Shadowcast Posted July 22, 2005 Author Posted July 22, 2005 Sekottakaas nyt vähän enemmän.... Mistäs noi on lyhenteitä (acronym) ja miks sil on kaks eri nimeä?
Jake Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 olikohan ne jotain seuraavaa.. ECU = Electronic Control Unit ECM = Electronic Control Module
Shadowcast Posted July 26, 2005 Author Posted July 26, 2005 Eli Konalan Autokatsastukseen vein. Päästömittauksen yhteydessä katsari huudatti konetta nin kauan että kone keitti. Sano tällä yrittäneensä "herätellä kattia jota ei ollut olemassakaan", kun päästörajat oli niin lähellä. Tässä vaiheessa ei siis ollut vielä kurkistanut auton alle. Päästöarvot: Joutokäynti ||||||||||||Mitattu | Sallittu CO 0,78 | 0,50 HC 114 | 100 CO2 13,20 | O2 2,61 | 5,00 Yli 2000 ||||||||||||Mitattu | Sallittu CO 0,52 | 0,30 HC 17 | 100 Lambda 1,02 | 0,97 - 1,03 CO2 14,50 | O2 1,02 | 5,0 Sanoi kun otteessa lukee kolmitoimikatalysaattori niin se on = vähäpäästöinen. Jos otteessa olisi lukenut pelkkä katalysaattori olisi homma ollut toinen. Sanoi myös että vuodesta -92 on ollut pakollinen, vuonna -87 ei ollut. Mutta vuotta -92 ennen homma ollut "yksilökohtainen" (autosta riippuen). Mainitsin, "katsos otteen taakse, siellä on leima viime vuodelta samasta konttorista". Katsoi, tunnisti ko. katsarin nimestä, mutta kuittasi jutun tyyliin "se on varmaan ajatellu sitä normaali katalysaattoriksi". Mutta siis hylsy tuli :'( :'( :'( Onko -89 GTA:ssa muuten ollut tehtaalta lähtiessä katalysaattori alla?
Mika Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Minulla myös katsastusmies huudatti TA:ta rekisteröintikatsastuksessa, mutta onneksi ei keittänyt Kului bensaa sillä reissulla vain puoli tankkia
Mika Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Mulla tosiaankin on merkintä EI VÄHÄPÄÄSTÖINEN rekisteriotteessa
hoge Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Kait siel 89 GTAassa voi olla katti kun mun 87 vuoden ponus on myös.
Mika Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Kait siel 89 GTAassa voi olla katti kun mun 87 vuoden ponus on myös. On mullakin ollut joskus, mutta enää ei ole, kun sitä ei tarvi
Z-mo Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 Onko -89 GTA:ssa muuten ollut tehtaalta lähtiessä katalysaattori alla? On ollu. Jenkit tais alkaa laittamaan katalysaattoreita autoihin jo 70-luvulla...
gmc63 Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 mulla oli 75 camino ja siin oli jo katti jonka tosin sai poistaa ;)Oli meinaan aikas painava ruosteläjä ku otti pois
Shadowcast Posted August 2, 2005 Author Posted August 2, 2005 musta nupa sano 3":n katin maksaneen 69Eur RP:ssä. Toimitusaika tosin taittaa olla mitä on... Jos mulla lukee siinä rek. otteessa se kolmitoimikatalysaattori, niin käykö tollanen halpis katti?
Crisis Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 olikohan ne jotain seuraavaa.. ECU = Electronic Control Unit ECM = Electronic Control Module Sitten joissain opuksissa on ollu ECU = Engine Control unit. Jenkit ei osaa päättää mitä lyhenne kirjaimellisesti tarkoittaa. Rakkaalla lapsella monta nimeä...
Shadowcast Posted August 2, 2005 Author Posted August 2, 2005 Aallon Autossa Herttoniemessä pyys 250€ katista + 50€ asennus Tattarisuolla pyys pelkästä katista jo 500€... "niin iso moottori niin muut ei käy.." :'( RP:ssä hinta oli 120€ ja toimitusaika kuukaus... Vanha leima on ummessa ni sit joutuis viel odottaa sen kuukauden ennenku pääsis ajelemaan :'( :'( :'( Halvimmalt vaihtoehdolta tuntuis toi eka 300 egee... ei helvetti ! :'(
Senior Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 Takulla on joutilas katti, kysy siltä. On tosin pienelle putkelle, mutta kyllä sillä katsastettua saa...
Shadowcast Posted August 3, 2005 Author Posted August 3, 2005 Tulee maksamaan ihan sikana... :'( Kaksi kattia kuulemma pitää laittaa, siihen Y-malliseen putkeen molempiin yksi. Jos siihen yhteen isompaan putkeen laittaa, niin silloin putkea jouduttaisiin supistamaan niin että tehot lähtis; ei kannata. Näin on kuulemma alkuperäsesti ollut. Onko näin? Onko 3 gennereissä ollut tuplakatit?
Guest Jukka Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Tulee maksamaan ihan vitusti... :'( Kaksi kattia kuulemma pitää laittaa, siihen Y-malliseen putkeen molempiin yksi. Jos siihen yhteen isompaan putkeen laittaa, niin silloin putkea jouduttaisiin supistamaan niin että tehot lähtis; ei kannata. Näin on kuulemma alkuperäsesti ollut. Onko näin? Onko 3 gennereissä ollut tuplakatit? on ja ei optiona on saanut tuplakatit ja 10hp lisää. Vakiona vain yksi kissimouree
Senior Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Tulee maksamaan ihan vitusti... :'( Kaksi kattia kuulemma pitää laittaa, siihen Y-malliseen putkeen molempiin yksi. Jos siihen yhteen isompaan putkeen laittaa, niin silloin putkea jouduttaisiin supistamaan niin että tehot lähtis; ei kannata. Näin on kuulemma alkuperäsesti ollut. Onko näin? Onko 3 gennereissä ollut tuplakatit? Kuka on tuo virtuoosi katsastusmies ? EI pidä laittaa kahta kattia. Täysi pahvi koko ukko.
Shadowcast Posted August 3, 2005 Author Posted August 3, 2005 Onkos nää sitten niit kalifornia autoja, ku eks jossain oo sanottu et niis olis tuplakatit ja heppoja enemmän ?
Senior Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Onkos nää sitten niit kalifornia autoja, ku eks jossain oo sanottu et niis olis tuplakatit ja heppoja enemmän ? Jep. Optiona. Ei vakiossa.
Shadowcast Posted August 3, 2005 Author Posted August 3, 2005 Kuka on tuo virtuoosi katsastusmies ? EI pidä laittaa kahta kattia. Täysi pahvi koko ukko. Miten mä sit sille sen sanon? Millä mä todistan ettei tarvii kahta? Katsari ei näin sanonut, vaan korjaaja joka sanoi siis että siihen Y-muotoiseen putkeen tarvii laittaa molempiin, koska siihen isompaan (siis sen Y-osan jälkeiseen) putkeen ei kannata laittaa koska sitä jouduttaisiin supistamaan niin paljon että tehot laskis... Ja näin se on kuulemma alunperinkin ollut.... Mitä mä sitten nyt teen ettei mun tarvii maksaa 500 euroo kateista? Auto on jo korjaamolla...
Senior Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Miten mä sit sille sen sanon? Millä mä todistan ettei tarvii kahta? Katsari ei näin sanonut, vaan korjaaja joka sanoi siis että siihen Y-muotoiseen putkeen tarvii laittaa molempiin, koska siihen isompaan (siis sen Y-osan jälkeiseen) putkeen ei kannata laittaa koska sitä jouduttaisiin supistamaan niin paljon että tehot laskis... Ja näin se on kuulemma alunperinkin ollut.... Mitä mä sitten nyt teen ettei mun tarvii maksaa 500 euroo kateista? Auto on jo korjaamolla... Ukko valehtelee. GTA:ssa ei ole koskaan ollut katteja Y-putken haaroituksissa. Mitkä RPO-koodit löytyy ? NA5 -- Emissions, Federal Requirements vai NB2 -- Emissions, California Requirements vai NN5 -- Emissions, California Override ja onko lisäksi N10 -- Exhaust System, Dual ? Jos on tuo viimeinen, on tuplaputket ja tietysti kaksi kattia. Muuten yksi. Piste. Unohtui tuo -89 GTA:n RPO-koodiluettelo : http://www.gtasourcepage.com/89RPOFigures.html
Shadowcast Posted August 3, 2005 Author Posted August 3, 2005 Ukko valehtelee. GTA:ssa ei ole koskaan ollut katteja Y-putken haaroituksissa. Mitkä RPO-koodit löytyy ? NA5 -- Emissions, Federal Requirements vai NB2 -- Emissions, California Requirements vai NN5 -- Emissions, California Override ja onko lisäksi N10 -- Exhaust System, Dual ? Jos on tuo viimeinen, on tuplaputket ja tietysti kaksi kattia. Muuten yksi. Piste. Unohtui tuo -89 GTA:n RPO-koodiluettelo : http://www.gtasourcepage.com/89RPOFigures.html Tässä on mun RPO-koodilista http://www12.brinkster.com/jdwc/article.asp?id=11&parent=2 Ja N10 Exhaust System, Dual - sieltä löytyy Ja NA5 Emissions, Federal Requirements Eli meinaako tuo sitten että siinä on uutena ollut kaksi putkea ton nykysen yhden sijasta?
Senior Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Tässä on mun RPO-koodilista http://www12.brinkster.com/jdwc/article.asp?id=11&parent=2 Ja N10 Exhaust System, Dual - sieltä löytyy Ja NA5 Emissions, Federal Requirements Onko takuuvarmaa, että sinulla on pirssissä tuplaputket ? Jos on, eikös ne mene molemmilta puolilta suoraan perään ( joissakin tapauksissa on X-putki matkan varrella ). Jos on Y-putki, ei ole tuplaputkia ( ellei joku ole rakennellut sellaisia katin jälkeen... )
Shadowcast Posted August 3, 2005 Author Posted August 3, 2005 On yksi. Kun auton ostin niin alkupäässä on Y:n muotoinen putki, josta taaksepäin siis putki uusittiin (edellisen omistajan tee-se-itse putken jäljiltä). Alkup. putki haettiin Part Cornerista mutta kun sitä soviteltiin paikalleen, ei se ihan siihen mennyt koska Y-putki oli niin pitkä. Joten uusi putki katkaistiin rälläkällä niin että sopi. Eli olikohan toi Y-putki sitten edellisen omistajan tekele, että alkuperäisenä siinä ei olisi Y-palaa ollutkaan vaan pakosarjoilta ois tullu kaks erillistä putkea?
Jojeli Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Takulla on joutilas katti, kysy siltä. On tosin pienelle putkelle, mutta kyllä sillä katsastettua saa... Jep, rakentelet vain sopivat laipat pakoputkiin joihin katin saa pultattua katsastuksen ajaksi ja katsastuksen jälkeen vaihdat tilalle suoran putken!
Senior Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Jos noin on, yksi katti riittää. Jos on peltisarjat, se Y-putki lienee luokkaa 3" ; normaalisti katti on 2,5" joten kavennus ei paljoa haittaa. Joka tapauksessa : Y-putken haaroihin ei katteja kuulu laittaa ( eikä ne kunnolla sinne mahdukkaan...). PS. Tämä juttu kuuluisi kai tuonne "Projektit"-osioon tai "Pakosarjat jne." ryhmään. Vaikkakin ottaisi lanttuun...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now