Jump to content

Hanskin ja Heidin Camaro


camaro82

Recommended Posts

Ja pakoreikää..

Mites sen imukannen läpi menevän pakokanavan laita, onko tarpeellinen vain kesäkäytössä olevassa koneessa? Jostain luin että kannattais tukkia nuo kanavat, ei lämmitä imukantta turhaan

 

Ei oo kesäautossa tarvetta tuolle, tuki vaan.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 565
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • camaro82

    338

  • Cosa

    19

  • rstuning

    18

  • balez

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tässäpä kuvaa imukanavista. Mitäs mieltä on raati, pitäiskö vielä pirrailla?

 

Juu.. Lisää vaan.  ;)

Tähän malliin. Hra Pirkonen aikoinaan surras 305 tpi kannet tähän malliin joten tästä on hyvä lähtee ottaa oppia. Shortside imupuolella on kumminkin paljon kriittisempi kuin moni muu mitta.. Kääntää sisään ja tekee mahdollisimman loivan siitä mutkasta ja tuo sen ihan seetin viereen. Mut elä puhko kansia  ;D

 

http://www.sunpoint.net/~pirkonen/crisis/intake_stock.JPG

http://www.sunpoint.net/~pirkonen/crisis/intake_ported.JPG

http://www.sunpoint.net/~pirkonen/crisis/chamber_stock.JPG

http://www.sunpoint.net/~pirkonen/crisis/chamber_ported.JPG

http://www.sunpoint.net/~pirkonen/crisis/chambers.JPG

 

Kiitos markolle hyvistä kuvista. Nuo kuvat ovat mun 305 tpi kansista. Suoraa sukua LG4 kannelle mutta ei sinne päinkään  ::)

Link to comment
Share on other sites

Kiitos sulle kuvista, vielä ei oo myöhäistä jatkaa pirrailua, kannet on edelleen irti. Toisessa on jo tosin venat kiinni mutta äkkiäkös nuo irroittaa :D

Jos vaikka vielä sit vähän... mutten liikaa ;D

Link to comment
Share on other sites

Oliskos nyt kun kerran on keinuvivutkin irti mitään järkeä hommata 1,6 suhteella(vai mites se ny onkaan) olevat? Ja mistä kannattais sit ostaa ja paljonko mahtavat maksaa?

Link to comment
Share on other sites

Kun vaihdat keinut menee todennäköisesti tönärit uusiksi, tai mulla meni ainakin kun kulmaplaanasin kannet. Jos et ole plaanauttanut kansia vielä kannattaa harkita kulmaan vetämistä. Saa enemmän pois palotilan puolelta hirveesti imusarjan tiivistystä vahingoittamatta.

Tönärit sitten mitoitetaan konekohtaisesti, ei kannata kataloogeihin tai arvailuihin luottaa. nimimerkillä vituiks meni. Ainii.. 1.6 keinut jos vaihdat pitää kattoa sellaiset missä on itseohjaus. Mulla on osanumero hallilla ainakin "puolirulla" keinuihin ja hintaa semmosille kertyy noin 160e. Tönärit no toisen satasen. "oikeet" Rullakeinut kustantaa yli 300 enkä kyllä nää vastinetta rahalle (sory nyt vaan niille jotka ovat ostaneet) Ellei kierätä sielä 7000-9000 rpm luokassa  ;D.

Link to comment
Share on other sites

Vasta hokasin kattoo tuon kannen valunumeron ja sen perusteella sit selvittää mitkä kannet on kyseessä. Tällaista tietoa löytyi sivustolta 

www.nastyz28.com/sbchevy/sbch.html

 

 

1968-69 3927186  302  2.02  1.6 

1968-69 3927186  327  2.02  1.6 

1970-72 3927186  350  2.02  1.6 

 

 

Edit: olipa tuolla joillain sivuilla myös mainintaa että näitä kansia on myös pienemmillä venttiileillä eli tietenkin noi mun kannet on sit sitä sarjaa :(

Link to comment
Share on other sites

Edit: olipa tuolla joillain sivuilla myös mainintaa että näitä kansia on myös pienemmillä venttiileillä eli tietenkin noi mun kannet on sit sitä sarjaa :(

 

Onko sulla työntömittaa?? Mittaa venat. Ja jos kone on 305:nen niin en suosittelisi yli 1.94 imuja muutenkaan.

