mikke Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 mielestäni pultattavilla ei tee hevon humppaa. hitsillä palkkeihin ja pohjaan, niin hyvä tulee. kolmosesta en tiedä mut nelonen rupes pultauksen jälkeen tulemaan suorassa mutkasta ulos eikä silmällään niinku aikasemmin, korin keinahtelu kaasua polkiessa hävis olemattomiin ja t-top palat taukos natisemasta, myös terävistä rypyistä tiessä aiheutuva kolahteleu katosi. kyllä tuola jokunen hevonenkin humppaa pellinalla
JR Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Eli nelosissa tuli "humppaamalla" hyvä - no toisaalta onhan se ihme jos sellanen mellakka-aita ei tukevoita menemistä - onhan siinä sen verta rautaa ristissä. Mut tosissaan, rupesin tuossa spekuleeraamaan tätä hitsausasiaa ja sen sallittavuutta kun kyseessä on kuitenkin runkoon alkuperäisesti kuulumaton osa. En muista, mutta luulen kuulleeni joskus ettei tällaisia "virityksiä" sais ihan noin vaan asennella hitsailemalla. Ok - saihan sitä koulussakin luntata jos ei jäänyt kiinni, mutta ajattelin kuitenkin tänkin kohdan yrittää tehdä niinkuin määräykset sallii ja sanoo. Googlettamalla yritin tuossa asiasta löytää lisätietoa, mutta eip löytynyt vielä.
Guest Camarotti Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 kolmosesta en tiedä mut nelonen rupes pultauksen jälkeen tulemaan suorassa mutkasta ulos eikä silmällään niinku aikasemmin, korin keinahtelu kaasua polkiessa hävis olemattomiin ja t-top palat taukos natisemasta, myös terävistä rypyistä tiessä aiheutuva kolahteleu katosi. kyllä tuola jokunen hevonenkin humppaa pellinalla Pulttauksesta en tiedä mutta alustasarjan (ehkä )ansiosta ei keinahtele eikä tule mutkasta" silmällään" ei myöskään kattopalat natise eikä kolise 8)Vai oliskohan mulla tiistai päivän tekele ?
mikke Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Pulttauksesta en tiedä mutta alustasarjan (ehkä )ansiosta ei keinahtele eikä tule mutkasta" silmällään" ei myöskään kattopalat natise eikä kolise 8)Vai oliskohan mulla tiistai päivän tekele ? nyt joudut selvittämään tarkan valmistumis päivän jotta tämä mysteeri selviää
Guest Camarotti Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 nyt joudut selvittämään tarkan valmistumis päivän jotta tämä mysteeri selviää Tiistai ip = ei vkl krapulaisia duunareita hihnalla
Nova Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Pulttauksesta en tiedä mutta alustasarjan (ehkä )ansiosta ei keinahtele eikä tule mutkasta" silmällään" Lisää vauhtia sitten....
Guest Jukka Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 alkuperäistä rakennettahan saa vahvistaa, jopa lain mukaan. Itsellä on nuo hitsattuna 3gennerissä, ja ainut mitä katsari niistä sanoi oli "ai katos joo". Pulttaamalla en menisi noita kiinnittelemään, kun korin eläessä pyrkiivät suurentamaan pultin reikiä ja siten tekemään itsensä hyöryttömiksi
Senior Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 4-gennereissä tuettu/pultattu eri tavalla. Huomattavasti järkevämpi pulttisysteemi kuin kolmosissa...
jontte Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Mulle katsastusmies totesi hitsatuista sub frameista,"hyvä et joku viittii panostaa korin jäykistämiseen".
GTATL Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 kumma kyllä turvakaaretkin on hitsattava runkoon . en mä ole kyllä nähnyt vielä kaaria jotka olis pultattu kiinni. sen verran kun kattelin noita teidän pultattavia sfc tulee liitokselle/pulteille kohtuullinen kuorma. eiköhän ne pultinreijät sietä joskus ilmoittele itsestään katsari oli tyytyväinen ainakin mun rautahässäkkään, joka on hitsattu pohjaan/helmaan ja rungonpäihin.
Guest Camarotti Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Lisää vauhtia sitten.... Lähtee sladiin
JR Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Eli kuulostais ja tuntuis siltä että toi Spohnin putkimalli nimenomaan hitsttuna vois olla 3-geniin käypänen, vai mitä mieltä 3-gen porukka olis? Nopeasti laskettuna kiinnostuneita olis 6kpl, joten eikös siltä pohjalta asiaa kannattais jo viedä eteenpäin?
-vellu Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Eli kuulostais ja tuntuis siltä että toi Spohnin putkimalli nimenomaan hitsttuna vois olla 3-geniin käypänen, vai mitä mieltä 3-gen porukka olis? Nopeasti laskettuna kiinnostuneita olis 6kpl, joten eikös siltä pohjalta asiaa kannattais jo viedä eteenpäin? Eiköhän tolle erälle tekijä löydetä. Mistäs noi mallit? Pitääkö tilata yhdet Spohnilta?
