Jump to content

Shadowcaster - 5.7 Trans Am GTA

Recommended Posts

Posted

:-\ Sekottakaas nyt vähän enemmän.... :D

Mistäs noi on lyhenteitä (acronym) ja miks sil on kaks eri nimeä?

• Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Shadowcast

74

• Senior

16

• Mika

14

• japa350

7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

olikohan ne jotain seuraavaa..

ECU = Electronic Control Unit

ECM = Electronic Control Module

Posted

Eli Konalan Autokatsastukseen vein. Päästömittauksen yhteydessä katsari huudatti konetta nin kauan että kone keitti. Sano tällä yrittäneensä "herätellä kattia jota ei ollut olemassakaan", kun päästörajat oli niin lähellä. Tässä vaiheessa ei siis ollut vielä kurkistanut auton alle.

Päästöarvot:

Joutokäynti

||||||||||||Mitattu | Sallittu

CO 0,78 | 0,50

HC 114 | 100

CO2 13,20 |

O2 2,61 | 5,00

Yli 2000

||||||||||||Mitattu | Sallittu

CO 0,52 | 0,30

HC 17 | 100

Lambda 1,02 | 0,97 - 1,03

CO2 14,50 |

O2 1,02 | 5,0

Sanoi kun otteessa lukee kolmitoimikatalysaattori niin se on = vähäpäästöinen. Jos otteessa olisi lukenut pelkkä katalysaattori olisi homma ollut toinen. Sanoi myös että vuodesta -92 on ollut pakollinen, vuonna -87 ei ollut. Mutta vuotta -92 ennen homma ollut "yksilökohtainen" (autosta riippuen).

Mainitsin, "katsos otteen taakse, siellä on leima viime vuodelta samasta konttorista". Katsoi, tunnisti ko. katsarin nimestä, mutta kuittasi jutun tyyliin "se on varmaan ajatellu sitä normaali katalysaattoriksi".

Mutta siis hylsy tuli :'( :'( :'(

Onko -89 GTA:ssa muuten ollut tehtaalta lähtiessä katalysaattori alla?

Posted

Minulla myös katsastusmies huudatti TA:ta rekisteröintikatsastuksessa, mutta onneksi ei keittänyt ::)

Kului bensaa sillä reissulla vain puoli tankkia ???

Posted

Mulla tosiaankin on merkintä EI VÄHÄPÄÄSTÖINEN rekisteriotteessa 8)

Posted

Kait siel 89 GTAassa voi olla katti kun mun 87 vuoden ponus on myös.

Posted

Kait siel 89 GTAassa voi olla katti kun mun 87 vuoden ponus on myös.

On mullakin ollut joskus, mutta enää ei ole, kun sitä ei tarvi :D

Posted

Onko -89 GTA:ssa muuten ollut tehtaalta lähtiessä katalysaattori alla?

On ollu. Jenkit tais alkaa laittamaan katalysaattoreita autoihin jo 70-luvulla...

Posted

mulla oli 75 camino ja siin oli jo katti jonka tosin sai poistaa ;)Oli meinaan aikas painava ruosteläjä ku otti pois ???

Posted

musta nupa sano 3":n katin maksaneen 69Eur RP:ssä. Toimitusaika tosin taittaa olla mitä on...

Jos mulla lukee siinä rek. otteessa se kolmitoimikatalysaattori, niin käykö tollanen halpis katti?

Posted

olikohan ne jotain seuraavaa..

ECU = Electronic Control Unit

ECM = Electronic Control Module

Sitten joissain opuksissa on ollu

ECU = Engine Control unit.

Jenkit ei osaa päättää mitä lyhenne kirjaimellisesti tarkoittaa. Rakkaalla lapsella monta nimeä...

Posted

Aallon Autossa Herttoniemessä pyys 250€ katista + 50€ asennus :-\

Tattarisuolla pyys pelkästä katista jo 500€... "niin iso moottori niin muut ei käy.." :-\ :'(

RP:ssä hinta oli 120€ ja toimitusaika kuukaus...

Vanha leima on ummessa ni sit joutuis viel odottaa sen kuukauden ennenku pääsis ajelemaan :'( :'( :'(

Halvimmalt vaihtoehdolta tuntuis toi eka :-\ 300 egee... ei helvetti ! :'(

Posted

Takulla on joutilas katti, kysy siltä. On tosin pienelle putkelle, mutta kyllä sillä katsastettua saa... ;)

Posted

>:( Tulee maksamaan ihan sikana... :'(

Kaksi kattia kuulemma pitää laittaa, siihen Y-malliseen putkeen molempiin yksi. Jos siihen yhteen isompaan putkeen laittaa, niin silloin putkea jouduttaisiin supistamaan niin että tehot lähtis; ei kannata. Näin on kuulemma alkuperäsesti ollut.

Onko näin? Onko 3 gennereissä ollut tuplakatit?

Guest Jukka
Posted

>:( Tulee maksamaan ihan vitusti... :'(

Kaksi kattia kuulemma pitää laittaa, siihen Y-malliseen putkeen molempiin yksi. Jos siihen yhteen isompaan putkeen laittaa, niin silloin putkea jouduttaisiin supistamaan niin että tehot lähtis; ei kannata. Näin on kuulemma alkuperäsesti ollut.

on ja ei

optiona on saanut tuplakatit ja 10hp lisää. Vakiona vain yksi kissimouree

Posted

>:( Tulee maksamaan ihan vitusti... :'(

Kuka on tuo virtuoosi katsastusmies ? EI pidä laittaa kahta kattia. Täysi pahvi koko ukko. >:(

Posted

Onkos nää sitten niit kalifornia autoja, ku eks jossain oo sanottu et niis olis tuplakatit ja heppoja enemmän ?

Posted

Onkos nää sitten niit kalifornia autoja, ku eks jossain oo sanottu et niis olis tuplakatit ja heppoja enemmän ?

Jep. Optiona. Ei vakiossa.

Posted

Kuka on tuo virtuoosi katsastusmies ? EI pidä laittaa kahta kattia. Täysi pahvi koko ukko. >:(

Miten mä sit sille sen sanon? Millä mä todistan ettei tarvii kahta?

Katsari ei näin sanonut, vaan korjaaja joka sanoi siis että siihen Y-muotoiseen putkeen tarvii laittaa molempiin, koska siihen isompaan (siis sen Y-osan jälkeiseen) putkeen ei kannata laittaa koska sitä jouduttaisiin supistamaan niin paljon että tehot laskis... Ja näin se on kuulemma alunperinkin ollut....

Mitä mä sitten nyt teen ettei mun tarvii maksaa 500 euroo kateista? Auto on jo korjaamolla...

Posted

Miten mä sit sille sen sanon? Millä mä todistan ettei tarvii kahta?

Katsari ei näin sanonut, vaan korjaaja joka sanoi siis että siihen Y-muotoiseen putkeen tarvii laittaa molempiin, koska siihen isompaan (siis sen Y-osan jälkeiseen) putkeen ei kannata laittaa koska sitä jouduttaisiin supistamaan niin paljon että tehot laskis... Ja näin se on kuulemma alunperinkin ollut....

Mitä mä sitten nyt teen ettei mun tarvii maksaa 500 euroo kateista? Auto on jo korjaamolla...

Ukko valehtelee. GTA:ssa ei ole koskaan ollut katteja Y-putken haaroituksissa.

Mitkä RPO-koodit löytyy ? NA5 -- Emissions, Federal Requirements vai NB2 -- Emissions, California Requirements vai NN5 -- Emissions, California Override ja onko lisäksi N10 -- Exhaust System, Dual ? Jos on tuo viimeinen, on tuplaputket ja tietysti kaksi kattia. Muuten yksi. Piste.

Unohtui tuo -89 GTA:n RPO-koodiluettelo :

http://www.gtasourcepage.com/89RPOFigures.html

Posted

Ukko valehtelee. GTA:ssa ei ole koskaan ollut katteja Y-putken haaroituksissa.

Mitkä RPO-koodit löytyy ? NA5 -- Emissions, Federal Requirements vai NB2 -- Emissions, California Requirements vai NN5 -- Emissions, California Override ja onko lisäksi N10 -- Exhaust System, Dual ? Jos on tuo viimeinen, on tuplaputket ja tietysti kaksi kattia. Muuten yksi. Piste.

Unohtui tuo -89 GTA:n RPO-koodiluettelo :

http://www.gtasourcepage.com/89RPOFigures.html

Tässä on mun RPO-koodilista

http://www12.brinkster.com/jdwc/article.asp?id=11&parent=2

Ja N10 Exhaust System, Dual - sieltä löytyy :-X

Ja NA5 Emissions, Federal Requirements

Eli meinaako tuo sitten että siinä on uutena ollut kaksi putkea ton nykysen yhden sijasta?

Posted

Tässä on mun RPO-koodilista

http://www12.brinkster.com/jdwc/article.asp?id=11&parent=2

Ja N10 Exhaust System, Dual - sieltä löytyy :-X

Ja NA5    Emissions, Federal Requirements

Onko takuuvarmaa, että sinulla on pirssissä tuplaputket ? Jos on, eikös ne mene molemmilta puolilta suoraan perään ( joissakin tapauksissa on X-putki matkan varrella ). Jos on Y-putki, ei ole tuplaputkia ( ellei joku ole rakennellut sellaisia katin jälkeen... )

Posted

On yksi. Kun auton ostin niin alkupäässä on Y:n muotoinen putki, josta taaksepäin siis putki uusittiin (edellisen omistajan tee-se-itse putken jäljiltä). Alkup. putki haettiin Part Cornerista mutta kun sitä soviteltiin paikalleen, ei se ihan siihen mennyt koska Y-putki oli niin pitkä. Joten uusi putki katkaistiin rälläkällä niin että sopi.

Eli olikohan toi Y-putki sitten edellisen omistajan tekele, että alkuperäisenä siinä ei olisi Y-palaa ollutkaan vaan pakosarjoilta ois tullu kaks erillistä putkea?

Posted

Takulla on joutilas katti, kysy siltä. On tosin pienelle putkelle, mutta kyllä sillä katsastettua saa... ;)

Jep, rakentelet vain sopivat laipat pakoputkiin joihin katin saa pultattua katsastuksen ajaksi ja katsastuksen jälkeen vaihdat tilalle suoran putken!

Posted

Jos noin on, yksi katti riittää. Jos on peltisarjat, se Y-putki lienee luokkaa 3" ; normaalisti katti on 2,5" joten kavennus ei paljoa haittaa. Joka tapauksessa : Y-putken haaroihin ei katteja kuulu laittaa ( eikä ne kunnolla sinne mahdukkaan...).

PS. Tämä juttu kuuluisi kai tuonne "Projektit"-osioon tai "Pakosarjat jne." ryhmään. Vaikkakin ottaisi lanttuun... ;)