Kampiakseli Posted January 15, 2004 Posted January 15, 2004 Vähän kun on vielä kokemusta tuosta autosta, niin olisikohan teillä jotain vinkkejä mitä pitää ottaa huomioon tuota putkea tilatessa, jos kerta pystyvät "muokkamaan" haluamakseni? Putket on tarkoitus mennä asennuttamaan peltisarjojen asennuksen jälkeen ja tavoitehan on se, että kun kauniina kesäaamuna auton käynnistän pitäisi meteli olla sellainen, että naapurin mummo säikähtää ja kakkii housuunsa...
z 28 jari Posted January 15, 2004 Posted January 15, 2004 Jos oot laitattamassa sinne yhtä putkea, niin 3 tuumanen pitäis piisata noin 350 hp hujakoille ilman suurempia ahistuksia.
Msk383 Posted January 15, 2004 Posted January 15, 2004 3" varmaan riittää vaparikoneeseen vallan mainiosti. Vielä kun laitat kammiovaimentimen niin mummulta tippuu tekarit suusta. Tietty auton moottori vaikuttaa paljon noihin ääniin. Mulla on SLP:n 3" rööri sekä pönttö ja kun kaupungilla ajelee kapeita katuja pitkin, niin useille bemareille/mersuille tulee hätä ja ne alkavat itkeä pillittämään (hälytin laulaa kun ajaa ohi) .
Ilku Posted January 16, 2004 Posted January 16, 2004 Eiköhän toi 3" putki riitä ainakin 500hv:n asti, kyllä ne pakokaasut poistuu tuollaisesta putkesta aika joutuisasti. Tarkoitus olisi kans hieman kasvattaa ääniä ensikesänä, ihan muuten vaan. Tuo Edelbrockin pönttö on kyllä aika hyvä. Äänet ovat hiljaiset normaalissa ajossa, mutta kun polkaisee, niin ääntäkin alkaa löytymään. Mitenkähän tuota ääntä saisi? Laittamalla Edeliin rosteripäädyt, vai onko ehdotuksia? Putki on jo kokonaan rosteria väliputkineen.
z 28 jari Posted January 16, 2004 Posted January 16, 2004 Tosta putkien koosta.Tällasta tietoo oli flowmasterin sivuilla: What pipe size should I use for a street application? In general, the following guidelines should be followed for street applications. 2" tubing up to 100 hp per pipe 2.25" tubing up to 160 hp per pipe 2.5" tubing up to 200 hp per pipe 3" tubing up to 300 hp per pipe
T0ni Posted January 19, 2004 Posted January 19, 2004 Ristus sentään ku on luettu aihe.. ite ajattelin tyytyä vähäisine heppoineni ihan modaamaan noita ulostuloja.. nykyään tulee molemmin puolin putket mut tarkoituksena olis laittaa jokku kromatut tuplaulostulot.. saas nähdä sitten kerkiänkö laittaan.
Crisis Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 osta multa (jos vapautuu) niin 2 kpl 3.5" putkenpäitä.. Harjattua rosteria. nami. Meinaan nääs lisää vaimentimet tilalle ja kilpailla hiljaisin fbody luokassa Jos nyt ropot riittää ostaa sopivat pöntöt.
Crisis Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 olen. Jos mul on varaa ton koneen jälkeen hommaa hyvät vaimentajat. Mikään ei ole tyylikkäämpää ku nopee ja hiljainen auto.. Cut-out pitää jossain vaiheessa tehä sit strippiä varten.
z 28 jari Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 Samaa mieltä tosta hiljaisuudesta.Mieleen jäänyt suomen power kisoissa ajanut ruotsalainen camaro mikä ei pitänyt mitään järjetöntä räimettä ,mutta kulki komeesti.
T0ni Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 eikös se ole sillain että iso ääni paljon potkua? =D
Kampiakseli Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 Onkohan mulla sitten jonkunlainen asennevika, kun haluan enemmän ääntä autosta? Tosin kyllä hoidan esimerkiksi normaalin jokapäiväisen keskustelunkin huutamalla ja karjumalla, liikennevaloissa odottaessa painan kokoajan äänimerkkiä, aukaisen ikkunan ja karjun täysillä, vessassa käyn ovi selällään, että vaimoke kuulee röpinän jne...
Kampiakseli Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 Heh joo, lopputalven aikana olis tarkotus laittaa tohon wc pönttöön tuplaputket että vetäis paremmin, poistaa saastelaitteet ja vaihtaa alumiinikansi... Oli aikaisemmin tuossa vieressä kuvakin, nyt poistettu yleisen närästyksen vuoksi...
Z-mo Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 Mitä enemmän ääntä, sen parempi! Eikä siis nyt puhuta tietystikkään mistään corollan 1.3 litran reikäpönttö rätinöistä vaan detroitin kahdeksansylinterisen sinfoniaorkesterin jytinöistä Jos ääniä pitää hiljentää niin sehän on sen merkki että alkaa ikää tulla...
Senior Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 Niinpä. Riisillä on käynyt niin, ikä painaa..... tai käsky pirssin hiljentämiseen on tullut "korkeammalta" taholta.... :'(
Crisis Posted January 21, 2004 Posted January 21, 2004 Ei ku tytöt pelkää kovia ääniä. Mulla mitään vakio kuskia ole Hauskempaa ku voi vaihella ilman itsetunnon oikkuja
Kampiakseli Posted March 3, 2004 Posted March 3, 2004 Auttakee mua yksinkertasta alottelijaa! Elikkäs kun kone on tämmönen: 305 ci V8 L69 (1984), auto pitäis viedä putken vaihtoon, niin voinko otattaa ihan tosta vaan katin kokonaan pois, kun ei ole vähäpäästöinen? Vai kerjäänkö ongelmia/hankaluuksia?
Crisis Posted March 3, 2004 Posted March 3, 2004 kaippa sen voi ottaa... Kertokaa te fiksummat että nouseeko päästlt liikaa.
Soppa Posted March 3, 2004 Posted March 3, 2004 Saa sen ottaa, jos ei oo mainintaa katista rekisteriotteessa. Päästöt tuskin ongelma ton ikäsessä autossa.
Guest camu88 Posted March 3, 2004 Posted March 3, 2004 Jos rekisteriotteessa on maininta katista tai vähäpäästöisyydestä, ei saa poistaa. Jos ei näitä merkintöjä, voi poistaa. Varmista kuitenkin katsasatusasemalta.
Kampiakseli Posted March 3, 2004 Posted March 3, 2004 Soitin tuonne Aleksis Kivenkadun konttorille, voi kuulema poistaa kun ei ole otteessa mainintoja. Mutta entäs sitten ite tuo auton tekniikkapuoli, eihän katin poisto vaikuta milläänlailla koneen käyttäytymiseen?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now