GTA-57 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 joo, kyl minä voisin maksaa oikeesti hyvä kuntoisesta 74:sta tuon hinnan.mut tuskin se keskihinta on mitä suomessa maksetaan tuosta vuosimallista. on varmaan huippuja jotka maksaa paljon enempi mutta on varmaan enempi niitä joista pyydetään mut kukaan ei maksa pyydettyä hintaa. Kyllähän itse ainakin olen sitä mieltä et tuollaisesta projektista mitään veroja voi pyytää, jos siitä huippu kuntoisen tekee niin ei siitä omia pois saa jos myy...eli mikä se markkina arvo sitten tuollaiselle projektille on? mielestäni ei sitä voi määritellä ollenkaan...
TJT Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Hienoa jälkeä Teitkö korjauspalat metritavarasta vai mistä löysit pellit mm. perään?
pantera Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Mutta ilmeisesti täysin aivoton ladanomistaja on arviopäätöksen tehnyt ? Eihän 80-luvun lopun GTA:kaan ole 13000 €:n arvoinen... tai on nippa nappa... Virkamiehet on sita mielta etta 74-trans-am on kalliimpi kuin -89 GTA. Sita mielta olen myos mina, koska tarjonta on kylla -85-90 malleissa runsasta. 74 T/A'ta ei joka paiva myyntiin tule joten kai auton harvinaisuusaste on arviolautakunnan (5 hlo josta 2 naista) paatoksessa nahtavissa. Nama arvailuihmiset kylla ottaa lausuntoja muutamilta harrastajilta ja selaa netteja/alan ulkomaisia julkaisuja joten ei toi 13k ole mielestani aivan poskelleen menny, jarjestelma vaan ei suosi projektikuntoisia aihioita. Jos tosta paatoksesta valittaa ,kannattaa varustautua laajalla aineistolla (lue myynti-ilmoituksia muista vastaavista) niin eikohan sielta jotain satasia takas saattas tulla . Jos kaikki ottasivat yhteytta esim oman paikkakuntansa kansanedustajiin ym virkamiehiin ja toisi tallasia epakohtia naiden tietoisuuteen niin voisi muutos olla joskus mahdollinenkin, mut jos ei mitaan tee nii ei mitaan saa. Itte me ne arkadian pellet on valittu. Ottakaa selvaa mita mielta kukin on asioista , joka sinne on ens vaaleissa tyrkylla
Senior Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Virkamiehet on sita mielta etta 74-trans-am on kalliimpi kuin -89 GTA. Sita mielta olen myos mina, koska tarjonta on kylla -85-90 malleissa runsasta. 74 T/A'ta ei joka paiva myyntiin tule joten kai auton harvinaisuusaste on arviolautakunnan (5 hlo josta 2 naista) paatoksessa nahtavissa. Nama arvailuihmiset kylla ottaa lausuntoja muutamilta harrastajilta ja selaa netteja/alan ulkomaisia julkaisuja joten ei toi 13k ole mielestani aivan poskelleen menny, jarjestelma vaan ei suosi projektikuntoisia aihioita. Samaa mieltä : täysin kunnossa oleva -74 transu voi olla kalliimpi kuin -89 GTA. Täydellisen kunnostamisen vaatima -74 transu ei. Ja siinä järjestelmä on pielessä : voipi olla, että ns. arviointilautakunta kyselee pirssien arvoja ympäri maailmaa, mutta näyttää siltä, että kyselyvaiheessa unohdetaan mainita, että hinnoiteltavana oleva kulkuneuvo on ruostekasa. Totta kai alan harrastaja sanoo, että sellainen ja sellainen -74 pirssi on niin kallis... Mutta : jos alan harrastajalta kysytään, mitä maksaa -74 transun ruostekasa, hinta on aivan toinen...