 

Edit: siis jos männän halkaisija on se 3.75" niin sit ei tuosta 2.02 paljon kuulemma iloa ole.

Link to comment
Share on other sites

Huonolla rullamitalla mitattuna 1 3/4 ja 1 1/2 tuumaset näytti olevan

Tuollaiset mittaustulokset sain aiemmin. Eikös toi oo sit 1,75 ja 1,5? Eli ihan peestä :o
Link to comment
Share on other sites

Aika surullista... En kyl jotenki usko että noi noin pieniä on.

Mulla olis sulle 1,94/1.5" tattisarja jos kiinnostaa ostaa. Käyt kairauttaa seetit niille ja siistit pörrällä kanavan auki...

 

Toinen asia kannattaako noille kansille tehä mitään.

 

Ps. 1.86"/1.5 löytyy kans "muutama" setti :D

Link to comment
Share on other sites

Noh, kannet on jo valmiit. Venat paikoillaan ja huomenna menossa koneeseen kiinni. Jos ei auttanu yhtään niin sit on vuorossa alumiinikannet \m/

 

Pakko kipasta tallista kunnon työntömitta ja mitata nuo venat vielä. Hetkinen.......

 

Edit: hemmetti! Tönärillä sain imuvenan halkaisijaksi 1 11/16  ???  ???  ???

Link to comment
Share on other sites

Oonkin kattonu ton valunumeron väärin eli tässä oikeaa dataa:

 

1969-73 3727185  307  1.72  1.5001 

 

Eli syvältä mokomat kannet, tulipahan reenattua porttaamista. Laitan noi ny kumminkin kiinni, josko sit alumiinia joskus.....

 

Tuli vasta mieleen että ed. omistaja kertoili tuon moottorin olevan alunperin marine-versio

Link to comment
Share on other sites

Toisaalta ei noi pienet kanavat ja venttiilit välttimäti täysin paha asia ole. Jos kanavista tuli vähäkään "hyvän malliset" ainakin parannat kulutusta ja tasotat käyntiä (mikäli kanavat ovat samankokoisia).

 

Onnea projektille  m/

Link to comment
Share on other sites

Kiitos! Kyllä nuo kanavat ainakin omasta mielestä isoni ja ovat samanlaiset :)

 

Ihan mielenkiinnosta, mitäs tuo seetien isommaksi kairaaminen mahtaisi maksaa?

Link to comment
Share on other sites

Kiitos! Kyllä nuo kanavat ainakin omasta mielestä isoni ja ovat samanlaiset :)

 

Ihan mielenkiinnosta, mitäs tuo seetien isommaksi kairaaminen mahtaisi maksaa?

 

Olisko 5-10e reikä. Venturiseetit

Corvette68 osaa sanoa.

Sitten ku seetit on kairattu, joudut porttaamaankanavan siihen seetiin. (eli suurentaa seetialueesta venttiiliohjuria kohti. Ymmärrät ku näät)

Samallapahan käännät imukanavista shortsideja lähemmäs seetiä (mutkasta pitää tehdä mahdollisimman jouhea kanavan pohjasta venttiilille.)

Jos oot pääkaupunkiseudulta niin sama setä joka Riihimäellä tekee seetit voi pikasesti imuttaa kannen niin näät miten virtaapi.

 

Toisaalta jos sulla ei ihan hirveen tiukalla ole rahat projektissa kannattais käydä kairaa suuremmat seetit ja nakkaa sinne paremmat naulat (naulat oltava mukana kairauksessa). ei voi mennä kun pari viikkoa maksimissaan tuohon touhuun.

Link to comment
Share on other sites

Asia selviö :)

 

Taidan kuitenkin laittaa ny vaan noi kannet tuollaisenaan paikoilleen ja joskus sit ne alumiinikannet ellen sit vaihda koko konetta isompaan(todennäköistä)  :-P

 

Tuo on fiksuinta jos aiot vielä vaihtaa kansia.

