Jump to content

Shadowcaster - 5.7 Trans Am GTA


Recommended Posts

Posted

Auto on "uitettu" jenkeistä, ja kun se maahan tuotiin oli tuulilasissa joku New Yorkin verotarralappu joka on sittemmin lähtenyt irti...

 

Minkäköhän takia edellinen omistaja on sitten sinne yhden putken laittanut? Jos se oli rikki se alkup. putki ja se tuplaputki oli niin paljon kalliimpi Suomessa ja siksi teki sinne ihan oman virityksen? Meinaan se autoa myydessä kehui miten se oli tehnyt sen putken ja vienyt ulostulot sivulle....

  • Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Shadowcast

    74

  • Senior

    16

  • Mika

    14

  • japa350

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Jukka
Posted

Se orkkis dual exhausti ei ole mikään dual exhausti. Siinä on vaan 2 kattia ja putki menee yhdeksi kattien jälkeen, kun normaalisti putki menee yhdeksi ennen kattia.

Posted

Se orkkis dual exhausti ei ole mikään dual exhausti. Siinä on vaan 2 kattia ja putki menee yhdeksi kattien jälkeen, kun normaalisti putki menee yhdeksi ennen kattia.

 

Jep. Eli ei Y-putkiloa ?

 

EDIT: Vaihdoin ton otsikon ettei tää projekti ala etenemään v*tutustopiikkina ;)

Guest Jukka
Posted

Ei y-putkiloa ennen kattia vaan kattien jälkeen onpi se haarakappale

Posted

Ei y-putkiloa ennen kattia vaan kattien jälkeen onpi se haarakappale

 

Just. Omituinen rakennelma silti, normaalisti putket menee joko suoraan perään tahi matkalla on X-putkilo. Katit sitten ennen tai jälkeen X:n. Miten vain.

Posted

muistaakseni väliputki on sama, vaikka siellä olisi yksi tai kaksi kattia. pile voisi paremmin valaista kun sillä on toi tupla katti ollut alunperin.

Posted

Tossa muuten kuva jossa näkyy pakoputki sellaisena kun se oli kun auton ostin. Toi pakosarjoilta tuleva putki ei taidakaan olla Y-putki....? se on aika erikoisen näkönen...

undercarriage03.jpg}

undercarriage03.jpg_thumb

Posted

Just tollanen putki on 2-kattisissa 4geneissä.

Posted

Jep. Ei ole "aito" Y-putki. Laita katti tuohon ennen pönttöä, selviät yhdellä.

Posted

Laita katti tuohon ennen pönttöä, selviät yhdellä.

 

Tähän tarjottiin tälläistä tarinaa:

Pakoputki on appelsiinin paksuista, katin putket on luumun paksusia. Ne katin paikat on tossa Dual-feikki-Y-putkessa (näytti kohdan josta katit oli poistettu; paikalle oli hitsattu suoraa putkea), ja se näyttäisi laajenevan tollaseksi appelsiinin kokoiseksi ja siihen yhtäkkiä jos lyö jatkeeksi sen luumunmentävän katin putken niin tehot kärsis liikaa. Mä just menetin tehoja noille kateille, mä en haluu menttää enempää...

 

Ei y-putkiloa ennen kattia vaan kattien jälkeen onpi se haarakappale

 

Eli toi Dual Exhaust on periaatteessa vain "kaksi kattia" ?

Posted

Toi sun putkes on kyllä aikas hirveen näköinen teos. Ite heittäisin kyllä äkkiä mäkeen moisen virityksen. Dualissa tosiaan on kaksi kattia ja sen jälkeen putket yhdistyvät. Ite tekisin kunnon hormin ja laittaisin ainoastaan yhden katin katsatukseen, koska sillä saavutetaan päästöt. Katsastuksen jälkeen katti komeroon vuodeksi ja nautitaan kunnon äänistä ja tehoista.

Posted

Eli toi Dual Exhaust on periaatteessa vain "kaksi kattia" ?

Jep,just näin.Siinä spinnerin projekti pontiacissa oli toi dualexhaust optio eli lainaus lehdestä:pontiac on tilattu tehtaalta ns.dual exhaust-versiona joka ei termistä huolimatta tarkoita sitä että auto olisi tuplaputkinen,vaan sitä että se on varustettu kahdella katalysaattorilla normaalin yhden sijaan.10heppaa lisää ja jne.pakoääni on hienosta nimestä huolimatta monofoninen,sillä heti kattien jälkeen putket yhdistyvät yhdeksi isommaksi putkeksi ja erkanevat uudelleen vasta takapöntöstä lähtiessään.

Posted

Toi sun putkes on kyllä aikas hirveen näköinen teos. Ite heittäisin kyllä äkkiä mäkeen moisen virityksen.

 

Kuten sanoin; tollainen putki oli kun auton ostin. Hieman ylempänä viimeksi sanoin että se on vaihdettu. Perättäisten vaimentimien tilalla on nyt suora putki, takana yksi pönttö ja kaksi ulostuloa. Uusia sitä ei ihan kokonaan viitti, se kun ostettiin viime vuonna Part Cornerista. Trans Amin alkup. putki

undercarriage01.jpg}

undercarriage01.jpg_thumb

Posted

Ja syy miksi putki vaihdettiin oli se että noi vaimentajat otti joka kanttariin kiinni. Aina raapas men miten päin hyvin. Lopulta se katkes ihan irtipoikki.

 

Tossa muuten näkyy toi alkupään putkikin hyvin....

putkipoikki.jpg}

putkipoikki.jpg_thumb

Posted

 

Tossa muuten näkyy toi alkupään putkikin hyvin....

 

Pöyristyttävää.... :'(

Posted

Autoon on sit katit laitettu ja melkein tonnin taas tuli maksamaan >:(

 

Autolla ajettiin perjantaina aika pitkät matkat, Herttoniemi - Espoo, pysähdyttiinkn välllä, aina lähti käyntiin ekalla.

 

Mutta nyt taas eilen oisin ajanu auton kotiin, käänsin virta-avaimesta, mitään ei tapahtunut. Virrat ei tullu päälle, ei mitään. Katoin että akun navat oli tukevasti kiinni. Edes kattovalot ei syttyny ku oven avas. Mikäs tossa voi olla vikana? Akku purkautunu? Oudolta vaikuttais toi purkautuminen ku on ihan uus oliks se nyt 74ah akku.

 

Käväs mielessä e shifteri olis vääräs asennossa (mulla lähtee käyntiin vaan P-vaihteella), sitäkin koitin vaihdella ja työnsin kunnolla etuasentoon ja tuntu menevän hyvin päälle. Mutta vaikka shifteri estäis käynnistymisen niin eikös siinä virrat kuitenkin tulisi normaalisti päälle?

 

Yritin kattoa mikä olisi voinu imeä kaikki virrat, se valojen himmennin-hyrräkään ei ollu ääriasenossa missä sisävalot olisi ollu kokoajan päällä. Ilmastointi oli sinä ekassa pykälässä ja kun sen laitoin Off-asentoon kuului siitä joku suhahdus.

 

Jälleen kerran ymmälläni ton kanssa... Olisko kellään mitään ideoita ?

Posted

Mulla katos virrat kans kerran ja vika löyty laturilta lähtevista piuhoista.

Yks johto oli huonosti kiinni liittimessä ja se pimensi koko auton.

Liitos näytti päälle ihan hyvältä mutta piuha oli aivan irti liittimestä,kolvilla lämpimäksi ja vähän tinaa ja on sen jälkeen pelannu siltä kohtaa.

Ilmeisesti se on joku päävirtajohto koko auton sähköille kun kaikki oli pimeenä.

Posted

Kokeileppa rapsutella ne piuhat toisesta päästä,hapettuu ihan samalla tavalla.Elikkä startin puolelta sekä maajohto koneen puolelta,mulla oli sama vika ja tolla korjaantu.

Posted

Apuvirralla lähti käyntiin. Mitään liittiimiä ei rukattu. Akku oli vaan tyhjä. Se vaan ihmetyttää mikä sen oli vieny tyhjäksi.

Posted

Nyt selkis; auto oli parkissa ja menin sen ohi, ihmettelin mikä surisee, bensapumppuhan se.

 

Missä vika, kun bensapumppu surisee kokoajan ja tod. näk. se imaisi akun tyhjiin nyt viimeksi. Mits, onko pumppu menossa rikki vai onko vika releessä?

 

Ja uskaltaako tuolla ajaa? Ettei pumppu lakkaa toimimasta ja auto sammu? Ajattelin huomenna mennä töihin sillä....

Posted

En usko että on pumppu- tai relevika. Lähinnä epäilisin, että pumppua ohjaava öljynpaineanturi on jumissa. Nämähän toimivat siten, että ECM antaa startatessa sähköä pumpulle ja oliko se nyt parin sekunnin kuluttua käynnistyksestä pumpun ohjaus siirtyy öljynpaineanturin vastuulle.

 

Voisi mitata anturilta liittimet, mihin tulevat ilmeisesti harmaa ja oranssi johto. Jos niiden välillä on yhteys auto sammuksissa niin vika on siinä, kosketin on jumiutunut kiinni asentoon. Anturi sijainnee jossain lohkon kyljessä, olisko seiska-pytyn kohdalla.

 

Ajaminen nyt kaiketi onnistuu, akku tai sulake vaan irti ajon jälkeen.

Posted

Voisi mitata anturilta liittimet, mihin tulevat ilmeisesti harmaa ja oranssi johto. Jos niiden välillä on yhteys auto sammuksissa niin vika on siinä, kosketin on jumiutunut kiinni asentoon. Anturi sijainnee jossain lohkon kyljessä, olisko seiska-pytyn kohdalla.

 

Mites toi mitataan? Voiko öljynpaineanturi olla jumissa tuollai kun kuitenkin se näyttää öljynpaineet eli mittari toimii.

Posted

Mulla ainaki -86:ssa saa kiskoa irti koko öp-anturin liittimen irti . Ja kaikki pelaa normaalisti - bensapumpun "jälkikäynti" jää vain pois .

 

Anturi löytyy virranjakajan vierestä kuljettajan puolelta ( iso pyöreä liitin / 2 paksua oranssia johtoa ) .

 

 

- edit : Se iso möykky , johon tulee 1 johto , on öp mittarin antura .

Posted

 

Anturi löytyy virranjakajan vierestä kuljettajan puolelta ( iso pyöreä liitin / 2 paksua oranssia johtoa ) .

 

 

Saako johdot nypättyä pois yläkautta?

 

Ihme juttu; toi anturi uusittiin meinaan viime vuonna :o

 

http://www12.brinkster.com/jdwc/article.asp?id=20

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...