Jump to content

EGR:n eliminointi?

Z-mo
 Share

Recommended Posts

Guest PJKuona

mitä sen on väliä jos SES valo mulkuttaa siellä mittaristossa >:(

Ei kait sillä periaatteessa ole niin väliä, mutta olisi se kiva saada sieltä pois turhaan palamasta. Saattaahan olla että SES-valo ilmaisee joskus "oikeaa" vikaa ja asia jää tarkistamatta kun sitä vain ajattelee että "taas se egr-temppuilee".

Kun tuo valo ei turhaan palaisi, niin ei myöskään tarvitsisi jokaiselle kyydissä istujalle aina selitellä miksi vikakoodin merkkivalo palaa.

• Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Z-mo

8

• Senior

11

• 88IROC

11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ei kait sillä periaatteessa ole niin väliä, mutta olisi se kiva saada sieltä pois turhaan palamasta. Saattaahan olla että SES-valo ilmaisee joskus "oikeaa" vikaa ja asia jää tarkistamatta kun sitä vain ajattelee että "taas se egr-temppuilee".

Kun tuo valo ei turhaan palaisi, niin ei myöskään tarvitsisi jokaiselle kyydissä istujalle aina selitellä miksi vikakoodin merkkivalo palaa.

... yleensä tohon SES-valon naruun on lisätty kytkin että valo palaa vain kun haluat =kytkin on päällä :-[ http://92b4crs.tripod.com/86wiring/dia-pics/23-0.jpg

. On makuasia katkaisetko pinkki-mustan vai keltaisen narun....

Edit: Linkki ei näköjään toimi kuin copy / pastella :-[

Kyllä mua ainakin vituttais katella sitä oranssia loimotusta kaikenaikaa,mieluummin sitte mökillä takkatulen ääressä.Kun anturit,releet ja alipaineletkut laitettiin uusiks ei oo SES syttyny kertaakaan,KOP,KOP ;D.

Poistin EGR:n käytöstä irrottamalla EGR venttiilin alipaineletkun. Käynti parani eikä ses valo syttynyt ainakaan vielä (ses valo toimii). Olisko ollu EGR solenoidi viallinen.

• 2 weeks later...

mä poistin kans tuon alipaineletkun egr:ltä ja tulppasin sen letkun

nyt oon ajellu lähes pari viikkoa päivittäin ja ses on syttynyt 2 kertaa, mistäs tuo nyt vois johtua. onko egr jäänut tai jää vähän auki? niin ses ei meinaa palaa ::)

nyt oon ajellu lähes pari viikkoa päivittäin ja ses on syttynyt 2 kertaa, mistäs tuo nyt vois johtua. onko egr jäänut tai jää vähän auki? niin ses ei meinaa palaa ::)

? :-[

Mulla tuo ses paloi välillä kun egr oli vielä toiminnassa. Nyt kun alipaineletku on irti ei ole palanut kertaakaan. Ei kyllä oo tullu ajeltuakaan kovin paljoa letkun irrotuksen jälkeen.

• 2 weeks later...

Tarkistin sen egr solenoidin ja eihän se toiminu. On ollu egr venttiili koko ajan auki. Tuo selittää varmaan nykimisen joka lakkasi kun irrotin alipaineletkun venttiililtä. ;D

Mulla kans palaa tuo Ses-valo ja vikana oli egr. Us-centerissä oltiin sitämieltä ettei bensakoneessa ole mitään hyötyä tukkia tota egr:ää.

• 1 month later...
  • 5 years later...

Ja tässä kuva EGR:stä 350 TPI-koneesta(vm. -88)..? Ilmeisesti aiemmissa koneissa on joutunut tekemään jonkun levyn ton paikkaamiseen, mutta tästä menee ainoastaan yksi letku imusarjalle, sen ku nykäsin pois, valui sieltä vettä.. Eli se tulpataan.. Mitäs noi kaksi muuta, meneekö ne ilmapumpulle? Niin joo, ja sit on toi alipaineletku tyossa päällä..sekin tulpataan.

Edittiä: Eli kyseessä siis ei ole egr ja toinen noista letkuista menee lämppärille.

EGR_002.JPG}

Ja tässä kuva EGR:stä 350 TPI-koneesta(vm. -88).. Ilmeisesti aiemmissa koneissa on joutunut tekemään jonkun levyn ton paikkaamiseen, mutta tästä menee ainoastaan yksi letku imusarjalle, sen ku nykäsin pois, valui sieltä vettä.. Eli se tulpataan.. Mitäs noi kaksi muuta, meneekö ne ilmapumpulle?

Kuvassa oleva tatti ei ole EGR. Se on venttiili, mikä ohjaa kuuman veden kiertoa lämppärin kennolle.

EGR sijaitsee TPI-koneessa imusarjassa. Kurkkaa plenumin alle, siellä se on keskellä imusarjaa.

Kuvassa oleva tatti ei ole EGR. Se on venttiili, mikä ohjaa kuuman veden kiertoa lämppärin kennolle.

EGR sijaitsee TPI-koneessa imusarjassa. Kurkkaa plenumin alle, siellä se on keskellä imusarjaa.

Aaa.. Okei, kattelin jostai manuaalista ja tohon kikkareeseen oli liitetty kirjaimet egr.. No joo, mutta tonkin siis voi ottaa huoletta irti vai kannattaako antaa olla paikallaan?

Aaa.. Okei, kattelin jostai manuaalista ja tohon kikkareeseen oli liitetty kirjaimet egr.. No joo, mutta tonkin siis voi ottaa huoletta irti vai kannattaako antaa olla paikallaan?

Pitäisin kyllä paikallaan.  m/

• 2 weeks later...

Noniin eli tuossa on siis se egr TPI-koneessa.. :) Mikä tuon egr:n takana oleva mustan mötin tarkoitus on..? Huomasin, että omissa runnereissa on pari lommoa, vois ostaa uudet, eikös näihin saa uusia, erilaisiakin kuin nuo vakiot? Tai jos ostaa Holleyn Stealth Ramin, niin tuleeko siinä mukana? Ja kun tuon egr:n poistaa, tarviiko jotain muuta poistaa? Prommi mulla on muokattu egr:n poistolle..

Plenum_004.JPG}

Noniin eli tuossa on siis se egr TPI-koneessa.. :) Mikä tuon egr:n takana oleva mustan mötin tarkoitus on..? Huomasin, että omissa runnereissa on pari lommoa, vois ostaa uudet, eikös näihin saa uusia, erilaisiakin kuin nuo vakiot? Tai jos ostaa Holleyn Stealth Ramin, niin tuleeko siinä mukana? Ja kun tuon egr:n poistaa, tarviiko jotain muuta poistaa? Prommi mulla on muokattu egr:n poistolle..

Mitäs jos annat sen EGR:n olla?

Se on jo prommin muutoksella tehty toimimattomaksi; jos se ei vuoda niin ei siitä ole mitään haittaakaan.