Jump to content

Black-Red RS


Juza89
 Share

Recommended Posts

Tervens!

 

Nyt vasta tuli tännekki liityttyä, vaikkakin selaillu foorumia camaron oston jälkeen.

Elikkäs moneen otteeseen tehnyt jo mieli hankki 3gen camaro ja nyt sitten vihdosta viimein heinäkuussa 2013 tull auto ostettua :) Ohan noita jenkkejä muutama vanhemmilla ollut ja siitä se kipinä tainut lähteä. Enempi tullut bemarin parissa touhuttua (aina paha mainita saksalaisia autoja), mutta ainoa oikea auto on jenkki.

Camaron suhteen jos nyt jokin näkösiä suunnitelmia päässäin pyöritellyt,, toteuttamista haittaa vaan tällä hetkellä, muut häiriötekijät ja liian ahdas tallipaikka...Ovet saat juuri ja juuri sen verta auki että pääset sisään, etupuskin seinässä kiinne, takapuskurin ja ulko-oven välissä semmoset 2mm tilaa  ::)  Tietää kyllä työn täytteistä huhtikuuta, että ois vapuksi ajossa :D

Autohan on rullannut tehtaalta 1989 ulos ja on (valitettavasti) vähäpäästöinen ja otteeseen merkattu ylös kaikki saastelaitteet. Tarkoituksena nyt jättää saatelaitteet paikoilleen toimivina, kerta ei ne nyt niin paljon virittämistä hankaloita, mitäny varmaste omat haasteensa tuo.

 

Ensi kesäks nyt ois tarkotus tehdä aidot tuplaputket 2,5" tai 3" tavarasta, magnaflown metallikennoiset katit, parantaa kylmän ilman saantia ilmanputsarille, kuiduttaa etupuskuri ja helmalevikkeet kuntoon taikka sitten tilata uudet, takapyörän koteloissa hieman hitsaamista ja ehkä kuskin penkin alla, laittaa flektin anturi kuntoon.  tarvitsee tuo konepelti maalata takaisin punaiseksi ja samalla sitten tulee punaiseksi myös helmat, oven ja puskurien alalistat ja takaspoileri, muuten auto pysyy mustana.

 

Sitten varmaan ensi talvena jos kunnon tallipaikka, niin laitetaan summitilta tulemaan 10" perän lukko, edelin kannet/nokkapaketti, sytkäosat ja varmaan sitten hommata megaruutta, harisen boksi tai jokin muu vastaava.

 

Että saas nähä mimmonen ikuisuus projekti tästä tulee, mielenkiintonen ja varmastekki osittain hermoja raastava, mutt sitähän tää harrastaminen on  :D

ostokunto.JPG.9ca03877ad3e6e69c56b1a006ba5bd76.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 351
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Z-mo

    9

  • GTATL

    15

  • Fenix

    14

  • Juza89

    236

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onpas tuttu kikotes.... :D

 

Jossain/jostain tosiaan keulapala saanu osumaa.... vauriot vaan keulapalas, ni ei oo ku kosmeettinen haitta  ;D

 

silloin kun mä sen ostin niin oli uusittu tuo apukuskin lokasuoja (vaihdettu keula paikallaan) muuten keula oli vähä vinos sinne tänne, mä sen purin + oioin silloin ja tilkkasin noilla ruuvveilla puskurin kokoon ettei repsottele mihkä sattuu ja uusin sen toisen lokasuojan + apukusken oven, konepeltiä lähin hakemaan ja mulla oli pakettiautollinen osia oli kuitenkin lähtiessä.... ::)

 

 

myy se konepelti mulle.... ;D

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tilanne päivitystä... Hittaasti etenee, ku mummo lumes, mutt khyll se tästä jollei vapuks, ni viimestään pikkuveljen yo-juhliin oltava ajossa :)

2kpl 2,5" katalysaattoria tilattu Racers Place:lta ja eilen kävin hakemassa Porista 3 kesää käytetyt edelin TES-sarjat, edullisesti tietenkin  8)

Viel tartteis kär Martelius Exhaust:lla ostamas vähän rosteriputkea, käyriä ja kattoo nyt ostanko sieltä RST-vaimentimet vai vaan reikäputkea/villaa ja teen sitten töissä itse  :W saattais siin muutaman roposen säästää  ::)

...ja tartteehan sitä näköjään uus moniurahihna käyr us-partsilt hakemas, ku vanhaan tullu viilto reunaan jostain syyst  ??? parempi uusia, ku odottaa ett paukahtaa motoril poikki....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Doddiih katit saatu.. ei menny ihan niinku strömssös, kiitos matkahuollon jolta ei tullut ilmotusta, ett kati ollu noudettavissa  jo 5.2  >:(  pisti vaan silmään matkahuollon hyllyst katti paketti, kun lottoa tein ja tull vaa aavistus, ett oiskos nuo mun... käyhän tuoki "lottovoitost"  ;D

