Jump to content

lt1 swap


0201346

Recommended Posts

se putki sielt kansien takaa on alunperin kiinni syylärin yläosassa tai haarotettuna ylävesiletkussa vuosimallista riippuen, älä missään nimessä tulppaa sitä. putken tehtävä on kierräättää ilma ja höyrykuplat pois kannesta aiheuttamasta ongelmia.

 

jos kone kerta pyörii startilla niin jääkö sille brake singnaallille muuta kun cruisen ja turbiinilukon pois kytkentä.

 

jos löytyy johdot molemmille nakutus antureille niin vaihtaa vaan mallin sopivaks mullekun ei omas ole ku apparinpuolella anturi ni kuulostaa vähä erikoiselta.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 0201346

    52

  • Wesku

    18

  • mikke

    14

  • Nova

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

nii totta cruiseeha se ainaki vaikuttaa, ei tarvii varmaa kytkee sitä lainkaa ku cruise jää pois. mites se käytännössä toi turbiinilukko, jos ei oo sitä signaalia kytketty ni tekeeköhä se sit mitä? toisaalta täytyy tutkia noita auton kuvia jos se sieltä löytyy se rele mistä sen signaalin helposti saa, eihä se sit pahitteeks ainakaa oo kytkeä.

 

joo se putki siis täytyy vetää ylävesiletkuun, hyvä et selvis  ;D parempi varmistaa enneku ryssii.

 

shoeboxista ku opiskelin ni tietyissä vuosimallissa näkyy olevan kahella nakuanturalla, ja ilmeisesti veteissä ainaki. no täytyy hommata viel toine vanhemman mallin antura.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

noni rojekti on tämännäkösellä mallilla, mitenkä tuo maffi kun tilaa on vähä vähemmä ku vähä  :) ni jos ton boksin ruksaa speed density tunercatsilla ni oon käsittäny et se maffi ainaki poistus käytöstä mut tekeekö se jotai muuta myös ja onks tosta mitää haittaa?

vielä puuttuus mittaristolle sähköt, boksille jonkunlainen tukirauta, pakoputkiita jäi pari mutkaa uupumaan tänään, bensapumppu sekä puolaan tuleva piuha (johtosarjassa oli vanhan mallin liitin ku puola uudempaa). eli alkaa olemaan voiton puolella...  m/

 

 

http://picasaweb.google.com/antti.pullinen/Corvette84#

tuol on muutamia kuvia

IMG_1583.JPG}

Link to comment
Share on other sites

LS koneissa ku ruksaa ohjelmalla maffin pois kaytosta pitaa koko boksi saataa uudestaan. Epailen samaa LT koneissa.

Hyvinhan se maffi tonne mahtuu ku jatkaa imuputkea karvan kuskinpuolelle ja kaantaa alaspain

Link to comment
Share on other sites

joo no järkee käypää kyllä, olin lukevinani joskus jostai ameriikan palstalta et muuttuu seokset laihaks mut sainpaha vähä varmistuspohjaa tähä etten kuvitellu omia  ;)

mut käännetää imuputki toisee ilmansuuntaan ja jatketaan vähä pituutta tötterössä ni eiköhä tuo setti tuonne istu.  m/

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

savut otettu ulos, käy ja kukkuu mut datamasterilla tullee seuraavanlaista:

48 Mass Air Flow (MAF) sensor circuit

82 Transmission 1-2 shift solenoid circuit

83 TCC PWM Solenoid Circuit Fault

84 3-2 Control Solenoid Circuit

97 VSS output circuit

tyhjäkäynti huutaa 2000rpm lukemilla koko ajan, jenkaa ottaa iha järkevästi, oisko jollai ideaa ku ite en nii fiksu viel näissä oo et mistä kannattas lähtee liikkeelle.....?

 

Edit.

puuttu viel muutama syöttö mut nyt on vielä 83, 84 ja 97 ja tyhjäkäynti hummaa vieläki 2000rpmää, mikähä tuon tyhjäkäynnin mahtaa aiheuttaa, mittasin iac-valven et vastukset on oikeet, eli ehjä pitäs olla mut voiks se jumettaa joteki et jää auki....?

