Jump to content

Nymiksen Camaro 305 IROC-Z Z28 -89

Recommended Posts

Kirjoitettu

Jos ei tuu talvikäyttöön ni luulen, että tuollaset halpissarjat ajaa asiansa, ehkä puhaltaa puhtaaksi ja laittaa uudet pinnoitteet ni kestää.

• Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• NymiS

73

• Hurja

10

• Z-mo

8

• F350

7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

En usko että 3geneihin on olemassa pelkästään koristeena toimivia peltisarjoja. Kyllä kaikki näihin saatavat sarjat on selkeitä parannuksia. Ota irti se tehtaan pakosarja, niin äkkiä kyllä huomaa ettei sen huonompaa pakosarjaa tältä planeetalta löydy.

http://www.summitracing.com/search/year/1989/make/CHEVROLET/model/CAMARO/Department/Exhaust/Section/Headers/Part-Type/Headers/Engine-Size/5-0L-305/?Ns=Rank%7cAsc

Martelius ja Edelbrock on ainakin varmoja ratkaisuja, mutta myös kalliita verrattuna Flowtecheihin, Hedmaneihin, Hookereihin yms. Elämää tietysti helpottaa jos mukana tulee y-putki.

Olis kyllä kiva nähdä millaset noi Summitin $99,95 kustantavat sarjat on. On ainakin halvat jos ei muuta...

flowtech kai tekee kaikki summitin sarjat .flowtechin y-putki käy lukeman mukaan suoraan.flowtechiltä löytyy peltisarjaa camaroon

hintahaarukassa 119-459 taalaa,eli myös kallista.Nymis vois laittaa summitin sarjat ,niin saadaan testitietoa. m/

Kirjoitettu

Summitin sarjat on lyhyet yleismallit.... mielummin laitan edelin TES:it #6875* jotka on suunniteltu camaroon suoraan.

Kirjoitettu

Summitin sarjat on lyhyet yleismallit.... mielummin laitan edelin TES:it #6875* jotka on suunniteltu camaroon suoraan.

Kyllä niillä on varta vasten 82-92 camaro/firebird sarjat. Ainakin soveltuvuus lista noin kertois.

Kirjoitettu

tulevaisuuden virityksia ajatellen, ehdottomasti pitkät sarjat m/ esim. tuollaiset kun mulla, hooker super comp 1"3/4 primääreillä, toimivat hyvin sittenkin kun konetta on rankasti viritetty.

Kirjoitettu

Koneen luonne muuttu T-Ä-Y-S-I-N, ku peltisarjat laittaa, vääntää ihan erillailla...neliraajahalvaantunusokeekuuromykkäkin huomaa eron....

Kirjoitettu

Ittellä on nyt flow techit, ja jos ikinä koskaan haluat vaihtaa tulppia niin ÄLÄ KOSKAAN ASENNA FLOWTECH-PELTIPAKOSARJOJA:

Noi marteliukset on käsittääkseni aika lailla hookerin lyhyiden kopiot, mutta siinä on aika iso MUTTA. Marteliuksen sarjat on tehty raudasta, tarkoittaen että niissä on kunnon materiaalista tehdyt laipat eikä putkissakaan ole sanottavaa. Jos laitat marteliuksen sarjat ja niihin kuuluvan y-putken niin köyhdyt aika stanasti mutta "you get what you pay for", ovat rahalle vastinetta. Edelin satseista ei tietoa, en ole kokeillut, voivat olla yhtä hyvät.

edit- jos on vähäpäästöinen, niin ehkä olis paree laittaa lyhyet sarjat ja y-putki, selviää yhdellä katilla

edit numero2 - marteliukset on hookerin kopiot, ehkä, en oo varma, mutta ainakaan hookerin sarjojen materiaalivahvuuksista yms seikoista en oo kuullu kyllä yhtään kiitosta.

Kirjoitettu

Edelin lyhkäset sarjat ja itse tehty y-putki.. Hyvin toimivat noi edelin lyhkäset sarjat. Tulppia en oo vielä vaihtanu sarjojen jälkeen mut ens vuonna sekin edessä.

Kirjoitettu

Mulla on noi, on ihan hyvät, hiukan joutuu rälläkkää näyttään kuskinpuolen alatukivarren kulmaan, että sopii... tulpat saa vaihdettua helposti

Kirjoitettu

tulevaisuuden virityksia ajatellen, ehdottomasti pitkät sarjat m/ esim. tuollaiset kun mulla, hooker super comp 1"3/4 primääreillä, toimivat hyvin sittenkin kun konetta on rankasti viritetty.