JR Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Eiköhän tolle erälle tekijä löydetä. Mistäs noi mallit? Pitääkö tilata yhdet Spohnilta? Niin, mikä oli systeemi millä nelosiin aloitte duunaamaan "mellakka-aitoja" - hankitte kimapassa tehdastekosen kappaleen ja siitä sitten ammattimies monistamaan? Jukalla olis kait autossaan kiinni juurikin Spohnin replikat - oliskohan sillä mittoja tallella. Voi olla aika hankala lähteä auton alta mittailemaan, mutt toisaalta onko noi niin monimutkaisetkaan ... ammattimiehelle.
juha Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Jos saisin 3gen palikoista cad kuvan tai sitten ite piirrettyä niin voisin kysellä duunista hintaa niin että olisi joko märkä- tai jauhe maalattuna valmiina. Siellä tehdään Sisulle ja Patrialle raskaan kaluston alustan osia niin voisi saada aika sopivaan hintaan ja ammattitaitoa löytyy ainakin hitsauksesta ja maalauksesta. Kauanko yhden 4gen sfc paketin tekemiseen meni ? Tietäisi suurin piirtein paljonko tulisi maksamaan .
-vellu Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 4gen mallit saatiin kerholaiselta lainaksi. Noi Spohnin 3 gen raudat näyttää sen verran yksinkertaisilta, että hyvillä mitoilla ja kuvilla luulisi jonkun osaavan tehdä ensimmäiset protot.
juha Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kunnon kuvilla voisin teettää proton vaikka itelleni duunissa.
-vellu Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kunnon kuvilla voisin teettää proton vaikka itelleni duunissa. Toi olisi varmaan hyvä aloitus. http://www.spohn.net/productimages/ACF4162.JPG Lisää kuvia tuolla: http://www.spohn.net//index.cfm?action=read&contentid=10
JR Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kuulostaa hyvälle. Mä en vaan noita cad-juttuja ymmärrä, joten mulle jäis siinä vaiheessa apupojan rooli. Spohnin sivuilta löytyi muuten tietoa noiden asentamisesta. Hyvin asennettuna luulisi olevan hippasen jo tukevampi kuin ilman mitään. EDIT: Jaahas Vellu ehti ensin - seuratkaas siis Vellun linkkiä
Z-mo Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Mulla olis pätevä malli 3gen subframeille, tervetuloa mittaamaan, keitänkö kahvit? En nyt tiedä jäikö teiltä tää huomaamatta, mutta eiköhän helpoiten tää onnistu jos Jukka antaa teille mitat?
JR Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Sitä mä kans tossa jossain vaiheessa "ääneen ajattelin"...
Guest Jukka Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Mulla ei oo noihin sellaisia "just" mittoja, vaan vaativat vähän lyhentämistä. No aloitetaan: Tuo kuskin puolelle tuleva putki on kaikista helpoin. Se on n. 148cm pitkä suora palikka. Sitten tuo aapparin puolelle tuleva on n. saman mittainen mutta muistaakseni n. 60cm kohdalla (takaa eteenpäin edettäessä) on tuo mutkainen osuus. Trigonometriaa tms osaava voi laskea tästä: jos tuo vino osa toimii hypotenuusana, ja tuon takaa tulevan putken oletettu jatke (15cm) kateettina ja toisena kateettina tuo putkien "korkeusero" (6cm) niin tuo vino osa on 16,15cm? Mutkien jälkeinen osa oli muistaakseni n. 60cm Nuo sivuista keskelle menevät putket oli muistaakseni n. 40cm ja niiden kulma, en muista. Nämä mitat on sitten parivuotta vanhaa ulkomuistia, mutta uskoisin että aika lähelle oikeita. Tod näk noissa mitoissa on hieman ekstraa "työstövaraksi". Omissani ei ole noita päitä pultattu lca:n korvaan kiinni, vaan putket on hitsattu lca:n korvaan kiinni, tietysti siten, että lca:n pystyy vielä irrottamaan, ja kaikkien putkien päihin on laitettu lattaraudat, joilla kiinnityskohdan rasitusta oletettavasti voidaan jakaa isommalle alueelle. Putket on lisäksi hitsattu n.5cm välein kiinni pohjaan.
JR Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Tarkkaanpa muistelit Jukka, hienoa ja kiitokset mitoista. Muistatko vielä minkä kokoista putkea tuohon käytit ja veditkö kans ohuemmalla putkella tuon apparipuolen etuosan? Putken seinämäpaksuus taitaa olla aika tuhtia kans että kestää. Mites juha, pääseekö noilla mitoilla miten pitkälle?
Guest Jukka Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 43mm halkaisijaista ja tais olla 2 tai 3 millin seinämällä, normi turvakaariputkia. Eikä mitään ohuempia etuosia mihinkään putkiin. Kyllä tuos pienempikin putki menis kun vaan käyttää reilusti "hitsikoneen liimaa". Ja se matto kannattaa nostaa pois ennen hitsausta, nimim. kajarin johdot sulivat hitsattaessa. Tuota aapparin puoleista haaraputkea ei välttämättä tarvi taivuttaa jos sen asettelee niin että se on niin takana kuin mahdollista. Joo ja mulla on hyvä muisti
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään