Jump to content

Pontiac Trans AM 1983

Guest hullu jalmari

Recommended Posts

Kirjoitettu

Hitto kun säikähdin!  Vika on kyllä tossa Nokian puhelimessa, ei pitäisi ottaa valokuvia puhelimella vaan kameralla. Enhän mä kamerallakaan soittele...

Tässä kameralla kuvattuna.

no nyt näyttää paremmalta, m/ m/

• 1 month later...
  • Replies 555
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• repa

210

• TexFinn

35

• ratskin

33

• Chevy

28

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Jipii, vihdoin oikeaa harrastamista  m/ 

Siis Ransun ohjaustehostin vuotaa kuiviin tallin lattialle. Vuotokohtaa on vaikea paikallistaa, mutta vahva epäilys kohdistuu painepuolen letkuun.  Mistäs uusi tilalle, onkos tietoa?

ohjaustehostimen_letku_ransu.jpg}

Kirjoitettu

Omat hommasin Classicilta, mut kait niitä muuallakin on.

Jos löytyy Summitilta niin tulis samalla toisen osatilauksen kanssa  ;)

Kirjoitettu

mutta kyllä ne saa "millisillä" hyvin pysymään  m/

Ei saa. Eikä varsinkaan hyvin. Tuo pitää pikkurälläkällä purkaa, jotta saa vanhat päät käyttöön ja sit prässätä niihin uusi letku, mutta sekin on prötä & väsä-juttuja. Us-Partsista uusi letku.

Kirjoitettu

En ikinä laittais millisiä helmiä tuumaiseen putkeen, kun en halua tehdä takuuhommia. Siks jos pakko väsätä, niin joutuu purkamaan, jotta saa vanhat päät ja niihin sit prässäten.

Cudassa, ja muutamassa muussakin Mopessa yllättäen sellaiset liittimet, joita on ihan normihydrauliletkuissakin, joten ihan kakkupala.

Kirjoitettu

En ikinä laittais millisiä helmiä tuumaiseen putkeen, kun en halua tehdä takuuhommia. Siks jos pakko väsätä, niin joutuu purkamaan, jotta saa vanhat päät ja niihin sit prässäten.

Cudassa, ja muutamassa muussakin Mopessa yllättäen sellaiset liittimet, joita on ihan normihydrauliletkuissakin, joten ihan kakkupala.

jep, näin se on usein, jos oikea löytyy niin aina parempi, :W :W

Kirjoitettu

Nayttais maksavan rokkiautossa huimat 18$ ;D juu ei kannata korjata, tilaa uusi ;)

ACDELCO Part # 36359320

Kirjoitettu

Nayttais maksavan rokkiautossa huimat 18$ ;D juu ei kannata korjata, tilaa uusi ;)

ACDELCO Part # 36359320

ostin caminoon (identtinen)  paikallisesta varaosapuljusta,  joka tilas sen isoltakirkolta uuääs partsista, alta kolomekymppii makso.

Kirjoitettu

Noita on kyllä korjailtu eli Hiflex (esim. Vapaalassa) tai Hydronmarket (Konala) pystyy noita korjailemaan.

Itse olin joskus Hiflexissä töissä ja aika monta tehostajan letkua tuli siellä laitettua. Kotikonstein ei tuo hydrauliikkaletkujen puristaminen taida onnistua?  ::)

Eli putkesta poikki, käytetään nuo vanhat "päät" ja uutta letkua väliin...Ainoa ongelma on ettei noihin "tuumaisiin" putkiin ollut "helmiä" hyllyssä silloin, mutta kyllä ne saa "millisillä" hyvin pysymään  m/

Ei tuollainen taida ihan "pussihousuhommia" olla, mutta on tuollainen "hätävara" jos kuitenkin haluaa ajella, ennen kuin hankkii uuden alkuperäisen kokonaisen  :)

mun mielestä just nimenomaan tuumasiin putkiin tehdään.vanhoihin päihin tai uusiin.päähän on normi 3/8...partsista mieki hain camaroon

n.38e, intialainen vaioliko pakistanilainen laatuletku. m/

Kirjoitettu

mun mielestä just nimenomaan tuumasiin putkiin tehdään.vanhoihin päihin tai uusiin.päähän on normi 3/8...partsista mieki hain camaroon

n.38e, intialainen vaioliko pakistanilainen laatuletku. m/

Heh talipaani letku ;D

Kirjoitettu

Kävin US Partsissa: 33,80$ maksaisi jos olisi, mutta ei ole.

Kävin Metro-Autossa, no ei tietenkään ollut.

