Kake Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Jep, liike tuli hyvi vastaan ja tarjosi uuden pulttisarjan ja pahvin Asennukset vaihteeksi vaan lykästyi taas päivällä kun ei täneen saan enään KERPELE. Toisestakin satsista antautu viimeisessä vedossa pultti mutta eri kohtaa, onkohan toi koko erä nyt aivan paskaa ja hajoavat kaikki kun lyö koneen käyntiiin? Vittu sentään. Momentti on ohjekirjan mukainen, kantojen alla on varmasti öljyä ja viimeinen veto tasaisesti ja rauhallisesti yhdellä vedolla ja taas NAPS. Palaa käämi. Varokaa FELPROn pultteja tai viekää uudet momenttiavaimet aina suoraan kalibroitavaksi liikkeestä Nyt tykitän hämeenlinnaan hakemaan sitten yhden satsin omaan piikkiin ja väännän vaikka koko pussillisen niitä pultteja tuohon viimeiseen reikään, jos nekin hajoavat niin sitten heitän momenttiavaimen ikkunasta Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 KERPELE. Toisestakin satsista antautu viimeisessä vedossa pultti mutta eri kohtaa, onkohan toi koko erä nyt aivan paskaa ja hajoavat kaikki kun lyö koneen käyntiiin? **sviddu** sentään. Momentti on ohjekirjan mukainen, kantojen alla on varmasti öljyä ja viimeinen veto tasaisesti ja rauhallisesti yhdellä vedolla ja taas NAPS. Palaa käämi. Varokaa FELPROn pultteja tai viekää uudet momenttiavaimet aina suoraan kalibroitavaksi liikkeestä Nyt tykitän hämeenlinnaan hakemaan sitten yhden satsin omaan piikkiin ja väännän vaikka koko pussillisen niitä pultteja tuohon viimeiseen reikään, jos nekin hajoavat niin sitten heitän momenttiavaimen ikkunasta ennen kun katkot lisää pultteja niin avaa jenkatapilla ne kierteet lohkosta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kake Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 ennen kun katkot lisää pultteja niin avaa jenkatapilla ne kierteet lohkosta Momenttiavain on kahden eri korjaamon momenttiavainta vastaan väännettäessä hyvinkin kohdillaan, sen verran tuli testailtua. Molemmat pultit katkesivat eri reijissä, mutta 100% samasta kohtaa pulttia, aivan kierteen alusta pultin ollessa jo koko kierteen matkalta siellä lohkossa. Kierteet puhtaita ja kantojen alla öljyä. Päätelmä: Uskomattoman huonoa tuuria ja mahdollisesti hieman epätasalaatuista tavaraa felprolta Testattiin lämpimikseen pajalla yhtä ehjää kannenpulttia mutteria vastaan, kesti tuplaten tuon ohjekirjan momentin ja sitten anto vastakappale periksi, ei varmasti pitäisi mennä ehjän pultin vahingossa poikki vaikka tekisi 2 promillen humalassa Pultti menee sormin pyörittämällä siihen asti että tiivistemönjä alkaa ottamaan kierteisiin, sitten menee avaimella näppärästi siihen asti että pultin kanta ottaa kannen pintaan, ja sitten tasaisesti kiristyy kunnes hetki ennen kuin ollaan "perstuntumalta" lähellä sitä pistettä kun momenttiavain sanoo naks niin pultin tiukentuminen tuntuu loppuvan ja saman tien perään kuuluu poks. Sillä tavoin meni molemmat. Kohta nähdään josko tämä ny kestaisi Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Laita ARPin pultit samantein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani LS1 Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Aika outoa eikai vaan kierteetön osa pohjaa lohkonpintaan, sanoit et kaikki pultin kierteet lohkossa ja ekasta poikki? periaatteessa jos kannan alla on öljyä niin pitäisi olla myös kierteissä samaa Chevyssä hankalaa kun osa menee vesitilaan, lähtikö jämä hekposti pois vain.... eikai pultinpää pohjaa mihinkään