Jump to content

1994/98 Z/28


Joppe

Recommended Posts

  • Replies 229
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Joppe

    125

  • TexFinn

    8

  • HFB

    7

  • Chevy

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se rauta on sellainen moottorinnostojutska. Siihen vaan hallitunkki alle ja moottoria on helppo vähän nostaa ylöspäin. Piti tehä tuollanen, niin ei tuu mitään vaurioita.

Link to comment
Share on other sites

Se rauta on sellainen moottorinnostojutska. Siihen vaan hallitunkki alle ja moottoria on helppo vähän nostaa ylöspäin. Piti tehä tuollanen, niin ei tuu mitään vaurioita.

 

Mahtuko öljypohja sitten pois paikoiltaan? Eli ei tarvinnut irroittaa apukelkkaa.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä mahtuu. Pitää muistaa vaan irrottaa öljymäärän anturi ensin, muuten ei öp tule pois. Hyvin voi myös vaihtaa moottorin kumityynyt tämän nostotelineen avulla.

Link to comment
Share on other sites

Pakosarjat on asennettu - kuka vaittää, että on hankala homma ku on niin ahasta ;D ;D.

 

Maalarilta sain keulan osat pois. Harmi, että jouset ei oo vielä tullu. Olis hyvin kerenny asentaa tänä viikonloppuna etupään valmiiksi.

IMG_0494.JPG}

IMG_0494.JPG_thumb

Link to comment
Share on other sites

Noo... vähän lasikuulapuhallusta, maalia ja lakkaa, johon on sekoitettu joustoainetta, niin eivät lohkeile niin helposti, jos sattuu kivet kovasti ropisemaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Homma etenee tosin pienin askelin. Ajamaan pääsee toivottavasti kesäkuussa. Osia puuttuu vielä mm. Magnaflown putkisto ja panhardtanko.

 

Tänään sain etuakseliston ja jarrut valmiiksi. Keulassa on nyt paljon uutta, joten ajotuntuman pitäisi muuttua radikaalisti. Eilen tuli uusi kojetaulunpäällinen, jonka lähetin samantein mittarikehyksen kanssa nukkaukseen. Auton puskurit, etulokasuojat, konepelti ja takapaneli on jo maalarin käsittelyssä. Loput autosta maalataan sitten, kun olen sen saanut liikuteltavaan kuntoon. Taas tulee parin viikon tauko opiskelun takia.

 

Laitetaas pari kuvaa päivän tilanteesta...

 

IMG_0532.JPG}

IMG_0532.JPG_thumb

Link to comment
Share on other sites

Erittäin asiallista jälkeä. 8)

 

Itseä hieman harmittaa kun en tervannut oman konehuonetta moottorin ollessa poissa.

 

Mitkäs puslat laitoit? Uretaania? Onkos noi vakio iskarit uudet vai putsatut? Kerro muutenkin mitä "modeja teit" alustaan?

Link to comment
Share on other sites

Alusta on vaan lähinnä peruskorjattu. Jouset tosin on Eibach Prolinet. Puslat laitoin perinteiset kumiset , mutta kallistusvakaajassa on Energyn uretaanipuslat ja päädyt. Hammastanko ja rättinivel on 30tm ajetusta purkuautosta elikkä varmasti vielä topakassa kunnossa. Kaikki pallonivelet ja raidetangon päät on uusia. Iskarit on vakio kamaa ja hyväkuntoiset b-osat. Takana on vakio iskarit. Panhard ja tukivarret tulee Hotchkissilta.

 

Ensi talvena laittelen sitten QA1 säädettävät iskarit ympäriinsä ja kaikki muutkin loput alustanparannuskolskeet.

 

Jarrut on nyt laitettu vakio-osilla, mutta ensi talvi tuo tähänkin muutoksen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Perjantaina sain kojetaulunpäällisen ja mittarinkehyksen nukkauksesta. Heti piti laittaa paikoilleen ja mielestäni ovatten oikein makeet. Heijastukset tuulilasiin varmasti vähenevät.

 

Ensitalven aikaan otan nukkauksen kojetaulun alaosan paneleihin. Väriksi voisi ajatella alaosaan harmaata penkkien ja mattojen mukaan.

IMG_0544.JPG}

IMG_0544.JPG_thumb

Link to comment
Share on other sites

Guest pile

mä joskus näyttelyis katselin tuota nukkausta ja oli aika fiksun oloista sillä saa hienosti peitettyä rikkoontuneet pinnat ei jää saumat näkyviin

Link to comment
Share on other sites

Tänään loppu opiskelut tältä keväältä ja edessä on auton intensiivikasausta pari päivää. Sain vihdoin pakoputkiston käsiini ja maalari toi irto-osat tallille. On sitten niin punaiset, että silmiä häikäisee. Tarkoitus olisi saada auto pyörille ja kulmien säätöön ensi viikolla ja sitten maalari saa hoitaa hommansa loppuun. Laittelen huomenissa vähän kuvia.

Link to comment
Share on other sites

Moottoriosasto on valmis ja kevään ensisavut otettu tänään. Kyllä jytisee mukavasti avosarjoilla ;). Huomenna ruuvvaan loksut ja puskurit paikoilleen ja rupeen pakoputkiston asennukseen. Uusi katti vaatii kiinnityslaippojen hitsailua jotta sen saa sopimaan uuteen cat backiin.

IMG_0558.JPG}

IMG_0558.JPG_thumb

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tänään sain vihdoin auton ulos tallista ja pari nykäsyä lähikadulla teki kesän kerralla. On melko mukavat jytinät Magnaflowssa. Seuraavaksi auto menee ohjauskulmien säätöön ja sitten vielä maalarille.

 

Vikakoodikin pompsahti ensikäytössä. 43 eli nakutuksen tunnistuksessa on jotain häikkää. Laitoin LT4 modulin ja uuden anturin, mutta nyt ei vissiin jompikumpi sitten toimi.

 

Ohessa pari kuvaa nykytilasta. Keula on sellainen "fog light delete" malli. Käytin alkiperäisiä peiteritilöitä. Keulasta ei mustata mitään vaan se jää tuollaiseksi.

 

IMG_0592.JPG}

IMG_0592.JPG_thumb

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...