Link to comment
Share on other sites

olin kattovinaa et läpät menee kiinni hyvi, ja ottaa rajotin ruuvii kii, iac :n vastusarvot on 56ohmia kahen napojen välillä. lyön aamulla datamasterin kii ja pistän käyntii ni kattoo mitä se näyttää. tossa iac -threadissa mainitsinkii ku se datamaster näyttää 50rpm vaik ei oo auto käynnissä mut se on kait normaalia, ku aloin epäillä jo optia ku sieltä tuli vähä kosteutta ku laskettelin paineilmaa letkusta sisää ja imurilla imin toisesta. mut ei sieltä loppujen lopuks paljoo kosteutta tullu ja se vissii jos menee mykäks menee aika laakista? ja antaa kait koodejaki? tuon maffin saan testattuu toisella viel täl viikolla et jos vika on siinä. iac:n koitin resetoida ilman tulosta.

mitenkä paljo muute tuolla tunercatsilla voi poistaa ilman et mikää kärsii, esim tarviiko vss ja tuo 3-2 downshift olla? jännä ku kierrokset alkaa huutaa tulee tuo vss koodi vikakoodeihi.

Link to comment
Share on other sites

toi 50rpm tuntuu olevan joka ohjelmas ku kone ei käy. mä koekäytin koneen ilman maffia siit tuli vikakoodi mut muuten kävi ihan niinku kuuluu tyhjääkin, vähä sahautti lähtiessään ja vaati kaasun painamista. olihan se maffi muuten oikein päin, on joskus tullu asennettua takaperin :-[.

 

mikä vaihelaatikko sulla on? jos lootan ohjaukseen ei tarvii turbiinilukon ja vaihtosolenoidin tietoja ne voi poistaa moottorin ohjauksen kärsimättä ohjelmasta tai niitten vikakoodit lähinnä.

Link to comment
Share on other sites

laatikko on corveten 4l60e. otin äske tyhjäkäyntiventtiilin auki ku datamasteri näytti sille 0 -arvoa koko ajan oli kierrokset 2000-5000rpm. karstane se oli ainaki. yks toine minkä just huomasin ni taitaa olla lataus aika nollassa tällä hetkellä, onks kellää kuvaa tosta miten noi pitäs olla siinä kytketty noi karvat. jatkuva plus tulee kahtee napaa niiku pitääki mut ne kaks johtoo on aivan mykkiä, toine tulee varmaa virtalukolta heräte ja toine valolle mut kuis päi? joskus luin jotai threadia et jos toi lataus on nolla ni voi sotkee käyntiäki kait?

Link to comment
Share on other sites

siis onko lt1 maffissa rele jossain? sähkökuvat ei tollasesta sano yhtään?

 

ja asiasta kukkaruukkuun:

pistin laturin keskinapaan 12volttia ni lataus heitti jännitteen 18volttiin, pitääkö tuossa välissä olla joku vastus? en löydä tuohon kuvaa mistään.... vai onkoha laturin säädin sökö....

Link to comment
Share on other sites

tänks tuota kuvaa kaipasinkin, on jääny silmien välistä. tuossa kyl näkyy olevan tuo 470ohmine vastus ja lukee et instrumen cluster ni taitaapi olla mittaristossa alunperin tollane mokkula.....

onkos se nimenomaa syöttö mittaristolle vai onks tuo heräte laturille  ??? nyt oon kyl iha pihalla.....

Link to comment
Share on other sites

tänks tuota kuvaa kaipasinkin, on jääny silmien välistä. tuossa kyl näkyy olevan tuo 470ohmine vastus ja lukee et instrumen cluster ni taitaapi olla mittaristossa alunperin tollane mokkula.....

onkos se nimenomaa syöttö mittaristolle vai onks tuo heräte laturille  ??? nyt oon kyl iha pihalla.....

 

En ole varma näistä latureista, mutta yleensä se on molempia.

Kun syötät lampun läpi sähköä laturille niin laturi saa siitä herätteen. Sitten kun se alkaa lataamaan niin virtaa ei enää kulje ja lamppu sammuu.

Link to comment
Share on other sites

tuleekos muille tuohon muuta ku tuo keskimmäine johto

http://shbox.com/ci/ci417.jpg

nyppäsin ton liittimen viel auki ni siihe tulee vasemmalta oikealle katsottuna kaikkiin kolmeen johdot. vasempaan tulee jatkuva plus??? ja kahteen seuraavaan ei tule mitään, lienee viisainta että nyppäsen ne kaks laitimmaista pois ja pistän ton 12volttia vastuksen väli toho mikä tos kuvassakin on, sit se jatkuva plus akulle tulee sinne laturin perään.....

lienekkö oikealla jäljillä....  ???

mahtaakohan säädin olla saanu itteensä kun tuossa tuo 12 volttia on tuohon laitaan tullut, jää nähtäväksi.... kumma orkkiskytkentä kyl siinä liittimessä täällä.... ::)

Link to comment
Share on other sites

laatikko on corveten 4l60e.

