HFB Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2011 Esityöt eli purkaminen ja pesu on jo tehty. ei tullu mieleen itelle kun purin nuo valot kanssa yks kesä tuossa palasiks ja putsasin , että tiivistäs ne silleen ettei ne imis samallai pölyjä sisäänsä... kait se onnsistus
repa Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 Takavalojen polttimot ei sovi. Noh, huomenna on kauppa auki. Vanhat polttimot on vääränlaiset ja ostin tietysti vanhan mallin mukaan. Tyhmyydestä sakotetaan. Siirryin siis etuvalojen pariin. Parkki/vilkku/sivumarkkeri-viritykset tehnyt sähköalan virtuoosi voisi hankkia jonkun muun ammatin. Kytkennät oli kyllä hyvin teipattu, mutta päätin kuitenkin katsoa mitä teippien alta löytyy. Heti alussa jäi varsin kevyellä kosketuksella ensimmäinen piuhanpää käteen. Johto irti abikosta.
repa Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 Poistin loput teipit. Ei voi kun ihmetellä asentajan tarvikevalikoimaa. Tuo punainen 4mm2 piuhanpätkä on liitetty tuohon 1mm2 johtoon varsin huteran oloisesti. Ja noi muut liitokset. Noh, onhan se toiminut
repa Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 Jatkoin liian lyhyet johdot tinaamalla ja kutistesukalla. Jätin pois kaikki rosvo- ja abikoliittimet, koska en käsitä miksi noita johtoja pitäisi enää irrotella. Nyt on kaikki ainakin kunnolla kiinni, vaikkei työn jälki nyt niin hääviä olekaan.
Fenix Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 Omat takavalot kun purin viime kesänä varmaan niin voi juma sitä vahan määrää jota siellä oli lampun kannoissa eristämässä. sama vahan käyttö jatkui muissakin valojen kannoissa ja liitimissä. ps. hieman erilaisemmalta näyttäisi toi luukkulampun ja ja korin välinen tsydeemi sulla kuin 3gen lopun autoissa.
HFB Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 ps. hieman erilaisemmalta näyttäisi toi luukkulampun ja ja korin välinen tsydeemi sulla kuin 3gen lopun autoissa. näissä ekoissa 3geneissä tuo manuaalinen luukunnousu tapahtuu pyörittämällä jollain työkalulla tota "korkkia" niin maan pirusti... uudemmissa on semmonen hiplailunappula
repa Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 näissä ekoissa 3geneissä tuo manuaalinen luukunnousu tapahtuu pyörittämällä jollain työkalulla tota "korkkia" niin maan pirusti... uudemmissa on semmonen hiplailunappula Tässä mun uudessa 83:ssa pyöritetään käsin. Siinä sun antiikkisessa 82:ssa pitää olla joku terävä minkä tökkää reikään. Ja sulla ne käännetään esiin ilman sähköjä ja mulla taas valot kytkettynä. Tuli tossa kokeiltua, kun oikeanpuoleinen jätti nousematta noiden piuhavirityksien takia. Ilman valoja nuppi pyörii tyhjää ja valot päällä siinä on ihan selvästi "tuntoa"
pantera Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 voi juma sitä vahan määrää jota siellä oli lampun kannoissa eristämässä. sama vahan käyttö jatkui muissakin valojen kannoissa ja liitimissä. Vahaa oisko kuitenkin ollu vaseliinia hapettumisen ehkäisemiseksi? Jatkoin liian lyhyet johdot tinaamalla ja kutistesukalla. Jätin pois kaikki rosvo- ja abikoliittimet, koska en käsitä miksi noita johtoja pitäisi enää irrotella. Nyt on kaikki ainakin kunnolla kiinni, vaikkei työn jälki nyt niin hääviä olekaan. Noi abikot on syvältä mä en juurikaan enää käytä niitä jos ei oo ihan pakko, ja tinalla kiinni ... Weatherpak liittimet on
HFB Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2011 Tässä mun uudessa 83:ssa pyöritetään käsin. Siinä sun antiikkisessa 82:ssa pitää olla joku terävä minkä tökkää reikään. Ja sulla ne käännetään esiin ilman sähköjä ja mulla taas valot kytkettynä. Tuli tossa kokeiltua, kun oikeanpuoleinen jätti nousematta noiden piuhavirityksien takia. Ilman valoja nuppi pyörii tyhjää ja valot päällä siinä on ihan selvästi "tuntoa" jaa, samalle nuo nupikat näyttäs ku miulla saahan niitä käsin pyöriteltyy mut välitys on semmonen että työkalulla ne saa aika paljon nopeemmin. mulla näkyy joskus palavan toinen luukkulamppu kiinniollessaan, kun on parkit päällä
repa Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2011 Mulla on parkit noissa luukkuvaloissa ja vilkut ja sivumarkkerit on vaan vilkut. Eli parkit päällä luukut on auki. Ja pakkohan mun oli teettää uus rekisterikilpi tohon
repa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2011 HJ oli eilen Porvoossa ja on tänään hyvin väsynyt. Ärrä ja minä ollaan hääräilty kaikenlaista kivaa talossa ja puutarhassa, kuten öljytty ulko-ovi.
