Shadowcast Posted August 3, 2005 Author Posted August 3, 2005 Auto on "uitettu" jenkeistä, ja kun se maahan tuotiin oli tuulilasissa joku New Yorkin verotarralappu joka on sittemmin lähtenyt irti... Minkäköhän takia edellinen omistaja on sitten sinne yhden putken laittanut? Jos se oli rikki se alkup. putki ja se tuplaputki oli niin paljon kalliimpi Suomessa ja siksi teki sinne ihan oman virityksen? Meinaan se autoa myydessä kehui miten se oli tehnyt sen putken ja vienyt ulostulot sivulle....
Guest Jukka Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Se orkkis dual exhausti ei ole mikään dual exhausti. Siinä on vaan 2 kattia ja putki menee yhdeksi kattien jälkeen, kun normaalisti putki menee yhdeksi ennen kattia.
Senior Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Se orkkis dual exhausti ei ole mikään dual exhausti. Siinä on vaan 2 kattia ja putki menee yhdeksi kattien jälkeen, kun normaalisti putki menee yhdeksi ennen kattia. Jep. Eli ei Y-putkiloa ? EDIT: Vaihdoin ton otsikon ettei tää projekti ala etenemään v*tutustopiikkina
Guest Jukka Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Ei y-putkiloa ennen kattia vaan kattien jälkeen onpi se haarakappale
Senior Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Ei y-putkiloa ennen kattia vaan kattien jälkeen onpi se haarakappale Just. Omituinen rakennelma silti, normaalisti putket menee joko suoraan perään tahi matkalla on X-putkilo. Katit sitten ennen tai jälkeen X:n. Miten vain.
GTATL Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 muistaakseni väliputki on sama, vaikka siellä olisi yksi tai kaksi kattia. pile voisi paremmin valaista kun sillä on toi tupla katti ollut alunperin.
Shadowcast Posted August 3, 2005 Author Posted August 3, 2005 Tossa muuten kuva jossa näkyy pakoputki sellaisena kun se oli kun auton ostin. Toi pakosarjoilta tuleva putki ei taidakaan olla Y-putki....? se on aika erikoisen näkönen...undercarriage03.jpg_thumb
Senior Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Jep. Ei ole "aito" Y-putki. Laita katti tuohon ennen pönttöä, selviät yhdellä.
Shadowcast Posted August 3, 2005 Author Posted August 3, 2005 Laita katti tuohon ennen pönttöä, selviät yhdellä. Tähän tarjottiin tälläistä tarinaa: Pakoputki on appelsiinin paksuista, katin putket on luumun paksusia. Ne katin paikat on tossa Dual-feikki-Y-putkessa (näytti kohdan josta katit oli poistettu; paikalle oli hitsattu suoraa putkea), ja se näyttäisi laajenevan tollaseksi appelsiinin kokoiseksi ja siihen yhtäkkiä jos lyö jatkeeksi sen luumunmentävän katin putken niin tehot kärsis liikaa. Mä just menetin tehoja noille kateille, mä en haluu menttää enempää... Ei y-putkiloa ennen kattia vaan kattien jälkeen onpi se haarakappale Eli toi Dual Exhaust on periaatteessa vain "kaksi kattia" ?
gtatpi Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Toi sun putkes on kyllä aikas hirveen näköinen teos. Ite heittäisin kyllä äkkiä mäkeen moisen virityksen. Dualissa tosiaan on kaksi kattia ja sen jälkeen putket yhdistyvät. Ite tekisin kunnon hormin ja laittaisin ainoastaan yhden katin katsatukseen, koska sillä saavutetaan päästöt. Katsastuksen jälkeen katti komeroon vuodeksi ja nautitaan kunnon äänistä ja tehoista.
Karppa Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Eli toi Dual Exhaust on periaatteessa vain "kaksi kattia" ? Jep,just näin.Siinä spinnerin projekti pontiacissa oli toi dualexhaust optio eli lainaus lehdestä:pontiac on tilattu tehtaalta ns.dual exhaust-versiona joka ei termistä huolimatta tarkoita sitä että auto olisi tuplaputkinen,vaan sitä että se on varustettu kahdella katalysaattorilla normaalin yhden sijaan.10heppaa lisää ja jne.pakoääni on hienosta nimestä huolimatta monofoninen,sillä heti kattien jälkeen putket yhdistyvät yhdeksi isommaksi putkeksi ja erkanevat uudelleen vasta takapöntöstä lähtiessään.
Shadowcast Posted August 3, 2005 Author Posted August 3, 2005 Toi sun putkes on kyllä aikas hirveen näköinen teos. Ite heittäisin kyllä äkkiä mäkeen moisen virityksen. Kuten sanoin; tollainen putki oli kun auton ostin. Hieman ylempänä viimeksi sanoin että se on vaihdettu. Perättäisten vaimentimien tilalla on nyt suora putki, takana yksi pönttö ja kaksi ulostuloa. Uusia sitä ei ihan kokonaan viitti, se kun ostettiin viime vuonna Part Cornerista. Trans Amin alkup. putkiundercarriage01.jpg_thumb
Shadowcast Posted August 3, 2005 Author Posted August 3, 2005 Tässä toinen kuva nykykuosista....exhaust.jpg_thumb
Shadowcast Posted August 3, 2005 Author Posted August 3, 2005 Ja syy miksi putki vaihdettiin oli se että noi vaimentajat otti joka kanttariin kiinni. Aina raapas men miten päin hyvin. Lopulta se katkes ihan irtipoikki. Tossa muuten näkyy toi alkupään putkikin hyvin....putkipoikki.jpg_thumb
Senior Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Tossa muuten näkyy toi alkupään putkikin hyvin.... Pöyristyttävää.... :'(
Shadowcast Posted August 7, 2005 Author Posted August 7, 2005 Autoon on sit katit laitettu ja melkein tonnin taas tuli maksamaan Autolla ajettiin perjantaina aika pitkät matkat, Herttoniemi - Espoo, pysähdyttiinkn välllä, aina lähti käyntiin ekalla. Mutta nyt taas eilen oisin ajanu auton kotiin, käänsin virta-avaimesta, mitään ei tapahtunut. Virrat ei tullu päälle, ei mitään. Katoin että akun navat oli tukevasti kiinni. Edes kattovalot ei syttyny ku oven avas. Mikäs tossa voi olla vikana? Akku purkautunu? Oudolta vaikuttais toi purkautuminen ku on ihan uus oliks se nyt 74ah akku. Käväs mielessä e shifteri olis vääräs asennossa (mulla lähtee käyntiin vaan P-vaihteella), sitäkin koitin vaihdella ja työnsin kunnolla etuasentoon ja tuntu menevän hyvin päälle. Mutta vaikka shifteri estäis käynnistymisen niin eikös siinä virrat kuitenkin tulisi normaalisti päälle? Yritin kattoa mikä olisi voinu imeä kaikki virrat, se valojen himmennin-hyrräkään ei ollu ääriasenossa missä sisävalot olisi ollu kokoajan päällä. Ilmastointi oli sinä ekassa pykälässä ja kun sen laitoin Off-asentoon kuului siitä joku suhahdus. Jälleen kerran ymmälläni ton kanssa... Olisko kellään mitään ideoita ?
Reiska Posted August 7, 2005 Posted August 7, 2005 Mulla katos virrat kans kerran ja vika löyty laturilta lähtevista piuhoista. Yks johto oli huonosti kiinni liittimessä ja se pimensi koko auton. Liitos näytti päälle ihan hyvältä mutta piuha oli aivan irti liittimestä,kolvilla lämpimäksi ja vähän tinaa ja on sen jälkeen pelannu siltä kohtaa. Ilmeisesti se on joku päävirtajohto koko auton sähköille kun kaikki oli pimeenä.
Karppa Posted August 7, 2005 Posted August 7, 2005 Kokeileppa rapsutella ne piuhat toisesta päästä,hapettuu ihan samalla tavalla.Elikkä startin puolelta sekä maajohto koneen puolelta,mulla oli sama vika ja tolla korjaantu.
Shadowcast Posted August 7, 2005 Author Posted August 7, 2005 Apuvirralla lähti käyntiin. Mitään liittiimiä ei rukattu. Akku oli vaan tyhjä. Se vaan ihmetyttää mikä sen oli vieny tyhjäksi.
Shadowcast Posted August 7, 2005 Author Posted August 7, 2005 Nyt selkis; auto oli parkissa ja menin sen ohi, ihmettelin mikä surisee, bensapumppuhan se. Missä vika, kun bensapumppu surisee kokoajan ja tod. näk. se imaisi akun tyhjiin nyt viimeksi. Mits, onko pumppu menossa rikki vai onko vika releessä? Ja uskaltaako tuolla ajaa? Ettei pumppu lakkaa toimimasta ja auto sammu? Ajattelin huomenna mennä töihin sillä....
japa350 Posted August 7, 2005 Posted August 7, 2005 En usko että on pumppu- tai relevika. Lähinnä epäilisin, että pumppua ohjaava öljynpaineanturi on jumissa. Nämähän toimivat siten, että ECM antaa startatessa sähköä pumpulle ja oliko se nyt parin sekunnin kuluttua käynnistyksestä pumpun ohjaus siirtyy öljynpaineanturin vastuulle. Voisi mitata anturilta liittimet, mihin tulevat ilmeisesti harmaa ja oranssi johto. Jos niiden välillä on yhteys auto sammuksissa niin vika on siinä, kosketin on jumiutunut kiinni asentoon. Anturi sijainnee jossain lohkon kyljessä, olisko seiska-pytyn kohdalla. Ajaminen nyt kaiketi onnistuu, akku tai sulake vaan irti ajon jälkeen.
Shadowcast Posted August 8, 2005 Author Posted August 8, 2005 Voisi mitata anturilta liittimet, mihin tulevat ilmeisesti harmaa ja oranssi johto. Jos niiden välillä on yhteys auto sammuksissa niin vika on siinä, kosketin on jumiutunut kiinni asentoon. Anturi sijainnee jossain lohkon kyljessä, olisko seiska-pytyn kohdalla. Mites toi mitataan? Voiko öljynpaineanturi olla jumissa tuollai kun kuitenkin se näyttää öljynpaineet eli mittari toimii.
Pekka68 Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Mulla ainaki -86:ssa saa kiskoa irti koko öp-anturin liittimen irti . Ja kaikki pelaa normaalisti - bensapumpun "jälkikäynti" jää vain pois . Anturi löytyy virranjakajan vierestä kuljettajan puolelta ( iso pyöreä liitin / 2 paksua oranssia johtoa ) . - edit : Se iso möykky , johon tulee 1 johto , on öp mittarin antura .
Shadowcast Posted August 8, 2005 Author Posted August 8, 2005 Anturi löytyy virranjakajan vierestä kuljettajan puolelta ( iso pyöreä liitin / 2 paksua oranssia johtoa ) . Saako johdot nypättyä pois yläkautta? Ihme juttu; toi anturi uusittiin meinaan viime vuonna http://www12.brinkster.com/jdwc/article.asp?id=20
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now