Guest pile Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 onhan noita järjestelmiä tehty niin että kun toinen putki aukeen niin toinen sulkeutuu
GTA-57 Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 eiks uudessa golfissakin ole aika mielenkiintoinen kaksois turbo viritys, remmi ja pakokaasu ahdin samassa koneessa ja toimivat vuoronperää.
Crisis Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 ...no, sanotaan näin että jos v8:si mallin sarjoja sanoo huonoiks, ei oo nähny viel kutvosen sarjoja... Voin sanoa että moottorin tilavuutta nähden v6:sen sarjat on ihan ok näköset verrattuna kasikkoon.. Nimim. 2 v6 prkl pyörii jaloissa (ei omia mut ku nuo tutut hankkii noit toinne pyöriskelee..) ps. Toisesta v6:sesta tosin kaveri ajatteli tehdä volvoonsa moottorin.. 89v(?) 2.8l aj. noin 38tmk... Mutta onhan näitä turbo ajatuksia monissa paikoissa ollut liikenteessä. Suuri muailma nääs.
mieta Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 Juu, itte epäilen samaa...Mitenkäs sulla on Mieta suhtauduttu tohon nokkaan päästömittauksissa ja miten ovat kommentoineet ku pumppu puuttuu, vai ovatko kiinnittäneet huomiota ollenkaan...? Päästöt mitattiin uuden tulkinnan mukaan vähäpäästöisenä korotetuilla kierroksilla, mikä yllättäen olikin hyvä asia, ei olis mennyt muuten läpi. Kaksi vuotta toimimattomana ollut katalysaattori rupesi toimimaan kun konttorin setä sitä pitkään kierroksilla lämmitti. Ilmapumpusta ei tule mitään sanomista ainakaan mulle, kun ei lue muuta kun katalysaattori rekisteriotteessa (ei kolmitoimikatalysaattori tai vähäpäästöinen).
mieta Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 onhan noita järjestelmiä tehty niin että kun toinen putki aukeen niin toinen sulkeutuu Toi oma cut-out toimii juurikin näin, eli läppä sulkee tien joko suoraan ulos tai pakoputkiston läpi. Lähinnä huvittas kokeilla jollain pienellä vispilällä saada lähtöjä paremmaks, varttimailin ajaminen saa minun puolesta jäädä isommille koneille.
kutvonen Posted January 20, 2006 Author Posted January 20, 2006 Noo, omaan silmään noi pakosarjat ovat kategoriassa "helppoa tehoo" vaikka ny ei sit numerois vaikuttas paljoo, nii se korvienväliteho ainaki tuplaantuu! Tana ku saanutkaan sitä kameraa tänään ku kameran omistaja lähti pippaloihin...taidanpa tehdä ittekki saman Ja pile houkutteli että jos putken tekee nii se pitää olla tuplana taa asti...hmm... -Ja tähän toiseen keskuteluun...mites jos väsäälis remmin päähän samnlaisen hihnapyörä keksinnön ku ilmastoinnin kompurassa??ja ku imusarjan paineet laskee,niin venttiili kääntää ilmanoton putken toisesta haarasta tai jotain .... mää meen nukkuunn .... eiku pippaloihin!
Crisis Posted January 21, 2006 Posted January 21, 2006 -Ja tähän toiseen keskuteluun...mites jos väsäälis remmin päähän samnlaisen hihnapyörä keksinnön ku ilmastoinnin kompurassa??ja ku imusarjan paineet laskee,niin venttiili kääntää ilmanoton putken toisesta haarasta tai jotain .... mää meen nukkuunn .... eiku pippaloihin! Jep.. Eli kytkin vaan siihen hihnapyörään.. Säätöjä ei tarvi sen enempää tehdä kun laskee vaan että missä vaiheessa remmin tuotto laskee (3000-4000rpm) niin turbo mitoitentaan moottori huomioon ottaen sen mukaan.. Sitten vaan ohjelmoitava boksi (esim commander osaa tehdä) jossa kun moottori saavuttaa tietyn kierrosluvun tulee 12v signaali ulos joka sitten taas käskee ilmanotossa läppää käänymään niin että ilma otetaankin pelkästään turbolta. Tässä vaiheessa kytkin vetää remmin hihnapyörässä ja tämä vapautuu.. Ylipaine turbon ahtoputkessa pitää huolen että läppä ei käänny takaisin niin että ilma tulisi remmin puolelta.. Sekä turbolle että remmille on rakennettava erilliset ilman otot. Kierrokset kun taas laskee alle tuon määritetyn rajan boksi vapauttaa ohjaavan läpän jonka jousi kääntää niin että remmin putkisto on taas yhteydessä läppärunkoon ja tiivistää turbon putken ettei ahto karkaa sinne.. Näitä järjestelmiä on iät ja ajat ollu kuorma-autoissa.. Ei todellakaan ole mitään monimutkaista.. Vaikein osa on löytää remmi ja turbo -ahtimet jotka toimisivat täydellisesti keskenään.
