Jump to content

Noniin, taas poksahti jokin jähdytyspuolelta.


Kake

Recommended Posts

Jep, liike tuli hyvi vastaan ja tarjosi uuden pulttisarjan ja pahvin  m/ Asennukset vaihteeksi vaan lykästyi taas päivällä kun ei täneen saan enään  :(

 

>:( KERPELE.  Toisestakin satsista antautu viimeisessä vedossa pultti mutta eri kohtaa, onkohan toi koko erä nyt aivan paskaa ja hajoavat kaikki kun lyö koneen käyntiiin? m-

 

Vittu sentään. Momentti on ohjekirjan mukainen, kantojen alla on varmasti öljyä ja viimeinen veto tasaisesti ja rauhallisesti yhdellä vedolla ja taas NAPS. Palaa käämi. Varokaa FELPROn pultteja tai viekää uudet momenttiavaimet aina suoraan kalibroitavaksi liikkeestä  :-X

 

Nyt tykitän hämeenlinnaan hakemaan sitten yhden satsin omaan piikkiin ja väännän vaikka koko pussillisen niitä pultteja tuohon viimeiseen reikään, jos nekin hajoavat niin sitten heitän momenttiavaimen ikkunasta  >:(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Kake

    52

  • mikke

    11

  • -vellu

    8

  • Nova

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

>:( KERPELE.  Toisestakin satsista antautu viimeisessä vedossa pultti mutta eri kohtaa, onkohan toi koko erä nyt aivan paskaa ja hajoavat kaikki kun lyö koneen käyntiiin? m-

 

**sviddu** sentään. Momentti on ohjekirjan mukainen, kantojen alla on varmasti öljyä ja viimeinen veto tasaisesti ja rauhallisesti yhdellä vedolla ja taas NAPS. Palaa käämi. Varokaa FELPROn pultteja tai viekää uudet momenttiavaimet aina suoraan kalibroitavaksi liikkeestä  :-X

 

Nyt tykitän hämeenlinnaan hakemaan sitten yhden satsin omaan piikkiin ja väännän vaikka koko pussillisen niitä pultteja tuohon viimeiseen reikään, jos nekin hajoavat niin sitten heitän momenttiavaimen ikkunasta  >:(

ennen kun katkot lisää pultteja niin avaa jenkatapilla ne kierteet lohkosta  ;)

Link to comment
Share on other sites

ennen kun katkot lisää pultteja niin avaa jenkatapilla ne kierteet lohkosta  ;)

 

Momenttiavain on kahden eri korjaamon momenttiavainta vastaan väännettäessä hyvinkin kohdillaan, sen verran tuli testailtua.

 

Molemmat pultit katkesivat eri reijissä, mutta 100% samasta kohtaa pulttia, aivan kierteen alusta pultin ollessa jo koko kierteen matkalta siellä lohkossa.

 

Kierteet puhtaita ja kantojen alla öljyä.

 

Päätelmä: Uskomattoman huonoa tuuria ja mahdollisesti hieman epätasalaatuista tavaraa felprolta  ::)

 

Testattiin lämpimikseen pajalla yhtä ehjää kannenpulttia mutteria vastaan, kesti tuplaten tuon ohjekirjan momentin ja sitten anto vastakappale periksi, ei varmasti pitäisi mennä ehjän pultin vahingossa poikki vaikka tekisi 2 promillen humalassa  ::)

 

Pultti menee sormin pyörittämällä siihen asti että tiivistemönjä alkaa ottamaan kierteisiin, sitten menee avaimella näppärästi siihen asti että pultin kanta ottaa kannen pintaan, ja sitten tasaisesti kiristyy kunnes hetki ennen kuin ollaan "perstuntumalta" lähellä sitä pistettä kun momenttiavain sanoo naks niin pultin tiukentuminen tuntuu loppuvan ja saman tien perään kuuluu poks. Sillä tavoin meni molemmat. Kohta nähdään josko tämä ny kestaisi  ::)

