406cid Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Ja pakoreikää.. Mites sen imukannen läpi menevän pakokanavan laita, onko tarpeellinen vain kesäkäytössä olevassa koneessa? Jostain luin että kannattais tukkia nuo kanavat, ei lämmitä imukantta turhaan Ei oo kesäautossa tarvetta tuolle, tuki vaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Tässäpä kuvaa imukanavista. Mitäs mieltä on raati, pitäiskö vielä pirrailla? Juu.. Lisää vaan. Tähän malliin. Hra Pirkonen aikoinaan surras 305 tpi kannet tähän malliin joten tästä on hyvä lähtee ottaa oppia. Shortside imupuolella on kumminkin paljon kriittisempi kuin moni muu mitta.. Kääntää sisään ja tekee mahdollisimman loivan siitä mutkasta ja tuo sen ihan seetin viereen. Mut elä puhko kansia http://www.sunpoint.net/~pirkonen/crisis/intake_stock.JPG http://www.sunpoint.net/~pirkonen/crisis/intake_ported.JPG http://www.sunpoint.net/~pirkonen/crisis/chamber_stock.JPG http://www.sunpoint.net/~pirkonen/crisis/chamber_ported.JPG http://www.sunpoint.net/~pirkonen/crisis/chambers.JPG Kiitos markolle hyvistä kuvista. Nuo kuvat ovat mun 305 tpi kansista. Suoraa sukua LG4 kannelle mutta ei sinne päinkään Link to comment Share on other sites More sharing options...
camaro82 Posted February 21, 2007 Author Share Posted February 21, 2007 Kiitos sulle kuvista, vielä ei oo myöhäistä jatkaa pirrailua, kannet on edelleen irti. Toisessa on jo tosin venat kiinni mutta äkkiäkös nuo irroittaa Jos vaikka vielä sit vähän... mutten liikaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
camaro82 Posted February 22, 2007 Author Share Posted February 22, 2007 Oliskos nyt kun kerran on keinuvivutkin irti mitään järkeä hommata 1,6 suhteella(vai mites se ny onkaan) olevat? Ja mistä kannattais sit ostaa ja paljonko mahtavat maksaa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Kun vaihdat keinut menee todennäköisesti tönärit uusiksi, tai mulla meni ainakin kun kulmaplaanasin kannet. Jos et ole plaanauttanut kansia vielä kannattaa harkita kulmaan vetämistä. Saa enemmän pois palotilan puolelta hirveesti imusarjan tiivistystä vahingoittamatta. Tönärit sitten mitoitetaan konekohtaisesti, ei kannata kataloogeihin tai arvailuihin luottaa. nimimerkillä vituiks meni. Ainii.. 1.6 keinut jos vaihdat pitää kattoa sellaiset missä on itseohjaus. Mulla on osanumero hallilla ainakin "puolirulla" keinuihin ja hintaa semmosille kertyy noin 160e. Tönärit no toisen satasen. "oikeet" Rullakeinut kustantaa yli 300 enkä kyllä nää vastinetta rahalle (sory nyt vaan niille jotka ovat ostaneet) Ellei kierätä sielä 7000-9000 rpm luokassa . Link to comment Share on other sites More sharing options...
camaro82 Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Taidan jättää hankkimatta. Kiitoksia jälleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
camaro82 Posted February 27, 2007 Author Share Posted February 27, 2007 Vasta hokasin kattoo tuon kannen valunumeron ja sen perusteella sit selvittää mitkä kannet on kyseessä. Tällaista tietoa löytyi sivustolta www.nastyz28.com/sbchevy/sbch.html 1968-69 3927186 302 2.02 1.6 1968-69 3927186 327 2.02 1.6 1970-72 3927186 350 2.02 1.6 Edit: olipa tuolla joillain sivuilla myös mainintaa että näitä kansia on myös pienemmillä venttiileillä eli tietenkin noi mun kannet on sit sitä sarjaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Edit: olipa tuolla joillain sivuilla myös mainintaa että näitä kansia on myös pienemmillä venttiileillä eli tietenkin noi mun kannet on sit sitä sarjaa Onko sulla työntömittaa?? Mittaa venat. Ja jos kone on 305:nen niin en suosittelisi yli 1.94 imuja muutenkaan. Edit: siis jos männän halkaisija on se 3.75" niin sit ei tuosta 2.02 paljon kuulemma iloa ole. Link to comment Share on other sites More sharing options...
