Jump to content

lt1 swap

0201346

Recommended Posts

Kirjoitettu

Impalassa on 2 tunnistinta lohkossa. onko sulla impalan softa?

Mulla se koodin poisto ei vaikuttanu muuhun ku ettei valo pala eikä flektit huuda kokoajan.

• Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 0201346

52

• Wesku

18

• mikke

14

• Nova

14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

On Impalan softa. Olisikohan kellään '95 Camaron softaa? Sellainen taitaisi auttaa tähän ongelmaan.

Kirjoitettu

Yks on jos laittaa nakutussensoreiden ennakon alennuksen nolliin. Sit kanattaa kuunnella ettei se nakuta oikeesti.. Sen kyllä kuulee ;D

Kirjoitettu

Kiitokset linkistä! Tuolta luulisi löytyvän sopiva sovellettavaksi. Itsellä on vakio motti NPS:n porttaamia kansia lukuunottamatta.

Kokeilin tänään laittaa välityksen ja rengaskoon korjauksen todellisten nopeuksien eron mukaan ja samalla disabloin nakutusanturin ja VSS:n. Flekti alkoi toimimaan oikein ja ohjaus lopetti sytkän myöhästyttämisen -> tehonlisäys oli huomattava. Korvin ei ollut edelleenkään kuultavissa nakutusta. Vilkaisin Datamaster-nauhoitusta ja ennakko oli täyskaasulla 5000+ kierroksella 34 astetta. Ainoa mikä jäi ihmetyttämään oli lambdojen volttimäärien "humppaaminen" ylös-alas closed loop-tilassa. Onko ihan normaalia?

Heti, kun laatikko saadaan toimimaan oikein on tarkoitus mennä kokeilemaan jä säätämään paketti kuntoon dynossa. Tutkiskelen nauhoitusta vielä tänään tarkemmin. Oma "ram air" toimi hyvin ja imuilman lämmöt olivat samat kuin ulkoilman lämpö jo pienessä nopeudessa :)

Kirjoitettu

Ainoa mikä jäi ihmetyttämään oli lambdojen volttimäärien "humppaaminen" ylös-alas closed loop-tilassa. Onko ihan normaalia?

toimivat juuri oikein  ;)

1835851110_o2__Kopio.jpg.d9f100b471933a5584a97de5402f03de.jpg

Kirjoitettu

Tarkistin välityksen ja korjasin jonkin verran. Nyt pitäisi olla oikein, mutta vaihdot eivät vieläkään ole kohdallaan. Mut pikkuhiljaa parempaan päin..

Kirjoitettu

Mulla hieman temppuili kun perässä olikin eri välitys minkä olin ostanut ;)

Onko softassa vaihtokohdat vakioasetuksilla? Millä softalla puukotat tunea?

Kirjoitettu

Perävälitys on 3,7. Pitää paikkansa, kun olen sen itse hankkinut  :D

Vaihtokohdat on vakioasetuksilla, niihin en ole vielä koskenut. Mulla on C.A.T.S. käytössä, taitaa olla kaksi vuotta vanha versio. Kokeilen illalla muuttaa vaihtokohtia radikaalisti alaspäin ja ajelen testilenkin. Katsotaan mikä on vaikutus.

Kirjoitettu

Siellähän on helppo muuttaa ne välitykset. Tools-> Speed calibration ja hakkaa rengaskoot ja välityksen sinne ja se muuttaa automaattisesti kaiken tarvittavan.. Ilmeisesti 3.73 välläri jos 10 bolt perä?

Kirjoitettu

Nyt kun koskette perä välitykseen niin joudutte käydä läpi kaikki vaihtokohdat samalla. Jos ei välitystietoa tarvii niin ei kannata koskea. :W

Kirjoitettu

Mulla on Classic Chevyn orgisperä paikallaan ja perässä on 3,7 välitys.

Tänään juuri pähkäilin itsekin samaa asiaa mitä Nova kirjoitti. Nimittäin ainakaan tuossa omassa autossa boksi ei saa nopeustietoa muualta kuin laatikon hännästä, joten perävälityksen ei pitäisi vaikuttaa ohjelman toimintaan..

Kirjoitettu

Katselin nauhoitusta ja TPS toimii ihan oikein. Laitoin tänään '95 Z28 vakiosoftan boksiin eikä bensapumppu pyörinyt enää ollenkaan, vaikka on VATS ohitusboksi käytössä. Tutkimus jatkuu..

Kirjoitettu

VATS ohituspoksi? Senhän voi deletoida sieltä softasta ;)

Huonolla tuurilla meni PCM rikki. (ei kestäny enää softan ajoa)

Kirjoitettu

On se ohitusboksi ollu paikallaan yli vuoden ja softaa on latailtu ennenkin, joten tuskin mitään fataalia on käynyt.

Kirjoitettu

Been there done that. Mulla on noita kypsyneitä ecm yksiköitä repullinen hyllyssä.

Noita LT-1 boksejakin on 2kpl varalla.

Kirjoitettu

Eli johtuiko tuosta VATSista? Se nimittäin lähtee saman tien, jos on syyllinen. Onkos VATS päällä olevaa boksia mahdollista ohjelmoida, jos ei ole alkuperäistä virtalukkoa?

Jos on tuosta kiinni, niin uusi boksi etsintään. Synkkänä hetkenä ehdin harkita jo Megasquirtia..

Kirjoitettu

Ei se siitä käynnistyksen estosta johdu.

Vanhoja vehkeitä, tunnit tuli täyteen.

Kirjoitettu

Tarkistitko ensin että ohjelma näyttää "järkevältä" ennenkuin tungit sen boxiin? Esim suuttimen koko on mitä pitääkin ja VE-taulukko graafina katsottuna muodostaa kohtuu tasaisen kaarevan pinnan...

Kirjoitettu

Vilkaisin nopeasti, että näyttää olevan ok. Muunsin tiedoston .lt1-formaatista .biniin ennen kuin latasin sen boksiin. Nyt löysin toisen -95 Z28:n vakio-ohjelman ja näyttäisi olevan aika paljon eroja. Voisiko olla, että tuo koodi on sotkenut boksin totaalisesti? Tällä hetkellä boksiin ei saa läppärillä enää yhteyttä ollenkaan. Voiko tuollaista palauttaa mitenkään vai hankinko suoraan uuden boksin?

Kirjoitettu

Jos läppärillä ei saa enää yhteyttä niin ainoa keino taitaa olla flash-piirin tinaaminen irti piirilevyltä ja ohjelmointi prommauslaitteella => Vaatii hyvät laitteet ja kokemusta...

Kirjoitettu

ja uus poksi rokkiautossa näyttää maksavan 95$ just ittelle katoin. nää lt1 boksit ei sit tykkää jos kesken ohjelmoinin tietokone sammuu tai kaatuu tai piuha irtoo tulee kerralla valmista poksia ku on bitti poikittain ja yhteyttä ei saa ilman noita joukon mainitsemia tinauksia.

sit toinen vikkelä ongelma mihin oon törmänny on tietokoneen desimaali erotin pitää olla piste. jos on pilkku niinku monen läppärin vakio oletus on ni yleensä herjaa jo kesken ohjelman latauksen on meinaan arvot ihan mitä sattuu ja yleensä tämmöstä ohjelmaa ei saa edes auton ecm:n asentumaan

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...