Jump to content

Camaro -88 kesäkruisailuun


Johnny

Recommended Posts

Joitain vuosia sitten särkynyt volttimittari vaihtui eheään. Olisin samaan vaivaan vaihtanut valokatkaisijankin, vaan en äkännyt miten nopeusmittarin vaijerin saa irti mittaristosta eikä ollut tarpeistoa irroittamaan konehuoneen puolelta vaijeria joten se jäi toiseen kertaan. Kuskin jalkatilan valoon sain polttimon, nyt kun äkkäsin että siellä edes kantaa on, nyt tulee valoa.

 

Siel o väkänen/klipsi mikä tarttee painaa pois tieltä. Alakautta sain muistaakseni sormet jollain taval yltämään painaa sitä klipsiä. Ahdasta joka tapauksessa.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Johnny

    104

  • Z-mo

    8

  • F350

    8

  • letkume

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vaihdoin vasta uuden vaijerin itselleni, löysäsin mittariston kiinnitysruuvit irti ja vedin mittaristoa sen minkä suosiolla tuli ulospäin, kiinnitysklipsiä painetaan sisään ja samalla nykäistään vaijeri pois, takaisin menee vain työntämällä, kuulee kyllä kun naksahtaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lähivalopolttimon vaihto on yksi kamalimmista töistä mitä tähän keksin. Ei ole Joe miettinyt kun on umpioita piirtänyt, olen helpompiakin ratkaisuja nähnyt... Mutta positiivisena yllätyksenä sitä jäähdytysnestettä ei enää häviä joten ne imarin tiivisteet toimii!  \m/

 

Illalla Pick-Nickistä kotiin palatessa auto muistutti taas miksi tekisi välillä mieli myydä koko kasa, Siwan pihalta lähtiessä startatessa kaikki sähköt pimeäksi. Jäin siihen uskoon että syypäänä oli huonosti kiinnitetty miinuskaapeli mutta kai siellä sitten vakavempaa on, kuten tapana. Lisäksi oikean puolen venttiilikopasta alkoi kuulumaan aika mekaaninen ääni sieltä 6-8 -pyttyjen paikkeilta, jousi, nostaja, keinuvipu? Pitää aikaistaa suunnitelmia vaihtaa ne venttiilivarren kumit, kolmatta vuottako nekin mulla jo on... :-[

Link to comment
Share on other sites

Pakokaasu haisee ja säksätys käy. Mitäs jos nostais vaan talveksi koneen nokalta ja ihmettelisi pukissa että mikä on. Samalla remontois sitten muutakin. Ostaisin siis moottoripukin.

 

Ostan myös muuten sellaisen kolmilähtöisen yksisuuntaisen alipaineventtiilin, se räsähti särki ja vakkari ei pelitä.

Link to comment
Share on other sites

Pakokaasu haisee ja säksätys käy. Mitäs jos nostais vaan talveksi koneen nokalta ja ihmettelisi pukissa että mikä on. Samalla remontois sitten muutakin. Ostaisin siis moottoripukin.

 

Ostan myös muuten sellaisen kolmilähtöisen yksisuuntaisen alipaineventtiilin, se räsähti särki ja vakkari ei pelitä.

 

taitaa bilteman moottoripukki olla vieläki edukkain vaihtoehto missä nää malmikasat vielä pysyy vaik vähä notkottaaki käytettyjä ei oo tullu vastaan ni 59€ on aika houkutteleva, itelle pitäs ostaa toinen ku laatikko valtas ekan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noniin, nyt kun on käyttöromut saatu suht linjaan niin on aika alkaa miettimään tämän toimenpiteitä. Kone nousee laatikon kera nokalta talven aikana ja mekaanisen supsutuksen lähde paikallistetaan. Samalla vaihdan ne venttiilivarren kumit kun on kone pukissa. Tällaista toimenpidettä kun en ole ikinä tehnyt, toivoisin että täältä löytyisi vinkkejä siihen mitä kaikkea tuollaisessa operaatiossa kannattaa tehdä?

 

Koneistuksiin ei olisi intoa, koska onhan tuo "vain" 305. Onko tuollaisesta rengastuksesta ja veivien laakerien vaihdosta mitään iloa ellei käytä hoonauksessa myös? Mietin tässä siis vain millaista tiivistesarjaa laittaisi tilaukseen. Esimerkiksi Summitin http://www.summitracing.com/int/parts/fem-2056026m-000/overview/year/1988/make/chevrolet/model/camaro vaikuttaisi hyvältä, mutta jos tuolla rengastuksella ei saavuta mitään kummempaa hyötyä niin pelkät tiivisteet sitten vain. Mukaan myös:

-vesipumppu

-öljypumppu

-moottorin kiinnikkeet

-vaihteiston tukikumi

-kardaanin ristikot

 

Lisätehoja en kaipaa, eli bone stock-linjalla pysytään. Mikäli en ehdi jyvittämään veronpalautuksia niin peltisarjat korkeintaan.

