Jump to content

Shadowcaster - 5.7 Trans Am GTA

Shadowcast

Recommended Posts

Johan myrkyn lykkäs ! >:(

Nyt ei edes startti lähe pyöriin. Vaan rätisee. Appiukko oli sitä mieltä että startin mikä lie se juttu joka pyörittää sitä starttipyörää (solenoidi?) pomppaa sieltä ois ku ei pyöritä.

Joko startti ois jumissa tai startille menevä piuha ois löysällä tai kone ois jumissa... >:( >:( ja jos kone on jumissa sen on leikannu kiinni... :-\ mut miten se ois muka tapatunu... ??? ???

Starttikin oli jossain niin syvällä ettei sitä päässy kattelee. Ois kattonu sen piuhan....

Mites helv. siitä ongelmasta nyt tällänen kehkeyty??

Prkl moottoriöljykin haisi vähän niinkuin bensalle... :'( :'(

• Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Shadowcast

74

• Senior

16

• Mika

14

• japa350

7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Toi "rätinä" on yleistä silloin kun akussa ei riitä potku. Sinuna en vielä huolestuisi siitä vaan lataisin akun tai ostaisin uuden mikäli vanha on paskana. Kone ei varmasti ole jumissa sillä hyvin se pyöri kun starttailit. Nou hätä. Täytyy vain keksiä syy miksi se ei sylje kipinää.

Jos jurnutit starttia pitkään kerralla niin voi olla että se on ottanut siitä itseensä.. Toivotaan ettei.

Surrealistisen surullista. Tänään tuli mieleen elävästi Knight Riderin 60. jakso 3. tuotantokaudelta "Junk Yard Dog" jossa KITT hilattiin lavalle täysin tuhoutuneena, kun kattelin omaa Trans Amiani hilattavan hinausauton lavalle... :'(

Se ei ehkä ollut yhtä romuna, mutta ei lähtenyt käyntiin ja pihasta se oli asfalttityön alta pois saatava. No Tattarisuolle se vietiin, saas nähä mikä vikana ja paljonko tulee kustantamaan.

Mutta nyt ei siitä jaksa huolehtia. Huomenna 06.20 lähtee lento määränpäänä Amsterdam ! Siitä sitten jatketaan Weerttiin (Etelä-Hollantiin) Bospop-festareille Iron Maidenia kuuntelemaan 8)

Belgian puolellakin tulee käytyä huimalla Mazda 6 urheiluautolla :P ::)

(yritän vaan keplotella itteni kuskin paikalta pois, pääsee maistelemaan Belgialaista olutta ;D )

Ens viikolla taas huolehtimaan omasta T/A:sta...

• 2 weeks later...
Shadowcast

Trans Am hinattiin korjaamolle ja tänään sain kuulla tuomion:

Lukkopesästä lähtevä johto oli poikki. Kuulemma menee poikki näissä autoissa. Kustannukset riippuu siitä, miten pitkälle sitä rattiputkea pitää purkaa mutta arvio jotain 200 eur.

Guest pile

mulla on kerran katkennut tuo vatsin johto lukkopesästä ja meni niin juuresta että hankin uuden lukon. voithan myös mitata avaimesta vastus arvon ja tinaat pelkkien johtojen väliin vastaavan arvoinen vastus niin taas pelittää.

Saan auton korjaamolta ehkäpä huomenna.... Mutta eikös tuo käyttöönottopäivä rek. otteessa oo myös viimeinen katsastus päivä? Joo, se oli about kuukausi sitten.... :-\

Tota, korjaamolta se pitääkin heti ajaa katsastukseen, mutta koska tuo aika on jo mennyt, niin eikö se periaatteessa oo ajokiellossa, että tarvitsisin jonkun luvan tms. siirtokilvet et sen voisi katsastukseen ajaa? Mistä sellasia lähden hommaamaan, mistä niitä saa ja paljon about maksaa?

Saan auton korjaamolta ehkäpä huomenna.... Mutta eikös tuo käyttöönottopäivä rek. otteessa oo myös viimeinen katsastus päivä? Joo, se oli about kuukausi sitten.... :-\

Tota, korjaamolta se pitääkin heti ajaa katsastukseen, mutta koska tuo aika on jo mennyt, niin eikö se periaatteessa oo ajokiellossa, että tarvitsisin jonkun luvan tms. siirtokilvet et sen voisi katsastukseen ajaa? Mistä sellasia lähden hommaamaan, mistä niitä saa ja paljon about maksaa?

Itse ainakin olen vaan ajellut menemään tuollaisessa tapauksessa konttorille, vaikkakin katsastus on mennyt umpeen :)

Näin mäkin ajattelin, mutta entä jos kytät pysäyttää (vaikkakin pienellä todennäköisyydellä, mutta vaikkapa ratsia) niin eikö kilvet lähe, sakko tuu ja auto jää siihen :-\

Sitten auto pitää hinata konttorille :-X

Sakko 100 €

Hinaus 200 €..... :-\ :'(

Kannattaa soittaa katsastuskonttorille ja varata aika.Jos kytät pysäyttää niin voit "todistaa" että katsastukseen menossa. ;)

mulla on muistaakseni käyttöönotto päivä toukokuun lopussa, rek.nro on 6 ja katsastus aika on huhtikuun loppusta elokuun loppuun.

Minun auton katsastusaika on joskus joulukuussa. Joka ikinen kerta jää konttorin tarjoama aika käyttämättä, joten joudun sitten soittamaan konttorille tilatakseni uuden ajan. Drive-in asemakin täällä on, mutta jostain syystä ei sitä huvita käyttää. No niin, viime joulukuussa soitin sattumalta viimeisenä mahdollisena päivänä, pyydettiin tulemaan sitten töitteni jälkeen, ruuhkaa ei kuulemma ollut. Auto oli kunnossa,joten leima saatiin.

Edellisellä joulukuulla soittaessani kyselin jo, että ollaanko jo ajokiellossa? Kuulemma oltiin. No pitääkö auto hinata sinne? Ei tarvitse, saahan sen tänne ajaa, mutta suorinta reittiä sitten kotoa konttorille, ettei tule sanomista. Taas tuli leima otteeseen ja ilman minkäänlaisia kommentteja myöhästymisestä.

Autotalli on asunnosta parinsadan metrin päässä ja kun talvella ei kovin paljon tule ajeltua, niin tämä katsastusasia jää aina minulla jotenkin vaiheeseen.

Näin Hyvinkäällä, mutta selvittele oman paikkakuntasi menettely tai jos pykälät ovat muuttuneet.

Guest Jukka

Ainakin vielä keväällä sai ajaa konttorille ja/tai korjaamolle jos oli leima mennyt umpeen. Tai sitten meillä pohjanmaalla on eri säännöt ( ???), mutta nämä pelisäännöt kuulin konttorilta

Tänään sain auton korjaamolta. Ajoin sen himaan ja olin sitten katsastukseen lähdössä. Ensimmäisestä risteyksestä liikkeellelähtiessä se sitten sammui. Oltiin jo autoa hinaamassa takaisin korjaamolle kun kokeilin vielä käynnistää - tätä ennen auto oli seissyt about tunnin kadunreunassa - vähän junnas mutta käyntiin lähti. Auto vaan takas korjaamolle, joka muuten on ACS - Action Car Service, Tattarisuolla, Helsingissä. Korjaamon pihassa kokeilin vielä käynnistää - junnas vaan. :(

No, sain sentään ajaa taas vähän; korjaamolta pois ja takaisin. :'( Ei sviddu, on mun ajot tänä kesänä jääny vähälle. Varmaan joku kymmenen kilsaa olen yhteensä päässyt ajamaan... :'( :'( :'(

. Auto vaan takas korjaamolle, joka muuten on ACS - Action Car Service, Tattarisuolla, Helsingissä. Korjaamon pihassa kokeilin vielä käynnistää - junnas vaan. :(

No, sain sentään ajaa taas vähän; korjaamolta pois ja takaisin. :'( Ei sviddu, on mun ajot tänä kesänä jääny vähälle. Varmaan joku kymmenen kilsaa olen yhteensä päässyt ajamaan... :'( :'( :'(

Ja milloinkas uskotte : amattimiehiä on tässä maassa vähän.....

Auto vaan takas korjaamolle, joka muuten on ACS - Action Car Service, Tattarisuolla, Helsingissä.

Siinä on se C liikaa. Pitäis olla AS - American Service, Konalassa, Helsingissä. Uskoisin että tulis kerralla kuntoon... ::)

Siinä on se C liikaa. Pitäis olla AS - American Service, Konalassa, Helsingissä. Uskoisin että tulis kerralla kuntoon... ::)

No miksi veit sinne..... :o

Se piti ensimmäistä kertaa sinne hinata. Tattarisuo on tossa vieressä ja se on siellä ennenkin ollut, käyntihäiriön takia (tulpanjohdon kiinnikkeessä ohilyönti).

Mutta siis korjasivat jonkin edellisen omistajan virityksen (se virtalukon johto), ja nyt se siis sammu joten laittavat sitä kuntoon samalla rahalla prkl....

Jos auto viedään korjattavaks eikä se tuu kuntoon, niin saa laitta sen nyt kuntoon >:( Ja samalla rahalla.... >:( >:(

Korjaamosta olivat soitelleet; saa kuulemma liikaa bensaa, tukehtuu. Kylmänä lähtee käyntiin, mutta sit tukehtuu eikä lähe enää käyntiin.

Äijä sano et kestää vähän kun ei ehi kun on noita "päivän hommia". No ei se mikään päivän homma oo jos auto on korjaamolla seissy kolme viikkoa >:(

Äijä meni hiljaseks ja sano laittavansa mittarit kiinni ja kattoa huomenna.......

Olisko lämpöanturi sökö, ECM saa väärää tietoa ja ruisku lykkää koko ajan kylmän koneen annosta?

Juuri näin.

Eli vastaus tuli ongelmaan:

"Tietokoneen lämpötila-anturi on sökö jolloin se lykkää yhtä paljon bensaa kun kylmänä ja se tukehtuu."

Eli ECM on se tietokone? Mikäs sitte ECU on? On vähän hakusessa nää termit, tai siis oon ilmeisesti sekottanut nuo jotenkin... :-[