lohkossa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kake Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Aika outoa eikai vaan kierteetön osa pohjaa lohkonpintaan, sanoit et kaikki pultin kierteet lohkossa ja ekasta poikki? periaatteessa jos kannan alla on öljyä niin pitäisi olla myös kierteissä samaa Chevyssä hankalaa kun osa menee vesitilaan, lähtikö jämä hekposti pois vain.... eikai pultinpää pohjaa mihinkään lohkossa Hyvä pointsi... näytti kannesta lähteneen ronskisti tavaraa plaanauksessa.. mahdollista että kierteet "loppuu kesken". Prikka pultin alle? Jos on jämptisti laskettu ne pultit niin toi kuulostas järkevältä. Kierteiden loppu menee komeasti vesikanavaan ettei tule seinä vastaan. Helposti sai pyöriteltyä ekan pois ja toka ei mennyt irtipoikki ennenkun oli ulkona lohkosta ja käsin kopeloin sitä. Jos sitten ensi kerral tosiaan ne ARP pultit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Tai oisit käyttänyt vanhot jotka on hyviksi havaittu. Olihan sulla ne prikat siellä käytössä? Jos ei ja et putsannut kierteitä niin veikkasin ettei ole ihan takuu momentissa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kake Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Tai oisit käyttänyt vanhot jotka on hyviksi havaittu. Olihan sulla ne prikat siellä käytössä? Jos ei ja et putsannut kierteitä niin veikkasin ettei ole ihan takuu momentissa. Niis mitkä siel oli ne prikat ei irronnu, eivät mahtuneet kierteiden yli pois. Uusien mukana ei mitääs prikkoja ees tullu, pyöreä kanta vaan. Se että onko kansi enemmän vai vähemmän momentissa ei kai pitäsi vaikuttaa pulttien katkeamiseen, sama voimahan siihen pultin varteen tulee kun sitä momenttiavaimella vääntää siitä riippumatta onko vastus pultin kannassa vai kierteillä vai missä. Puhtaalta näyttivät ja tuntuivat kun keveästi pultteja siinä pyöritteli sormin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rale Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Hyvä pointsi... näytti kannesta lähteneen ronskisti tavaraa plaanauksessa.. mahdollista että kierteet "loppuu kesken". Prikka pultin alle? Jos on jämptisti laskettu ne pultit niin toi kuulostas järkevältä. Kierteiden loppu menee komeasti vesikanavaan ettei tule seinä vastaan. Helposti sai pyöriteltyä ekan pois ja toka ei mennyt irtipoikki ennenkun oli ulkona lohkosta ja käsin kopeloin sitä. Jos sitten ensi kerral tosiaan ne ARP pultit... ehdottomasti ARP pultit, niitä voi käyttää useamman kerran. mulla oli aikaisemmin milodon:in pultit ja ne kesti hyvin kolme kansi irroitusta. hyvät putlit/studit on koneelle halpa henkivakuutus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani LS1 Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2009 Karkaistut prikat aina alle, ja sit jos kansia plaanattu vinoon, ala palotilan pienennys, pitäisi pulttien paikat vetää terällä yhdensuuntasiksi kansitason kans pultit ei kestä vinoa vetoa hyvin. Koko momentin idea on esijännittää pultti tietyn verran, se joustaa tietyn määrän ja palautuu siitä, jos momentti häviää pultin kannan ja kannen väliseen kitkaan on venymä väärä, samoin jos kierteet likaiset/vääristyneet häipyy voima niihin. Nykyään käytetään paljon kertakäyttöpultteja joiden idea on venähtää ja näin saadaa tasainen puristusvoima koska pultit ei kehitä kuin tietyn, ne kiristetään aina astemitalla. Jos alukannet on prikat välttämättömät Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kake Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2009 