 

Ja kun on saatu päätettyä mitä sille koneelle sitten tehdään, niin kysytään että miten tehdään? Mitä moottorin+laatikon irroituksessa pitäis huomioida? Ilmapumpun putket kiinnostaa, eikös sinne katille mahtanut mennä vielä putki kans? Joka tapauksessa : konepelti pois, syyläri pois, kardaani irti, laatikon tukipalkki irti, kickdown-vaijeri ja nopeusmittarin vaijeri irti laatikosta, virranjakaja pois, ilmastoinnin kompura irti, koneen kiinnikkeet irti, bensalinjat irti, tarvittavat sähköt irti ja muuta ku konetta pujottamaan pois? Iso kasa minigrip-pusseja ja teippiä merkkaamiseen vaan.

 

Vinkkejä virtuaaliremppaajalle, ennenkuin lähden talliin kiroilemaan? :D

 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Varoitus : Camarolle ei ole tapahtunut mitään yli 120 päivään.

Jollet ole varma että haluat palata ropaamaan, harkitse uuden auton hankkimista.

 

...ja höpö höpö! Toissatorstaina tuore loppuvuoden leima ja samoilla päästöillä saa hakea ens vuodelle myös ajoaikaa. Mittarissa oli 52100 miles kun tämä lyhyeksi jäävä ajokausi alkoi mutta tuli kellotettua heti 1000 mailia tähän pariin viikkoon. Jenkeistä tuli uusi syyläri, vanha kun alkoi vuotamaan keskeltä kennoa. Mukaan tuli vesiletkut ja -pumppu joka jäi odottamaan talvikautta. Perushuoltoon tarvittavia suodattimia yms. palikoita tuli mukaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

53100 miles ja kausi auki jo pääsiäisenä. Ensimmäisenä toimenpiteenä syksyllä katkaistun EGR:n alipaineletkun korjaus kun sytytteli SES-valoa ja antoi koodia 32. Näemmä kaksiosainen putkiviritys jossa solenoilta lähtee kaksi putkea, toinen pää menee keskelle TBI:tä ja toinen pää EGR:lle. Lisäksi kuskin umpion H4-kanta oli sulanut, vaihtoon meni.

 

Floridan reissulta koitan metsästää ikkunoiden weatherstripit, Rick's Camaro osuu mukavasti matkan varrelle. Ovien alaosat melko mädät, eikä kai ole tolkkua korjata ruosteita jos ikkunalistat vuotaa heti ovensisustat täyteen moskaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 6 months later...

Joojoo, ei ole tehty mitään 120 päivään taaskaan.

 

Leimattu loppuvuodeksi, Lahdessa käyty harrasteparkissa, on tällä kiva ajaa. En enää viitsi edes luvata mitään mitä kaikkea tälle pitäis tehdä, puuhaillaan mitä jaksetaan. Energia ja raha menee AVK:lta hommattuun Sea Rayhyn, jos keskikesällä kiinnostaa 6-metrinen matkavene GM:n V6:lla niin pulpahtaa kohta myyntiin.  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Yhden päivän verran ajettu kesäkaudella. Nyt kone on 10 pultin päässä irrota. Ei mennyt kuin 8 vuotta saada aikaiseksi. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, ja puoliksi tehty on näköjään ennenkin riittänyt.

 

Ostetaan TH700-laatikon tail housing. Torque armin ylemmän pultin korvake repeytynyt irti. Lisäksi keskustelua ilmapumpun poistamisesta kaivataan. Meneekö ne päästöt nyt sitten edelleen läpi, ei ole vähäpäästöinen vaan menee niillä "välimallin" 1.10.1986 jälkeen päästöillä eli HC 600 jne.

Link to comment
Share on other sites

Ilmapumppua ei tarkasteta katsastuksessa. Poisto onnistuu reitittämällä uusi pidempi hihna eri kautta. Foorumilta löytyy ohjeet, ilmapumpun poisto. Jos vaihtaa nokan, tarvii katin, compin 2032 nokalla menee ilman kattia katsastuksesta

Link to comment
Share on other sites

...ja kunnon pitkä keulapala, kun piti sivusta nostaa. Voin muuten suositella tuota kulmansäätöruuvia, Biltemasta 24,90€ ja veikkaan että on ehdoton keksintö kun tuo menee joku päivä takaisin kiinni...

Link to comment
Share on other sites

Jotta pysyy puheenaihe kiinnostavana ja saatte repiä hiuksia edelleen päästänne, niin kyllä tuo verkonpaino on vielä menossa takaisin  ;D odotellaan että nuo sähkömoottorikonversiot yleistyy ja hinnat putoaa, niin lyödään sitten sellainen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kyllä me lyödään matching takaisin. Syvään juurtunutta mobilismia pitää kitkeä hitaasti pois  ;D

 

Mitäs tuollaisessa lohkon koneistuksessa/hoonauksessa pitäisi huomioida? En ole laittanut vielä osatilausta ameriikkaan, olisko sopiva käytäntö kiikuttaa bloki koneistamoon arvioitavaksi ja tehdä siitä johtopäätökset? Hoonausjälkiä näkyi edelleen sylintereissä ja öljynkulutus oli olematonta, eli ylikokoon meno ei taida olla välttämätöntä. Parissa kampuran laakerissa oli pienet naarmut, mutta uusiksihan nuo menee kuitenkin.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...