Tommi Posted July 12, 2018 Posted July 12, 2018 Sen verran pitää kuitenkin olla hommassa rivakka että tinaa ei saa liian monesti sulattaa ja jäähdyttää. Se menee rakenteeltaan jotenkin huonoksi ja sitä ei saa sitten enää muotoiltua kunnolla.
markoyt Posted July 12, 2018 Posted July 12, 2018 Korkeintaan kolme kertaa saa käydä sulana. 1.Pinta puhdistetaan MEKAANISESTI esim harjaamalla ennen tinausta huolellisesti.Kaikenlaiset tinnerit ym voi unohtaa. 2.Pohjustusaine levitetään huolellisesti tinattavalle alueelle esim pensselillä. 3 Pohjustusaine käytetään lämpimäksi esim pienellä nestekaasu toholla niin että muuttuu tinan väriseksi/tinaksi. 4.Pohjustettu pinta pyyhitään märällä puhtaalla vesirätillä puhtaaksi kuonasta heti lämmäytyksen jälkeen...eli vesiämpäri ja luutu viereen. 5.Aloitetaan katkomalla toholla n 2cm pätkiä tinattavalle alueelle. 6.lämmitetään sopivin välein pinnalle pätkityt tinat....ja leivotaan pintaan puulastalla. Leikkaa ed iltana maitopurkista puolet pois....kaada siihen normi moottoriöljyä ja upota keittiöstä hakemasi puinen paistinlasta siihen....ei tartu tina lastaan leikittäessä....kuivaa öljy kuitenkin pois lastan pinnalta ennen aloitusta.Lastaa voi säilyttää öljyssä. Alussa kannattaa lattialle laittaa joku pelti tinattavan kohdan alle niin saa uudelleen käyttöön lattialta tinan . Jos tinattu alue on laaja voi työstön/hionnan tehdä rälläkkään laitettavalla karkealla p60 fiberlaikalla. Pienemmät alueet käsin koriviilalla.. Viisammat lisätköön .....
markoyt Posted July 12, 2018 Posted July 12, 2018 Niin ja itte hommasin grillin nestekaasupulloon tommosen minitohon puuilosta...suunilleen mikkikolvin kokoinen.. Siihen letku ja toiseen päähän samanlainen painoliitin ku grillissä Nestekaasupullo on kesät grillissä ja talvet tallissa Myös virallisia puulastoja tinan levitykseen löytyy alan liikkeistä....jos et uskalla keittiöstä hakea.
Markus Posted July 12, 2018 Author Posted July 12, 2018 Kiitos neuvoista, pitänee kokeilla mitä tulee.
Markus Posted August 7, 2018 Author Posted August 7, 2018 Ekat tinailut tinailtu. Ihan ok hommaa tykkään kyllä. Jälki nyt ei ihan vielä ole mitään priimaa, mut sujuu kyllä hyvin.
Markus Posted August 19, 2018 Author Posted August 19, 2018 Tinailut loppusuoralla, taakse alakulmiin vielä ja sitte hiontaa ja kai sitä kittiä pitää laitella joihinkin kohtiin. Kova toive olis saada ens viikon lopulla hyttiosaan epoksi
Markus Posted January 1, 2019 Author Posted January 1, 2019 Maalailut on jäänyt tähän vaiheeseen ja jatkuu vasta keväällä. Talven aikana jos sais takaluukun kannen ruosteet hävitettyä, tuplaflektit laitettua ja nopeusmittarin laitettua. Onko jollain muuten kuvaa miten tai mihin kohtaan pohjaa oikeenpuolen käsijarruvaijerin tukirauta tulee kiinni? Mulla on toi Camaron manuaali, mutta ei niistä kuvista saa selvää, on sen verran huonoa printtiä...
Markus Posted January 1, 2019 Author Posted January 1, 2019 Takaluuku reuna pitää korjata. Meinasin tilata uuden, mutta mikäs tässä on korjatessa, kun aikaa on vaikka kuinka...
