Jump to content

LT1 päivitys 240kW, budjetti: 1600 eur moottorin osiin


CamRaato94

Recommended Posts

Teho ja vääntö kulkee käsikädessä. Oheiset kaavat kertovat kaiken mitä tarvitsee. Jos on enempi vääntöä on enempi tehoa tai siitten kierroslukualuetta on muutettu.

 

Tuon kaavan mukaan jos ajetaan 100 km/h 3 vaihteella = suora ja kierroksia 2000 rpm. Koneessa tällöin 150 hv käytössä ja vääntöä 526 Nm. Tämä vääntö on myös silloin kardaanilla. Kun laitetaan turbiini missä on n. 2000 kierroksen luisto ja kone kiertää 4000 rpm ja tuottaa silloin esim. 300 hv. Tällöin koneen vääntö on edelleen samat 526 Nm. Mutta kardaanilla on vääntöä 1052 Nm ja tehoa vain sen 300 hv:ta. Teho on sama koko voimansiirto ketjun pois lukien häviöt. :o

 

Toivottavast laskin oikein mutta jokainen voi itse tarkistaa kaavat ja laskut. Terveisin mekaanisen voimansiirron parissa työskentelevä.  ;D

 

Käsittääkseni LS stroukataan akselia vaihtamalla. Kuivaputkikonehan sekin on muistaakseni.

ScreenHunter_8_vaanto.jpg}

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CamRaato94

    34

  • Z-mo

    9

  • Kake

    5

  • balez

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mullahan tuli sillä putkiston muutoksella se yli 300hp koneesta vai tarkoitatko että pyöristä? ::)

Konetehoa haen, en puhu pyörätehosta. Haluan olla verrannollinen näihin muihin euro-kikottimiin yms.

Link to comment
Share on other sites

No jos koneelta haluaa sen 300 heppaa, niin se nyt ei niin hirveasti jumppaa vaadi. Peltisatseilla seka hyvalla putkistolla paase jo hyvin alkuun.

 

Mutta kannattaisi ensin kayttaa auto dynossa jotta saat baselinen josta lahtea eteenpain. Sen perusteella sitten lahdet suunnittelemaan mita alat pulttaamaan kiinni ja taytyyko konetta avata ja jos taytyy, niin kuinka paljon.

Link to comment
Share on other sites

No jos koneelta haluaa sen 300 heppaa, niin se nyt ei niin hirveasti jumppaa vaadi. Peltisatseilla seka hyvalla putkistolla paase jo hyvin alkuun.

 

Mutta kannattaisi ensin kayttaa auto dynossa jotta saat baselinen josta lahtea eteenpain. Sen perusteella sitten lahdet suunnittelemaan mita alat pulttaamaan kiinni ja taytyyko konetta avata ja jos taytyy, niin kuinka paljon.

Mitäs mieltä olette tällaisesta "parantelusta" budjettimielellä:

---------------------------

- Peltisarjat + cat back

- Hieman kireämpi nokka (josta käydään vielä pitkä keskustelu)

- LT4 Imari ja se >50mm "kurkku" mistä se ilma menee, mikä v... sen nimi nyt olikaan. On tää tekniikan sanasto nääs hallussa

 

Näillä varmaan pitäisi joku +320 - 330 konehevosta irrota, jos pelkillä putkilla on saatu 310 todistetusti. Edellyttää, että 6.10 dynossa koneessa on edes se about 275 vakiokavioeläintä.

Link to comment
Share on other sites

Mitäs mieltä olette tällaisesta "parantelusta" budjettimielellä:

---------------------------

- Peltisarjat + cat back

- Hieman kireämpi nokka (josta käydään vielä pitkä keskustelu)

- LT4 Imari ja se >50mm "kurkku" mistä se ilma menee, mikä v... sen nimi nyt olikaan. On tää tekniikan sanasto nääs hallussa

 

 

LT4 imari ja isompi läppärunko voi tossa kohtaa tuoda aika kalliita hevosia. Pitäisin vakio LT1-imusarjan ja vakio läppärungon. Noissa säästyvä raha kansiin. Porttaukseen, tulisi varmasti enemmän hevosia ja halvemmalla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pysyisin itse LT1 paketista. Ei ole noi LT-4 konversiot hirveesti näyttäneet hevosia.

 

Kannet viet porttauskeen ja plaanaa oikeen kunnolla että sais ehkä hieman ruttua lisää (kysy kansivelholta apua kulmaplaanauksen asteista ja määrästä). Tietenkin ohuet kansipahvit.

Peltisarjat 1 5/8" primääreillä, temotech päälle ja nokka ~215 asetetta @ 0.05" nostoilla 114-117 LSA pienet nostot, niin pitäis tulla noin 350hp.

 

Porttaus+plaanaus ~1000€

Tiivistesarja ~200€

normaalit peltisarjat ~300-500€

Nokka ~350€

Jakopää ~150€

 

eli ollaan vielä budjetissa jos teet vaihtotyö itse.

Kunnon catback putkisto ei olisi pahitteeks 3" all the way!  ;)

 

Link to comment
Share on other sites

No jos koneelta haluaa sen 300 heppaa, niin se nyt ei niin hirveasti jumppaa vaadi. Peltisatseilla seka hyvalla putkistolla paase jo hyvin alkuun.