Link to comment
Share on other sites

Aika outoa ??? eikai vaan kierteetön osa pohjaa lohkonpintaan, sanoit et kaikki pultin kierteet lohkossa ja ekasta poikki? periaatteessa jos kannan alla on öljyä niin pitäisi olla myös kierteissä samaa Chevyssä hankalaa kun osa menee vesitilaan, lähtikö jämä hekposti pois vain.... eikai pultinpää pohjaa mihinkään lohkossa

Link to comment
Share on other sites

Aika outoa ??? eikai vaan kierteetön osa pohjaa lohkonpintaan, sanoit et kaikki pultin kierteet lohkossa ja ekasta poikki? periaatteessa jos kannan alla on öljyä niin pitäisi olla myös kierteissä samaa Chevyssä hankalaa kun osa menee vesitilaan, lähtikö jämä hekposti pois vain.... eikai pultinpää pohjaa mihinkään lohkossa

 

Hyvä pointsi... näytti kannesta lähteneen ronskisti tavaraa plaanauksessa.. mahdollista että kierteet "loppuu kesken". Prikka pultin alle? Jos on jämptisti laskettu ne pultit niin toi kuulostas järkevältä.

 

Kierteiden loppu menee komeasti vesikanavaan ettei tule seinä vastaan. Helposti sai pyöriteltyä ekan pois ja toka ei mennyt irtipoikki ennenkun oli ulkona lohkosta ja käsin kopeloin sitä.

 

Jos sitten ensi kerral tosiaan ne ARP pultit...  :W

Link to comment
Share on other sites

Tai oisit käyttänyt vanhot jotka on hyviksi havaittu. Olihan sulla ne prikat siellä käytössä? Jos ei ja et putsannut kierteitä niin veikkasin ettei ole ihan takuu momentissa.

 

Niis mitkä siel oli ne prikat ei irronnu, eivät mahtuneet kierteiden yli pois. Uusien mukana ei mitääs prikkoja ees tullu, pyöreä kanta vaan.

 

Se että onko kansi enemmän vai vähemmän momentissa ei kai pitäsi vaikuttaa pulttien katkeamiseen, sama voimahan siihen pultin varteen tulee kun sitä momenttiavaimella vääntää siitä riippumatta onko vastus pultin kannassa vai kierteillä vai missä. Puhtaalta näyttivät ja tuntuivat kun keveästi pultteja siinä pyöritteli sormin ???

Link to comment
Share on other sites

Hyvä pointsi... näytti kannesta lähteneen ronskisti tavaraa plaanauksessa.. mahdollista että kierteet "loppuu kesken". Prikka pultin alle? Jos on jämptisti laskettu ne pultit niin toi kuulostas järkevältä.

 

Kierteiden loppu menee komeasti vesikanavaan ettei tule seinä vastaan. Helposti sai pyöriteltyä ekan pois ja toka ei mennyt irtipoikki ennenkun oli ulkona lohkosta ja käsin kopeloin sitä.

 

Jos sitten ensi kerral tosiaan ne ARP pultit...  :W

ehdottomasti ARP pultit, niitä voi käyttää useamman kerran. mulla oli aikaisemmin milodon:in pultit ja ne kesti hyvin kolme kansi irroitusta. hyvät putlit/studit on koneelle halpa henkivakuutus m/

Link to comment
Share on other sites

Karkaistut prikat aina alle, ja sit jos kansia plaanattu vinoon, ala palotilan pienennys, pitäisi pulttien paikat vetää terällä yhdensuuntasiksi kansitason kans pultit ei kestä vinoa vetoa hyvin.

Koko momentin idea on esijännittää pultti tietyn verran, se joustaa tietyn määrän ja palautuu siitä, jos momentti häviää pultin kannan ja kannen väliseen kitkaan on venymä väärä, samoin jos kierteet likaiset/vääristyneet häipyy voima niihin. Nykyään käytetään paljon kertakäyttöpultteja joiden idea on venähtää ja näin saadaa tasainen puristusvoima koska pultit ei kehitä kuin tietyn, ne kiristetään aina astemitalla. Jos alukannet on prikat välttämättömät ???