Mun kannet teki Marko kunnolla loppuun. Oon muutenkin lähänny koneen sillä menttaliteetillä että tuota pannua ei enää avata. Uutta tulee seuraavaksi sitten joskus. Tuo jää tallin nurkkaan varakoneeksi :)

Rasittanut viimeista pari vuotta kun ei ole ollut konetta keulalle valmiina.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nyt toi seekutin härveli ei lähe käyntiin :(

 

Tulpat uudet samoin johdot. Mittasin johdot vastusmittarilla ja olivat ok. Sytytys tarkistettu moneen kertaan samoin johtojen järjestys. Lupaa hieman ja jos sattuu käynnistymään niin vain hetkeksi ja tosi huonosti. Tämä kaikki siis sen jälkeen kun kannet olivat irti. Bensaa tulee kyllä. Apuja kaivataan

Link to comment
Share on other sites

Voisko moduuli kärsiä kun aluks käynnistystä yritettäessä oli sytkä pielessä? Käsittääkseni moduulin hajotessa ei ees lupaa ???

millä tavalla oli pielessä? ei siitä sen sytkämodulin pitäs hajota? kävit siis kaikki johdot jo läpi? pyörittää ja bensa haisee? en tiiä vaikuttaako mitenkää mut tsekkaa nyt kaikki sulakkeet ja maholliset viel  ::)

Link to comment
Share on other sites

Kokemusta on modulin hajoamisesta. Vähä eri oireita eri autoissa mutta mulla hävisi sytty eli ei lamppu näyttänyt mitään enää.

 

Moottorin käynnistymiseen jos kaikki on mekaanisesti kunnossa ei tarvita ku ilmaa, bensaa ja kipinää joka tuikkaa +/-20 oikeaan paikkaan. Silloin jopa saattaa luvata.

 

Mitä oireita? Yrittääkö edes käynnistyä? Otitko venttiilikopat pois ja tarkistitko ettei syttyjärjestys ole 180* pielessä (legendaarinen moka, jopa itteki tein). Eli 1 vena menee kiinni ja vasta sen jälkeen pyörijä tulee siihen kohtaa missä 1 pytyn syttyjohto on??

 

Aika kaukaa kyl haen näitä vikoja. Tarkista nyt että moottorin maadutus on asiallinen. Tosin jos startti pyörittää se varmaan onkin. Onko VATS tms järjestelmiä??  Mittasitteko että puolalle tulee virtaa (tai jos syttylampulla katotte että kipinä tulee niin mitä suotta)? Millä päättelit että bensaa tulee? hajusta?

Link to comment
Share on other sites

Mitenkä kauan oot yrittäny käyntiin -- Oisko bensa tuhonnut tulpat ? Jotkut tulpat on "allergisia" bensalle  m- .

 

Itsekin tuhonnut 8 tulppaa kerralla , säätö hommissa  :-\ .

Link to comment
Share on other sites

Bensan tulo on varmaa, kiihdytyspumppu ruikkii kunnolla+haisee reilusti. Kipinä tulee kun lamppu vilkkuu. Koitin myös kääntää jakajaa 180 astetta, sit ei ees enää luvannu.

 

Välillä yrittää hörähtää ja käykin ehkä hetken mutta tosi huonosti, ei kaikilla ja ravistaa. Ehkä hieman "ampuu" putkeen eli olis muka myöhäisellä. Ajoitusmerkki on kyllä n. 8 astetta aikaisella. VATS:ia ei oo eikä muitakaan hienouksia, ihan peruskaasari ja HEI-jakaja vain.

 

Toisen venakopan irroitin kun tuli mieleen että josko olisin säätänyt venttiilit niin että ne kantaisi. Tönärit kyllä pyörivät nahkeasti eli ei sit vissiin kannakkaan. Loppuu kyllä ideat :o

Link to comment
Share on other sites

Mitenkä kauan oot yrittäny käyntiin -- Oisko bensa tuhonnut tulpat ? Jotkut tulpat on "allergisia" bensalle  m- .

 

Itsekin tuhonnut 8 tulppaa kerralla , säätö hommissa  :-\ .

Kyllä tuota tuli jonkunverran starttailtua kun jakaja oli pari hammasta pielessä(huom. balez350). Jakajan asennon muutoksen jälkeen hörähtelee kyllä. Olisko sitten kuitenkin nuo tulpat keturallaan?
Link to comment
Share on other sites

AC Delcon R45TS tulpat on nyt ja tuollaiset oli aiemminkin.

 

Mulla on muutama vanha ehjä tallella, pitää tänään(jos jaksan) tai sit huomenna vaihtaa niin monta kuin ilman pakosarjojen irroitusta pystyy ja testata että paraneeko tilanne yhtään

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...