Guest Knight Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Saastevero laki voimaan ja viritys/koneen vaihto mahdollisuus vapaus perkule Maksan ihan mielelläni saasteveroista itseni kipeeksi joka vuosi mikäli saan luvalla upottaa isolohkon kärryyn.
Mika Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Oletko muuten katsonut noita tullin sovellettuja verotaulukoita, että onko siellä mennyt noista vanhoista Camaroista ja Trans Ameista noin paljoa veroa...?
pantera Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Jep nainhan se on, tosta lautakunnasta sen verran etta ne ihmiset on paaasiassa juristeja, ei autoharrastajia, eraalta taholta jolta tama arvausryhma kysyy lausuntoja kerto ,etta heilla oli kasiteltavana uuden 2005 mustang GT verotus, ja halusivat tietaa josko suomessa myytavana olevista uusista ameriikkalaisista henkiloautoista voisi kayttaa jotain vertailukohtana/veropohjana Lautakunta ehdotti Cadillac STS'saa :'(
Nupa Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Oletko muuten katsonut noita tullin sovellettuja verotaulukoita, että onko siellä mennyt noista vanhoista Camaroista ja Trans Ameista noin paljoa veroa...? Olen. Tässä muutamia esimerkkejä: auto / verotusarvo / verot yht. 68 Camaro SS / 13300 / 4335 68 Camaro Coupe 350 / 12400 / 4041 69 Firebird / 8820 / 2874 70 Camaro 396 / 10800 / 3520 73 Camaro Coupe 250 CID / 4784 / 1559 74 Firebird Formula 400 / 7728 / 2519 78 Firebird 6.5 Targa aut 2D / 7100 / 2394 79 Camaro Sport Coupe Type LT / 6350 / 2141 79 Trans Am / 6100 / 2056 79 Firebird Trans Am HT Coupe / 5015 / 1691
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Jep nainhan se on, tosta lautakunnasta sen verran etta ne ihmiset on paaasiassa juristeja, ei autoharrastajia, eraalta taholta jolta tama arvausryhma kysyy lausuntoja kerto ,etta heilla oli kasiteltavana uuden 2005 mustang GT verotus, ja halusivat tietaa josko suomessa myytavana olevista uusista ameriikkalaisista henkiloautoista voisi kayttaa jotain vertailukohtana/veropohjana Lautakunta ehdotti Cadillac STS'saa :'( Mikähän taho on noinkin ymärtäväinen autojen samanlaisuudesta Mustang vs STS Siis homma etenee vissiinkin niin jotta ompeluseuran vetäjät miettii veroja tuontiautoista ja jos menee yli hilseen niin kysytään marjan poimioilta.Heh heh. Kyllä ollaan hakoteillä viimesen päälle. Olisikohan järkevämpää kysy vaikka joltakin kerholta.järjestöltä yms jotka asiaa ymärtää etes vähän. Arvioittasivat auton vaikka alan autoliikkeissä josta saa varmaan osuvamman "arvion"hinnasta jolla auto saadaan todellisuudessa myytyä ja en tarkoita pyyntihintaa vaan realistista arvoa johon mielestäni verotuksen pitäisi pohjautua. Harvemmin on saatu autosta pyyntihintaa. Verotuksessa on kyllä muitakin epäkohtia ja tässäpä yksi. Uudet autot tulee maahan ja niistä maksamme verot jotka ei tosiaankaan ole aina sama summa samanlaisesta autosta.Kun niitä myymme asiakkaille silti hinnan on oltava sama.Kuluttajasuoja suojelee(tää on taas toinen juttu). Toimitus maksun otamme erikseen koska emme halua maksaa siitä autoveroa ja ei asiakaskaan.Verottaja on hyväksynyt tämän maassamma toistaiseksi,aina välillä kuitenkin narinan kanssa. Siis miksi maksamma rahdista veroja/Alv:a kun tuomme käytettyä autoa?Hä.