Niin, toisaalta pitäisi olla prikat mutta sitten taas toisaalta pitäisi prikkojen joko tulla pulttien mukana tai sitten pulttien mukana tulleessa ohjeessa ilmetä jos pulttien valmistaja haluaa prikkoja käytettävän pulttiensa kanssa, ja jos niin minkälaisia prikkoja. Kannet on nyt kuitenkin momentissa ja viikonloppuna enään apulaitteet, johtosarja ja keinujen säätö niin pääsee jännittämään jotta käykö se Keväällä jos rahatilanne sallii niin hengittävämpää kantta, tiukempaa nokkaa ja sellaista, ja siinä yhteydessä sitten niitä arp pultteja Link to comment Share on other sites More sharing options...
ratskin Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2009 Niin, toisaalta pitäisi olla prikat mutta sitten taas toisaalta pitäisi prikkojen joko tulla pulttien mukana tai sitten pulttien mukana tulleessa ohjeessa ilmetä jos pulttien valmistaja haluaa prikkoja käytettävän pulttiensa kanssa, ja jos niin minkälaisia prikkoja. Kannet on nyt kuitenkin momentissa ja viikonloppuna enään apulaitteet, johtosarja ja keinujen säätö niin pääsee jännittämään jotta käykö se Keväällä jos rahatilanne sallii niin hengittävämpää kantta, tiukempaa nokkaa ja sellaista, ja siinä yhteydessä sitten niitä arp pultteja Niin, että tämä oli ns. harjoitus ja keväällä sitten sama homma uusiksi, cool, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kake Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2009 Niin, että tämä oli ns. harjoitus ja keväällä sitten sama homma uusiksi, cool, Emäntä sulattaa uudet viritysosat helpommin kun "viimeksi tuli niin paskat kannenpultit että olisi hyvä vaihtaa paremmat... ja nyt kun se kerran on auki niin samallahan tässä nyt sitten laittaa..." Eli onkohan mulla nyt kaikki tarpeelliset alipainelähdöt imusarjassa? 1:Repsikan puolelle bensakiskon päästä takaa siitä pallerosta yksi alipaineletku 2: Sähkösen jonkin kytkimen ylempi alipaineletku läppärunkoon ja alempi lähtee imusarjan etukautta sinne bensaletkujen suojukseen sisään menevään letkuun kuskin puolelle. 3: Kuskin puolella jarrutehostimen iso alipaineletku 4: Optin pieni alipaineletku jossa on sit se pyöreä venttiilihässäkkä välissä. Siinä kaikki? EGR ja ilmapumppu tosiaan lähtivät mäkeen ja niiden lähdöt tulppasin polarteknikiltä löytyneillä sopivan kierteen omaavilla putkitulpilla, siistin oloinen asennus Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2009 Emäntä sulattaa uudet viritysosat helpommin kun "viimeksi tuli niin paskat kannenpultit että olisi hyvä vaihtaa paremmat... ja nyt kun se kerran on auki niin samallahan tässä nyt sitten laittaa..." Eli onkohan mulla nyt kaikki tarpeelliset alipainelähdöt imusarjassa? 1:Repsikan puolelle bensakiskon päästä takaa siitä pallerosta yksi alipaineletku 2: Sähkösen jonkin kytkimen ylempi alipaineletku läppärunkoon ja alempi lähtee imusarjan etukautta sinne bensaletkujen suojukseen sisään menevään letkuun kuskin puolelle. 3: Kuskin puolella jarrutehostimen iso alipaineletku 4: Optin pieni alipaineletku jossa on sit se pyöreä venttiilihässäkkä välissä. Siinä kaikki? EGR ja ilmapumppu tosiaan lähtivät mäkeen ja niiden lähdöt tulppasin polarteknikiltä löytyneillä sopivan kierteen omaavilla putkitulpilla, siistin oloinen asennus Ota kuva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kake Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2009 Juu tuossa kuvia. Uskoakseni nyt on kaikki imusarjan liitokset niinkun pitää. http://img163.imageshack.us/img163/7325/letkut3.th.jpg