Jump to content

imusarjasta

Guest Jake77

Recommended Posts

Kirjoitettu

Minkälaista imusarjaa tuohon 5,7:aan kannattais edelbrockin putkiston ja msd sytytyksen kaveriksi laittaa?Olen käsittäny että vakiosarja ahdistaa aika tavalla ilmantuloa jo 3000 kierroksen jälkeen,ja tämänkokoisen vaparin ollessa kyseessä nuo virtaukset lienee melkoisen tärkeät? Kn-purkkivapari on nyt suodattimena,pitäiskö sekin kuivakartioon vaihtaa? Kansirakenteisiin en koske,ihan koneen ulkopuolisisilla osilla otetaan irti se mikä on saatavilla.

• Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• rstuning

19

• Soppa

16

• GTATL

14

• Rale

14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Tuon pakosarjan mukana olevassa edelbrockin esitteessä näyttäis olevan aikalailla pellin alle mahtuvia.Mites niillä toimis?

Kirjoitettu

Edelbrock tietysti tykkää tarjota omia tuotteitaan, isompia runnereita ja imusarjan base platea. Noilla saa pidettyä TPI-koneen hyvän alaväännön, mutta kuolee vieläkin yläkierroksilla. Ja isona miinuksena noitten hinta. Halvemmalla saa juurikin esim. Stealth Ramin mikä jaksaa hönkiä pidemmälle mitä uskaltaa kierrättää.

Kirjoitettu

Stealth ram, pikkusen kireämpi nokka ja vähän siistityt kannet antoi mulle 300hv ja 500nm m/

Kirjoitettu

Entäs Accel Super Ram? Näin yhdessä GTA:ssa kyseisenlaisen laitoksen. Aika rajun näkönen 8)

Edit: Täällä näyttää olevan hyviä vertailutaulukoita, jos osaa Lontoon murretta:

http://www.stealthram.com/flowcomparison.html

Edit2: Löytyi vähä kuviakin, aika härskin kokoinen toi Acceli, mutta katu-uskottava 8)

http://www.gmhightechperformance.com/tech/0111gmhtp_396_stroker_motor_build_air_induction/photo_01.html

Kirjoitettu

Mä oon kuullu vähän huhuja että juuri tuo kolmisensataa hevosta on saatu ihan sytytys+ilman+pakovirtauksilla,ihan koskematta kanteen.. Ja vaikkei ihan sitäkään tulis,niin luulis tuolla katittomalla vapaalla putkistolla +imuilman kunnollisella tulolla saavan sinne jonnekkin.......260-290? Meinaan että kyllähän yli puolet pienempään vapariinkin sai parisenkymmentä lisäheppaa jo koneen ulkopuolisilla vehkeillä,niin kai se nyt 5,7-v8 on vielä herkempi...Se 240 jos on vakioteho niin.... \m/

Kirjoitettu

Entäs Accel Super Ram? Näin yhdessä GTA:ssa kyseisenlaisen laitoksen. Aika rajun näkönen 8)

super ram on ollu muita vaihtoehtoja huomattavasti kalliimpi hyvä se varmasti on mutta onko niin paljo parempi että saa vastineen siotukselle

Kirjoitettu

Mä oon kuullu vähän huhuja että juuri tuo kolmisensataa hevosta on saatu ihan sytytys+ilman+pakovirtauksilla,ihan koskematta kanteen.. Ja vaikkei ihan sitäkään tulis,niin luulis tuolla katittomalla vapaalla putkistolla +imuilman kunnollisella tulolla saavan sinne jonnekkin.......260-290? Meinaan että kyllähän yli puolet pienempään vapariinkin sai parisenkymmentä lisäheppaa jo koneen ulkopuolisilla vehkeillä,niin kai se nyt 5,7-v8 on vielä herkempi...Se 240 jos on vakioteho niin.... \m/

Harva mittaa vakiokoneella 240hp.. Onhan niitäkin ollu mutta useimmin penkitys tuottaa pettymystä.

300 voi hyvin saada koskematta kanteen ulkopuolisilla avuilla mutta muutokset on siinä vaiheessa niin suuret että pääsee suoraan 400hp ku vaihtaa kannet. Harva Jättää sille asteelle.