kutvonen Posted January 21, 2006 Author Posted January 21, 2006 ...mun pää räjähtää,huono olo.... millasilla asteilla noita nokkia tohtiis ettiskellä...vähäpäästöinen...tana!
kutvonen Posted January 21, 2006 Author Posted January 21, 2006 Tollaanen on toi pykälä vakiona Kopio_Pontiacin_imukanava.jpg_thumb
kutvonen Posted January 21, 2006 Author Posted January 21, 2006 Mitkä nuo 2 anturia on lämpö ja ja nakutus??vai mitä ihimeen anturia...Kopio_Koneen_vasemmalta_puoleleta.jpg_thumb
Guest pile Posted January 21, 2006 Posted January 21, 2006 molemmat on lämpöantureita toinen on mittarille ja toisesta saa ecm tietoa
kutvonen Posted January 21, 2006 Author Posted January 21, 2006 kiitos! Kaikkea sitä oppiikin, ku tota tutkiskelee
Crisis Posted January 23, 2006 Posted January 23, 2006 Tollaanen on toi pykälä vakiona eipä tuo paha ole ellei samanlaista ole ns short-side:lla... imu imee ilmaa lyhintä reittiä joten "sisämutkat" ovat ne ratkaisevat.. Vaikuttaahan tuokin jonku verran. näkisit miten ladan koneissa on kanavat kohdillaan :D sit tiiät mikä on pykälä..
kutvonen Posted January 23, 2006 Author Posted January 23, 2006 kokemusta löytyy myöskin opel kadett c:n kansista...Myöskin menee katekoriaan HIRVEÄÄ!
kutvonen Posted January 25, 2006 Author Posted January 25, 2006 Notta tämmööstä....toi siellä oli sit jo valmiiksi irti...iha hyvään aikaan tuli toi sittekki avattua! HUH_HUH.JPG_thumb
kutvonen Posted January 25, 2006 Author Posted January 25, 2006 Komiasti puhistuu osat ku niitä pikkasen lasikuulalla kiusaa! Tuollaki oli "kevyesti" paskaa sisällä...ei oo enää Immuu_sarjaa.JPG_thumb
kutvonen Posted January 25, 2006 Author Posted January 25, 2006 Mitä ihimettä varten noi kyhymyt o tuolla kanavissa??imukanavat.JPG_thumb
Guest pile Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Komiasti puhistuu osat ku niitä pikkasen lasikuulalla kiusaa! Tuollaki oli "kevyesti" paskaa sisällä...ei oo enää missä puhallutit ja oliko hintava
KKOSKINEN Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Noi "kyhmyt" on tärkeät virtausten kannalta. Älä vaan mee viilaamaan niitä pois.
kutvonen Posted January 25, 2006 Author Posted January 25, 2006 missä puhallutit ja oliko hintava ...Allekirjoittanuthan noi on puhaltanut, eli sinällään ilmaista...Ohojesääntönä on ollu että kevytmetalleja taikka pienempiä rautaosia voipi puhaltaa...
kutvonen Posted January 25, 2006 Author Posted January 25, 2006 Noi "kyhmyt" on tärkeät virtausten kannalta. Älä vaan mee viilaamaan niitä pois. Kiitti tiedosta...Olis viel vahingos noiki lähteny...
mieta Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Noi "kyhmyt" on tärkeät virtausten kannalta. Älä vaan mee viilaamaan niitä pois. Yleensä neuvoovat kotihierojia "teroittamaan" nuo kyhmyt, pitäs parantaa niiden virtausta avittavia ominaisuuksia.
kutvonen Posted January 28, 2006 Author Posted January 28, 2006 tulipahan venakki putsattua...Pitäisikö noi imupuolen venttiilinlsutaset hioa mataksi päältä, vai kuinka se benziini siihen "pisaroituu" ja muutenkin, onko noi hyvä olla noin kiiltävät??
TransNAM Posted January 29, 2006 Posted January 29, 2006 Eihän noita enää koneen sisään voi piilottaa...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now