Link to comment
Share on other sites

Niin, toisaalta pitäisi olla prikat mutta sitten taas toisaalta pitäisi prikkojen joko tulla pulttien mukana tai sitten pulttien mukana tulleessa ohjeessa ilmetä jos pulttien valmistaja haluaa prikkoja käytettävän pulttiensa kanssa, ja jos niin minkälaisia prikkoja.

 

Kannet on nyt kuitenkin momentissa ja viikonloppuna enään apulaitteet, johtosarja ja keinujen säätö niin pääsee jännittämään jotta käykö se  m/ Keväällä jos rahatilanne sallii niin hengittävämpää kantta, tiukempaa nokkaa ja sellaista, ja siinä yhteydessä sitten niitä arp pultteja  m/

Link to comment
Share on other sites

Niin, toisaalta pitäisi olla prikat mutta sitten taas toisaalta pitäisi prikkojen joko tulla pulttien mukana tai sitten pulttien mukana tulleessa ohjeessa ilmetä jos pulttien valmistaja haluaa prikkoja käytettävän pulttiensa kanssa, ja jos niin minkälaisia prikkoja.

 

Kannet on nyt kuitenkin momentissa ja viikonloppuna enään apulaitteet, johtosarja ja keinujen säätö niin pääsee jännittämään jotta käykö se  m/ Keväällä jos rahatilanne sallii niin hengittävämpää kantta, tiukempaa nokkaa ja sellaista, ja siinä yhteydessä sitten niitä arp pultteja  m/

Niin, että tämä oli ns. harjoitus ja keväällä sitten sama homma uusiksi, cool, ;D m/ *clap* :W

Link to comment
Share on other sites

Niin, että tämä oli ns. harjoitus ja keväällä sitten sama homma uusiksi, cool, ;D m/ *clap* :W

 

Emäntä sulattaa uudet viritysosat helpommin kun "viimeksi tuli niin paskat kannenpultit että olisi hyvä vaihtaa paremmat... ja nyt kun se kerran on auki niin samallahan tässä nyt sitten laittaa..."  ;)  ;D

 

Eli onkohan mulla nyt kaikki tarpeelliset alipainelähdöt imusarjassa?

 

1:Repsikan puolelle bensakiskon päästä takaa siitä pallerosta yksi alipaineletku

2: Sähkösen jonkin kytkimen ylempi alipaineletku läppärunkoon ja alempi lähtee imusarjan etukautta sinne bensaletkujen suojukseen sisään menevään letkuun kuskin puolelle.

 

3: Kuskin puolella jarrutehostimen iso alipaineletku

4: Optin pieni alipaineletku jossa on sit se pyöreä venttiilihässäkkä välissä.

 

Siinä kaikki? EGR ja ilmapumppu tosiaan lähtivät mäkeen ja niiden lähdöt tulppasin polarteknikiltä löytyneillä sopivan kierteen omaavilla putkitulpilla, siistin oloinen asennus  m/

Link to comment
Share on other sites

Emäntä sulattaa uudet viritysosat helpommin kun "viimeksi tuli niin paskat kannenpultit että olisi hyvä vaihtaa paremmat... ja nyt kun se kerran on auki niin samallahan tässä nyt sitten laittaa..."  ;)  ;D

 

Eli onkohan mulla nyt kaikki tarpeelliset alipainelähdöt imusarjassa?

 

1:Repsikan puolelle bensakiskon päästä takaa siitä pallerosta yksi alipaineletku

2: Sähkösen jonkin kytkimen ylempi alipaineletku läppärunkoon ja alempi lähtee imusarjan etukautta sinne bensaletkujen suojukseen sisään menevään letkuun kuskin puolelle.

 

3: Kuskin puolella jarrutehostimen iso alipaineletku

4: Optin pieni alipaineletku jossa on sit se pyöreä venttiilihässäkkä välissä.

 

Siinä kaikki? EGR ja ilmapumppu tosiaan lähtivät mäkeen ja niiden lähdöt tulppasin polarteknikiltä löytyneillä sopivan kierteen omaavilla putkitulpilla, siistin oloinen asennus  m/

 

Ota kuva.

Link to comment
Share on other sites

Juu tuossa kuvia. Uskoakseni nyt on kaikki imusarjan liitokset niinkun pitää.

 

http://img163.imageshack.us/img163/7325/letkut3.th.jpg

 

http://img121.imageshack.us/img121/4215/letkut2.th.jpg

 

Tuossa keskimmäisessä jarrutehostin, oikealla se optin huohotus ja vasemmalla sitten se PCV joka menee imusarjan keulille...

 

http://img194.imageshack.us/img194/1092/letkut1.th.jpg

 

Menikös tulpan johtojen reitti noin?

 

http://img686.imageshack.us/img686/4088/tulpat.th.jpg

 

Shiny! Eikä olleet kun 60 euroa pari  8)

 

http://img130.imageshack.us/img130/3715/blingn.th.jpg

 

Meneeköhän multa nyt jotain ohi tuossa keinujen kiristyksessä... pyöritän konetta siten että nostaja on alimmassa asennossa, kiristän keinua siten että alkaa kanittaan vastaan ja siittä vielä hieman lisää. Pyöritän konetta niin että voin tehdä seuraavan, jne. Sitten kun on kaikki tehty, niin ne kaikki aikaisemmin tehdyt onkin taas löysällä... toistan koko homman uudestaan ja taas sama. Sinne tulee löysiä jostain..? Tuo nostaja "laskeutuu" sitä mukaa kun tuota pyörittelee ja sieltä pakenee öljy tms? Toistetaan tätä niin kauan että eivät enää löysty?

 

Möivät mulle liian pienen termarin, niinkun halkasijaltaan, ja kun kiikutin takaisin ja ihmeteltiin meinasivat ettei ainakaan hänen katalooginsa tunne 160 termaria tuohon...  ::) Muistaako joku valmistajaa kuka tekee moista?

Link to comment
Share on other sites

Eimutta jaa, johtosarjastakin tulee yksi alipainetöpseli. Se vissiin menee repsikan puolen ainoaan tökkeliin.

 

Ja internetissä sanottiin että nuo keinut pitäisi tosiaan löysätä täysin ja sitten kerran kiristää annettuihin arvoihin, ja tämän jälkeen tapahtuvasta löystymisestä ei tarvitse välittää - öljynpaine huolehtinee niiden kiristämisestä koneen käydessä  :-[

Link to comment
Share on other sites

 

Ja internetissä sanottiin että nuo keinut pitäisi tosiaan löysätä täysin ja sitten kerran kiristää annettuihin arvoihin, ja tämän jälkeen tapahtuvasta löystymisestä ei tarvitse välittää - öljynpaine huolehtinee niiden kiristämisestä koneen käydessä  :-[

 

Jep, nain se menee. Ite en osannu saataa niita kone sammuksissa niin saadin kone kaynnissa niin etta naputus loppuu ja siihen 1/4 kierrosta. Tapansa kullakin.

Mulle tuli sellainen ongelma etta kainujen mutterit kun olin kerran irrottanu ja laittanu takasin ne ei pysyny paikallaan enaa. En sano etta niin kay sulle mutta jos alkaa kilisee ja uudelleen saadot ei auta

uudet mutterit vaan hankintaan.

Link to comment
Share on other sites

Möivät mulle liian pienen termarin, niinkun halkasijaltaan, ja kun kiikutin takaisin ja ihmeteltiin meinasivat ettei ainakaan hänen katalooginsa tunne 160 termaria tuohon...  ::) Muistaako joku valmistajaa kuka tekee moista?

Oliskohan mulla ollu toi Hypertechin termari itellä...  ???

SLP on toinen keneltä löytyy.

 

 

lt1termarit.JPG}

Link to comment
Share on other sites

Noniin täytyy käydä päivällä kyselemässä nuita termareita.

 

Nyt auto käy! Ja on pääpuittain kasassa, enään spoileri syylarin alta uupuu. Möivät mulle myös liian pitkän moniurahihnan joten vanha paikallaan :T

 

Ja repsikan puolelle ei sopinu uus venakoppa ja huomattiin vasta laturia asennettaessa joten nyt on toisella puolella hieno krominen ja toisella puolella vanha musta  :-X Ja accelin tulpanjohtosatsin johdot on liian lyhyet delteqn suunnittelemalle reitille, piti vetää tylysti imusarjan päältä, mutta yllättävän siististi sai silti  :W

 

Onko tolla muoviklipareella mitään seksuaalista virkaa joka tulee syylarin ja etupuskurin väliin ikäänkun, sellanen iso V mallinen värkki jossa on isot klöntit molemmilla sivuilla ja ja... todella turhan näkönen kikkare, näyttäisi vain peittävän näköyhdeyten konepellin lukon reijältä siihen syylarin pintaan..?

 

Ja voi pyhä sylvi mikä myrkkypilvi synty kun paino auton käymään ne lämpökääreet paikallaan, naapuri juoksi tallille että autos palaa  ;D ;D

 

 

Mekaaninen ääntely konehuoneesta tuntuu olevan tipotiessään laakeroitujen keinujen ansiosta, mahdollisesti. Kehrää todella nätisti, laturinkin sivuäänet katosivat uuden myötä.

 

Antaa vaan SESsiä kun ilmapumppu ja kaikki EGR hilut on heivattu, ja ne perkuleet lähettivät OBD1 kaapelin vaikka kuitissa lukee OBD2 kaapeli  >:( Pitää odottaa uutta kaapelia jotta pääsee rastimaan nuo pois. Mistäs EGR, ilmapumppu ja flektien lämpötilat löytyvät CATSissa? :)

 

Ja tekeekö moottori mitään muita "varotoimia" kuin käynnistää flektin kun SES on päällä? Meneekö sytkä varovaisen puolelle tai seokset rikkaalle tms?

Link to comment
Share on other sites

Noniin täytyy käydä päivällä kyselemässä nuita termareita.

ja ne perkuleet lähettivät OBD1 kaapelin vaikka kuitissa lukee OBD2 kaapeli  >:(

 

Sun autohan oli -95  ??? eli obd 1 on oikea piuha

niin ja miks siihen pitää laittaa "väärä" termari  ???

Link to comment
Share on other sites

Sun autohan oli -95  ??? eli obd 1 on oikea piuha

niin ja miks siihen pitää laittaa "väärä" termari  ???

 

95 käyttää OBD2 piuhaa mutta järjestelmä toimii vielä OBD1 "kielellä", siirtymävuosi ;)

 

"Oikea" termari lienee parhaimmillaan kun yritetään läpäistä californian päästövaatimuksia viemällä konetta jatkuvasti jossain 100c pinnassa  :o

 

Kone käy hieman viileämpänä, moottoritila käy hieman viileämpänä, oikeastaan kaikki käy hieman viileämpänä. Eikös viileämpi salli myös enemmän ennakkoa ilman nakutusta   ???

 

 

Tuommoinen tökkeli siellä istuu

 

http://www.carplugs.com/images/Obd2-female.jpg

 

 

Isossa internetsissä myös sanottiin että aftermarket venakoppien laturin syvennys järjestyy kakkosnelosella ja isolla lekalla  ;D

Link to comment
Share on other sites

Noista Nupan laittamista kuvista tuo alempi on oikea, eli mallia pitkä. Tilasin joskus Summitilta listan mukaan oikaen ja tuli tuollainen lyhyt, niin kuin yläkuvassa, joka on siis väärä.

Venakopan takomisessa sitten tarkkana, koska laturin ja lähimmän keinun väli on todella pieni. Älä lyö sillä lekalla niin paljon, että ottaa sitten kiinni keinuun ???

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...