http://img121.imageshack.us/img121/4215/letkut2.th.jpg Tuossa keskimmäisessä jarrutehostin, oikealla se optin huohotus ja vasemmalla sitten se PCV joka menee imusarjan keulille... http://img194.imageshack.us/img194/1092/letkut1.th.jpg Menikös tulpan johtojen reitti noin? http://img686.imageshack.us/img686/4088/tulpat.th.jpg Shiny! Eikä olleet kun 60 euroa pari http://img130.imageshack.us/img130/3715/blingn.th.jpg Meneeköhän multa nyt jotain ohi tuossa keinujen kiristyksessä... pyöritän konetta siten että nostaja on alimmassa asennossa, kiristän keinua siten että alkaa kanittaan vastaan ja siittä vielä hieman lisää. Pyöritän konetta niin että voin tehdä seuraavan, jne. Sitten kun on kaikki tehty, niin ne kaikki aikaisemmin tehdyt onkin taas löysällä... toistan koko homman uudestaan ja taas sama. Sinne tulee löysiä jostain..? Tuo nostaja "laskeutuu" sitä mukaa kun tuota pyörittelee ja sieltä pakenee öljy tms? Toistetaan tätä niin kauan että eivät enää löysty? Möivät mulle liian pienen termarin, niinkun halkasijaltaan, ja kun kiikutin takaisin ja ihmeteltiin meinasivat ettei ainakaan hänen katalooginsa tunne 160 termaria tuohon... Muistaako joku valmistajaa kuka tekee moista? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kake Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2009 Eimutta jaa, johtosarjastakin tulee yksi alipainetöpseli. Se vissiin menee repsikan puolen ainoaan tökkeliin. Ja internetissä sanottiin että nuo keinut pitäisi tosiaan löysätä täysin ja sitten kerran kiristää annettuihin arvoihin, ja tämän jälkeen tapahtuvasta löystymisestä ei tarvitse välittää - öljynpaine huolehtinee niiden kiristämisestä koneen käydessä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2009 Ja internetissä sanottiin että nuo keinut pitäisi tosiaan löysätä täysin ja sitten kerran kiristää annettuihin arvoihin, ja tämän jälkeen tapahtuvasta löystymisestä ei tarvitse välittää - öljynpaine huolehtinee niiden kiristämisestä koneen käydessä Jep, nain se menee. Ite en osannu saataa niita kone sammuksissa niin saadin kone kaynnissa niin etta naputus loppuu ja siihen 1/4 kierrosta. Tapansa kullakin. Mulle tuli sellainen ongelma etta kainujen mutterit kun olin kerran irrottanu ja laittanu takasin ne ei pysyny paikallaan enaa. En sano etta niin kay sulle mutta jos alkaa kilisee ja uudelleen saadot ei auta uudet mutterit vaan hankintaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2009 Mä oon käyttäny "ykkösmetodia" -> http://shbox.com/1/4th_gen_tech2.html#adjust_valves eli ykkösen tai kutosen ykk ja 8 kpl ja kierros ja toiset 8 kpl. Ja löysällä tuntuvat ekat 8 tai osa niistä olevan kiekan jälkeen, mutta ei siitä sen kummempaa. Ei sotkeennu paikat niin paljoa kun tekee kone sammuksissa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2009 Möivät mulle liian pienen termarin, niinkun halkasijaltaan, ja kun kiikutin takaisin ja ihmeteltiin meinasivat ettei ainakaan hänen katalooginsa tunne 160 termaria tuohon... Muistaako joku valmistajaa kuka tekee moista? Oliskohan mulla ollu toi Hypertechin termari itellä... SLP on toinen keneltä löytyy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