 

Mutta kannattaisi ensin kayttaa auto dynossa jotta saat baselinen josta lahtea eteenpain. Sen perusteella sitten lahdet suunnittelemaan mita alat pulttaamaan kiinni ja taytyyko konetta avata ja jos taytyy, niin kuinka paljon.

 

Kaveri dynotti pelkällä peltisarjahommalla  jo 320

Link to comment
Share on other sites

Eikös orkkis WS6 RA:ssa (LT1) ole juuri vakiona nuo 305 heppa... ???

 

Mun mielestä  310 on ram air  vehkeessä, tosin siinä on se 3" putkistokin joka vaikuttaa tehoihin.

Link to comment
Share on other sites

Eikös esim Nupan pakettia vastaava kokoonpano sovi budjettiin? Ylittää tehotavoitteet ja käynniltäänkin siisti..

Keväällä pistetään ainakin 3" putki alusta loppuun. Mukava olisi tehdä kaikki kerralla. Vaikka juuri viittaamasi henkilön ratkaisuja mukaillen... Hikiseen tällä saa 6.5 0-100 ja hyvä jos menee 14.5 vartti. Pitkä välitys syö aikoja. Toki 100km/h jälkeen alkaa kiihtymään ihan eri tavalla. Moottori/maantiellä mukava ja polttoainetalous on kasikoneiseksi hyvä. Tehoa olisi kuitenkin mukava saada lisää. 0-100 5.5 sekkaa olisi kiva ja vartti jonnekkin 13.5  alle 14s.

Link to comment
Share on other sites

45hv lisays pelkilla peltisarjoilla.... ::) ??? Noh ehka JIM kanavalla ;D

Mulla tuli 30 hv lisää tehoa tolla peltisarjat+2xkatit+ dual putkistolla eli mul on koneteho nyt 307hv ja takaa 271hv ihan ok mun mielest :D :D
Link to comment
Share on other sites

Mulla tuli 30 hv lisää tehoa tolla peltisarjat+2xkatit+ dual putkistolla eli mul on koneteho nyt 307hv ja takaa 271hv ihan ok mun mielest :D :D

 

Paljos pyörätehot muuttuivat kun ne kertoo paremmin. Konetehoon vaikutti kaikki ilmanläpökertoimet yms....

Link to comment
Share on other sites

Paljos pyörätehot muuttuivat kun ne kertoo paremmin. Konetehoon vaikutti kaikki ilmanläpökertoimet yms....

orkkis edellisenä vuonna n.178Kw ja nyt putkiston jälkeen tasan 200Kw takapyöristä ::) Dynopaprujen mukaan ;D
Link to comment
Share on other sites

45hv lisays pelkilla peltisarjoilla.... ::) ??? Noh ehka JIM kanavalla ;D

 

tuohon riitti peltisarjat,ruuttaa tosin ohjaa haltech.

320hp 505 vääntö.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tiedän yhden, joka tais heittää tuon paketin kiinni, imusarjasta en oo ihan varma onko jo kiinni. Pikkasen taitaa olla vielä säätö hakusessa, mutta toimii.

Tiedän toisen, joka myös teki vastaavan kombinaation, mutta erotuksena muokkasi orkkis-kansia ja -imaria. Toimii ja sysää sekin, vaikka säädöt on tässäkin hakusessa...

 

Ja tuo This kit is a proven 425+ horsepower! ei tainnu toteutua kummallakaan  ;D  Eivät osaa raukat säätää  ::)

 

Jaa mitä muuta? Ainakin isommat suuttimet, softan muokkausohjelma (ei toimi orkkisohjelmalla) ja pitkät? sarjat samalla.

 

Mutta onhan tuo, osta osta  m/

Link to comment
Share on other sites

Pitää kyl ite dynottaa toi oma pirssi ens kesänä. 200-400 heppaa pitäis olla ;D. Oma arvio on 250. Noin perstuntumalla. Myyjä väitti, että 300-350 pitäis löytyä, mut en usko. Puijasi kumminkin.  >:(

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja tuo This kit is a proven 425+ horsepower! ei tainnu toteutua kummallakaan  ;D   Eivät osaa raukat säätää  ::)

 

 

Taitaa olla toi 425 jotain muuta kuin SAE heppoja.Old good proven American dyno horsepower....

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
CamRaato94

Terve,

Miten otetaan koneesta n. 350 hevosvoimaa. Sillä lienee 0-100 5.0 mahdollista. Pitkällä perällä en tiedä...

 

Päästäänkö tuollaiseen lukemaan 3000 euron osilla LT1:seen? Tässä nyt mietiään mitä tehdä. Myydäkö koko laite ja hommatako LS1 vai mitä... Argh!

 

Pantera: Onko sulla vielä ne trickflown kannet tallella LT1:seen?

Link to comment
Share on other sites

CamRaato94

muistaakseni n. vuosi sitten kyselit aivan samaa asiaa ja sulle asia myös kerrottiin...

-eikä oöe edes vaikeasti löydettävissä, 5 topikkia alempana  m/

Tällä kertaa mennään budjetilla. Taidan ensiksi vaihtaa pelkän nokan ilman peltisarjoja tai loppuputkea. Sillä pitäisi se tasan 300 koneesta irrota. Siitä sitten eteenpäin. Ehkä talvella kannet jne. Kattoo ny.

 

Alkaa toi velkakurimus pankin kanssa kääntymään paremmalle puolelle, joten voi muutakin tehdä kuin ajaa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...