 

Kattoo ny misä vaihees alkaa/kerkee putkee hitsailee, jos sitä jossainvaihees ois iltavuoros vähä hiljasempi hetki, ni sitt tekis näit tärkeempii hommii  :W

Ja voishan sitä koettaa vääntää viel noit jäykiste osii kevääks  ::) , jos vaan löytää kunnon mittakuvat jostain...käveis vaan noppeemmin valmiilla ohjekuvil/-mitoil  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Doddih lähtihän ne vanhat pakosarjat irti vihrosta viimein, eihän siinä mennykkään ku koko ehto  ::)

Eikä nyt yllätyksiltäkään vältytty ... kuskin puolelta joku onnistunut joskus poikkasemaan laipan perimmäisen pultin ja tällä seurauksella sitten sylkeny kuumat kaasut moottorin johtosarjaan  >:(  johdot nyt ainaki näyt viel ehjilt, ett olis vaa johtonipun suoja palanu.

Tarttee huomen tutkii tarkemmin ja ottaa kuva muistuttamaan, että tämmönenki on mahdollista...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hiljalleen etenee, etupäästä putkisto hepattu kiinni ja kateilta taaksepäin putket tuettuna oikeaan linjaan. Seuraavaksi varmaan tehdä loppuvaimentimet tai jos ulkon ois tarpeeksi lämmintä niin kuiduttais puskurin/ -lipan ja helmalevikkeet kuntoon.

Ensiviikolla sit hitsata töissä (jos tulee sopiva väli) putkiston etuosa kasaan, ni saisi laitettua loppuosanki lopulliseen asentoonsa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Piente kiroomisten ja pärräämisten (kerta sitä tilaa on niin ruhtinaalisesti)  jälkeen sai pääsiäis viikol edelit kiristettyy, ventiilikopat takas paikoilleen, rikkoutuneet tulpat ja flektin anturin vaihdettuu ja lyötyy motin käymään pelkil sarjoil ja aika hiljaahan se niillä kävi \m/  :W

Ohjausakseli nyt vähä( paljon) aiheuttanut päänvaivaa  >:( , ett sais sen nyt viel takasin paikoilleen (tosin en oo jaksanu ny sen kans tapel)..

 

Tech Linet vedelty putkiston alkupäähän, puskuri, -lippa, helmalevikkeet viimeistely kittausta vaille valmiit pohjamaalattavaks. Kattoo ny misä vaihees ilmat lämpee tarpeeks, ett pystyy maalaa, kerta joutuu ulkosalla tekee...

Sub Frametki odottamas paikalleen hitsaamista ja ohan siel takan muutama paikka, mitkä tarttee leimal laitel  :W

Mites se sanonta menn: Kovil ottaa, ku koiras poikii...

Onneks  terapiahoitoo  tarjoillee porukoitten De Ville  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Alkohan ne valotki palaa oikeista katkasijoista, ku vaihto valonvaihtimen. Oll se "hieman" kärähtäneen näkönen  :W  Varmaan tartteis khyll viel varmistaa misä kunnos lyhkäste/parkkien katkaisija o... Täll hetkell, ku laittaa lyhyet päälle, ni palaa kaik 4 lyhkäst samaan aikaan ja pitkät pääl palaa 4:t lyhyet ja 4:t pitkät.

Tyhmä kysymys, mutt mites noi lyhyet kuuluis palaa näis camarois, ihan tuolleen 4 kerral vai perinteisest, että vain ulommat polttimot palaa?

Link to comment
Share on other sites

Lyhyillä valoilla vain ulommat tai sisemmät, oman maun mukaan.

Jotain muutakin häikkää sulla on kytkennöissä, lyhyiden tulee sammua kun pitkät laitetaan päälle.

Link to comment
Share on other sites

Lyhyillä valoilla vain ulommat tai sisemmät, oman maun mukaan.

Jotain muutakin häikkää sulla on kytkennöissä, lyhyiden tulee sammua kun pitkät laitetaan päälle.

 

Ok. Vähän aattelinkin ettei kuulu noin palaa, siel o aikoinas  ollu kaiken maailman ryöstäjiä, ei minnekkään meneviä piuhoja, etzeteraa...

Link to comment
Share on other sites

Dodih, nyt toimivat niinku kuuluuki. Syypääksi löytys yks ylimääränen johto, se riitti näköjäs sotkee koko systeemin.

Viel poistaa tuo flekti parkkien takaa, ettei olis valoissa enää mitään ylimääräisiä kytkentöjä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...