kannata irrottaa,niihin kun menee rahaa,eika vakiot nyt NIIN paskat ole. tuolla paketilla voit rauhallisin mielin ajella,ilman pelkoa,etta loppuunajettu alakertas leviaa kehalla  m/

 

"No onko olemassa ns. budjettipiristystä, joka ei myöskään heikentäisi auton myyntiarvoa. Ei siis näkyisi normaaliajossa." <-mita yritat tuolla toimittaa? kylla nuo on viela sen verran napertelyhommia,ettei kukaan huomaa eroa toimivuudessa. Eika se ole mikaan totuus,etta Tehokas kone ei toimi normaaliajossa.  ???

 

-pitihan sun siihen camaroonkin laittattaa turbot,mut jai tekematta,kun se olis kone ja kesa,kun naa ei kesta mitenkaan ahdettuna,varsinkaan jos yli 100tml  m/

Camaroon oli uponnu pelkkien perusosien kanssa melkein 15 000. Oli pakko ottaa projektia takas eli auto 4sale ja myyty... Nyt uutta kuviota vähemmän kunnianhimosilla perusosilla (ei alustaan 1000 euroa tms). Elikkäs tehdään enemmän budjetilla niin, että jää myös koneeseen rahaa (ehkä)... Turboihin ei olisi saanut lupia, vaikka ne jollain helvetillä olis onnistunut tuonne ahtaaseen konetilaan änkemään...

Posted

Nyt uutta kuviota vähemmän kunnianhimosilla perusosilla (ei alustaan 1000 euroa tms). Elikkäs tehdään enemmän budjetilla niin, että jää myös koneeseen rahaa (ehkä)...

 

Mulla on menny alustaan vissiin kaikkinensa jotain 2500 euroa...  ;D

 

Jarnohan sen kaavan jo kertoi. Peltisarjat, Catbakki, cai ja sopiva nokka. LT1:n kannet on hyvät, ja portattuina erittäin hyvät. Siinähän sitä olis helpolla 320-350hv moottori, mikä ei vie yhtään enempää bensaa ku vakiokaan. Ja myyntiarvoa nyt ainakaan ei vähennä. Milloin ylipäätään virittäminen vähentää auton myyntiarvoa? Eihän niistä nyt omiaan ikinä pois saa, mutta että negatiivisesti vaikuttaisi auton hintaan?

Posted

Jarnohan sen kaavan jo kertoi. Peltisarjat, Catbakki, cai ja sopiva nokka. LT1:n kannet on hyvät, ja portattuina erittäin hyvät. Siinähän sitä olis helpolla 320-350hv moottori, mikä ei vie yhtään enempää bensaa ku vakiokaan. Ja myyntiarvoa nyt ainakaan ei vähennä. Milloin ylipäätään virittäminen vähentää auton myyntiarvoa? Eihän niistä nyt omiaan ikinä pois saa, mutta että negatiivisesti vaikuttaisi auton hintaan?

Jos käyttöominaisuudet muuttuvat (polttoaineenkulutus yms. käynti) niin silloin moni karsastaa. Pitää virittää niin ettei se näy erityisesti päälle. Perstuntumalla joku 320 - 350hv tuntuu vain "pirteältä". Jos taasen kone sätkii kummallisesti ja tyhjäkäynti on kateissa - niin ei hyvä. Pitäisi virittää niin, että voi sanoa joskus myydessä: tätä on vähän tehtaan jäljiltä "paranneltu" ja putsattu vähän kansia, pakokaasuja on pistetty paremmin virtaamaan jne  ;D

Posted

Jos käyttöominaisuudet muuttuvat (polttoaineenkulutus yms. käynti) niin silloin moni karsastaa. Pitää virittää niin ettei se näy erityisesti päälle. Perstuntumalla joku 320 - 350hv tuntuu vain "pirteältä". Jos taasen kone sätkii kummallisesti ja tyhjäkäynti on kateissa - niin ei hyvä.

 

Jos kone sätkii eikä käy tyhjää, niin siinähän on jotain vialla. Jos meinaat, että se noin 350hv riittää, niin ihan turhaan huolehdit käyttöominaisuuksien huononemista. Se on ison litratilavuuden etuja...

Posted

Se on ihan sama kuinka paljon virittää niin tehoa ei yleensä ole riittävästi. Ensin 300+ hv sitten tarvisi päästä yli 400 ja se kun ylitetty niin 500 hv tarvitaan. Tommonen 500 hv rupee liikuttaa tommosta LT1 kielua ihan kivasti. Ei se mikään raketti ole mutta kyllä lähtee.  ;D Se ohitus kiihtyvyys on ihan jotain muuta kuin 300 hepalla.  m/ \m/

 

Jos haluaa rahoille vastinetta niin kannattaa tutkia miten eri osat maksaa/saatu hv. Esim. 383 antaa hieman huonon suhteen tähän.  :o

Posted

Se on ihan sama kuinka paljon virittää niin tehoa ei yleensä ole riittävästi. Ensin 300+ hv sitten tarvisi päästä yli 400 ja se kun ylitetty niin 500 hv tarvitaan. Tommonen 500 hv rupee liikuttaa tommosta LT1 kielua ihan kivasti. Ei se mikään raketti ole mutta kyllä lähtee.  ;D Se ohitus kiihtyvyys on ihan jotain muuta kuin 300 hepalla.  m/ \m/

 

Jos haluaa rahoille vastinetta niin kannattaa tutkia miten eri osat maksaa/saatu hv. Esim. 383 antaa hieman huonon suhteen tähän.  :o

383 taitaa olla väännön puolesta kova sana, mutta ilmeisesti sen toimimaan saattaminen kaikkine erikoisjakopäineen on LT1:ssä hankalaa (yllättävän kallista vaikka pelkkä eaglen tms. paketti olisi halpa). Vähän offtopikkina -> mites LS1:stä voi tehdä 383? Tuskin mitenkään. Eikös se ole putkikone. Eli alumiinilohko johon prässätty putket?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...