Vakio boksi monesti menee vaihtoon jo ennen tota jos ei sirua tee.. Mutta vastaus kysymykseen. Kai imarilla ja kunnon pakopuolella 300hp saa mutta vaikea ajatella kuinka ajettava auto on

ilman uutta ohjausta.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Meneekö ihan "bolt in" periaatteella,että vaijerit ja se joku sähköliitin,mikä onkaan siinä kurkkujen lähellä,käyvät suoraan stealthiin? Pitääkö käyttää jossain seosten säädössä? Mulla tuossa on tosiaan putkisto ja msd:n sytytys valmiina,ei puuttuis kun se imupää.. :-P

Kirjoitettu

Nesteenlämpöanturin johto riittää just ja just, imuilman anturin piuhat ei. Vaijerit menee suoraan.  Hiukan jyrkkään kulmaan tosin, mutta ei ongelma. TPS ja IAC menee suoraan. Pensalinjat joutuu rakentamaan konehuoneessa uusiksi. Ilmanputsarin torvea jouduin kans muokkaamaan, kun Steltti on korkeampi. Nestekierron lämppärille joutuu muuttamaan ja TB:stä poistamaan kokonaan. EGR:ää ei ole lainkaan. Puolan kiinnitusjalkaa joutuu muuttamaan vähän. Tossa nyt jotain omia kokemuksia.

Kirjoitettu

Että imusarjassakin nesteenlämpöanturi...Miksi? Oisko tuo kurkkujen luona oleva sitten se ilma-anturi..Vaikka eikös sekin tuossa maffissa ole,tai siis maffihan on yhtäkuin ilmamäärämittari.. :-\. Ainakin euroissa oli.. Bensaputkissa kai ei hirveesti hommaa,vähän eri muotosta putkea vaan kehiin?

Kirjoitettu

Stealth ram, pikkusen kireämpi nokka ja vähän siistityt kannet antoi mulle 300hv ja 500nm m/

Renkailta?
Kirjoitettu

Imusarjassa kiertää neste. Siksi . Ilmanlämpöanturi on plenumissa alapuolella sen takaosassa. Jos haluat säilyttää originaalit pensaputkien liitokset jodut käyttämään sopivia liittimiä.

Kirjoitettu

Renkailta?

Ei kai noita hepoja enää kukaan Sae-tyyppisinä mittaa,kaikki mittaukset kai tehään pyöristä..
Kirjoitettu

Jos haluat säilyttää originaalit pensaputkien liitokset jodut käyttämään sopivia liittimiä.

Mistä niitä originaali tyyppisiä liittimiä saa? ei mistään

Kirjoitettu

Ei kai noita hepoja enää kukaan Sae-tyyppisinä mittaa,kaikki mittaukset kai tehään pyöristä..

Mittaukset tehdään pyöristä kyllä, mutta normaalistihan dyno sitten laskee sen laskennallisen konetehon. Konetehoa on ehkä helpompi hahmottaa, kun tehtaat ilmoittaa tehot konetehoina niin helpompi vertailla viritysten tuloksia. Eiköhän tuo Sopan 300 kaakkia ollu koneesta...

Kirjoitettu

Eipä kai silti hirveesti vähemmän pyörille tule,ehkä 285hv luokkaa...

Kirjoitettu

Vaikka näitten vääntökoneitten kohdalla 0-400 metriä antaakin paremman kuvan voimasta,niin onko silti kukaan mitannu leluautojen asteikolla eli 0-100kmh kiihtyvyyttä?

Kirjoitettu

Vaikka näitten vääntökoneitten kohdalla 0-400 metriä antaakin paremman kuvan voimasta,niin onko silti kukaan mitannu leluautojen asteikolla eli 0-100kmh kiihtyvyyttä?

Varttimailiajasta karkeesti laskien ja joskus G-Techin kanssa leikkien, pikkasen päälle 6 sekkaa.

Joku jenkkilehti mittas aikoinaan vakio -87 5.7tpi Camarolle 6.3 sekkaa. Oma ei kyllä vakiona menny. Nyt jotain pientä rävelletty, niin nyt menee kyllä.

Kirjoitettu

Niinhän pontikka ilmottaa 6,5..Kunnioitettava lukema automaatille,varsinkin kun todellinen voima on sitten vielä asia erikseen.. 8) Pitää stealthin asennuksen jälkeen vissiin mittailla noita säätöjä,tossa sytkäboxissakin on joku säätö,siitä ei hajua mulla niin kattokoot samalla.Palikkapuolen hommat teen ite mutta noihin "henkimaailman hommiin"en koske.. :)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...