Jump to content

Shadowcaster - 5.7 Trans Am GTA

Recommended Posts

Kirjoitettu

Saako johdot nypättyä pois yläkautta?

Ihme juttu; toi anturi uusittiin meinaan viime vuonna :o

http://www12.brinkster.com/jdwc/article.asp?id=20

Kyllä sen saa . Siinä on "varmistus/lukitus"- "muovimöhkylä päällä" ( ainaki uutena ) . Ja on se ahtaasti johtosarjojen alla / välissä , mutta sinnikkyydellä pitäis löytyä / irrota ;) .

EDIT : :-[ Enpä katsonut tuota sinun linkkiä heti . Mutta ainaki vm -86 anturi on virranjakajan vieressä .

• Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Shadowcast

74

• Senior

16

• Mika

14

• japa350

7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Mites toi mitataan? Voiko öljynpaineanturi olla jumissa tuollai kun kuitenkin se näyttää öljynpaineet eli mittari toimii.

Näissä nyt taitaa olla eroja vuosimalleissa, -91:ssä kosketin ja mittarin anturi on samassa palikassa ja mittari voi toimia vaikka kosketin ei, niissä on erilliset mekanismit. Kosketin menee kiinni kun öljynpaine saavuttaa 27 kPa/4 psi tason ja mittarin anturin vastus muuttuu öljynpaineen mukana. Ja ainakin koskettimelle tulee sähkö suoraan akulta sulakkeen kautta eli se selittäisi jatkuvan päällä olon, ECM nyt tuskin parkissa syöttää virtaa.

Kirjoitettu

Näyttäis et lämpimänä ei jää pumppu päälle. Tulin meinaan tunti sitten töistä ja vielä on kone lämmin, mutta pumppu ei surise.

Kirjoitettu

Oon nyt ajanut tyylillä että aina parkkiin jättäessäni olen napannut akun kengän irti.

Eilen töistä lähtiessäni kun laitoin sen takasin kiinni, bensapumppu rupesi surisemaan samantien. Kun taas laitoin himassa parkkiin ja sammutin, se ei jäänyt surisemaan.

Useampina kertoina se ei ole jäänyt surisemaan, pari kertaa olen sen kuullut surisevan (silti olen joka kerta irrottanut akun kengän koska olen tarvinnut autoa tällä viikolla ja haluan olla varma että se lähtee käyntiin).

Inhottavaa tollanen vika joka on on-and-off kokoajan. Voisiko olla että toi öp-anturi jumittaa vaan sillon tällön vai jos se jumittaisi ja aiheuttaa ton bensapumpun käymisen auton ollessa sammuksissa, olisiko se sitten kokoajan päällä?

Kirjoitettu

Oon nyt ajanut tyylillä että aina parkkiin jättäessäni olen napannut akun kengän irti.

Eilen töistä lähtiessäni kun laitoin sen takasin kiinni, bensapumppu rupesi surisemaan samantien. Kun taas laitoin himassa parkkiin ja sammutin, se ei jäänyt surisemaan.

Useampina kertoina se ei ole jäänyt surisemaan, pari kertaa olen sen kuullut surisevan (silti olen joka kerta irrottanut akun kengän koska olen tarvinnut autoa tällä viikolla ja haluan olla varma että se lähtee käyntiin).

Mulla on aina piuhat irti akusta, kun ajan auton talliin "seisomaan" :)

Inhottavaa tollanen vika joka on on-and-off kokoajan. Voisiko olla että toi öp-anturi jumittaa vaan sillon tällön vai jos se jumittaisi ja aiheuttaa ton bensapumpun käymisen auton ollessa sammuksissa, olisiko se sitten kokoajan päällä?

Kirjoitettu

Pystykkö mittaamaan anturin kosketinta yleismittarilla kun vika on päällä? Vastusalueella pitäis näyttää ääretöntä ja jos löytyy summeri, niin sen ei pitäisi soida kunnossa ollessaan kone sammutettuna. Nyt on vaan ongelmana, että tiedätkö missä se sijaitsee ja millainen liitin siinä on. Mulla siihen tulee kolme johtoa joista harmaa ja oranssi on koskettimen johdot.

Kirjoitettu

Jep, tiedän missä sijaitsee. Yleismittarikin on, mutta osaan sillä mitata vaan yhtä juttua; jännitettä :-[

Eli mihin asentoon mun pitää se hyrrä laittaa ja mistä mitata (lue: mihin tökkään punasen ja mustan piikin)

:-[

Kirjoitettu

Vastus mittaus(ohmi), jos on samanlainen liitin ku japa350, ni laitat piikit harmaan johdon pinniin ja oranssin johdon pinniin, ei o väliä kumman laitat kumpaan...

Kirjoitettu

Mittarista vastusalue (hevosenkengän näköinen merkki, kreikkalaisten aakkosten omega ;D) ja jos japan ohjeistuksen käsitin niin toinen piikki siihen anturin napaan mihin tulee harmaa johto ja toinen sitten vastaavasti oranssin johdon napaan.