camaro82 Posted February 27, 2007 Author Share Posted February 27, 2007 Huonolla rullamitalla mitattuna 1 3/4 ja 1 1/2 tuumaset näytti olevan Tuollaiset mittaustulokset sain aiemmin. Eikös toi oo sit 1,75 ja 1,5? Eli ihan peestä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Aika surullista... En kyl jotenki usko että noi noin pieniä on. Mulla olis sulle 1,94/1.5" tattisarja jos kiinnostaa ostaa. Käyt kairauttaa seetit niille ja siistit pörrällä kanavan auki... Toinen asia kannattaako noille kansille tehä mitään. Ps. 1.86"/1.5 löytyy kans "muutama" setti Link to comment Share on other sites More sharing options...
camaro82 Posted February 27, 2007 Author Share Posted February 27, 2007 Noh, kannet on jo valmiit. Venat paikoillaan ja huomenna menossa koneeseen kiinni. Jos ei auttanu yhtään niin sit on vuorossa alumiinikannet Pakko kipasta tallista kunnon työntömitta ja mitata nuo venat vielä. Hetkinen....... Edit: hemmetti! Tönärillä sain imuvenan halkaisijaksi 1 11/16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
camaro82 Posted February 27, 2007 Author Share Posted February 27, 2007 Oonkin kattonu ton valunumeron väärin eli tässä oikeaa dataa: 1969-73 3727185 307 1.72 1.5001 Eli syvältä mokomat kannet, tulipahan reenattua porttaamista. Laitan noi ny kumminkin kiinni, josko sit alumiinia joskus..... Tuli vasta mieleen että ed. omistaja kertoili tuon moottorin olevan alunperin marine-versio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Toisaalta ei noi pienet kanavat ja venttiilit välttimäti täysin paha asia ole. Jos kanavista tuli vähäkään "hyvän malliset" ainakin parannat kulutusta ja tasotat käyntiä (mikäli kanavat ovat samankokoisia). Onnea projektille Link to comment Share on other sites More sharing options...
camaro82 Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 Kiitos! Kyllä nuo kanavat ainakin omasta mielestä isoni ja ovat samanlaiset Ihan mielenkiinnosta, mitäs tuo seetien isommaksi kairaaminen mahtaisi maksaa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 Kiitos! Kyllä nuo kanavat ainakin omasta mielestä isoni ja ovat samanlaiset Ihan mielenkiinnosta, mitäs tuo seetien isommaksi kairaaminen mahtaisi maksaa? Olisko 5-10e reikä. Venturiseetit Corvette68 osaa sanoa. Sitten ku seetit on kairattu, joudut porttaamaankanavan siihen seetiin. (eli suurentaa seetialueesta venttiiliohjuria kohti. Ymmärrät ku näät) Samallapahan käännät imukanavista shortsideja lähemmäs seetiä (mutkasta pitää tehdä mahdollisimman jouhea kanavan pohjasta venttiilille.) Jos oot pääkaupunkiseudulta niin sama setä joka Riihimäellä tekee seetit voi pikasesti imuttaa kannen niin näät miten virtaapi. Toisaalta jos sulla ei ihan hirveen tiukalla ole rahat projektissa kannattais käydä kairaa suuremmat seetit ja nakkaa sinne paremmat naulat (naulat oltava mukana kairauksessa). ei voi mennä kun pari viikkoa maksimissaan tuohon touhuun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Asia selviö Taidan kuitenkin laittaa ny vaan noi kannet tuollaisenaan paikoilleen ja joskus sit ne alumiinikannet ellen sit vaihda koko konetta isompaan(todennäköistä) Tuo on fiksuinta jos aiot vielä vaihtaa kansia. Mun kannet teki Marko kunnolla loppuun. Oon muutenkin lähänny koneen sillä menttaliteetillä että tuota pannua ei enää avata. Uutta tulee seuraavaksi sitten joskus. Tuo jää tallin nurkkaan varakoneeksi Rasittanut viimeista pari vuotta kun ei ole ollut konetta keulalle valmiina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
camaro82 Posted March 20, 2007 Author Share Posted March 20, 2007 Nyt toi seekutin härveli ei lähe käyntiin Tulpat uudet samoin johdot. Mittasin johdot vastusmittarilla ja olivat ok. Sytytys tarkistettu moneen kertaan samoin johtojen järjestys. Lupaa hieman ja jos sattuu käynnistymään niin vain hetkeksi ja tosi huonosti. Tämä kaikki siis sen jälkeen kun kannet olivat irti. Bensaa tulee kyllä. Apuja kaivataan Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 on huomattu mutta ei viitti lähtee arpoo eikä lottoomaan kun ei oo mitään hajua Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Voisko moduuli kärsiä kun aluks käynnistystä yritettäessä oli sytkä pielessä? Käsittääkseni moduulin hajotessa ei ees lupaa millä tavalla oli pielessä? ei siitä sen sytkämodulin pitäs hajota? kävit siis kaikki johdot jo läpi? pyörittää ja bensa haisee? en tiiä vaikuttaako mitenkää mut tsekkaa nyt kaikki sulakkeet ja maholliset viel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Kokemusta on modulin hajoamisesta. Vähä eri oireita eri autoissa mutta mulla hävisi sytty eli ei lamppu näyttänyt mitään enää. Moottorin käynnistymiseen jos kaikki on mekaanisesti kunnossa ei tarvita ku ilmaa, bensaa ja kipinää joka tuikkaa +/-20 oikeaan paikkaan. Silloin jopa saattaa luvata. Mitä oireita? Yrittääkö edes käynnistyä? Otitko venttiilikopat pois ja tarkistitko ettei syttyjärjestys ole 180* pielessä (legendaarinen moka, jopa itteki tein). Eli 1 vena menee kiinni ja vasta sen jälkeen pyörijä tulee siihen kohtaa missä 1 pytyn syttyjohto on?? Aika kaukaa kyl haen näitä vikoja. Tarkista nyt että moottorin maadutus on asiallinen. Tosin jos startti pyörittää se varmaan onkin. Onko VATS tms järjestelmiä?? Mittasitteko että puolalle tulee virtaa (tai jos syttylampulla katotte että kipinä tulee niin mitä suotta)? Millä päättelit että bensaa tulee? hajusta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pekka68 Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Mitenkä kauan oot yrittäny käyntiin -- Oisko bensa tuhonnut tulpat ? Jotkut tulpat on "allergisia" bensalle . Itsekin tuhonnut 8 tulppaa kerralla , säätö hommissa . Link to comment Share on other sites More sharing options...
camaro82 Posted March 21, 2007 Author Share Posted March 21, 2007 Bensan tulo on varmaa, kiihdytyspumppu ruikkii kunnolla+haisee reilusti. Kipinä tulee kun lamppu vilkkuu. Koitin myös kääntää jakajaa 180 astetta, sit ei ees enää luvannu. Välillä yrittää hörähtää ja käykin ehkä hetken mutta tosi huonosti, ei kaikilla ja ravistaa. Ehkä hieman "ampuu" putkeen eli olis muka myöhäisellä. Ajoitusmerkki on kyllä n. 8 astetta aikaisella. VATS:ia ei oo eikä muitakaan hienouksia, ihan peruskaasari ja HEI-jakaja vain. Toisen venakopan irroitin kun tuli mieleen että josko olisin säätänyt venttiilit niin että ne kantaisi. Tönärit kyllä pyörivät nahkeasti eli ei sit vissiin kannakkaan. Loppuu kyllä ideat Link to comment Share on other sites More sharing options...
camaro82 Posted March 21, 2007 Author Share Posted March 21, 2007 Mitenkä kauan oot yrittäny käyntiin -- Oisko bensa tuhonnut tulpat ? Jotkut tulpat on "allergisia" bensalle . Itsekin tuhonnut 8 tulppaa kerralla , säätö hommissa . Kyllä tuota tuli jonkunverran starttailtua kun jakaja oli pari hammasta pielessä(huom. balez350). Jakajan asennon muutoksen jälkeen hörähtelee kyllä. Olisko sitten kuitenkin nuo tulpat keturallaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 ja onhan siellä oikeenlaiset tulpat Link to comment Share on other sites More sharing options...
camaro82 Posted March 21, 2007 Author Share Posted March 21, 2007 AC Delcon R45TS tulpat on nyt ja tuollaiset oli aiemminkin. Mulla on muutama vanha ehjä tallella, pitää tänään(jos jaksan) tai sit huomenna vaihtaa niin monta kuin ilman pakosarjojen irroitusta pystyy ja testata että paraneeko tilanne yhtään Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now