 

sit niit vaihtosolenoidin vikakoodeja ei kannata poistaa voi seurauksena olla vaihteisto ongelma. onhan ohjelma automaatin? noilla samoilla ohjauksilla kun toimii manuaalissa pakkilukko ja skipshit. kaikki lootan solenoidit saa kumminki syöttönsä samasta paikasta ni sen puuttuminen auheuttas enempi koodeja

Link to comment
Share on other sites

juu 95 corveten lt1 +4l60e täsmä-softa tunercatsilta. ok täytyy tutkia kytkennät kaikki tarkkaan vielä ja antaa ruksien olla enablella.

http://picasaweb.google.com/antti.pullinen/Corvette84#5467757468662576354

tuossa on kuva mitä se datamasteri näytti aamusta ku löin kii ja käyttelin "tyhjäkäynnillä"

jos joku on tosta haka analysoimaan otan kommenteja vastaan....

tuota esimerkiksi mietin o2 left on ready mut o2 right näyttää 0......?

Link to comment
Share on other sites

sun kone saa liikaa ilmaa ja ilmamassamittarin läpi samas lämmos meijän autojen arvot eroo melkosesti ilmamäärä AFGS mul 10,3 sul 18.15 läpät molemmilla kiinni mut volttiaarvot eri 0,59->0,63 olisko läppien kiinniasento eri. mul kone käy 800rpm iac auki 160 askelta, map imusarjan paine 37.7 ja ulkoilma 98,9 ennakot 18 astetta. sun vastaavat 1775rpm iac 0 map 34,3/101,9 ja ennakko 27.

 

jostain syystä ilmaa menee läppärungon läpi liikaa.

 

o2 herää liikkumaan ku anturit lämpii ja todenteolla liikettä suntuu ku kone menee closed looppiin.

Link to comment
Share on other sites

eli periaatteessa ku herjaa maffia vikakoodilla et jos on sökö ni se kertoo et tulee liikaa ilmaa.....? mittasin jännitteen maffilta lähtevästä signaalijohdosta ni 2000rpm se on n.4volttia ja kierrosten noustessa se laskee ku oon käsittäny et pitäs käydä päinvastoin et jännite nousee....

meinaaks tuo iac 0 arvo muuten et saattaa olla siellä vikaa(toisaalta pitää varmaa nollassa ollakki ku kierrokset on noin korkeet)? otin sen auki ja oli aika karstane kaikin puolin, se on kyl uusi tulossa jo (varmuuden vuoksi ku ei pahan kallis), maf täytyy kans tilata, tuon nykysen ostin käytettynä mut täl kertaa taidan ostaa uuden  :P

ja tosiaan se laturin säädin nyt sit kuitenki oli sökönä, 18volttiin nostaa jännitteen ja jopa yli, no huomenna tulee uus, kallis ku taivas  ;D

Link to comment
Share on other sites

iac on 0 ku kone käy liian lujaa pyrkii säätämään kierroslukua pyydettyyn 825 idlerpm mut säätövara on kaikki käytetty ja ventiili on niin kiinni ku menee. iac vaikuttas ehjältä mut sen säätövara ei riitä. pystyykö kaasuläppien kiinni rajotinta kiertämään pienemmälle ja eihän vaijeri oo kireellä.

 

maf:sta en tiedä muuta ku tietokoneen antaman ilmavirtaus luvun ja maffin rungos olevan virtaus suunnan.

 

huomioks nää muuten maffia open luupissa ollenkaan

Link to comment
Share on other sites

kaasuläppien rajotinta pystyy ainaki säätövaralta kääntämään 4-5mm pienemmälle (on kyl sen näköne et ei varmaa oo kukaa koskenu siihe) mut sitä ei vissii iha hirveesti uskalla käännellä? vaijeri on kyl semmone aika napakka siinä nolla-asennossa, pitää pikkase höllätä et siinä muutaman millin vara on.

mitenkäs muuten nuo laatikon vikakoodit mitkä antaa, ni mikä niissä vois mahollisesti olla, voiko olla ku on seisonu useamman vuoden ajamatta tuotekniikka et jos ajaa ne vois olla et solenoidit rupeis pelaamaa? otin tunercatsilla tcc:n pois käytöstä ni muuttu tuhat kertaa napakammaks se laatikko. voi olla et jos ei rupee pelaamaa järkevästi tolla lootalla ni heitän sen nurkkaa remppaa oottamaa ja laitan vanhan th700 tilalle ku tiedän sen varmasti olevan kunnossa.

mut koha saahaa eka kone pelaamaa  :) huomenna luultavasti on taas viisaampi ku saan laturin ja sen kytkettyy, sekä huomenna tai ylihuomenna tulee iac -valve ja vss -antura.

meinasin ku saan tän rojektin suht valmiiks ni jos väkertäs kotisivun tällasta swappia ajatellen suomen kielellä ni vois jakaa näitä tietoja sinne.

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...