Markus Posted February 14, 2019 Author Posted February 14, 2019 Takaluukkukin tuli tehtyä loppuun tossa joku aika sitte.
Markus Posted February 14, 2019 Author Posted February 14, 2019 Oli sekin melko rupinen vähän joka puolelta, no on se nyt sitte tehty
Markus Posted February 14, 2019 Author Posted February 14, 2019 Ja mittaristoon tuli viiminen puuttuva osa, nopeusmittari
Markus Posted February 15, 2019 Author Posted February 15, 2019 Tuntuu vaan että se loppusuora on niinku juoksumatolla juoksis
Markus Posted February 17, 2019 Author Posted February 17, 2019 Uusia flektejä pikkuhiljaa saanu sovitettua paikalleen, just ja just sopii, ei jää ku sentti pari tilaa reunoille ja väliin.
Markus Posted February 17, 2019 Author Posted February 17, 2019 Tollaset ja tohon paikkaan rele ja virranjakoboksit laittelin jo jokin aika sitte...
Markus Posted February 17, 2019 Author Posted February 17, 2019 Meinasin kokeilla kendallin 20W50 öljyjä moottoriin, kokemuksia porukalla? En o koskaan käyttäny kyseistä öljyä, väri on kyllä eksoottinen
GTATL Posted February 17, 2019 Posted February 17, 2019 Pirullinen laittaa kansi kiinni tohon boksiin kun laitoit punaisen johdon noin. Pikkasen kun kiristät kovempaa niin se varmaan menee
aric-z Posted February 17, 2019 Posted February 17, 2019 Pirullinen laittaa kansi kiinni tohon boksiin kun laitoit punaisen johdon noin. Pikkasen kun kiristät kovempaa niin se varmaan menee
BB Posted February 17, 2019 Posted February 17, 2019 Meinasin kokeilla kendallin 20W50 öljyjä moottoriin, kokemuksia porukalla? En o koskaan käyttäny kyseistä öljyä, väri on kyllä eksoottinen Racing greeniä ilmeisesti. Kisaölppänä ok,en kyllä muualla käyttäis tollaista siirappia.
Tommi Posted February 17, 2019 Posted February 17, 2019 Kerran laitoin kilpurin koneeseen racing greenit. Seuraavassa kisassa tuli jurvan pääsuoran päässä veivi lohkosta pihalle. Laakerivaurio ja veivin pultti poikki. Tiedä sitten oliko öljyn syy vai minkä mutta palasin takaisin valvolinen käyttäjäksi. Useampi sata tuntia on sen jälkeen ajettu radalla eikä yhtään laakerivauriota tai normaalista poikkeavaa kulumaa.
BB Posted February 18, 2019 Posted February 18, 2019 Kerran laitoin kilpurin koneeseen racing greenit. Seuraavassa kisassa tuli jurvan pääsuoran päässä veivi lohkosta pihalle. Laakerivaurio ja veivin pultti poikki. Tiedä sitten oliko öljyn syy vai minkä mutta palasin takaisin valvolinen käyttäjäksi. Useampi sata tuntia on sen jälkeen ajettu radalla eikä yhtään laakerivauriota tai normaalista poikkeavaa kulumaa. Itse olen tuossa historic v8 käyttäny 10w-60,20w-50 monta sorttia. Muuta eroa en ole huomannut kuin jostain syystä ns.siviili öljyt mustuvat nopeasti joten kaipa ne pesevät paremmin.
Markus Posted February 18, 2019 Author Posted February 18, 2019 Pirullinen laittaa kansi kiinni tohon boksiin kun laitoit punaisen johdon noin. Pikkasen kun kiristät kovempaa niin se varmaan menee Eiku se on se kuuluisa oikosulkujohto, nyt se on tossa helpossa paikassa ni ei tartte ettiä
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now