ja 305:ssa vasta sitten ;D Tosin varmaan on paremmat kun alkuperäiset, mutta edelleen olen sitä mieltä, että kone pitäisi rakentaa kokonaisuutena, eikä heitellä sinne "ylikireitä" palikoita "loput sitten, kun voitan lotossa" mentaliteetillä. Laittaa koneeseen sopivia osia ja rakentelee vaikka kuinka hitaasti sitä toista konetta sivussa, niin pääsee nautiskelemaan ajamisestakin. Sitten kun se ISO on valmis, voi sen näppäristi toimivan pirteän katukoneen myydä tarvitsevalle.
Kirjoitettu

ja 305:ssa vasta sitten ;D Tosin varmaan on paremmat kun alkuperäiset, mutta edelleen olen sitä mieltä, että kone pitäisi rakentaa kokonaisuutena, eikä heitellä sinne "ylikireitä" palikoita "loput sitten, kun voitan lotossa" mentaliteetillä. Laittaa koneeseen sopivia osia ja rakentelee vaikka kuinka hitaasti sitä toista konetta sivussa, niin pääsee nautiskelemaan ajamisestakin. Sitten kun se ISO on valmis, voi sen näppäristi toimivan pirteän katukoneen myydä tarvitsevalle.

Tässä olen samaa mieltä, sen takia 305:seen ei laitetakkaan virikansia, imusarjaa, nokkaa eikä stroukki settiä... Ne laitetaan ihan toiseen lohkoon ne kamat :)

Mut pakosarjathan nyt on ihan sama laittaako ne kiinni tuohon vai ei, voi ne siirtää siitä helposti sitten 383 tai 400:seen ;)

Kirjoitettu

Lyhyet Pakosarjat ja y-putki laitettu tilaukseen kun oli niin edullinen hinta us-partsilla 137€ setti

Kirjoitettu

Lyhyet Pakosarjat ja y-putki laitettu tilaukseen kun oli niin edullinen hinta us-partsilla 137€ setti

Minkä tekemät sarjat ku noin oli etukkaat?

Kirjoitettu

Taitaa olla noissa Flow Tech:eissä Y-putki oikeasti T-putki ja eivät ole ihan bolt on, mutta jos ei omalle työlle laske, niin varmasti paremmat kuin alkuperäiset. Edelbrockit taitaa olla halvimmat joissa on oikea Y-Putki ja kaikki tarvittavat osat mukana ja ovat oikeasti bolt on eli asennukseen menee 8-10 tuntia ajorampeilla tehtynä.

Kirjoitettu

Jaaha,nuukuus iski. ;) :D

Kirjoitettu

Jaaha,nuukuus iski. ;) :D

Ei nuukuus vaan halpa hinta herätti.

Siit jos sarjat ja y-putki maksaa 137€ yhteensä niin toihan on melkein ilmanen edeliin verrattuna.

Kirjoitettu

Ei nuukuus vaan halpa hinta herätti.

Siit jos sarjat ja y-putki maksaa 137€ yhteensä niin toihan on melkein ilmanen edeliin verrattuna.

Halpahan tuo kyllä  on kuin mikä, kohta sulla on sitten kahdet peltisarjat: halvat ja hyvät. Luultavasti tuohon tulee tämän näköinen y-putki: http://www.summitracing.com/parts/BIG-11102YFLT/?rtype=10

Muistitko kysyä tuleeko tuohon hintaan mukaan kunnolliset tiivisteet, jotta ne tiivistää jos (kun) laipoissa on heittoa ja entä tuleeko pultit mukaan? Edelin sarjoissa tulee myös tulpanhattujen muutossarja.

Kirjoitettu

Akku löysi uuden kodin varapyöräkotelosta.

Oottekos laitellu pääsulaketta sinne akun läheisyyteen ?

Vähän kävi mielessä et jos laittais 250A sulakkeen sinne niin ei pääse käymään vahinkoa jos toi

35neliöinen hitsauskaapeli pääsee hiertämään itsensä maihin jostain kohtaa 10vuoden päästä.

Päävirtakatkaisijan laitoin jo, vielä pitäis laturin johto vetää päävirtakatkaisijaan taakse niin tulis hyvä.

Kirjoitettu

Tommonen sarja sieltä olis nyt tulossa

http://www.holley.com/data/products/pictures/medium16102-1flt.jpg

Kirjoitettu

Tosta ns. y-putkesta saa tehtyä helpolla kunnollisen y-putken...

Kirjoitettu

Muistitko kysyä tuleeko tuohon hintaan mukaan kunnolliset tiivisteet,

Mulla kesti flowtechin omat tiivisteet kokonaiset puoli vuotta, kannattaa sijoittaa se 10€ ja ostaa kunnon tiivisteet  ::)

Kirjoitettu

Mulla kesti flowtechin omat tiivisteet kokonaiset puoli vuotta, kannattaa sijoittaa se 10€ ja ostaa kunnon tiivisteet  ::)

Muistitko jälkikiristää sarjat?

Kirjoitettu

Kannattaa laittaa 3M:n tiivistemassaa "Industrial sealant for sheet metal fabrication" lukee tuubin kyljessä, pysyy ja pitää ku tauti, vaikka pääsis pultit löystyyn ni ei silti polta tiivistettä....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...