Pyörittelin tota letkua pestynä käsissä enkä kyllä löydä siitä mitään vikaa, paitsi että o-renkaat oli kyllä olemattomat, vain toisessa päässä oli litteä rämmäle jäljellä. Yritin paineilmalla suorittaa koeponnistusta, mutta en saanut itse letkusta vuotoa esille.

Hankin o-renkaat ja jatkan tutkimuksia.

Tarvittaessa uuden tarvikeletkun nyt sitten kuitenkin saa ameriikasta aika edullisesti, tosin tänä viikonloppuna ei tarvitse ajella.  :-\

Kirjoitettu

No sehän vuotaa niistä O-renkaista sitten, jostain -70 luvun loppupuolelta siirryttiin niihin AN-kartioista. Junttureita ei tarvii kiristää niin apinan raivolla kun tiivari on O-rongas.

Kirjoitettu

Mulla tiputtaa siitä steering gear boxin päästä, siihen saa korjaussarjoja.

Kirjoitettu

Paha vaan kun ei saa silmää laitettua konehuoneeseen niin että näkisi...    Tarttis päästä alapuolelle katselemaan.
Kirjoitettu

Paha vaan kun ei saa silmää laitettua konehuoneeseen niin että näkisi...    Tarttis päästä alapuolelle katselemaan.

misääs sun hallinosturi on, :W :W

biltemasta saa sellasen joka ei vaadi mitään asennuksia, toki ei nosta pilviin asti, ;D ;D

Kirjoitettu

laita kamera konehuoneeseen, muutaman kuvan ottaa, niin lopulta osuu oikeaankin kohtaan
Kirjoitettu

Sinne kävi suoraan millinen stefa ainakin -82 Camarossa vielä kun muistas koon, millinen tietty siks ettei saa USA joka hyllystä ;D
Kirjoitettu

Höpöhöpö nyt, pestään simpukka ja ympäristö liuottimella, kuivataan, kone tulille ja katsotaan mistä alkaa tunkeen,

vuoto on niin korkeella kun ylin märkä paikka vaikka vaikutas miltä tahansa muulta. Voi olla kyllä monivammanen.

Veikkaus on rattiakselin stefa koska omaan -82 se vaihettiin n. -93 ja vanha oli kivikova.

Kirjoitettu

Muuten herra R oli ite mukana vaihtamassa sitä tehvaa, oliko sittenkin Jalmari ???

Kirjoitettu

Mul on endoskooppi jossain...Tai sit sekin o jollain lainassa  ::)

Kirjoitettu

No kun ei saa silmää konehuoneeseen, niin otin tehostimen pöydälle. Sieltähän se vuotaa pumpun ja säiliön saumasta. Letku on muuten ehjä.

Vian syntyminen ex. omistajan kuvaamana: No ne rikko siellä huollossa ton ohjaustehostimen (ongelmana oli kiljuvat hihnat, joista laturin hihna kiljui vielä ostohetkelläkin). Lienee kammettu ohjaustehostinta väärästä paikasta...

Kirjoitettu

Muuten herra R oli ite mukana vaihtamassa sitä tehvaa, oliko sittenkin Jalmari ???

Joo, mä TIEDÄN olleeni mukana monessakin hommassa, mutta johtuisiko asennusjuomien runsaudesta, että mä en juurikaan MUISTA niistä mitään...  ::) 

Vaikka kuinka tiiraili myös peilin kanssa, niin ei oikein auennut mistä vuotaa. Mutta ilman painetta vuotaa tallin lattialle säiliön tyhjäksi, niin säiliöhän siinä silloin vuotaa, vai mitä?

ei_tuu_hullua_hurskaammaksi.JPG}

Kirjoitettu

No kun ei saa silmää konehuoneeseen, niin otin tehostimen pöydälle. Sieltähän se vuotaa pumpun ja säiliön saumasta. Letku on muuten ehjä.

Vian syntyminen ex. omistajan kuvaamana: No ne rikko siellä huollossa ton ohjaustehostimen (ongelmana oli kiljuvat hihnat, joista laturin hihna kiljui vielä ostohetkelläkin). Lienee kammettu ohjaustehostinta väärästä paikasta...

Helppo tehdä korjausohje:

Irroita ohjaustehostin ja pura se. Vaihda o-rengas ja kasaa päinvastaisessa järjestyksessä.

Mulla ei oo sopivaa o-rengasta, joten: Nyt otan oluen tai pari.

tohon_uusi_o-rengas.JPG}

Kirjoitettu

o-renkaita saa arkisin,Tiivistekeskuksesta (Koivuhaasta)   ;)

Kirjoitettu

o-renkaita saa arkisin,Tiivistekeskuksesta (Koivuhaasta)   ;)

No sinne sitten malli kourassa maanantaina...  m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...