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Olen. Tässä muutamia esimerkkejä: auto / verotusarvo / verot yht. 68 Camaro SS / 13300 / 4335 68 Camaro Coupe 350 / 12400 / 4041 69 Firebird / 8820 / 2874 70 Camaro 396 / 10800 / 3520 73 Camaro Coupe 250 CID / 4784 / 1559 74 Firebird Formula 400 / 7728 / 2519 78 Firebird 6.5 Targa aut 2D / 7100 / 2394 79 Camaro Sport Coupe Type LT / 6350 / 2141 79 Trans Am / 6100 / 2056 79 Firebird Trans Am HT Coupe / 5015 / 1691 Olen pannut merkille jotta jos tuo Ponun maahan niin kannattaa ilmoittaa nimen edessä tuo Firebird.Poikkeuksetta vero pienempi Omani kun on tullut maahan ja verotettu pelkästään Trans Amina niin ovat maksaneet veroa autosta 12000 muutamaa euroa vajaa.Huh huh.Kun taas vastaavat Firebirdit oli 8000€.Eipä se mua ole haitannut koska hinta oli mielestäni ok mulle.Se joka auton osti ekaksi suomessa on maksanut suuret harraste rahat.
Mika Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Olen pannut merkille jotta jos tuo Ponun maahan niin kannattaa ilmoittaa nimen edessä tuo Firebird.Poikkeuksetta vero pienempi Omani kun on tullut maahan ja verotettu pelkästään Trans Amina niin ovat maksaneet veroa autosta 12000 muutamaa euroa vajaa.Huh huh.Kun taas vastaavat Firebirdit oli 8000€.Eipä se mua ole haitannut koska hinta oli mielestäni ok mulle.Se joka auton osti ekaksi suomessa on maksanut suuret harraste rahat. Minulla lukee veropäätöksessä juuri Firebird ja VIN koodissa Trans Am
HRA33 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2005 Hienoa jälkeä Teitkö korjauspalat metritavarasta vai mistä löysit pellit mm. perään? Metritavarasta kaikki pellit naputeltu. Peltipalat millin levystä ja runkopalkit 3mm:n tavaraa.
Karppa Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2005 Mihin ihmiskäsi pystyykään ,todella hienoa jälkeä.
Guest Jukka Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2005 Joo kyllä on hianoa, täytyy myöntää. Mä en saisi pellistä aikaseksi kuin jätepaloja
HRA33 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2005 Nyt kosla seisoo jo omilla jaloillaan. Jousien takaisin laitto sujui yllättävän kivuttomasti. Takapääkin laski sopivalle tasolle kun laitoin 1,5" madalluspalikat jousien ja akselin väliin. Myös uudet iskarit tuli laitettua joka nurkkaan. Yksi pensaputki rupesi vuotamaan kun jyräytin tulille ja sen kun saa tilkittyä niin pääsee rundille. Kuviakin tulee jossain vaihees.
Nupa Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2005 No niin, veropäätös tuli ja tatti kasvoi otsaan. Olivatten arvioineet auton markkina-arvoksi 13000 euroa ja hyvittäneet umpilahon kärryn kunnosta 650 euroa. Eli autoveroa pitäisi maksaa 29% summasta 12350 + alvit, mikä tekee himpun päälle 4000 euroissa. Kysyin autotullista, mitä he laskisivat 73 Camaron markkina-arvoksi, riippuen kunnosta. Vastaus: "Markkinahintaryhmä Hämeenlinnassa hakee erikoisille autoille hinnan joita ei suoraan löydy markkinoilta ja kunto vaikuttaa siten että tällaiset autot kuvataan ja kuvat seuraavat mukana hintahakuun. Verotushetkellä auton tulee olla ajokunnossa joten sellaista autoa jolla ei esimerkiksi ole moottoria ei voida verottaa ennenkuin auto on laitettu verotuskuntoon. Jos Suomen Markkinoilta ei löydy haetaan muilta markkinoilta hinta joka sitten muutetaan Suomen hinnaksi mutta miten se tehdään en tiedä koska markkinahintaryhmä hoitaa sen ja antaa siitä päätöksen yhteyteen lausunnon josta ilmenee mistä kaikista lähteistä hintaa on haettu." Ja tottakai lopussa NÄMÄ TIEDOT EIVÄT OLE TULLIA JURIDISESTI SITOVIA. VASTAUS PERUSTUU ASIAKKAAN ANTAMIIN TIETOIHIN. Saitko tuon lausunnon? Vai löytyikö nettiautosta se toinen 74 T/A?