accident Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2009 Mulla on toi hypertechin 160 F termari ja ei oo pelkoa lämpöjen noususta kovallakaan helteellä kaupunkiajossa, toki flektitkin aloittaa toimintansa tehtaan asetuksia aiemmin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kake Kirjoitettu 21. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 21. Joulukuuta, 2009 Noniin täytyy käydä päivällä kyselemässä nuita termareita. Nyt auto käy! Ja on pääpuittain kasassa, enään spoileri syylarin alta uupuu. Möivät mulle myös liian pitkän moniurahihnan joten vanha paikallaan :T Ja repsikan puolelle ei sopinu uus venakoppa ja huomattiin vasta laturia asennettaessa joten nyt on toisella puolella hieno krominen ja toisella puolella vanha musta Ja accelin tulpanjohtosatsin johdot on liian lyhyet delteqn suunnittelemalle reitille, piti vetää tylysti imusarjan päältä, mutta yllättävän siististi sai silti Onko tolla muoviklipareella mitään seksuaalista virkaa joka tulee syylarin ja etupuskurin väliin ikäänkun, sellanen iso V mallinen värkki jossa on isot klöntit molemmilla sivuilla ja ja... todella turhan näkönen kikkare, näyttäisi vain peittävän näköyhdeyten konepellin lukon reijältä siihen syylarin pintaan..? Ja voi pyhä sylvi mikä myrkkypilvi synty kun paino auton käymään ne lämpökääreet paikallaan, naapuri juoksi tallille että autos palaa ;D Mekaaninen ääntely konehuoneesta tuntuu olevan tipotiessään laakeroitujen keinujen ansiosta, mahdollisesti. Kehrää todella nätisti, laturinkin sivuäänet katosivat uuden myötä. Antaa vaan SESsiä kun ilmapumppu ja kaikki EGR hilut on heivattu, ja ne perkuleet lähettivät OBD1 kaapelin vaikka kuitissa lukee OBD2 kaapeli Pitää odottaa uutta kaapelia jotta pääsee rastimaan nuo pois. Mistäs EGR, ilmapumppu ja flektien lämpötilat löytyvät CATSissa? Ja tekeekö moottori mitään muita "varotoimia" kuin käynnistää flektin kun SES on päällä? Meneekö sytkä varovaisen puolelle tai seokset rikkaalle tms? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Kirjoitettu 21. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 21. Joulukuuta, 2009 Noniin täytyy käydä päivällä kyselemässä nuita termareita. ja ne perkuleet lähettivät OBD1 kaapelin vaikka kuitissa lukee OBD2 kaapeli Sun autohan oli -95 eli obd 1 on oikea piuha niin ja miks siihen pitää laittaa "väärä" termari Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kake Kirjoitettu 21. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 21. Joulukuuta, 2009 Sun autohan oli -95 eli obd 1 on oikea piuha niin ja miks siihen pitää laittaa "väärä" termari 95 käyttää OBD2 piuhaa mutta järjestelmä toimii vielä OBD1 "kielellä", siirtymävuosi "Oikea" termari lienee parhaimmillaan kun yritetään läpäistä californian päästövaatimuksia viemällä konetta jatkuvasti jossain 100c pinnassa Kone käy hieman viileämpänä, moottoritila käy hieman viileämpänä, oikeastaan kaikki käy hieman viileämpänä. Eikös viileämpi salli myös enemmän ennakkoa ilman nakutusta Tuommoinen tökkeli siellä istuu http://www.carplugs.com/images/Obd2-female.jpg Isossa internetsissä myös sanottiin että aftermarket venakoppien laturin syvennys järjestyy kakkosnelosella ja isolla lekalla Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Kirjoitettu 21. Joulukuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 21. Joulukuuta, 2009 Noista Nupan laittamista kuvista tuo alempi on oikea, eli mallia pitkä. Tilasin joskus Summitilta listan mukaan oikaen ja tuli tuollainen lyhyt, niin kuin yläkuvassa, joka on siis väärä. Venakopan takomisessa sitten tarkkana, koska laturin ja lähimmän keinun väli on todella pieni. Älä lyö sillä lekalla niin paljon, että ottaa sitten kiinni keinuun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään