Jump to content

Voimaa kutosesta


kutvonen

Recommended Posts

Eli olen tässä alkanut miettimään tuon pontiacin ahtamista remmillä, haltecilla moottorin ohjaus kuuluisi myöskin suunnitelmiin. Auton vuosimallihan on -91 ja 3.1 v6 koneella. Remmeksi olen katsellut jotain suht edullista ahdinta esim eaton m45/m62, koska en ole hakemassa mitää järkyttäviä tehoja tuosta koneesta, ja toisaalta olisi tarkoitus ruuvailla se remmi aina katsastukseen irti joten...niin, eli ollaan hieman laittomia virityksiä tekemässä. Mitään varsinaista aikataulua ei ole ja moottori olisi tarkoitus pitää muuten vakiona, eli olisi palautettavissa alkuperäiseksi myöskin melko helpolla. Jos jollain olisi kokemuksia noista Eatonin ahtimista, niin olisin kiitollinen niistä. Ja jos mahdollista, kommentit kuten: "myy pois, osta v8 malli" voi jättää sitten suosiolla pois, koska on olemassa muitakin moottoreita kuin v8...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • kutvonen

    81

  • TransNAM

    22

  • mieta

    10

  • Crisis

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eipa loydy kokemusta moisista vehkeista, mutta mikali Lontoo vahankaan taittuu, niin kannattanee lueskelle www.camarov6.com seka www.thirdgen.org sivustoja. Sielta varmaan loytyy enemman apua kuin harmalaisista harrastajista tahan hataan. Eipa taida kovinkaan moni Suomessa olla viela moista tehnyt.

 

8)

Link to comment
Share on other sites

juu, kyllähän toi turbosarjakin kiinnostaisi, mutta toi eatoni on nopeammin poistettavissa konehuoneesta, sekä hinnaltaan paremmin soeltuva... :)

olen alkanut kaavailemaan, josko sen saisi korvaamaan ilampumpun tuolla konehuoneessa...pitää mittailla...oisikohan mahdollista päästä 200hv konetehoihin tolla ahdin,haltec,putkisto,cooleri paketilla? ja kaiketi toi kone ny sen kestäisi, jos ei kestä, niin sitten korjataan paremmilla ja kestävämmillä osilla...mitäs antureja joutuu vahtaan toisen laisiin?ja ilmeisestin bensa regun saa vaihtaa?jos nyt koittas pitää budjetin jossain 2500€ tai jotain...?

Link to comment
Share on other sites

saa varmastin enemmänkin, mutta kun en halua avata moottoria...vielä ainakaan. ja ku toi o vähäpäästöinen, niin esim nokkaan, ei paljoa tarvitse kajota, kun jo tulee ongelmia...toi ahtaminen on huomattavastin helpompaa... ja paineet pidetään melko pieninä, esim 0,5...

Link to comment
Share on other sites

toi mun sn-92 pakstoni hönkii (tai ainakin pitäs)8psi=0,6bar. 50% pitäs kuulemma tehon nousta ja koko läjä makso reilusti alle tonnin.... eiks toi eatonin 45 ole kohtis pieni?

-Jos uuden ahtimen ostat,ni eikös niissä pitäs tulla se joku saastelappu mukan?-

Link to comment
Share on other sites

uutta en ole ostamassa, ja toi m62 toden näkösesti ny sit tulis jos ei mitää halvempia hypi silmille..jos ton saisi katsastettua ahtimelle, niin sitte voisi panostaa enemmänkin koneeseen, mutta kun on vähäpäästöinen...juu, tiedän että saa katsastettua jos tekee sen oliko se ny vat testi vai mikä (kallis),taikka hommaa ahtimen missä o saastelappu mukana (kallis)...jos tohon ny saisi edes yläkierroksille vähä enemmän hönkää...tuntuu puutuvan vakiona tos 4000 jälkeen aika paljon...tai siis tuntee juuri sen,että tehoa tarttis lisää..

 

kyllähän sitä aina sen verta löytyy innostusta ruuvata,että ruuvaan sen remmin pois aina leimale...

Link to comment
Share on other sites

siin on vaa semmone v-jutska.. Et tua noi jos kuitenki käy niin et ajaa molskautat kolarin,remmi konees muttei papereissa,ni ei tarvii maksajaa koko paukaukselle kaukaa ettiä..... :(

Link to comment
Share on other sites

siin on vaa semmone v-jutska.. Et tua noi jos kuitenki käy niin et ajaa molskautat kolarin,remmi konees muttei papereissa,ni ei tarvii maksajaa koko paukaukselle kaukaa ettiä..... :(

jos ns.normaali kolari tulee niin sillä ei ole mitään merkitystä.eri asia on sitten jos purniksen yhteydessä auto karkaa ja ajat jonkun mummon yli,niin silloin vakuutusyhtiö voi nostaa käret ylös. (oli sitten ahdin tai ei)
Link to comment
Share on other sites

juu,siltä pohjalta lähdetään että ei kolaroida...mutta kaikenlaastahan sattuu, pitää pitää sormet ristissä ja varooksi vielä varpahakki... :D

 

mitähän tolle laatikolle olisi hyvä tehä...tuntuu vaihtavan aika lasikasti...

 

nii, ja jos nokasta saa jo linnaa :o, nii mitäs sit tulee jos vaihtaa männätki, sähkötuolia? ;D

 

Mutta eihän tohon autoon ookkaa mun mielestä saatavilla sellasta ahdinsarjaa, että sais sen päästölappusen...Vai olenko väärässä?!

Link to comment
Share on other sites

Juu...ahdasta on vähä tollasta eatonia tonne mahduttaa, ainakin pikaisella vilkaisulla...onko ideoita?itsellä on muutama visio, mutta vielä en niitä uskalla kertomaan mennä,ettei naureta pihalle...pitää ensin mittailla ja funtsia, että miten sen tekis..kertoilen kun saan vahvistettua omia teorioita..

Link to comment
Share on other sites

no nyt on alkanut kiinnostaa toi ahdin setti...mitä kaikkea tossakin sais muuttaa...ja kestäisköhän toi mottilainen tota?kai tolla uskaltaa pyörittää ainaki jotain 0,5-0,7bar ahtoja, onhan toi kuiteski matalapuristeisempi, ku kasi ja niissäki o tota luokkaa, ellei enemmänkin...nii ja nyt sitten siihen hintaan...ELI ton hinta näyttäs olevan toi $ 1,695.00 ja mitähän tämä tekee euroissa ja mitähän lisämaksuja tohon tuloo,rahti?tulli? ja minne kokonais summa stoppais?

 

-no, tulipahan taas paljon kysymystä putkeen, mutta kun ei ole kokemusta ulkomailta tilata, niin ei ole...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

No, nyt on kone paloiteltu jo lähes loppuun yläkerran osalta...Remmihaaveet jätin pois, Kokeellaan mitä toi tykkääs vaparina pienestä kutittelusta

 

Tää lähti hieman käsistä, aluksi ajattelin että kansia vaa siistiis ja jotain pientä puristusuhteen nostoo...Sit mukaan tuli peltisarjat ja kohta alkoi nokkaakselikin mietityttämään, jonka jälkeen mukaan ideaan tuli säädettävä bensanpaineen säädin. Nii, ja tuplaputket taate asti, ja ylimäärääset saastelaitteet (ilmapumppu,egr,hiilipönttö) katti lähtee katsastuksen jälkeen, mitä sitä nyt ruostuttamaan, kun se voi jäädä lämpöiseen talliinkin...ilmanputsariki vaihtunee, jonkin näkööseksi kotelo malliksi että saa raitista ilmaa ohjattua keulan alta.

 

Oli pykälää 1-2mm kansien ja imusarjan kanavien kohillaki...Kanavatkaan eivät liikaa hurraa huutoja saa, saatikka sitten pakosarjat. :'(

Link to comment
Share on other sites

ja sit ihmetellään miks v6 moottorit on jenkeissä pienitehoisia ;D (tosin on ne v8:kin moottorin kokoon nähden)

 

Niinpä...tosiaan oli pykälää tossaki oikee kunnolla, tehoohin en tiiä mitä vaikuttaa, mutta ainakaan ei vaikuttane kovin positiivisesti :-\ ja pakosarjat oli aika,niin,tota,öö...no, sanotaan näin että jos v8:si mallin sarjoja sanoo huonoiks, ei oo nähny viel kutvosen sarjoja...Ja tosiaan tuntuu että ei oo paljon panostettu ton viimestelyyn, kuhan on saatu mallistoon jonkun halavemmanki motin...viimestelystä viis..

 

-Oiskohan tossa mitää järkee mitä noi ameriikan poijjaat kirioottelee että pleniumin ja runnereiden väliin tekis 1" "korotus" palan...virtaas ilima vissiin vähä järäkevemmin, ku on melko jyrkkä mutka tossa kohassa...tiijä sitte...kaikki jotka on nähny, tietänee mitä ajan takaa...

Link to comment
Share on other sites

no mitäpä pitääs kuvaalla??huomenna tuloo kamera lainalle,saa ruveta räpsiin kuvii vähä paremmilla laaduilla (ny kännykkäkamera 1,3pixelii, ei oikee oo laatuu...)

 

En tiiä sit mitä noille kanaville tekis, siistiiskö itte vaa kevysti ja muutenkin remppaas, vai panostaasko oikeen kansitöihin??

Link to comment
Share on other sites

Niinpä...tosiaan oli pykälää tossaki oikee kunnolla, tehoohin en tiiä mitä vaikuttaa, mutta ainakaan ei vaikuttane kovin positiivisesti :-\ ja pakosarjat oli aika,niin,tota,öö...no, sanotaan näin että jos v8:si mallin sarjoja sanoo huonoiks, ei oo nähny viel kutvosen sarjoja...Ja tosiaan tuntuu että ei oo paljon panostettu ton viimestelyyn, kuhan on saatu mallistoon jonkun halavemmanki motin...viimestelystä viis..

 

-Oiskohan tossa mitää järkee mitä noi ameriikan poijjaat kirioottelee että pleniumin ja runnereiden väliin tekis 1" "korotus" palan...virtaas ilima vissiin vähä järäkevemmin, ku on melko jyrkkä mutka tossa kohassa...tiijä sitte...kaikki jotka on nähny, tietänee mitä ajan takaa...

 

Yllättävää kyllä, ei oo mitään hyötyä, kyselin itekkin tuota asiaa ja joku olikin 60degreev6 foorumilla tuota kokeillukkin ihan käytännössä(oiken dynossa oli käyny).

Link to comment
Share on other sites

Juu, itte epäilen samaa...Mitenkäs sulla on Mieta suhtauduttu tohon nokkaan päästömittauksissa ja miten ovat kommentoineet ku pumppu puuttuu, vai ovatko kiinnittäneet huomiota ollenkaan...?

Link to comment
Share on other sites

Ite oon leikkinyt ajatuksella että tempasis tuosta cut-outista turbolle pakokaasut, se kun on vaijerilla toimiva, niin ois aika Mad Max meininkin. Periaatteessahan ei katastuksessakaan ois sanomista, sehän kun on normaalisti kiinni ja vaan radalla avataan :P

Link to comment
Share on other sites

Sais viritellä monta cutouttia, ettei ahdot karkaisi oikeata putkea pitkin pihalle. Lisäksi imupuoli kaipaisi jotain läppiä, ettei yrittäisi ottaa ilmaa pysähtyneen turbon kautta. Mutta ajatuksena ihan hieno ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...