repa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2011 Hämmästys oli melkoinen, kun katkenneeksi luulemani antenni nousi kuolleista radion virtanupin ohjaamana
repa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2011 Loppuillasta ajattelin keskittyä syömään salaattia, hyvin kuivaa salaattia
repa Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2011 Käynnistin ransun. Vilkut on täysin kuolleet, ei mitään elonmerkkejä. Mikä ja missä on vilkkurele? (joo, olis helppo löytää jos se naksuisi). Sulakkeen mielestäni löysin sulakerasiasta, on ehjä. Onko jossain muualla jotain? Vai alanko etsiä omista kytkennöistäni jotain virhettä (vilkut toimi syksyllä)? Eli jokin mun tekemä asia on syypää, mutta mutta... Kaukovalon merkkivalo ei pala. Missäs sen muuten pitäisi olla? Mittaristo oli mulla kyllä irti ja vaihdoin kaikki mittarivalojen polttimot, mutta en merkkivalojen polttimoita. Vähän tunnen itseni kyllä noloksi... Kyllä se kaukovalon merkkivalo hehkuu kun oikein tarkkaan katsoi... Onko noiden takavalojen tarkoitus toimia niin että per puoli on kolme "ajovaloa" ja sisimpänä peruutusvalo ja kaksi keskimmäistä ovat sekä jarruvaloja että vilkkuja? Vai?
balez Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2011 Käynnistin ransun. Vilkut on täysin kuolleet, ei mitään elonmerkkejä. Mikä ja missä on vilkkurele? (joo, olis helppo löytää jos se naksuisi). Sulakkeen mielestäni löysin sulakerasiasta, on ehjä. Onko jossain muualla jotain? Vai alanko etsiä omista kytkennöistäni jotain virhettä (vilkut toimi syksyllä)? Eli jokin mun tekemä asia on syypää, mutta mutta... Kaukovalon merkkivalo ei pala. Missäs sen muuten pitäisi olla? Mittaristo oli mulla kyllä irti ja vaihdoin kaikki mittarivalojen polttimot, mutta en merkkivalojen polttimoita. Vähän tunnen itseni kyllä noloksi... Kyllä se kaukovalon merkkivalo hehkuu kun oikein tarkkaan katsoi... Onko noiden takavalojen tarkoitus toimia niin että per puoli on kolme "ajovaloa" ja sisimpänä peruutusvalo ja kaksi keskimmäistä ovat sekä jarruvaloja että vilkkuja? Vai? vilkkurele on rattiputken lähellä vas.puolella.. lähellä sulakkeita jos muistan oikein
repa Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2011 Löysin vilkkureleen ja hätävilkkureleen. Kun olen sörkkinyt kaikkea mahdollista, olen myös tökännyt hätävilkkukytkimen päälle. Hätävilkkurele oli väärässä reiässä, sellaisessa missä ei ole piuhoja ollenkaan. Siksi mikään ei toiminut. Kun laitoin releen oikeaan reikään, alkoi hätävilkut toimia ja kun kytkin ne pois, alkoivat vilkut toimia normaalisti. Kehtasinkin epäillä, että Ärrä olisi tinannut jotain väärin. Nyt päästän Hullujalmarin kiinnittämään takalamput ja häivyn itse lenkille koirien kanssa Vähän karmasee jo itseäkin tää skitsoilu (ei mua. HJ)
repa Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2011 Nyt päästän Hullujalmarin kiinnittämään takalamput ja häivyn itse lenkille koirien kanssa Vähän epäluuloisena kävin tallissa, mutta kyllä HJ oli saanut takavalot paikoilleen. Vähän ihmettelin missä äijä on, mutta kun takaluukusta kuului tasainen kuorsaus, en häirinnyt kauempaa. Oli laittanut takaluukun rullaverhon paikalleen, siksi ei näkynyt ketään.
repa Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2011 Hullujalmari päätti, että vaihdetaan kaikki piuhat ja laitetaan väyläpohjaiset sähköt... Itse olen ottanut hiukan parempaa jaloviinaa, joten en puutu tähän...
TexFinn Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2011 Onhan HJ nyt sitten laskenut etta on varmasti tarpeeksi piuhaa?
repa Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2011 Onhan HJ nyt sitten laskenut etta on varmasti tarpeeksi piuhaa? Se aikoo käyttää 16 eri väriä. Tossa on eka niistä.
TexFinn Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2011 Se aikoo käyttää 16 eri väriä. Tossa on eka niistä. Noni!
repa Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2011 Hj käski kysyä viisaammilta, että miten shifterin pakkilukon pitäisi toimia? Nyr se muovitanko ei alapäässä ota mihinkään kiinni, roikkuu vaan. Puuttuuko joku osa?
Fenix Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2011 Googletin : th700r4 shifter picture ja kuvahaulla löytyi joitakin kuvia joista voisi olla apua. http://www.google.fi/search?q=th700r4+shifter+picture&hl=fi&rlz=1W1ADFA_en&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=T-e7TZOvM4T4sgbGj4X-BQ&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBAQ_AUoAQ&biw=1196&bih=698
Guest SuS Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2011 Hj käski kysyä viisaammilta, että miten shifterin pakkilukon pitäisi toimia? Mä olen varmaan rajoittunut, kun en edes neuvoa-antavankaan jälkeen oikein ymmärrä tuota kaksijakoista persoonallisuutta
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään