CamRaato94 Posted December 8, 2008 Author Share Posted December 8, 2008 Niin joo, mä aivan unohdin. täähän on jokavuotinen perinne, jota sun täytyy vaalia. aina siinä about itsenäisyyspäivän tienoilla joka vuosi pitää aloittaa topikki lt1:n virityksestä kysellen joka vuosi samaa asiaa. Mutta tällä kertaa osalista ratkaisee. Kuvio menee seuraavasti: jos vielä toukokuun loppupuolella viherlintu on pihassa: viritys alkaa. Siihen on jo kutakuinkin rahatkin valmiina. Jos tuo ns. häipyy niin sitten ollaankin LS1 ostoksilla Ameriikan maalla. 90% varmaa, että viriprojekti alkaa (toisin sanoen uskon vain 10% mahdollisuuteen, että tuo menee kaupaksi). Ja 100% varmaa, että viritys alkaa jos virherlintu vielä kesäkuun alussa pihassa seisoo. Hookerin Cat back 3" on jo kotikomerossa odottamassa. Vielä peltisarjat... ja... Nyt sitä listaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Mutta tällä kertaa osalista ratkaisee. Kuvio menee seuraavasti: jos vielä toukokuun loppupuolella viherlintu on pihassa: viritys alkaa. Siihen on jo kutakuinkin rahatkin valmiina. Jos tuo ns. häipyy niin sitten ollaankin LS1 ostoksilla Ameriikan maalla. 90% varmaa, että viriprojekti alkaa (toisin sanoen uskon vain 10% mahdollisuuteen, että tuo menee kaupaksi). Ja 100% varmaa, että viritys alkaa jos virherlintu vielä kesäkuun alussa pihassa seisoo. Hookerin Cat back 3" on jo kotikomerossa odottamassa. Vielä peltisarjat... ja... Nyt sitä listaa. siltikään ei olisi tarvinnu aloottaa uutta topikkia... no ainahan se on kiva haaveella. Mustakin tulee isona ropotti ja mä ammun laserilla avaruushirviöötä ja otan kiinni kaikki rosvot ja ajan supermoottoripyörällä miljoonaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamRaato94 Posted December 8, 2008 Author Share Posted December 8, 2008 siltikään ei olisi tarvinnu aloottaa uutta topikkia... no ainahan se on kiva haaveella. Mustakin tulee isona ropotti ja mä ammun laserilla avaruushirviöötä ja otan kiinni kaikki rosvot ja ajan supermoottoripyörällä miljoonaa. Jep. Asuntolainamörkö tappaa monen unelmat. Omalla kohdallani se h*lvetti on voiton puolella joten voi _OIKEASTI_ tehdä suunnitelmia, jotka TOTEUTAN. Sitä vaan ei tiedä, jos tuon about ylimaalatun viherhirmun haluaa joku ostaa. Sitten saa mennä, jos ei - viritystä. [edit]Ja nyt tavoitteet ovat budjettiinkin nähden realistisemmat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppa Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Nyt valmistaisin ostoslistaa, jonka tuloksena pitäisi olla n. 240kW tehon tuova kokoonpano. Tähän rahaan ei kuulu peltisarjat, eikä cat back. Ne hankin erikseen. Pientä viritystä on jo aiemmin käsitelty jossain n. vuoden vanhassa topicissa. Auto maalataan suurilta osin yli, joten seuraavana parannuksena on pienen piristyksen hakeminen. Tässä vaiheessa ei budjetti anna periksi minkään miehekkään remmiahdinpaketin hankintaan. Pelkkä peltisarjojen asennus ja 3" cat back nostavat nykyisen 283 hp => 300 hepoon. Nämä ainakin tiedän tarvittavan: - Nokka - Työntötangot, jouset tms? MITÄ muuta? Saako melkein jo kiillotettua kannet ja vaihdettua kannen tiivisteet + pultit? Vai pitäisikö varmuuden vuoksi parantaa sytytystä eli MSD opti tms? Ei taida ihan 1600 budjetti riittää. Saadaanko tätä vaivaista 240Kw:tä aikaiseksi? Ei tartte tönäreitä vielä vaihtaa tuossa vaiheessa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstuning Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Säästä vähä lisää ja nakkaa samantien sinne sellanen LS kone niin ei tarvi kysellä "sediltä" apua muttereiden kanssa. Jos kuitenkin rupeet virittään niin laita vähä parannusta jokapuolelle, eli ota huomioon kaikki osa-alueet ja huomioi mahdolliset "tyypilliset" pullonkaulat kyseiselle koneelle (löytyy kai haulla) -Pakosarjat ja putkisto parantaa poistoa, mutta koska loppuu kansista poisto kapasiteetti? -Ilmansuodatin ja sen putkisto parantaa ilmansaantia, mutta koska rupee läppärunko ahdistamaan? Entä sen jälkeen imusarja? Sen jälkeen imukanavat kansissa? -Suuremmat suuttimet ja pumppu mahdollistaa suuremman polttoaine seoksen lisäilman kaveriksi. -Nokalla saa parannettua imua ja poistoa, mutta kannet, vähäpäästöisyys ja boksin lastuttomuus tai säätömahdollisuudet rajottaa... Eri arvoilla olevat nostajat muuttaa käytännössä nokan arvoja, eli riippuu nokasta. -Sytytyksen tehostaminen (virranjakajan vaihto ei oo viritys) mahdollista suuremman ilma/polttoianeseoksen syöttämisen, mikäli se myös mahtuu tulemaan ja poistumaan sieltä koneesta. Tossa nyt tollanen pikanen "suomennos" alkuun purtavaksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 boksin lastuttomuus tai säätömahdollisuudet rajottaa... Tossa nyt tollanen pikanen "suomennos" alkuun purtavaksi. Boksissa mikaan rajota..,taalla poordilla on kylla semmoset saatajat etta soppaa saahaan tulee vakiopoksilla niin etta silimia kirvelee, poltetut prommit ne rajottaa .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamRaato94 Posted December 8, 2008 Author Share Posted December 8, 2008 Säästä vähä lisää ja nakkaa samantien sinne sellanen LS kone niin ei tarvi kysellä "sediltä" apua muttereiden kanssa. Että laitan vähän yli 2000 eur (kun lasketaan cat back ja peltisarjat mukaan) ja saan saman kuin LS1 antaa lähtötasona? Woe woe. Pitää kai sitten miettiä LS1 swappia kanssa. Tate ainakin möi erinäköisiä auton raatoja. Voisihan tietty yrittää hommata rapakon takaa mälliprojektin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoukoY Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Että laitan vähän yli 2000 eur (kun lasketaan cat back ja peltisarjat mukaan) ja saan saman kuin LS1 antaa lähtötasona? Woe woe. Pitää kai sitten miettiä LS1 swappia kanssa. Tate ainakin möi erinäköisiä auton raatoja. Voisihan tietty yrittää hommata rapakon takaa mälliprojektin. Kyselin jossain vaiheessa LS1 kolariauton tuontia niin halvimmillaan kokonaiskustannukset olis olleet n. 5000 euroa (auto + rahti + verot + muut kulut) Sen jälkeen on tosin $ kurssi muuttunut huonompaan suuntaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Miks laittaa 1600e - 2000e autoon osiin joita se ei tartte, jos kerran aijot sen kesalla/kevaalla myyda Tuskin se auton arvo noilla viripalikoilla nousee, todennakoisesti viritys karkottaa vain ostajia... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Miks laittaa 1600e - 2000e autoon osiin joita se ei tartte, jos kerran aijot sen kesalla/kevaalla myyda Tuskin se auton arvo noilla viripalikoilla nousee, todennakoisesti viritys karkottaa vain ostajia... Täysin samaa mieltä. Jos on pieninkään aikomus myydä auto lähitulevaisuudessa niin ei mitään järkeä laittaa senttiäkään minkäänlaisiin virityksiin. Säästää nekin rahat siihen seuraavaan autoon jos sitä sitten vaikka innostuis pitämään vähän pitempään... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Joo,mutta kun toisetkin virittää,että pakkohan se nyt on. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamRaato94 Posted December 8, 2008 Author Share Posted December 8, 2008 Joo,mutta kun toisetkin virittää,että pakkohan se nyt on. Jos auto ei katoa ennen kesää, jotain tapahtuu. Onhan näitä viritysprojekteja tullut tässä vuosien saatossa sivusta seurattua. LT1 vaan vaikuttaa sellaiselta koneelta, että alkuun pääsee "melko" halvalla. Sitten kun yritetään saastelaillisesti, ilman ahdinta, rikkoa 400 hevosvoimaa - ongelmia tulee. Rahapussissakin käy siinä yrityksessä kova alipaine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Antakaa nyt hyvanen aika miehen harrastaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mika Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Itse suunnittelen virittämistä seuraavat 10 vuotta ennen toteuttamista ja katsotaan sitten tilannetta uudestaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamRaato94 Posted December 8, 2008 Author Share Posted December 8, 2008 Tarkoitus olisi jatkossakin harrastaa F-Bodyjä. C5 koppanen Vette myös himottaa, mutta silloin on budjettina alkaen 25 000 eur pelkkä auto ja siinä on samainen LS1 (esim. 1997 Vette, joka olisi helppo tyypittää kilpiin) . Ei tämä harrastaminen niin vakavaa ole, mutta virittäminen on. Sen takia en siihen ole vielä lähtenyt. On noita vikoja sun muita häikkiä ollut selvitettäväksi ihan muutenkin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Tässähän sulla on nyt jo osalistaa kun luet nämä yhdistetyt topikit läpi. Ja ymmärsinkö oikein; kamat saa maksaa ton 1600, sulla on omasta takaa asentaja? Nokka, ketju, suuttimet, läppärunko, sytkäosat, peltisarjat putkistolla, eiköhän nuo saa tolla summalla. Kannet jos viet jollekin hierottavaksi niin selviät ehkä 700, ite harjottelemalla dremeli + kasa teriä... mihinköhän noi vakiokannet nyt taas virtaskaan, ~380 heppaankoseoli Sit kun vielä saat jonkun tekemään sulle softapäivityksen noine muutoksineen kun välttämättä se vakio-ohjelma ei enää kovin hyvin noinekaan muutoksine futaa... Laatikkoon kannattaa samalla vaihtaa ainakin isompistallinen turbiini, jos haluaa mennä eikä meinata. Aika nopeesti tulee toi 1600 täyteen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Jep, Nupa puhuu asiaa. Ja loota ei sitten kestäkään kun lähestytään 350 pollea... eikä aina peräkään että niistä sitten lisäkulua.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamRaato94 Posted December 8, 2008 Author Share Posted December 8, 2008 Tässähän sulla on nyt jo osalistaa kun luet nämä yhdistetyt topikit läpi. Ja ymmärsinkö oikein; kamat saa maksaa ton 1600, sulla on omasta takaa asentaja? Nokka, ketju, suuttimet, läppärunko, sytkäosat, peltisarjat putkistolla, eiköhän nuo saa tolla summalla. Kannet jos viet jollekin hierottavaksi niin selviät ehkä 700, ite harjottelemalla dremeli + kasa teriä... mihinköhän noi vakiokannet nyt taas virtaskaan, ~380 heppaankoseoli Sit kun vielä saat jonkun tekemään sulle softapäivityksen noine muutoksineen kun välttämättä se vakio-ohjelma ei enää kovin hyvin noinekaan muutoksine futaa... Laatikkoon kannattaa samalla vaihtaa ainakin isompistallinen turbiini, jos haluaa mennä eikä meinata. Aika nopeesti tulee toi 1600 täyteen. Asentaja on. 1600 summaan ei tarvitse laskea peltisarjoja mukaan. Ne tulee eri rahasta. Cat back jo löytyykin. Eli näyttäs peräti menevän lähelle tuota budjettia... Hyvä niin. Perä ja loota ovat sitten asia erikseen. En jaksa niistä vielä murehtia. Poikii jos poikii. Onhan tossa sentään hinausvakuutus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mika Posted June 3, 2009 Share Posted June 3, 2009 Mikäs tämän tilanne on tällä hetkellä.... Valmis... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamRaato94 Posted June 3, 2009 Author Share Posted June 3, 2009 Mikäs tämän tilanne on tällä hetkellä.... Valmis... No vasta vähän yli viikko sitten saatiin auto uuteen maaliin... Tekniikkapuoli on auki. LS1 tekniikkapakettiakin täällä on silloin tällöin kaupattu. Yhdessä vaiheessa näkyi ahdinta myynnissä jne. Kausi on päässyt jo käyntiin, joten tässä vaiheessa suurempia rakenteluja ei tehdä. Tietysti jos jotain menee rikki tms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kake Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Jep, Nupa puhuu asiaa. Ja loota ei sitten kestäkään kun lähestytään 350 pollea... eikä aina peräkään että niistä sitten lisäkulua.. Itsellä keväällä alkamassa jotakuinkin samalla budjetilla samansuuntainen päivitys, mutta jotta poikiiko aski jo tuossa kohtaa? Ilmeisesti kuitenkin 350 takaselta ettei sentään moottorilta.. Nyt on flowmaster catback + K&N CAI + "vapaavirtauskatti" ja seuraavaa kohdetta kuumeisesti mietitään. Olisikose pakosarjat, vaiko dynotune, vaiko... Vissiin ensin kaikki moottorin "ulkopuolelta" päivitellä kuntoon ennenkun mitään rupeaa porttailemaan tms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Itsellä keväällä alkamassa jotakuinkin samalla budjetilla samansuuntainen päivitys, mutta jotta poikiiko aski jo tuossa kohtaa? Ilmeisesti kuitenkin 350 takaselta ettei sentään moottorilta.. Nyt on flowmaster catback + K&N CAI + "vapaavirtauskatti" ja seuraavaa kohdetta kuumeisesti mietitään. Olisikose pakosarjat, vaiko dynotune, vaiko... Vissiin ensin kaikki moottorin "ulkopuolelta" päivitellä kuntoon ennenkun mitään rupeaa porttailemaan tms. se aski poikii ihan vakio koneellakin.. ei muuta kuin konehuoneesee palikkaa ja korjaa sitä askia sitten kun on sen aika laita pakosarjat vaihtoon ja sitten vaikka nokkaa ja kantta ja ja.. emt mutta jotain eiköhän noi lt1 miehet kerro tai sitten koittaa löytää täältä jostain todettuja tuloksia ja virityksiä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kake Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 se aski poikii ihan vakio koneellakin.. ei muuta kuin konehuoneesee palikkaa ja korjaa sitä askia sitten kun on sen aika laita pakosarjat vaihtoon ja sitten vaikka nokkaa ja kantta ja ja.. emt mutta jotain eiköhän noi lt1 miehet kerro tai sitten koittaa löytää täältä jostain todettuja tuloksia ja virityksiä Kuulostaa uskomattomalta että tuon askin saa vakiomotilla poikimaan jos samaa lootaa on käytetty esim viperissä jossa on hiukkapikkusen enempi ruutia Manuaalista siis nyt puhun. Automaatithan nyt tuntuvat välillä leviävän käsiin vaikkei autolla edes ajettaisi Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Kuulostaa uskomattomalta että tuon askin saa vakiomotilla poikimaan jos samaa lootaa on käytetty esim viperissä jossa on hiukkapikkusen enempi ruutia Manuaalista siis nyt puhun. Automaatithan nyt tuntuvat välillä leviävän käsiin vaikkei autolla edes ajettaisi kaikki ne hajoo ajan myötä, ei hätää sen suhteen se mitä sieltä hajoo niin en osaa sanoa.. laitat sitä moottoria ja sitten poltat kytkimen ja vaihdat sen ja taas sudit ennen kuin jotain hajoo... aika yksinkertasta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosa Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Ensin laitetaan jarrut, sitten aski ja vasta sen jälkeen kone. Poppikoneet päivitetään sitten, kun melutaso on selvä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now