Jump to content

EGR:n eliminointi?


Z-mo
 Share

Recommended Posts

Mitäs jos annat sen EGR:n olla?

Se on jo prommin muutoksella tehty toimimattomaksi; jos se ei vuoda niin ei siitä ole mitään haittaakaan.

 

Totta, en tullut heti ajatelleeksi tuota.. Eipä tarttis johtojakaan tukkia tai irroitella.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Z-mo

    8

  • Senior

    11

  • 88IROC

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Kuvassa oleva tatti ei ole EGR. Se on venttiili, mikä ohjaa kuuman veden kiertoa lämppärin kennolle.

EGR sijaitsee TPI-koneessa imusarjassa. Kurkkaa plenumin alle, siellä se on keskellä imusarjaa.

 

Ja tarkennukseksi se on vesiventtiili joka katkaisee kennolta kierron alipaineella kun ilmastointi laitetaan päälle.  Jos sen jättää pois täytyy vain vähän funtsia sitä vesikiertoa ettei tule lämpöonkelmia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ponusta on aiemmin egr poistettu toiminnasta prommilla ja nyt imusarjan vaihdon myötä poistettu ihan fyysisesti.

Voinko poistaa egr solenoidin letkuineen ja johtoineen ja jättää solenoidin töpselin irti ilman että ecu reagoi tähän?

Link to comment
Share on other sites

Ponusta on aiemmin egr poistettu toiminnasta prommilla ja nyt imusarjan vaihdon myötä poistettu ihan fyysisesti.

Voinko poistaa egr solenoidin letkuineen ja johtoineen ja jättää solenoidin töpselin irti ilman että ecu reagoi tähän?

 

Kyllä.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei tossa mietin, kun minulla on prommilla disabloitu toi EGR pois käytöstä, mutta nyt herjaa koko ajan code 32?

 

EGR on disabloitu nostamalla lämpötilaraja 152 asteeseen, ei pitäisi aktivoitua alemmalla moottorin lämmöllä.

Jos boxin lämpötila-anturin johto vastaa runkoon tai anturi rikki niin silloin saattaa tulla noinkin hurjia lämpötilalukemia.

 

Mutta jos siitä ei ole kyse niin pitää käyttää se prommi uudelleen ohjelmoitavana.

 

-Jouko-

Link to comment
Share on other sites

Niin jos ymmärsin niin ECUn ei pitäis kiinnittää huomiota EGR toimintaan, kuin vasta tuossa lämpötilassa? Lukeeko se lämmön siitä anturista mikä on EGRssä kiinni, vai jostai vesitila anturista

 

Eli vois tehdä samanlailla kuin Fenix? Mietin et onkohan kalvossa jotain häikkää jos kerran kylmänä heti ilmoittaa koodin ja käy raskaasti?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Terve

 

Suuttimien vaihto menossa ja aika huonossa hapessa tuo lämpötila-anturi EGR kyljessä.(eli halkipoikki) Saako enää mistään vai eliminoinko suoraa koko höskän?

 

Lyhyesti

Jos eliminointi- > Alumiinista laippa tiivistemassalla kiinni?, letkut tukkoon ja toivotaan ettei SES syty?

Jos syttyy -> Joku ohjelmoi promista lämpöasteet tappiin?

Vai -> Vastuksen kautta johto runkoon? montako ohm?

 

 

Auto firebird -88 TPI305

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...