Joppe Posted September 17, 2009 Author Posted September 17, 2009 Tässä parempi kuva elintenluovuttajasta. Punaisen purku on jo alkanut sisustuksen purkamisella ja yleisellä tuumailulla projektin suhteen.
Joppe Posted September 19, 2009 Author Posted September 19, 2009 Selvittelin luottokatsurin kanssa projektiin liittyviä asioita. Pykälien mukaan ei tule ongelmia muutostyön suhteen. Vaikka autoon vaihtuu runsaasti osia ei muutosprosenttirajat tule vastaan. Päästöissä uudempi mosa luonnollisesti täyttää 1994 vaatimukset. Uudempia valoja voi myös käyttää ilman e-hyväksyntää. Kova savotta on siis edessä. Pura kaksi ja kasaa yksi. Autoon vaihtuu koko tekniikka, kaikki sähköt, kojelauta, etuakselisto jarruineen, tankki ja pumppu sekä keula. Periaatteessa vain kori ja sisustus jää vanhasta. Tosin tuo keulan vaihto vielä mietityttää, sillä vanhempi keula on vaan jotenkin häijymmän näköinen. Voisihan tuon uudemman keulan maalauttaa punaiseksi ja vaihdella sitä sitten mielen mukaan . Projektin edetessä osaa tulee myyntiin. Vanha tekniikka kokonaisuudessaan, sekä muut pois vaihdetut osat laitetaan myytävien listalle. Varmaan tuosta 98 raadostakin riittää osaa myyntilistalle. Rakennan autoa varttimailimielessä. Ilokaasuttelu jatkuu. Tulen todennäköisesti asentamaan turvakaaret ja taka-akseli vaihtuu Strangen 12 pulttiseen f-body perään. Moottori rakennetaan kestämään selkeästi suurempaa kaasunkäyttöä kuin nykyversiossa. Saas nähdä miten tämä projekti karkaa lapasesta.
KimmoT Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Onhan tuossa hommaa, mutta mielenkiintoinen projekti Voikos tuon vanhan mallin keulan säilyttää jos vaihtaa korkeamman konepellin?
HFB Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Tässä parempi kuva elintenluovuttajasta. Punaisen purku on jo alkanut sisustuksen purkamisella ja yleisellä tuumailulla projektin suhteen. onhan tuo vähän sääli noin ehyt ja siisti auto käyttää "elintenluovutukseen" mut tiukka ja siisti rassi siitä lopputuloksesta kyllä tulee
CamRaato94 Posted September 21, 2009 Posted September 21, 2009 Kova savotta on siis edessä. Pura kaksi ja kasaa yksi. Autoon vaihtuu koko tekniikka, kaikki sähköt, kojelauta, etuakselisto jarruineen, tankki ja pumppu sekä keula. Periaatteessa vain kori ja sisustus jää vanhasta. Tosin tuo keulan vaihto vielä mietityttää, sillä vanhempi keula on vaan jotenkin häijymmän näköinen. Voisihan tuon uudemman keulan maalauttaa punaiseksi ja vaihdella sitä sitten mielen mukaan . Tämän tapaista swappia olen itsekkin miettinyt, koska jos tarkoitus on myydä LT1 ja ostaa LS1 niin miksi ei käyttäisi välirahaa luovutusautoon. Sitten jää kuitenkin LT1-tekniikka pukeille varalle...
Joppe Posted September 22, 2009 Author Posted September 22, 2009 Onhan tuossa hommaa, mutta mielenkiintoinen projekti Voikos tuon vanhan mallin keulan säilyttää jos vaihtaa korkeamman konepellin? Täytyy mittailla, kun saan mustan talliin tutkittavaksi. Moottorihan varmaan sinällään sopii pellin alle, mutta nuo ilmanottohässäkät varmaan ottaa kiinni.
Joppe Posted December 19, 2009 Author Posted December 19, 2009 Auton purku on nyt aloitettu ja tallissa alkaa olla tyhjä hylsy. Autosta on enää purkamatta kojelauta ja lämppäri. Elintenluovuttaja saapuu vuodenvaihteessa ja projekti jatkuu sen purkamisella. Hankintalistalla on uuteen tekniikkaan pakosarjat ja putkisto sekä vaihteisto. Pakosarjat ja y-putki katalysaattoreineen tulee Kooksilta ja loput Magnaflowlta. Vaihteistoksi tulee Monsterin SS ja peräksi Strange 12 pulttinen F-Body versio. Nämä saapuvat helmikuun alkuun, jolloin projektin pitäisi olla siinä vaiheessa, että pääsen läjäämään uutta kombinaatiota. Tammikuun aikana pitää siis purkaa -98 ja asentaa -94:een sähköt, kojelauta, tankki ym. ym. Koria tarvii käyttää myös maalarilla, joka saa ehostaa konehuoneen maalit. Tekniikka asennetaan sitten viimeiseksi, kun se on käyty läpi.
Joppe Posted January 12, 2010 Author Posted January 12, 2010 Elintenluovuttaja on ollut tallissa jo jonkun aikaa ja tuumailua projektin suhteen on ollut ankarasti. Aika vaan on ollut kortilla toteutuksen aloittamiseksi. Menee ainakin pari viikkoa vielä, ennen kuin pääsen jatkamaan vanhan purkua vielä vähäsen ja aloittamaan toisen purkua osiksi. Vähän tuli kuitenkin fiilisteltyä, miltä voima-aineen purkausaukko näyttää LS:n nokalla.
Joppe Posted February 27, 2010 Author Posted February 27, 2010 Pientä tilannekatsausta. Auto alkaa olla jo melko tyhjä. Alustassa on vielä kiinni taka-akseli ja polttoainetankki, sekä jarru ja polttoainelinjat. Sisältä on purettu pois kaikki muu paitsi kojetaulu. Elintenluovuttajaa on myös purettu jonkin verran, jotta erot alkaisi hahmottua. Rakenteellisia eroja on vähän. Jäähdyttimen kehys on LS versiossa matalampi erilaisen ilmanoton vuoksi ja tämä on korjattava -94:seen. Leikkaan -98:n kehyksestä palasen ja vaihdan sen -94:seen. Laitan tästä operaatiosta kuvia myöhemmin.
Joppe Posted February 27, 2010 Author Posted February 27, 2010 Takapää on nykyisin tälläinen. Berger Chevrolet Michiganista laittoi aikoinaan aika kovia 4 Gen Camaroita maailmalle. Niissä oli tuo Camaro paneli musta.
Joppe Posted February 27, 2010 Author Posted February 27, 2010 Elintenluovuttajan leikkaus on edennyt....
mikke Posted February 27, 2010 Posted February 27, 2010 hyvältä näyttää vaikka onhan tos osien sinksausta viel melko paljo
Joppe Posted March 2, 2012 Author Posted March 2, 2012 Tulipahan kaivettua tämä projekti naftaliinista esille. Sen verran on kerätty tsemppiä, että josko tuolla vielä tänä kesänä ajeltais. Elintenluovuttaja on kaluttu tyhjäksi - ei ole kuin tyhjät kuoret jäljellä. Hitsailin tuossa parina iltana nuo -98 mallin erilaiset pellit konehuoneeseen. Muuttaa piti siis konepellin stoppareiden aluset, jäähdyttimen päällinen ja oikean sisäloksun etureuna. Erot ovat siis varsin pienet korissa. Sähköt vaihtuvat kokonaan luovuttajasta. Ensiviikolla pitäisi viedä maalarille konehuoneen maalaukseen. Hommaa siis piisaa, mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa etene.
Joppe Posted March 4, 2012 Author Posted March 4, 2012 Laittelin tankkiin Racetronix pumpun äsken. Huomenna pitäis nostaa tankki paikalleen ja asentaa taka-akseli myös. Etupäätäkin pitäisii laitella senverran kasaan, että saan pyörät alle ja auton trailerilla maalarille tiistaina.
tppk Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 minkälaisilla palikoilla olet moottorin kasannut,vai mennäänkö vakiolla vielä,tuossa on vielä hommaa jos meinaa keretä kesäksi ajoon,eikun tseppiä .
Joppe Posted March 5, 2012 Author Posted March 5, 2012 Moottoripolitiikka on vielä pienen mietinnän alla. Nurkassa olis LS1, LS6, LS3 ja LQ4. Tällä hetkellä on suunnitelmissa porata LQ4 lohko 6,2 litraiseksi ja vahvistaa alakertaa ilokaasukäyttöä varten. Kansiksi on tulossa uudet LS3 versiot GM:lta ja tietysti LS3 imusarja. Moottorin valmistuminen on jonkun verran lompakosta kiinni, joten on mahdollista, että ajelen LS1:llä ensikesänä
Z-mo Posted March 5, 2012 Posted March 5, 2012 Nurkassa olis LS1, LS6, LS3 ja LQ4. Kaikilla meillä on ongelmamme...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now