Jump to content

EGR:n eliminointi?


Recommended Posts

Posted

No just niin. Yritän seuraavalla kerralla olla selkosanaisempi... :-[

Mutta : EGR:ään pääsee käsiksi poistamalla plenumin, runnereita ei tarvi irroitella. Siis vaijerit irti läppärungosta, läppärunko irti ja plenumi pois.

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Senior

    11

  • 88IROC

    11

  • Z-mo

    8

  • Teevee82

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest PJKuona
Posted

: EGR:ään pääsee käsiksi poistamalla plenumin, runnereita ei tarvi irroitella. Siis vaijerit irti läppärungosta, läppärunko irti ja plenumi pois.

Onko tuo plenumin irroitus mitenkään sen ihmeellisempi homma? Tarkoitan sitä, että pitääkö tilailla jotain uusia tiivisteitä tai muuta sälää valmiiksi? Vai onko homma niin yksinkertainen kuin se vaikuttaa, eli parit pultit vain auki ja plenumi on irti?

Posted

Voipi olla, että tiivisteet hieman kärsii irroituksesta joten varuiksi on hyvä hommata tiivisteet. Saman tien koko yläkerran tiivistesarja. Itse asiassa en ole varma, saako edes tiivisteitä pelkästään runnereiden ja plenumin väliin.

Posted

Mun mielestä kannatta löysätä toista runneria myös alapäästä niin saa plenumin paljon helpommin pois ja paikoilleen. En nyt muista kumpaa mutta kummassakin on yksi kiinnityspultti sisäpuolella ja vaan toiseen saa avaimen kun plenum on paikallaan.

Posted

Yleensä läppärunkoon tulee vielä pari vesiletkua (ellei ole ohitettu = ajetaan vain kesäisin), joista toinen menee siihen lämmityslaitteen hanaan. Taitaapa olla että jokainen on ainakin kerran joutunut ostamaan ton venttiilin (nimim. kokemusta on) :(.

Posted

Voipi olla, että tiivisteet hieman kärsii irroituksesta joten varuiksi on hyvä hommata tiivisteet. Saman tien koko yläkerran tiivistesarja. Itse asiassa en ole varma, saako edes tiivisteitä pelkästään runnereiden ja plenumin väliin.

TPI koneeseen saa pelkkää imusarjan tiivistepakettia,jossa plenumin,runnereitten ja imusarjan tiivisteet,American Import 40e.

  • 6 months later...
Posted

mut eikös egr kumminki "joudu" eliminoimaan kun vaihtaa pelli satsit missä ei oo sille läpee ??? vi**u ku ei pääse tutkiin tota autoo ku on kuumetta >:(

Posted

Pakosarjat ei vaikuta siihen mitenkään,niissä ei oo mitään läpee joka menis EGR:lle.Siis jos kyse TPI:stä.

Posted

... ja f-bodyn TPI-koneesta, jos autossasi on kone Y-bodystä (vette) pitäisi tulla pakosarjasta putki (itse en olisi kovin huolissani vaikka ei tulisikaan, koska kyseessä on turha hila-vitkutin ::) )

  • 2 weeks later...
Posted

Eliminoin EGR-venttiilin tekemällä rosterista levyn EGR:n tilalle. Unohdin kuitenkin tukkia runnerin sillä 5 pennin kikalla! Onko mitään haittaa, kun tehnyt edellämainittua toimenpidettä?

Posted

Laitoit siis peitelevyn EGR:n tilalle.

Mitespäin se EGR:n venttiili nyt toimikaan ... no, mulla on kuitenkin sellanen muistikuva että kyllä sun pitäis se 5-pennin kikka vielä tehdä. ... ettei se pelkkä peitelevy ajais yksin eliminoinnin asiaa.

 

Vähemmän dementoituneet voivat korjata, jos muistini petti tässä kohtaa

Posted

Joo sulla on ns. Map -takaisinkytkentä, joten vika koodi tulee joka tapauksessa.

Toi 5 penninen estää ennen-89 malleissa ses:n syttymisen. Feed-back boxille tulee niissä siitä EGR-ventiilin juuressa olevasta BI-metalli anturista, joka toimii tukkimisesta huolimatta kuten aikaisemminkin.

Posted

Enpä tiedä, tämä on vähän kuten kaikki muukin opiskelu.

Mitä enemmän asiaan perehtyy sitä enemmän löytää asioita, joista ei tiedä mitään... :-[

  • 5 weeks later...
Guest PJKuona
Posted

"EGR temp switch" kertoo boksille, onko venttiili auki vai kiinni.Boxin huijaus on helppoa systeemeissä joissa on tuo Bi-metallikytkin n. -88 asti. -90 edellisestä alkaen boxin huijaus on vaikeampaa koska seurataan että Map:n arvo muutuu kun ventiiliä avataan (alipaine pienenee). -90 alkaen seurataan sitten O2-anturin arvoa: Seoshan näyttää boxin kannalta menevän hiukan rikkaammalle koska happea on pakokaasussa vähemmän...

Miten näissä -90 ja uudemmissa saa tuon egr-venttiilin sitten tulpattua siten ettei tuo SES-valo syty?

Itselläni on käsittääkseni EGR-venttiili nyt tulpattu, mutta SES-valo syttyy muutaman kilometrin matka-ajon jälkeen. Kaupunkiajossa valo ei koskaan syty, ainoastaan matka-ajossa.

 

Saako tuon valon syttymisen jotenkin estettyä muutoin kuin poistamalla polttimon (jonka auton edellinen asukas oli tehnyt)? Minusta tuo valo on kuitenkin syytä olla paikoillaan mikäli jotain muita vikakoodeja ilmaantuu.

Posted

minkä vikakoodin tuo ses antaa

Guest PJKuona
Posted

minkä vikakoodin tuo ses antaa

En ole nyt juuri tarkistanut. Pieni hetki niin tarkistan asian.

 

EDIT:

No niin, eli sama vanha 32 vikakoodi. Tuota se muistaakseni on vilkuttanut niin kauan kun auto minulla on ollut. Jotenkin tuosta pitäisi jo päästä eroon.

Posted

joo. egr:ää se häiriö. näissä -90 alun malleissa se egr pois ottaminen on vaikeaa kun se ses valo tulee ja se viiden pennin kikka ei tainnu näissä toimia. muistaakseni saattaa auttaa jos siihen pelti läpyskään poraa pienen reijän.

korjatkoon joku muu jolla on parempaa tietoa.

Posted

Joo 4 millin reikä pitäisi riittää että: MAP-anturia kyttäävät boxit toteavat alipaineen muuttuneen (-89 ja 90) ja seoksen rikastumista (O2 anturia tarkkailevat) boxit eivät sytytä SES:ä (-91 eteenpäin)

Guest PJKuona
Posted

Joo 4 millin reikä pitäisi riittää että

Nyt jäi vielä hieman epäselväksi, siis toimiiko tämä reikä temppu -91 vuosimallissa?

Posted

Toimii, mutta SES syttyy maantie-nopeuksissa ellei paina tota reikää siihen viisi penniseen. Tällöin plenumi nokeentuu hiukan, mutta ei läheskään yhtä paljon kuin ilman tota viritystä...

Posted

Sessillä saattaa olla joskus ihan oikeetaki asiaa.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...