(Markus ehtikin juuri ennen... :D)

Kirjoitettu

Tai oikeastaan mitäpä sitä mittaileen, silloin kun pumppu surisee omia aikojaan niin nyppäät liittimen irti. Jos pumppu pysähtyy niin eiköhän vika ole siinä.

Kirjoitettu

Just kun eilen postasin mukavaan topiikkiin ettei pumppu ole enää surissu ni eiköhän se surise tänä aamuna >:(

Kun menin aamulla 6.30 auton luo, pumppu surisi. Auto lähti kuitenkin käyntiin ja illalla se ei surissut. Onkohan se jumittanu tolleen koko yön?

Niin tosiaan, viimeseen viikkoon tota ei oo ilmenny, eikä se surissu ku duunimatkalla kävin tankkaamassa ja kun tohon pihaan parkkeerasin.

Niin joo, eilen kun kaupassa kävin ja auton sammutin se surisi noin 30 sek ja sitten loppu. Ongelmaa tosta ei kuitenkaan näytä olevan, ei se kai täyttä akkua tyhjäks vie?

Kirjoitettu

Onkohan tuo pumppu ihan kunnossa, kun toimii tuolla tavalla...? ::)

Kirjoitettu

Onkohan tuo pumppu ihan kunnossa, kun toimii tuolla tavalla...? ::)

Eihän pumpussa mitään vikaa ole, sehän toimii kuin junan vessa ;) Jopa silloin kun ei tarvis.

Mutta pumpun rele tahmoo, tai sitten joku muu :-\

Jos ei releen vaihto auta, niin kytke toinen rele siihen pumpun virtapiuhan väliin, ja herätevirta jostain mistä ei tule virtaa koneen ollessa sammuksissa. Tällöin saat pumpun toimimaan oikein, eikä tule ylimääräisiä vikakoodeja ses:siin.

Kirjoitettu

Tai oikeastaan mitäpä sitä mittaileen, silloin kun pumppu surisee omia aikojaan niin nyppäät liittimen irti. Jos pumppu pysähtyy niin eiköhän vika ole siinä.

Pääseekö nyppäsee johdon yläkautta vai pitääkö auto tunkata ylös?

Kirjoitettu

Pääseekö nyppäsee johdon yläkautta vai pitääkö auto tunkata ylös?

Kyllä taitaa niin ahdasta olla, että tunkata täytyy eli ei kovin kätevää.

• 8 months later...
Kirjoitettu

No nyt on lootassa Shift Kittiä ja mitä lie TCI:n osaa ja Corveten servoa....

Shift kitti kyllä tekee vaihdoista napakampia ja reippaammin ku lähtee valoista ni renkaat vingahtaa viel kakkoselle vaihdettaessa. Tosin ku ykkösellä kaasu pohjassa lähtee n kelaa kiekkoja 4000-4500 asti ???

Mietin vaan et jäikö säädöt vajaiks ku pikku-D:llä ajettaessa vauhdin ollessa 60 mph/100 kmh ni kiekat oli tasan 3000 ??? Se ennen oli muistaakseni jossain 2-2500 paikkeilla, tol 3000 kiekalla kone kuulostaa kyl hyrräävän liian kovaa..... Pallo-D:lle vaihdettaessa kiekat putos sinne 2000 kohille....

Kirjoitettu

Taitaa aski luistaa jos noinpaljon on kierrokset nousseet ilman muita toimenpiteitä(vai pistivätkö samalla kaheksantuumasen limpun 5000 stallilla?)

Kirjoitettu

Eiköhän se Haikala ole jokusen lootan koonnu, et ajele vaan rauhassa napakalla lootalla ;)Hetken kestää tottua niskan taivutuksiin ::)

Kirjoitettu

Jeps. Kakkoselle vaihtaminen sujuu kyl kivan napakasti.... 8)

Toi vaan toi D:llä ajaminen satasen vauhdissa kiekkojen ollessa tasan 3000 vähän vaan tuntui oudolta....

Kirjoitettu

Hmmmm... miksi pitää ajella D:llä satasta ? Eikös ole järkevää vaihtaa OD:lle...

Kirjoitettu

Njoo :D

Ja OD:lla ne kiekat olikin ihan ok... 8)

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Kuulostaa ihan normaalilta.Eikös se sun loota ollut TH 700 R4?

Ja auton malli GTA?Muistelisin lootassa olevan ainakin 87- lähtien saman servon kun on corvetessakin.Voin vetää leppäänkin,mutta muistelisin näin ja ainoastaan GTA mallissa.

Onhan sit se kikkarin vaijeri kans uus ,ettei mee loota rikki het uudestaan?Se on sellainen vakuutus sille laatikolle.

Kirjoitettu

Ei ollu Corveten servoa mutta nyt on. Loota on joo TH700R4 ja siel on nyt Shift Kittii, TCI:n osaa ja what not... Muistaisin kuulleeni myös sanan "Pro Super Kit"...

Kikkarin vaijerista en tiiä. Veikkaisin et olis vaihdettu jos on syytä vaihtaa...

Jep, ja auto oli 89 GTA 350 TPI

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...