HRA33 Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2005 En saanut mitään lausuntoa, eikä kärryä kuvattu lainkaan. Onneksi mulla on itellä kuvia tallella. Olin tänään yhteydessä tavarantarkastajaan, joka myös oli sitä mieltä että metsään on menty. Nyt homma menee niin että maksan nuo verot ja haen muutosta sitten tuohon päätökseen. Saavat luvan palauttaa liikaa maksetut verot. Veropäätöksessä luki ajokilometrit 37000km, kun mittarissa sattui olemaan 22000ml. Eivät vissiin noteeranneet että mittari menee 100000 ympäri.
Guest Jukka Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2005 Niin ja kenekähän etu tälläinen s*tanan pelleily on? Me maksetaan veroja että saadaan joku palkattua joku prkl:n lautakunta määräämään maksuja jotka valtio sitten myöhemmin joutuu palauttamaan. Tässä olis taas nuijalle töitä
Mika Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2005 En saanut mitään lausuntoa, eikä kärryä kuvattu lainkaan. Onneksi mulla on itellä kuvia tallella. Olin tänään yhteydessä tavarantarkastajaan, joka myös oli sitä mieltä että metsään on menty. Nyt homma menee niin että maksan nuo verot ja haen muutosta sitten tuohon päätökseen. Saavat luvan palauttaa liikaa maksetut verot. Veropäätöksessä luki ajokilometrit 37000km, kun mittarissa sattui olemaan 22000ml. Eivät vissiin noteeranneet että mittari menee 100000 ympäri. Tuohonkin kilometri lukemaan voi vaikuttaa sanomalla, että ei itse usko niiden olevan oikeita kilometrejä. Silloin mittarilukemaksi lasketaan tietyn vuosi kilometrimäärän mukaan eli kerrotaan vaikka esimerkiksi 20000 km auton iällä
HRA33 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Tuohonkin kilometri lukemaan voi vaikuttaa sanomalla, että ei itse usko niiden olevan oikeita kilometrejä. Silloin mittarilukemaksi lasketaan tietyn vuosi kilometrimäärän mukaan eli kerrotaan vaikka esimerkiksi 20000 km auton iällä Eli mun auton kilometrilukema olis reilu 600tkm
Mika Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Eli mun auton kilometrilukema olis reilu 600tkm Jep. Niillä on olemassa jokin keskiarvo kilometri määrä per vuosi. En nyt enää muista mikä se oli Omassa kotterossa olisi laskettu todellinen km-lukema sen mukaan, mutta löytyi saksalainen Dekra, josta löytyi lukema.
Senior Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Jep. Niillä on olemassa jokin keskiarvo kilometri määrä per vuosi. En nyt enää muista mikä se oli Omassa kotterossa olisi laskettu todellinen km-lukema sen mukaan, mutta löytyi saksalainen Dekra, josta löytyi lukema. Se on 18800 km/vuosi mikäli oikeita kilometrejä ei pysty osoittamaan.
Mika Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Se on 18800 km/vuosi mikäli oikeita kilometrejä ei pysty osoittamaan. Just niin
HRA33 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Nyt on kärry kilvissä ja ensimmäiset kruisailut tehty. Hyvin tuntuu toimivan vaikka on seisonut ties kuinka kauan
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään