Joppe Posted March 23, 2007 Author Posted March 23, 2007 Tänään sain aloitettua bensapumpun asennuksen. Vanhan tilalle tuli Racetronixin pumppu ja johtosarja kitti. Pumppu on Walbron 255 LHR malli, joka vaihdetaan alkuperäisen kotelon sisälle. Sarjan mukana tulee kaikki tarvittavat - uudet piuhat tankin sisälle, liima kotelon kasaukseen ym. Samalla vaihtuu pumpun virransyöttö uudella johtosarjalla releineen. Näin pumppu saa maksimi jänniteen ilman häviöitä. No, pumppu on jo tankissa ja tankki menee paikoilleen huomenna. Johtosarjakin on jo puoliksi asennettu. Huomenna pitäisi olla uudet vetarit paikallisessa matkahuollossa, joten saan peränkin jo niin läjään, että sen voisi päivän päätteeksi nostaa omalle paikalle. Senverran lämmintä keliä pukkaa, että tekis jo mieli radalle. Noo vähän aikaa pitää vielä odotella ja pakertaa tallissa.
Joppe Posted March 29, 2007 Author Posted March 29, 2007 Polttoainepuoli alkaa jo olla kuosissa. Tankki on paikoillaan ja pumpun kytkennän muutos tehty. Tänään sain taka-akselin asennuskuntoon - Moserin vetarit ja LPW koppa on suurimmat parannukset ja stefat vaihdettu. Huomenna akseli paikoilleen, kardaani, jarrujen ilmaus, käsijarruvaijerit ja abs piuha. Ennen kun tipautan auton pyörilleen täytyy kuljettaa ilokaasuletku alustassa konehuoneen puolelle.
Joppe Posted April 1, 2007 Author Posted April 1, 2007 Pari pitkähköä tallipäivää takana ja alkaa näytää melko valmiilta. Auto on jo pyörillään ja testilenkki heitetty. Enää oviverhoilujen ja sisäpaneleiden kasaus, niin auto on valmis ajoon. Ne teen huomenna, kun talvilomaviikko taas alkaa. Poppikoneet jäi päivittämättä, kun rahat meni noihin kaasuvehkeisiin, mutta kai sitä voimaa kuutelee mielummin
Joppe Posted April 2, 2007 Author Posted April 2, 2007 Kaasuasennus etenee pikkuhiljaa. Pullo on jo kontissa ja vie vähänkin tavaratilan. Nyt ei viedä kuin terveisiä. Solenoidit ja letkut on asennettu konehuoneeseen lukuunottamatta kaasuletkua soleneoidille. Paketin mukana tullut letku on liian lyhyt siihen reittiin, jota käytin auton alustassa. Tarvii hommata noin metrin jatko. Sähköasennukset on vuorossa seuraavaksi. WOT kytkin on tässä mallissa fiksua mallia, joka käyttää TPS signaalia järjestelmän aktivoimiseen. Hommasin myös MSD window switch kytkimen, jolla määrätään millä kierroksilla kaasut sallitaan.
PSN Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Eikö sitä pulloa saa jemmattua vararenkaan tilalle? Tahi takapenkkien väliin?
Joppe Posted April 2, 2007 Author Posted April 2, 2007 Eikö sitä pulloa saa jemmattua vararenkaan tilalle? Tahi takapenkkien väliin? Jo vain tuli nuitakin vaihtoehtoja mietittyä ja tulin siihen lopputulokseen, että vararengasta voi joskus tarvitakkin. No, eihän se pullo ole kokoajan mukana joten voisihan se vararenkaan paikalla ollakkin, mutta telineet jää ikävästi normaaliolosuhteita haittaamaan. Sisälle takapenkkien väliin asennettaessa saattaa tulla hankaluuksia virkavallan kanssa ainakin täälläpäin, kun väittäävät että saa pullon ajon aikana kätevästi auki. Eivät vissiin tiedä, että sen pullon saa auki moottorilla sieltä kontistakin. Tulkinta kysymys. On niistä telineistä harmia siellä laatikon pohjallakin, mutta ovat suhteellisen helppo irroittaa, eikä tarvii sisustuspaneleiden kanssa vehtailla.
Joppe Posted April 15, 2007 Author Posted April 15, 2007 Auto on nyt suht valmis kesän rientoihin. Ovet joudun vielä purkamaan uudestaan, kun ikkunan ohjaintapit eivät suostu saapumaan suomeen sitten millään. Samalla laitan dynamattia oviin. Huomenna auto vakuutuksiin ja baanalle .
HFB Posted April 15, 2007 Posted April 15, 2007 nyt vasta hokasin että Juvalainen auto?! piakkoin pieni f-body miitti mikkelissä? meitä olis jokunen täällä ketkä vois tulla varmaan saatas yks 4gen paikalle!
Joppe Posted April 15, 2007 Author Posted April 15, 2007 Jo vain onnistuu - milloin ja missä? Juvalla asustelen, mutta talli on Mikkelissä eli siellä tulee ravattua usein.
HFB Posted April 15, 2007 Posted April 15, 2007 Jo vain onnistuu - milloin ja missä? Juvalla asustelen, mutta talli on Mikkelissä eli siellä tulee ravattua usein. täytyy nyt kattoo, oman saan näillä näkymin aikasintaa tiistaina ajoon... ja lupaili huonompia kelejä jo :'( mut sanotaan et piakkoin! lähestyn YV:llä tuonnempana
Joppe Posted May 3, 2007 Author Posted May 3, 2007 Tässä on nyt pari viikkoa autoiltu ja samalla paneuduttu vaihteiston säätöihin. Olen haeskellut netistä säätövinkkejä, sekä tehnyt omia kokeiluja ja vähitellen alan päästä jyvälle laatikon sielunelämästä. Tuntuu siltä, että nämä sähkölaatikot ei tarvii mitään erillisiä shiftkittejä vaihtonopeuden muutoksiin. Kaikki sujuu läppärillä kätevästi. Oma vaihteisto on kokenut täydellisen luonnemuutoksen. Olen nostanut laatikon hydraulipaineita pääpainetaulukossa TPS yläalueella ja WOT asennossa. Lisäksi erillisiä painekertojia on nostettu. Vaihtoaikataulut on muutettu. WOT vaihtohetkeen vaikuttaa nopeus ja moottorin kierrokset. Nämä kaksi kulkevat käsikädessä siten, että äly tutkii molempia muuttujia ja molempien haluttujen arvojen on toteuduttuva, jotta vaihto tapahtuu. Eli jos halutaan vaihteiston vaihtavan kierrosten mukaan, on ensin saavutettava määrätty nopeus, jonka jälkeen tutkitaan kierrokset ja vaihto tapahtuu, kun haluttu kierrosluku saavutetaan. Tämän vuoksi nopeus on määriteltävä riittävän pieneksi, että halutut vaihtokierrokset ovat varmasti suuremmat, kuin kierrokset säädetyllä nopeudella. Ja sama toimii sitten toisinpäin, jos halutaa laatikon vaihtavan nopeuden mukaan. Oma loota vaihtaa tällähetkellä jo melko napakasti ilman viiveitä ja luistoja. Kelit on ollu melko märkiä, mutta sen verran on kuivaa jossain ollu, että 1-2 vaihdossa takaa kuuluu renkaan vikinää. Myöskin viime kesänä varttimaililla empinyt 2-3 vaihto on tosi napakka ja olen saanut rajoitinta vasten vaihdon pois. Odotan mielenkiinnolla paljonko tämä vaikuttaa aikaan.
Nova Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 Myöskin viime kesänä varttimaililla empinyt 2-3 vaihto on tosi napakka ja olen saanut rajoitinta vasten vaihdon pois. Odotan mielenkiinnolla paljonko tämä vaikuttaa aikaan. Sanoisin että tämä ei yksistään vaikuta mitään aikaan. Aika tehdään siinä 60 jalalla. Tuli tämä joskus kantapään kautta kokeiltua.
Joppe Posted May 4, 2007 Author Posted May 4, 2007 Auto oli rajoitinta vasten liki 1.3 sekuntia, jona aikana nopeus tippui 1.5 mailia ja ei tietenkään kiihtynyt yhtään. Kyllä tuon poisjääminen pitäisi aikakortissa näkyä jollain tavoin.
Joppe Posted May 4, 2007 Author Posted May 4, 2007 Ai niin, tuli käytyä leimalla tänään. Läpi meni, mutta auton alla käydessäni huomasin öljyvuotoa koneen takaosassa. Huomenna pitää tutkia tarkemmin vuotaako perinteisestä paikasta vai jostain muualta.
Guest 1994z28 Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 Mulla on omassa toisaan TCI pro kitti , joka sisältää myös shift kitin. Ennen koneen vaihtamista vaihto tosi tykisti, ja nyt vielä kun kone on "viritetty", myös ion soltan madz28 koski myös vaihteiston vaihtamis hetkiin, ja nyt vaihtaa vielä rokimmin. The rev limiter is set at 6500 RPM. Wide open throttle shift points are adjusted ~ +300 RPM from stock.
Joppe Posted May 4, 2007 Author Posted May 4, 2007 Tuo madz28 bin file olis kiva nähdä, mitä kaveri on tehny vaihteiston painetauluille.
Nupa Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 Vois kiinnostaa nuo arvot tätä myös. Mutta lootaguru Päivisen sanoin: tekohengitystä tuollanen Laatikkohan (myös -E) kasataan sisuksiltaan niin, että vaihdot napakoituu ja aski kestää...
Joppe Posted May 20, 2007 Author Posted May 20, 2007 No joo - ongelmia pukkaa :'(. Kannentiiviste vuotaa vasemmasta kannesta nestettä ulospäin. Eli kone yläkerrasta lihoiksi heti alkuviikosta. Samalla vois kannet siistiä kanavista ja päivittää keinuvippaset. Pikkasen näyttäis tihkuvan öljyä imarin takaakin. Toivottavasti saan nipuun ennen Alastaron ajoja parin viikon päästä. Tänään sain iloliemipullon täytetyksi Motoparkissa. Outlaw tiimi Tommy Anttila auttoi ystävällisesti. Voittivat muuten suvereenisti luokan 7.7 ja liki 300 kilometriä horassa
Guest 1994z28 Posted May 20, 2007 Posted May 20, 2007 hei mulla omelkein li ihan sama tilanne, luulin ett vas kansi vuotaa nestetta ulospäin, mutta syyllinen olikin puhki ruostunut pakkasproppu, näytti ihan että oli kansi... M
Joppe Posted June 13, 2007 Author Posted June 13, 2007 Viimepäivinä on tullut alotettua kansihommaa. Moottori on nyt purettu ja kannet viety koneistamoon. Olivat vuotaneet lohkotason alapinnalta takaosasta vesitilasta ulospäin moottorin kupeelle molemmilta puolelta. Nesteen hävikki oli jo litran verran viikossa. Vika oli hapertuneissa tiivisteissä. Koneistamossa oikovat tasot - muuta ei tehdä. Ohjureissa on jonkun verran sanomista, mutta niihin ei kannata puuttua, kun uusi kone tulee työn alle ensi talvena ja siihen tulee kaupan uudet kannet. Nyt vaan kone nopeasti nippuun ja takasi ajoon. Moottorissa ollut öljyvuoto ei tullu imusarjan takaa, vaan öljynjäädyttimen jalasta. Sinne vaihdetaan tiivisteet niin eiköhän se siitä. Näillä korjauksilla voi sitten uskaltautua radalle ja kokeilla kaasuja. Motoparkin radalle olis tarkoitus mennä testaamaan heti juhannuksen jälkeen. Tarkoitus oli ajella summermeettiin, mutta vuodot kävi niin pahoiksi, että oli pakko laittaa auto remonttiin :'(.
Joppe Posted July 5, 2007 Author Posted July 5, 2007 Vihdoin pääsin aloittamaan moottorin läjäämisen. Puuttuvat venttiilinvarsientiivisteet olivat jarruna. Kannet on nyt asennettu ja aamulla jatketaan hommia. Tavoite olis ottaa savut tämän vuorokauden puolella. Viikonloppuna mennään Alastaroon nitroa haistelemaan - tosin ei Camarolla, kun ei taida saada kilometrejä alle, että kaikki varmasti pelaa. Päätavoite on Big Wheels viikonloppuna Motoparkissa varttimaililla parempi aika kuin viimevuonna. Alle on hankittu Mickey Thompsonia paremman pidon toivossa. Tarkoitus olis vielä ehtiä testaamaan kaasuja ennen varsinaista koitosta.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now